Добрий день.
Сьогодні 30 січня 2024 року.
Запрошую на урок ОЗ учнів 7 класу та на урок географії учнів 9 та 10 класів.
ОЗ 7 клас
Тема: Розвиток інтелектуальних навичок.
Пропоную переглянути:
Інтелект — це здатність отримувати інформацію з навколишнього світу і ефективно опрацьовувати її, щоб відповідним чином реагувати на те, що відбувається.
Серед найважливіших інтелектуальних навичок — уміння вчитися, приймати виважені рішення і творчо мислити.
Усі ми вчимося швидше і краще, коли поєднуємо притаманні нам стилі навчання з прийомами ефективного слухання, читання і запам’ятовування.
Типи сприйняття і навчання
Ми сприймаємо інформацію з навколишнього світу за допомогою п’яти органів чуття: зору, слуху, дотику, смаку, нюху. Переважно ми сприймаємо інформацію очима, на слух і на дотик. Ці канали сприйняття є важливими для навчання. Однак у кожної людини вони мають різну силу. Від цього залежить, як їй зручніше вчитися.
Дехто найбільше інформації сприймає очима. Йому треба все побачити або прочитати про це в книжці, підручнику. Його тип навчання — візуальний.
Тим, хто найкраще сприймає інформацію на слух, у кого слуховий тип навчання, слід уважно слухати пояснення вчителя, адже найбільше вони засвоять у такий спосіб. Їм набагато легше перепитати, ніж потім вивчати цей матеріал за підручником.
Поки ти навчаєшся в школі, значний обсяг інформації отримуєш з пояснень учителів. Тому важливо розвивати навички активного слухання. Процес слухання непростий. Він складається принаймні з трьох етапів, і його можна описати формулою трьох «З»: Зосередитися. Зрозуміти. Запам’ятати.
Зосередитися — означає сконцентрувати свою увагу, відволіктися від усього стороннього. Звісно, якщо розповідь учителя цікава, зосередитися неважко. Та щоб стати добрим слухачем, треба навчитися зосереджуватись і на тому, що не завжди цікаве. Якщо за типом сприйняття ти візуал, доцільно в цей час робити короткі записи або малювати схеми.
Зрозуміти — означає правильно розшифрувати інформацію. Для цього треба не лише слухати, а й стежити за мімікою, жестами вчителя, старанно уявляти те, про що він розповідає, перейматися його почуттями.
Іноді нерозуміння виникає через вживання незнайомих слів, нечітке пояснення. Ніколи не соромся запитати: «Що означає це слово?» або перепитай те, що не зрозумів.
Запам’ятати — означає зберегти інформацію у пам’яті. Якщо ти почув дату, прізвище або номер вправи, повтори їх про себе два, три, чотири рази або запиши. Інакше вони вивітряться з голови вже за 20 секунд.
Навички ефективного читання
Одна, дві, три... Нічого собі параграф — аж вісім сторінок! А завтра ще тематична з історії і диктант з української! Провалюсь, точно провалюсь. Мені цього нізащо не здолати...
Тобі це знайоме? Може, й ти колись у розпачі сидів над довжелезним параграфом і не знав, з чого почати? Або годинами вчитувався в текст, потім намагався вивчити його напам’ять і нарешті розумів, що це безнадійно? Якщо так, спробуй користуватися всесвітньо відомим методом ефективного читання «ПЗ три П». Це скорочення від слів: Переглянь! Запитай! Прочитай! Перекажи! Повтори.
Дехто звик так розв’язувати всі свої проблеми. Однак у більшості випадків краще діяти не імпульсивно, а добре усвідомлюючи наслідки своїх вчинків. У цьому тобі допоможе «правило світлофора» .
Зупинись — заспокойся і зосередься. Визнач проблему. Не приймай рішень під впливом сильних емоцій, а також тоді, коли ти дуже голодний або втомлений.
Подумай — розглянь якнайбільше варіантів свого вибору і подумай про «плюси» та «мінуси» кожного з них.
