неділя, 1 листопада 2020 р.

 Доброго часу доби, любі учасники дистанційного навчання на період 2-6 листопада 2020 навчального року.

ВСІ ви знаєте мою електронну адресу, тому співпраця , на мою думку, буде продуктивна.

Нагадую, що тематика уроків для кожного класу йде стрічкою, наприклад, спочатку клас 1, де йде вся інформація, після нього інший клас і так далі. УРОКИ по шкільному розкладу.

РОЗПОЧНЕМО:

Понеділок 2 листопада 2020 року.

До співпраці запрошую 6,9 класи  географія та 5 класи ОЗ

Географія 6 клас

Тема: ГЕОГРАФІЧНІ КАРТИ, ЇХНІ ЕЛЕМЕНТИ. ЛЕГЕНДА КАРТИ. МАСШТАБ КАРТ. ГЕОГРАФІЧНІ АТЛАСИ. ПРАКТИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ КАРТ.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Розшифруйте складений удома вашим товаришем опис маршруту подорожі, замінивши умовні знаки підписами їхніх значень.
Від чого залежить ступінь зменшення зображення на плані?
Для чого створюють плани?
Як на плані дізнатися про напрямок на схід?

Нова тема:

Під час вивчення курсу природознавства, історії ви вже ознайомилися з багатьма картами. Чи не здається вам, що розповідь учителя в супроводі карти стає зрозумілішою. Один погляд на карту із зображеними на ній античними державами дає більше можливостей зрозуміти їхнє розташування і сусідство, ніж кілька параграфів пояснень. І в той же час помилкова карта може привести до помилкових висновків. Колумб так і не дізнався, що відкрив нову частину світу, адже карти того часу запевняли його, що він досяг Індії. Про значення карт у житті людини та їхнє різноманіття ми дізнаємося сьогодні багато нового.



Назвіть одні з перших відомих людству карти. Якими ученими вони були

створені?

Порівняйте карти і плани у вашому атласі. У чому їхня схожість, а чим вони

відрізняються?

Чи можна шкірку апельсина розкласти на площині без розривів?

Чи можете ви на карті світу побачити свій обласний центр? А на карті

України? А на карті своєї області? Чи однаково він зображений на них?

У якому випадку на планах використовують масштабні умовні знаки, а в

якому — позамасштабні?

Особливості географічної карти

1) Зменшене зображення земної поверхні.

2) Місцевість відображена умовними знаками. Здебільшого позамасштабними.

Можна відобразити те, чого на місцевості не видно, наприклад, родовища корисних

копалин.

3) Можуть відображувати великі ділянки Землі й навіть усю її, тому їх

складають за допомогою різних математичних способів, що дозволяють частково

врахувати кривизну Землі. Немає карт без спотворень.

4) Зображують не всі елементи місцевості, зміст карт відбирають і

узагальнюють — генералізують — відповідно до призначення та масштабу карти.

Карта — узагальнене, зменшене в масштабі, побудоване за математичними

законами на площині, виконане в умовних знаках зображення земної поверхні.

Елементи карти: картографічне зображення, легенда та зарамкове

оформлення.

Електронні карти — комп’ютерні версії паперових карт з можливістю

керувати ними. Переваги: можливість швидко знаходити об’єкт (позиціонувати),

вносити оновлену інформацію, великий обсяг даних, спрощують процес зіставлення

даних, можна легко змінювати масштабування тощо. Недоліки: користування тільки

за наявності відповідної комп’ютерної техніки з програмним забезпеченням.

Легенда карти

Лінійні знаки — позначають об’єкти, які мають лінійну протяжність

(кордони, річки, шляхи). Спосіб якісного фону — позначення кольорами об’єктів ч

явищ з однаковими властивостями чи ознаками. Спосіб ізоліній — лінії, які

з’єднують однакові показники, наприклад температури. Лінії руху — стрілки, які

показують напрямок руху, наприклад течій. Умовні знаки до карти чи до атласу з

підписами їхніх значень утворюють легенду.

 Масштаб карт

Великомасштабні (більше 1 : 200 000) — топографічні (для вимірювань,

розрахунків), середньомасштабні (від 1 : 200 000 до 1 : 1 000 000) —

оглядовотопографічні, дрібномасштабні (1 : 1 000 000 і менше) — оглядові (як наочне уявлення).

