Доброго дня.
Сьогодні 24 листопада 2025 року.
Запрошую на урок географії учнів 6-7 класів та на урок ЗБД учнів 7 класів.
Географія 6 клас
Тема: Урок узагальнення. Діагностична контрольна робота 2.
Відкриваємо підручники на сторінці 96, де розміщені завдання до контрольної роботи.
Виконуємо та надсилаємо на перевірку по можливості.
Географія 7 клас
Тема: Природні зони Африки.
Пропоную переглянути:
- Вологі екваторіальні ліси (гілеї): Вічнозелені та багатоярусні ліси, розташовані навколо екватора.
- Савани та рідколісся: Займають найбільшу площу на материку, розташовуючись у субекваторіальних поясах.
- Тропічні пустелі: Висохлі території, такі як Сахара, де кількість опадів дуже низька.
- Субтропічні зони: Розташовані на півночі та півдні континенту.
1.Які природні зони Африки найкраще освоєні людиною?
2. Як людина впливає на природу материка?
3. Які заходи ви запропонуєте для збереження природи Африки?
ЗВИЧКИ ТА СПОСІБ ЖИТТЯ
Спосіб життя людини — це сукупність її звичок. Звичка — це спосіб поводитися, не замислюючись, що, як і чому ви робите.
Прокинувшись уранці, Оксана спершу годує свою кицьку Лауру, відтак приймає душ, чистить зуби та застеляє ліжко. Всі ці важливі справи вона робить автоматично, майже не замислюючись. Можна сказати, що в неї сформувалися певні звички.

Звички полегшують наше життя і привносять у нього елемент стабільності. Уявіть, як складно було б щоранку заново вчитися чистити зуби.
Більшість наших звичок є корисними (здоровими). Вони сприяють зміцненню імунітету, покращенню самооцінки, поліпшенню стосунків. Інші звички є шкідливими (нездоровими), адже загрожують здоров’ю і знижують його резерви.
КОРИСНІ ТА ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ
Американський психолог і філософ Семюел Джеймс якось сказав: «Пута звички є надто слабкими, щоб їх можна було помітити до того моменту, коли вони стають надто міцними, щоб їх можна було розірвати».
Деякі звички суттєво впливають на нашу поведінку, безпеку і здоров’я. Тому для свідомого формування корисних звичок і позбавлення небажаних важливо навчитися розпізнавати корисні та шкідливі звички. А також аналізувати їхні наслідки.

ЯК ФОРМУЮТЬСЯ ЗВИЧКИ
Більшість звичок формується несвідомо — зазвичай у процесі наслідування дорослих, однолітків, літературних персонажів, героїв фільмів.
Деякі наші звички формуються свідомо. В такому разі ми спочатку отримуємо певні знання (наприклад, як правильно чистити зуби). Потім тренуємося застосовувати ці знання на практиці — формуємо уміння. На цьому етапі доводиться перевіряти себе, чи правильно виконуємо ту чи ту дію. Повторюючи багато разів, доводимо наше уміння до автоматизму, коли вже не треба замислюватися, що і як ми робимо. Так формується навичка (мал. 58).
Звичка — це вершина піраміди, коли ми вже не замислюємося, чому щось робимо. Ми це робимо тому, що звикли.
Науковці визначили час, необхідний для опанування певних умінь, навичок і формування звички:
- уміння формується за 5-9 повторів;
- для формування навички потрібні щоденні тренування протягом 5-9 днів;
- звичка формується приблизно за три місяці.

Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал п. 10 та мою для вас підбірку.
2. Дайте письмову відповідь на наступні запитання:
1. Проаналізуйте вплив довкілля, соціального середовища на формування звичок. Які чинники можуть сприяти, а які — заважати набуттю корисних звичок?
2. Прочитайте ситуації. Визначте, як звички учасників ситуацій впливають на їхній добробут. Які наслідки можуть мати такі звички?
• Мишко має звичку мити руки після того, як прийшов додому з вулиці.
• Орися любить гладити всіх котиків, яких зустрічає на вулиці.
• Матвій щоранку застеляє ліжко й робить фізичні вправи.
3. Розгляньте дві корисні звички — мити руки, коли прийшли з вулиці, та вчасно лягати спати. Розкажіть, які етапи в набутті цих звичок є спільними, а які будуть відрізнятися.
4. Напишіть план дій для формування звички щоденної фізичної активності, зокрема конкретні кроки та графік.
5. Подумайте, яка звичка допоможе вам покращити свої результати в школі. Напишіть рекомендації, як отримати таку звичку.
Немає коментарів:
Дописати коментар