Вибери — зробивши вибір, візьми на себе відповідальність за його наслідки.
Розвиток креативності
Для багатьох людей креативність (творче мислення) пов’язана лише з мистецтвом — музикою, живописом, скульптурою. Однак сучасний світ потребує нестандартного мислення в усіх сферах життя.
Креативність — одна з найважливіших інтелектуальних навичок. Це здатність мислити вільно, знаходити свіжі ідеї та оригінальні рішення, швидко пристосовуватися до змін і нових обставин.
Декому складно мислити поза звичним порядком речей. З дитинства нас навчають, що більшість завдань мають лише одне правильне рішення. Однак коли ми починаємо працювати, то переконуємося, що уміння приймати рішення на основі аналізу багатьох варіантів цінується дуже високо.
Креативні здібності допомагають розглянути проблему з різних боків, оцінити можливі варіанти та їх наслідки, знайти оригінальні ідеї для розв’язання конфліктів, виходу з кризових ситуацій.
Кожна людина здатна розвинути в собі креативний потенціал, треба лише подолати деякі перепони: звичку мислити штампами, страх помилитися, бути розкритикованою тощо.
Якщо уроки здоров’я проводять у формі тренінгів, в учнів розвивають креативність. Адже на тренінгу існують правила: «Не критикувати», «Кожна думка має право на існування», які сприяють усуненню психологічних бар’єрів. Тут широко застосовують такі ефективні методики розвитку креативності, як мозковий штурм, створення портфоліо тощо.
Інтелект — це здатність отримувати інформацію з навколишнього світу і ефективно опрацьовувати її, щоб відповідним чином реагувати на те, що відбувається.
Усі ми вчимося швидше і краще, коли поєднуємо різні властивості свого мозку, в тому числі й різні стилі навчання.
Під час навчання у школі значний обсяг інформації ти отримуєш з пояснень учителів. Тому важливо розвивати навички активного слухання.
Для опрацювання обсягових текстів користуйся всесвітньо відомим методом ефективного читання «ПЗ три П». Щоб швидше і краще запам’ятовувати, використовуй мнемонічні прийоми.
Важливі рішення краще приймати не спонтанно, а на основі аналізу багатьох варіантів.
Креативність — це здатність вільно мислити, знаходити свіжі ідеї та оригінальні рішення, пристосовуватися до змін і нових обставин.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте тему " Розвиток інтелектуальних навичок" та мою для вас підбірку.
2. Випишіть та вивчіть терміни.
Географія 9 клас
Тема: Електроенергетика. Практична робота 5.1.
Пропоную переглянути:
Електроенергетика – це галузь промисловості, яка займається виробництвом електроенергії та її постачанням до споживачів та входить до складу паливно-енергетичного комплексу. Вона впливає на розвиток усіх галузей господарства та на умови життя населення. У господарстві будь-якої країни електроенергетика має дуже важливе значення. Тому що, усі галузі господарства використовують електроенергію для виробництва товарів та послуг, а також вона потрібна всім побутовим споживачем.
Енергетичне господарство України належить до найстаріших у країні ,перше згадування про використання енергії річок датується : «1292 рік – згадка про водяний млин та використання енергії на річках. Найдавніший випадок застосування електрики в Україні , як вважається , належить до 1878 року коли відомий російський інженер О.П. Бородін обладнав токарний цех Київських залізничних майстерень чотирма електричними ліхтарями. У 1888 рік електричне освітлення було встановлено в саду Шато-де – Флер (тепер стадіон «Динамо» в Києві). А у1890 році почала працювати перша електрична станція загального користування ,що освітлювала міський театр і Хрещатик.
Електроенергетика як складова частини ПЕК країни поєднує всі процеси виробництва , передачі й трансформації електроенергії. Вона є головною у матеріально –технічній базі країни.
Одна із специфічних особливостей електроенергетики полягає в тому , що її продукція на відміну від продукції інших галузей промисловості не може накопичуватися для наступного використання: виробництво електроенергії в кожен момент часу повинне відповідати розмірам споживання.