 Географічний атлас

Атлас — це не просте зібрання карт. Це систематизована збірка карт,

пояснювальних матеріалів, які відповідають певній темі чи задачі.

Поміркуйте:

Чому на карті виникають спотворення?

Назвіть суттєві відмінності плану та карти.

Знайдіть пари умовних позначень, які відображують однакові об’єкти

місцевості на плані та на карті.

Класифікуйте 2–3 карти вашого атласу за масштабом.

На фізичній карті України знайдіть приклади кожного виду умовних знаків,

представлених у легенді.

Домашнє завдання:

Опрацюйте матеріал вашого підручника.

Довідатися, які карти є у вас удома й для чого вони використовуються.

Ознайомтеся з легендами усіх карт, уміщених у ваших атласах.

Складіть задачу на визначення масштабу карти за даними про відстань на

місцевості та відрізком на карті, що відповідає цій відстані.


Географія 9 клас

ТЕМА:Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку, місце України в ній.Практична робота 2. "Позначення на контурній карті країн G-20 і визначення їх місця в сучасній типізації країн за рівнем економічного розвитку"


- Пригадайте, що таке економічний розвиток.

- Які показники характеризують економічний розвиток країни?

- На які групи поділяють країни зі ІЛР? У якій з цих груп перебуває Україна?

- Які типи економічних систем вам відомі?


Для дослідження економічного розвитку країн в економічній географії

застосовують різноманітні кількісні та якісні показники, серед яких уже відомі вам

ВВП або ІЛР. Аналіз та порівняння цих показників дозволяє визначити тип країни за

економічним розвитком та віднести її до певної групи країн зі схожими

економічними показниками.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які підходи та показники використовують

фахівці для визначення типу країни, яке місце посідає наша країна в міжнародних

групуваннях та рейтингах.

Типізація — групування країн за спільними ознаками і закономірностями

розвитку. Визначенням типів країн займаються спеціальні підрозділи відомих

міжнародних організацій. Найбільш поширеними є типізації, проведені

Організацією Об’єднаних націй, Світовим банком, Міжнародним валютним фондом.

Тип країни — об’єктивно сформований і відносно стійкий комплекс властивих

їй умов, ресурсів і особливостей розвитку, що характеризує її роль і місце у

світовому співтоваристві на певному етапі її розвитку.

Завдання 1. Визначте розбіжності в структурах зайнятості різних країн світу.

Виявіть причини розбіжностей.


Відповідно до співвідношення часток зайнятого населення в різних секторах

господарства виділяють:

- аграрні — у сільському господарстві зайнято понад 60 % населення, яке

працює. Це найменш розвинені країни світу, в основному африканські — Малі, Чад,

Мозамбік, Гамбія;

- аграрно-індустріальні. У сільському господарстві цих країн зайнята значна

(30–40 %) працюючих. Але й на промисловість також припадає їх помітна частка

(близько 20 %). Приклади: Панама, Домініканська Республіка, Колумбія й Перу.

Економічний рівень розвитку цих країн також переважно невисокий;

- індустріально-аграрні. У сільському господарстві цих країн зайнято 15–30 %

працюючих, а найбільша їх частка припадає на промисловість. До цієїгрупи

належать, зокрема, Бразилія, Аргентина, Україна, Росія;

- індустріальні — в сільському господарстві зайнята дуже мала частка

працюючих — приблизно 10 % і менше. При цьому головні надходження ззовні такі

держави отримують від експорту промислових товарів. Більшість індустріальних

країн розташовані в Європі (Норвегія, Ісландія, Бельгія, Мальта, Данія);

- постіндустріальні. Зайнятість у сільському господарстві цих країн теж мала

(менше, ніж 10 %), але головні зовнішні надходження пов’язані в них уже не з

промисловістю, а зі сферою послуг, експортом капіталу, туризмом тощо. Таких

країн у світі ще небагато, серед них — США, Велика Британія, Франція, Японія,

Німеччина.

Відповідно до застосування певних механізмів господарювання розрізняють

країни з ринковою, командною та перехідною економікою.

Ринкова економіка (нині виражена в різних національних моделях змішаної

економіки) притаманна більшості країн світу. Типовим прикладом країни з

командною економікою є Корейська Народно-Демократична Республіка (КНДР).

