понеділок, 15 січня 2024 р.

 Добрий день.

Сьогодні 16 січня 2024 року.

Запрошую на урок ОЗ учнів 7 класу та на урок географії учнів 9 та 10 класів. 

ОЗ 7 клас

 Тема:Психологічний  розвиток підлітка .

Пропоную переглянути:

1.   Психологічна характеристика підліткового віку

Були часи, коли поняття «підлітковий вік» не існувало. Людина дозрівала фізично й ставала дорослою. Але потім, із розвитком людства, виявилося, що одного фізичного дозрівання мало. Людину можна вважати дорослою, якщо вона відповідає тим вимогам, які висуває до неї суспільство. І ці вимоги до соціальної зрілості постійно ростуть. Тому психологи й виокремили період, в якому людина готується стати зрілою не тільки фізично, але й соціально.

У підлітковому періоді людина:

·       змінюється фізично;

·       набуває нових пізнавальних можливостей;

·       вчиться управляти собою;

·       має власні погляди на події, що відбуваються;

·       робить перший життєвий вибір;

·       по-новому спілкується з батьками, з однолітками.

 

     Основним психологічним підсумком підліткового віку вважають набуття людиною нового рівня самосвідомості. Наприкінці підліткового періоду людина вже має певне цілісне уявлення про саму себе, намагається виправити свої негативні риси, ставить завдання саморозвитку.

     Пізнання себе передбачає порівняння себе з іншими. Тому особливе значення в підлітковому віці має спілкування, насамперед спілкування з однолітками. І це не випадково, адже однолітки перебувають у рівних позиціях, що надає максимальних можливостей для соціального порівняння.

     Добре, якщо людина розуміє суть тих змін, які відбуваються з нею. У чому ж полягають їхні особливості?

 

     По-перше, підліток дуже чутливо реагує на оцінку його особистості сторонніми. Він хоче здобути визнання й оцінювання з боку інших.

     По-друге, підліток часто вдається в крайнощі. Він може бути сором'язливим і зухвалим, уважним до людей і черствим, йому притаманні бажання бути визнаним і показна незалежність, війна з авторитетами і обожнювання випадкових кумирів.

    По-третє, у підлітка яскраво проявляється допитливість розуму, прагнення до пізнання навколишнього світу.

    Поспостерігайте уважно за собою. Ви напевно побачите у собі ці риси. Вам хочеться, щоб їх помітили й оцінили в класі. Можливо, хтось вчора без причини накричав на друга, а потім дуже жалкував. Або почав сумніватися в авторитеті батьків. Комусь подобається якийсь актор, співак або спортсмен, й його портрет красується над його столом.

   

2.   Умови, які сприяють психологічному розвитку підлітка

     Підлітковий період — це непростий період у житті будь-якої людини. Тобі треба вирішити безліч завдань, пов'язаних із твоїм психологічним і соціальним дорослішанням. Тож з'ясуймо, за яких умов це дорослішання буде успішнішим? За яких умов підліток може одержати знання про життя й сформуватися як дорослий?

     Звісно, це має бути насичене життя. Підлітку потрібні друзі, однолітки, з якими він може спілкуватися, проводити свій час, мати спільні з ними інтереси. Йому захочеться вийти з-під опіки батьків і вчителів, будувати своє життя самостійно. Це нормальне бажання. Але є фактори ризику, які можуть призвести до того, що він потрапить під вплив, який може йому зашкодити.

    

     Підліток може потрапити в погану компанію, яка негативно вплине на його психічне дорослішання. Така компанія є фактором ризику для розвитку. І, навпаки, компанія, де щиро приймають і зважають на особисті інтереси, стане важливою умовою психічного розвитку. Головне — відрізнити одну ситуацію від іншої. У підлітка неодмінно мають з'явитися друзі, яким він довіряє, з якими в нього багато спільного.

     На психічний розвиток впливають стосунки, які склалися з однолітками в класі й у школі. Спілкуючись із ними, підліток виявляє якісь свої риси, вчиться правил спілкування, намагається зрозуміти інших. У зв'язку з цим його визнають як рівного, тягнуться до нього, хочуть спілкуватися. Стосунки з однолітками мають бути довірчі й доброзичливі. Якщо пощастить цього досягти — значить, людина подорослішала.

      Домашнє завдання:

1. Опрацюйте п. 14 та мою для вас підбірку.

2. Стор.96 провести аналіз.


Географія 9 клас

Тема: Паливні мінеральні ресурси світу. Практична робота № 4.

Пропоную переглянути:


У надрах України є також буре вугілля, торф і горючі сланці. Кам'яне і буре вугілля. За розвіданими запасами кам'яного вугілля (понад 54 млрд т) Україна посідає 2-е місце в Європі та 7-е у світі. Основні його запаси сконцентровані у Донецькому басейні (Донбасі), що розташований на сході країни.

Практична робота № 4.

Тема: Позначення на к.к. найбільших басейнів.

Завдання ви знайдете на стор.109 вашого підручника.


Домашнє завдання :

1.Опрацювати § 17 та мою для вас підбірку.

 2. Підготувати повідомлення за темою «Паливні  ресурси України».

3. Виконати і надіслати на перевірку практичну роботу.


Географія 10 клас

Тема: Острівні країни Океанії.Дослідження 16-17.

Пропоную переглянути:

Дослідження 16.

Тема: Нова Зеландія - високорозвинена країна в Океанії.

Завдання:

1. Місце країни у світі та регіоні.

2. Модель економічного розвитку, що визначає місце країни в міжнародному поділі праці.

 3. Система розселення. 

 4.Особливості сучасного розвитку країни.

5. Домінуючі складові третинного сектору. Виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни. 

6.Географія вторинного та третинного секторів господарства. 

7.Характерні риси просторової організації виробництва товарів та послуг. 

8.Зовнішні економічні зв’язки.

9. Висновок.

Дослідження 17.

Тема: Країни Океанії - регіон екзотичного туризму.

Завдання:

1.Унікальність економічної системи.

2.Кустарні промисли і ремесла. 

3.Зовнішні економічні зв’язки.

4. Туризм як чинник розвитку країн регіону.

5. Висновок.

Дослідження чекаю до наступного уроку географії.













Немає коментарів:

Дописати коментар