Розміщення електроенергетики в цілому залежить від двох чинників: паливно-енергетичних ресурсів і споживачів електроенергії.Залежно від способу одержання електроенергії електроенергетика поділяється на галузі.
ТЕС
Вуглегірська - Донецька область
Старобешівська – Донецька область
Слов’янська – Донецька область
Зуївська –Донецька область
Зміївська – Харківська область
Запорізька – Запорізька область
Криворізька – Дпіпропетровська область
Ладижинська – Вінницька область
Бурштинська –Івано-Франківська область
Трипільська – Київська область
АЕС
Рівненська – Рівненська область
Хмельницька – Хмельницька область
Південноукраїнська – Миколаївська область
Запорізька – Запорізька область
ГЕС
Київська – Київська область
Канівська - Черкаська область
Кременчуцька - Кіровоградська область
Дніпрогес – Запорізька область
Каховська - Херсонська область
Дніпродзержинська – Дніпропетровська область
Дністровська – Чернівецька область
Теребле – Ріцька - Закарпатська область
Електроенергія здебільшого виробляється за рахунок не відновлюваних мінеральних ресурсів : вугілля ,нафта, природний газ. Відновлювальним джерелом енергії користується гідроенергетика ,а до невичерпуваних джерел належить енергія Сонця та вітру.
ГЕС виробляють електроенергію, що в 5 разів дешевша, ніж на ТЕС, а кількість персоналу тут у 20 разів менша, ніж на АЕС. Коефіцієнт корисної дії ГЕС становить понад 80%. Однак їхнє розміщення повністю залежить від річкового стоку, а виробництво електроенергії має сезонний характер, знижуючись у зимовий період. Основу галузі становить каскад ГЕС на Дніпрі.
Важливою тенденцією в розвитку галузі є об’єднання електростанцій в енергосистеми ,які здійснюються не тільки виробництвом , а й транспортування та розподіл електроенергії. Охоплюючи великі території,енергосистеми дають можливість маневрувати постачанням електроенергії в часі й просторі.
На території країни функціонують районні енергосистеми ,які утворюють єдину державну енергосистему (до неї входять усі великі електростанції). Потужна лінія електропередачі (ЛЕП) Донбас - Західна Україна – Альбертірша (Угорщина) поєднує її з країнами Центральної Європи. Друга ЛЕП з’єднує Чорнобильську та Хмельницьку АЕС ,а потім проходить через Львівську область до Польщі.
Зусилля вчених спрямовані на пошук альтернативних джерел енергії. Місцеве значення можуть мати вітрові (найбільш перспективні райони – узбережжя морів, Керченський і Тарханкутський півострови, гірські райони) та сонячні електростанції (південний берег Криму). Почали працювати в Україні на початку 90-х років серед них: Донузлавська, Трускавецька, Асканійська, невеликі ВЕС можуть використовуватися в сільській місцевості та на об’єктах, які періодично відключаються від загальної енергомережі. До недоліків вітрових електростанцій відносять малу потужність, постійний шум і вітер.
Практична робота 5.1.
Тема: Позначення на контурній карті України найбільших електростанцій та пояснення чинників їх розміщення.
Завдання:
1. Поясніть досить високий відсоток виробництва електроенергії на АЕС.
2.Нанесіть на к.к. електростанції України.
3. Висновок.
Домашнє завдання:
1. Перегляньте відеопідбірку на моєму блозі.
2. Виконайте практичну роботу 5.1.
Географія 10 клас
Тема:Природні умови і ресурси регіону. Населення Америки. Дослідження 18.
Пропоную переглянути:
Вам відомо, що значну роль в економічному розвитку країн та їх міжнародній спеціалізації відіграють особливості їх природних умов, забезпеченість різними видами природних ресурсів, кількість та якість трудових ресурсів. Ви досліджували зазначені складові регіонів Європи та Азії. Тепер настав час дізнатися про природні та соціально-демографічні передумови розвитку американського регіону.
