середа, 7 травня 2025 р.

 Доброго дня.

Сьогодні  8  травня 2025 року.

Запрошую на урок ЗБД та географії учнів 6 класів.

ЗБД 6 клас

Тема: Підприємливість та волонтерство.

Підприємливість — це здатність активно діяти, кмітливість, ініціативність тощо .

 

ЖИТТЄВІ НАВИЧКИ ДЛЯ ПІДПРИЄМЛИВОСТІ

Розвитку підприємливості допомагає володіння життєвими (психосоціальними) навичками .

Однією з форм підприємливості є підприємництво — економічна діяльність, яка спрямована на отримання прибутку та здійснюється на власний ризик. Окрім життєвих навичок, підприємництво потребує також спеціальних знань, зокрема фінансової грамотності.

Життєві навички, які сприяють розвитку підприємливості


КОМАНДНА РОБОТА І РОЗВИТОК УПЕВНЕНОСТІ

З давніх часів для досягнення бажаних результатів люди об’єднувалися у команди та вели спільну діяльність.

Щоб робота в команді була ефективною, її учасники мають допомагати одне одному, вільно висловлювати думки, ставити запитання та пропонувати ідеї. Тоді кожен почуватиметься важливим.

Переваги командної роботи

  • 1. Скорочення часу на вирішення завдання
  • 2. Розвиток навичок і вмінь усіх членів команди
  • 3. Урахування та узгодження різних інтересів
  • 4. Розвиток згуртованості, дружніх стосунків
  • 5. Творча атмосфера для цікавих ідей

Робота в команді потребує від кожного члена впевненості в собі. Розвитку впевненості допоможуть наведені нижче рекомендації.

Уявляйте, що у вас усе вийшло

Стати впевненим у собі легше, якщо уявити бажаний результат.

Для цього заплющте очі й уявіть, що все вдалося!

А потім наполегливо працюйте, щоб це здійснилося.

Налаштуйтеся на успіх

Щоб почуватися впевненіше, переконуйте себе.

Наприклад: «Я вірю в себе!», «Я старанно тренувався і знаю, що досягну успіху!», «Я з усім упораюся!».

Тренуйтеся — це запорука успіху

Чим більше будете тренуватися, тим упевненішими ставатимете.

Відпрацьовуйте ознаки впевненої людини (розправлені плечі, вільна хода, прямий погляд, приязний вираз обличчя тощо).


РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

Критичне мислення — це здатність відрізняти достовірні факти від недостовірних та оцінювати доцільність тих чи тих варіантів дій.

Воно передбачає вміння розпізнавати припущення, відокремлювати факти від думок, бути вимогливими щодо істинності доказів, ставити запитання, шукати джерела для перевірки достовірності інформації, уміти слухати та спостерігати, уявляти й оцінювати кілька можливих варіантів розвитку подій тощо.

Креативність — одна з найважливіших інтелектуальних навичок. Це здатність мислити вільно, знаходити свіжі ідеї та оригінальні рішення, швидко пристосовуватися до змін і нових обставин.

Креативні здібності допомагають розглянути проблему з різних боків, оцінити можливі варіанти та їх наслідки, знайти оригінальні ідеї для залагодження конфліктів, виходу з кризових ситуацій. У поєднанні з навичками критичного мислення та вирішення проблем креативність є основою підприємливості.

Кожна людина здатна розвинути в собі креативний потенціал, треба лише подолати деякі перепони: звичку мислити штампами, страх помилитися, бути розкритикованим тощо.


ЧИ МОЖУТЬ ДІТИ ЗАЙМАТИСЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ?

Люди, які займаються підприємницькою діяльністю, здебільшого мають на меті отримати доходи.

Діти також можуть розпоряджатися результатами своєї творчої діяльності. За законом до досягнення дітьми повноліття (18 років) відповідальність за їхні правові дії несуть батьки. Але за наявності письмової згоди батьків (опікунів) дитина, яка досягла 16 років, може бути зареєстрована як підприємець.

 Винахідник Данило Тимошенко


ДОБРОЧИННІСТЬ

Доброчинність означає чинити добро для інших. Доброта, чуйність, співпереживання і вміння підтримати у важку хвилину — ключові ознаки доброчинності. Кожна людина, навіть дитина, може робити щоденні добрі справи.

Добрі справи на кожен день

1. Позбудьтеся зайвого

Розберіть свої шафи. Віддайте непотрібні речі, іграшки, книжки до дитячого будинку чи в інше місце, де недавно сталася якась біда. Пам'ятайте, що речі мають бути в гарному стані та чисті.

2. Робіть заслужені компліменти

Якщо однокласник/однокласниця придбав/придбала джинси вашої мрії, замість того, щоб заздрити — зробіть комплімент. Якщо подруга/друг гарно відповіла/відповів на уроці, скажіть їй/йому про це на перерві.

3. Допоможіть тваринам

Спробуйте провести кілька годин у притулку для тварин, допомагаючи доглядати за ними. Якщо такої можливості нема, то можна приготувати чи купити готову їжу та погодувати безпритульних тварин.

4. Пропустіть когось у черзі в магазині

Якщо у вас багато товару, а людина позаду тримає лише пляшку води, пропустіть її.

5. Залиште біля смітника їжу

Їжа, яку ще можна було б з'їсти, але з якоїсь причини ви її викидаєте, може стати порятунком для безпритульних. Складіть її акуратно в окремий пакет та залиште біля смітника.

6. Діліться знаннями

Умієте користуватися фотошопом, а подруга/друг хоче навчитися? Допоможіть їй/йому.

• Прочитайте перелік щоденних добрих справ.

• Об'єднайтесь у пари й обговоріть, які ще добрі справи ви можете запропонувати до цього переліку.

