Доброго дня.
Сьогодні 25 грудня 2025 року.
Запрошую на урок географії учнів 6-7 класів та на урок ЗБД учнів 6 класів.
Географія 6 клас
Тема: Урок - практикум. Побудова діаграми кількості опадів.
Відкриваємо сторінку 134-135 вашого підручника, там є алгоритм виконання роботи.
Виконану роботу чекаю сьогодні на протязі дня.
Географія 7 клас
Тема: Південня Америка. Практична робота 15.
Пропоную переглянути:
Південну Америку ми будемо вивчати на протязі шести уроків. Багато чого дізнаєтесь ви про цей материк.
На географічній карті Південна Америка нагадує величезний трикутник. Разом з Пн. Америкою вона утворює одну частину світу – Америку. Площа материка 17,8 млн. км кв., а з островами – 18,3 млн. км кв. Більша частина материка лежить в південній півкулі. Окрім того, що це найвологіший материк Землі, це ще материк рекордів.
Це материк, на якому знаходиться найвищий вулкан світу, найдовша і найповноводніша ріка, найвищий водоспад, найбільше за площею високогірне озеро. У західній частині, в Андах, буває понад тисячу землетрусів, а у східній – навіть не знають, що це таке. Тільки тут водиться безгорбий верблюд лама, прісноводний дельфін, найдовша і найширша змія анаконда, найбільший хижий птах світу – кондор.
Це материк, де сусідять сучасні міста-гіганти з куточками незайманої природи, в яких ще можна натрапити на племена, що не знайомі із здобутками цивілізації.
У європейців Південна Америка асоціюється з бразильськими карнавалами і футбольними командами, кавою та каучуком, піраньями і ягуарами. Але цього так замало для освіченої людини. Тож спробуємо розширити свої знання про цей загадковий материк.
Південну Америку як і Африку перетинає екватор, тому вона розміщена одночасно, як у північній, так і у південній півкулях. Але, на відміну від Африки, більша частина материка лежить на південь від екватора. Тому на більшій території Південної Америки ( окрім півночі) пори року змінюються протилежно нашій місцевості: у січні тут середина літа, у липні – зими.
Південну Америку перетинає Південний тропік, який проходить майже через середину материка. Тому її разом з Африкою відносять до материків тропічних широт. Тут так само тепло протягом усього року, проте значно вологіше. Лише крайній південь материка досягає помірних широт, де зимою на рівнинах температура повітря знижується майже до 00.
КРАЙНІ ТОЧКИ МАТЕРИКА:
- 120пн.ш. 710зх.д. – Пн. – ГАЛЛІНАС
- 530пд.ш. 710зх.д. – Пд. – ФРОУЕРД
- 40пд.ш. 810 зх. д. – Зх. – ПАРІНЬЯС
- 70пд.ш. 340 зх.д. – Сх. – КАБУ-БРАНКУ.
Шукаючи морський шлях до Індії, генуезький моряк Христофор Колумб , діставши згоду іспанського короля, на трьох кораблях у 1492 році вирушив Атлантичним океаном на захід. На 70-й день моряки Колумба побачили землю. Так була відкрита Америка. Після першого плавання Колумб здійснив ще три. До кінця життя він вважав, що відкрив Індію.
Думку про те, що Колумб відкрив нову частину світу, висловив італієць Америго Веспуччі, який брав участь у кількох іспанських і португальських експедиціях до нових земель. За його ім’ям нову частину світу назвали Америкою.
Продовженням відкриття Південної Америки можна вважати й першу навколосвітню подорож Фернана Магеллана в 1519 р. Він першим на кораблях пройшов протокою, що відділяє материк від острова Вогняна Земля, та вийшов з Атлантичного в Тихий океан.
Звістка про нові землі, легенди про країну Ельдорадо з величезними багатствами манили до нових земель іспанців. Одним з них був керівник іспанської військової експедиції Франціско Пісарро. Він вийшов до Тихоокеанського узбережжя Південної Америки, де заснував кілька опорних фортець. У 1532 році його загін за кілька місяців знищив стародавню імперію інків. Почалася епоха кровопролитних воєн за захоплення території материка.
Перші наукові дослідження на материку провів на початку XIX століття німецький географ Олександр Гумбольдт. Разом із французьким ботаніком Еме Бопланом він вивчав внутрішні території материка. Потрапляючи в нове місце, Гумбольдт не тільки спостерігав за природою й описував її незвичайні явища, а й намагався пояснювати їх походження, знаходити причинно-наслідкові зв’язки між компонентами природи, прагнув зрозуміти взаємозалежності,що існують у ній.
Ще із самого початку подорожі Гумбольдт помітив, що рослинність Південної Америки не тільки відрізняється від тієї, до якої він звик у Європі, вона ще й змінювалась на очах залежно від висоти: знизу – квітучі тропічні рослини, а поблизу гірських вершин – лишайники та мохи, подібні до тих, що ростуть в горах Європи. Таким чином,Гумбольдт першим обґрунтував явище висотної поясності. Велике враження на членів експедиції справив землетрус у місті Кіто. Після нього Гумбольдт багато часу присвятив вивченню землетрусів і вулканів в Андах.
Експедицією Гумбольдта було відкрито понад 3000 видів рослин та біля тисячі видів тварин. Результати експедиції мали таке велике значення для науки,що Гумбольдта стали називати другим Колумбом, а значення його наукових відкриттів оцінили як друге відкриття Америки.
Велике значення мала ботаніко – агрономічна експедиція Миколи Вавилова. Саме ним було встановлено центр формування культурних рослин на території Південної Америки.
І знову, діти, я вертаюсь до нашої корзини. І сьогодні я хочу розказати про картоплю, яку в народі називають другим хлібом. Ця рослина родом з Південної Америки. Там і нині вона росте в дикому стані.
Вперше індіанці почали вирощувати її високо в Андах ще 14 тисяч років тому , а в 16 ст. її завезли до Італії іспанці – перші завойовники Південної Америки.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Опрацювати параграф .33 та мою для вас підбірку.
2. Виконайте практичну роботу 15.
Практична робота 15.
Відкриваємо сторінку 133-134 вашого підручника, там є алгоритм виконання роботи.
Виконану роботу чекаю сьогодні на протязі дня.
3. Підготуйте повідомлення про гори Анди.
Немає коментарів:
Дописати коментар