1. Природні умови
Поєднання гірських та рівнинних територій: Кордильєри — Анди (18 тис. км), Аппалачі, Великі та Центральні рівнини, Амазонська та Ла-Платська низовини, Бразильське та Гвіанське плоскогір’я. Сприятливі умови для сільськогосподарського освоєння. Розмаїття типів клімату.
2. Природні ресурси
Багаті та різноманітні мінеральні ресурси: руди чорних та кольорових металів (рудний пояс Кордильєр — Анд, Карибський басейн), нафта та природний газ (узбережжя й шельф Мексиканської затоки, затока Маракайбо), кам’яне вугілля (Аппалацький у США та Західний у Канаді); фосфорити (Флорида, США), алмази (Бразилія), смарагди (Колумбія), селітри (Чилі), графіт (Мексика).
Водні ресурси світового значення: річки Амазонка, Парана, Оріноко, Міссісіпі з Міссурі, Маккензі, Святого Лаврентія, Юкон, Колумбія, Колорадо тощо. Найбільша внутрішня водна система світу — Великі озера: Верхнє, Гурон, Мічиган, Ері та Онтаріо.
Багаті лісові ресурси: ліси Північної Америки та Амазонії. Сприятливі агрокліматичні ресурси, особливо виділяють північноамериканські прерії (США) та південноамериканська пампа (Аргентина).
Рекреаційні ресурси: 170 об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. Найбільше їх у Мексиці (29), США (24), Канаді (18) та Бразилії (17).
3. Населення.
Близько 1 млрд осіб. Найбільш багатонаселені країни — США (328 млн), Бразилія (213 млн), Мексика (131 млн). Етнічні групи: корінне населення (індіанці, ескімоси), нащадки європейських завойовників та переселенців, вихідці з Європи та Азії, афроамериканці. У Північній Америці, Аргентині, Уругваї, Чилі більшість становлять представники європеоїдної раси. У країнах в інших країнах переважають представники мішаних рас — метиси, мулати, самбо. Мови: англійська, французька, іспанська, португальська. Релігії: католицизм, протестантизм, серед індіанського населення — традиційні культи.
Демографічні процеси. В США, Канаді низький природний приріст (2–4 ‰), міграційний приріст, старіння населення, висока тривалість життя. Середній природний приріст в інших субрегіонах 13 ‰.
Розселення нерівномірне, найбільш висока густота в Центральній Америці та країнах Карибського басейну. У Північній Америці рівень урбанізації понад 80 % (США, Канада), в інших субрегіонах — від 60 % до 80 %. Найвища частка міських жителів в Аргентині (понад 90 %), найнижча (менше 20 %) — в окремих острівних країнах Карибського басейну. Хибна урбанізація. Найбільші міські агломерації: Нью-Йорк (21,4 млн), Сан-Паулу (20,9 млн), Мехіко (20, 4 млн), Лос-Анджелес (15,5 млн), Буенос-Айрес (15,3 млн), Ріо-де-Жанейро (11,3 млн).
Мегалополіси: Приатлантичний (від Бостона до Вашингтона — Босваш), Приозерний (від Чикаго до Піттсбурга — Чипітс) у районі Великих озер, Каліфорнійський (від Сан-Франциско до Сан-Дієго — Сан-Сан) на західному узбережжі США.
Потужний працересурсний потенціал. Трудові ресурси США та Канади відрізняються високим рівнем кваліфікації та освіченості.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати матеріали п. 30( зверніть увагу на таблиці).
2. Виконайте Дослідження 18.
Тема : Панамериканське шосе - дорога через три Америки.
Завдання1. Пригадайте головні ознаки рельєфу та клімату материків Північна та Південна Америка. Оцініть їх з точки зору господарського використання.
Завдання2. За картами атласу охарактеризуйте природні ресурси Америки. Зробіть припущення щодо можливої спеціалізації субрегіонів Америки.
Завдання3. Проаналізуйте статистичні матеріали, діаграми та графіки в підручнику, що характеризують населення Америки.
Завдання4. Висновок.
Немає коментарів:
Дописати коментар