ВОЛОНТЕРСТВО

Волонтерство, або волонтерська діяльність (від фр. volontaire (доброволець) — добровільна суспільно корисна діяльність. Її можуть провадити і окремі люди, і організації.

Одним із яскравих прикладів волонтерського руху став медичний батальйон «Госпітальєри». У 2014 році його заснувала 18-річна Яна Зінкевич. «Госпітальєри» врятували життя майже двох із половиною тисяч наших воїнів.

Волонтерами можуть бути не лише дорослі. Діти також допомагають захисникам/захисницям. Вони готують смаколики, пишуть листи, виготовляють обереги. Волонтерити може будь-хто, наприклад, займатися онлайн-волонтерством — надавати інформацію, розсилати оголошення тощо.

Коли мільйони українців були змушені покинути свої домівки через воєнні дії, багато країн відкрили кордони для вимушених переселенців, а звичайні люди допомагали, хто чим міг.

 Приклади волонтерства

ЕТИКА ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Підприємці несуть відповідальність за розпочату справу та її розвиток не тільки перед собою, а й перед людьми, з якими вони ведуть свій бізнес, перед споживачами, а в підсумку — перед суспільством загалом.

Етика підприємництва — це ділова етика, що ґрунтується на відкритості, чесності, дотриманні слова, повазі до законів, повазі до працівників (їхніх інтересів, мети, цінностей, особистості тощо).

Існує міжнародна організація, яка встановлює стандарти етики підприємництва. Фірми, які приєднуються до цієї організації, зобов’язуються дотримуватися принципів етики підприємництва. У межах окремих країн стандарти етики підприємництва встановлює Торгова палата, союзи підприємців.

Складові етичної підприємницької діяльності

Домашнє завдання:

1. Опрацювати матеріал вашого підручника та  мою для вас підбірку.

2. Уявіть, що ви вирішили займатися бізнесом, наприклад створити підприємство з виготовлення будиночків для котиків і собачок. Створіть кодекс честі вашого підприємства (визначте, яких етичних принципів мають дотримуватися всі співробітники вашого підприємства).



Географія 6 клас

Тема: Екологічна толока. 

Пропоную переглянути:




«Година Землі» – наймасштабніша екологічна акція в історії людства, організована Всесвітнім фондом дикої природи (WWF). У ній щорічно бере участь 188 країн. Суть – мільйони людей о 20:30 на годину вимикають електроенергію, щоби показати свою небайдужість до майбутнього планети. Акція проводиться в останню суботу березня. Завдяки їй невелика кількість природних ресурсів дійсно економиться, але не це її головна мета. Головна – нагадати людству про необхідність дбайливого ставлення до природи та її ресурсів, а також про локальні та глобальні екологічні проблеми. Акція навіть має власний логотип у вигляді числа «60+»: це було зроблено, щоби заохотити людей вимикати електроенергію не лише на годину, а й більше. 

Пропонуємо ознайомитися із завданнями для виховної години, присвяченої Годині Землі!

Напередодні акції поспілкуйтеся з учнями про те, що це за подія та який її головний меседж. Заохотьте дітей обговорити її важливість разом зі знайомими та рідними, щоби вони теж долучилися до флешмобу та вимкнули в суботу на годину всі електроприлади. Нагадуванням про акцію може стати браслет, зроблений власноруч. 

Як проводять акцію Години Землі у світі?

Для додаткового залучення уваги спільноти до акції у світі на одну годину вимикають освітлення архітектурних пам'яток. Так минулого року світло вимкнули у 102-поверховому Empire State (Нью-Йорк), Колізеї (Рим), Ейфелевій вежі (Париж), Біг-Бені (Лондон) та на багатьох інших об'єктах. У соцмережах компанії теж шукають способи для популяризації флешмобу. Наприклад, логотип у Соса-Cola стає практично чорно-білим. 

Запропонуйте учням об'єднатися в групи та створити інфографіку або презентацію на одну з тем: «Як у світі долучаються до акції?», «Навіщо потрібно економити електроенергію?» або «Як я можу зберегти природу?». 

Приклад інфографіки:


Екологічна обізнаність

Часто люди не помічають, як багато ресурсів витрачають щодня. І дарма! Наприклад, економити електроенергію не так і складно. Достатньо вимикати побутову техніку та світло, коли в них немає потреби, та не залишати зарядні пристрої увімкненими в розетку. А чи знали ви, що зекономити допоможуть зарядні пристрої з позначками А, А+ та А++? Нехай і ваші учні дізнаються про способи збереження природи. Для цього вони мають об'єднатися в групи та створити мініпам'ятки на наступні теми: «Речі, які засмучують Землю» та «Речі, які подобаються Землі». Так діти дослідять, як можна запобігти знищенню природи та мінімізувати негативні наслідки недостатньо дбайливого ставлення до екосистеми. 


Лист-протест

Учні об'єднуються у 3 команди. Кожна з них має написати «Лист-протест» від імені будь-якого природного об'єкта (тварини, рослини, річки абощо). Йдеться про аргументи стосовно надмірного втручання людини в природу. Усі листи зачитуються класу. Далі проводиться дискусія. 

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте матеріал розміщений на блозі.

2. Дайте відповідь на наступні запитання:

  1. Який, на вашу думку, різновид відновлюваної чи невідновлюваної енергії був би кращим для Землі? Чому? 
  2. Що трапиться, якщо ресурси для виробництва електроенергії закінчаться?
  3. Як вимкнення світла може вплинути на природні ресурси планети? 
  4. Яких заходів людство може вжити, щоб зменшити використання природних ресурсів? 
  5. Як ви плануєте використовувати отримані знання у повсякденному житті?

    6.За бажанням ви можете організувати загальношкільну виставку інфографік. 





Немає коментарів:

Дописати коментар