Більшість колишніх соціалістичних країн, і тих, що входили до складу СРСР

(зокрема й Україна), пройшли або проходять етап перехідної економіки. Наприкінці

2005 року наша країна була визнана світовим товариством країною з ринковою

економікою, однак реформи ще тривають.

 Типи країн за розміром ВВП

За визначенням місця країни в світовому господарстві та її економічного

розвитку використовують загальне значення ВВП країни за та ВВП на душу

населення.

Завдання 2. Порівняйте списки країн, що посідають першість за загальним

обсягом ВВП та ВВП на душу населення. Спробуйте пояснити причини

розбіжностей.

У 2015 р. ВВП, розрахований за ПКС в Україні, становив 340 млрд дол. (49-те

місце у світі). ВВП на душу населення в Україні — 7 519 дол. (за ПКС), 115 місце

(2015 р.)

«Велика двадцятка» («G 20») — міжнародне об’єднання країн із

найпотужнішими економіками світу. У ній беруть участь 19 держав (Австралія,

Аргентина, Бразилія, Велика Британія, Індія, Індонезія, Італія, Канада, Китай,

Корея, Мексика, Німеччина, Південна Африка, Росія, Саудівська Аравія, США,

Туреччина, Франція, Японія) та представництва Європейського Союзу. Економіки

країн-членів Двадцятки виробляють до 85 % валового світового продукту і

формують близько 4/5 загального обсягу світової торгівлі.

Типи країн відповідно до місця в системі світової економіки

В ООН визначення економічного розвитку країн проводять на підставі аналізу

якісних та кількісних показників, зокрема: ВВП на душу населення, структура

господарства, ступінь зрілості ринкової економіки, експортна спеціалізація тощо.

Виділяють країни високорозвинені, з перехідною економікою та країни, що

розвиваються.

Високорозвинені країни відрізняються багатогалузевою структурою економіки,

значною часткою третинного сектора, високим (понад 30 тис. дол.) ВВП на душу

населення, високими стандартами життя та добробуту населення. Їх кількість

становить близько 40 країн, які виробляють понад 60 % світової промислової

продукції та 40 % продукції сільського господарства.

 Серед високорозвинених країн виділяють підтипи:

- головні країни (або «Велика сімка»): США, Японія, ФРН, Франція,

ВеликаБританія, Італія та Канада;

- розвинені країни Європи: Австрія, Бельгія, Данія, Ісландія, Люксембург,

Нідерланди, Норвегія, Фінляндія, Швейцарія, Швеція та ін.;

- переселенські країни — Австралія, Ізраїль, Нова Зеландія, республіка

Південна Африка.

Країни з перехідною економікою — це індустріальні або індустріально-аграрні

країни, для яких є характерним незрілість ринкової системи, науково-технічна

залежність від розвинених країн. Ця група країн була виділена в 90-х роках

минулого століття після розпаду світової соціалістичної системи. Деякі з них

(наприклад, Польща, Чехія, Словаччина) за минулий час перешли до групи

розвинених країн. Інші ще перебувають на шляху економічних перетворень. Серед

них Україна, Білорусь, Молдова, Росія, Казахстан, Грузія тощо.

Країн, що розвиваються, у світі понад 130. Серед них виділяють підтипи:

- країни нової індустріалізації (або «нові індустріальні країни», НІК):

Республіка Корея, Сінгапур, Аргентина, Бразилія, Мексика, Чилі, Малайзія,

Індонезія, Таїланд;

- країни — експортери нафти (країни Перської затоки: Об’єднані Арабські

Емірати, Кувейт, Катар, Саудівська Аравія, а також Оман, Бруней, Лівія, Іран та ін.);

- малі острівні країни («багаті острови») — Антигуа і Барбуда, Багамські

острови, Барбадос, Бахрейн, Сейшельські острови;

- країни з порівняно зрілою структурою господарства — це держави з

багатогалузевою, але технічно і структурно відсталою економікою (переважно

країни Азії, Латинської Америки та Північної Африки — Індія, Іран, Перу,

Колумбія, Марокко, Єгипет);

- найменш розвинені країни (близько 50) — мають низькі (менше 3 975 дол. на

одну особу) і дуже низькі показники ВВП (менше 1005 дол. на одну особу). Це

переважно аграрні або аграрно-індустріальні країни: Ефіопія, Південний Судан,

Того, Ерітрея, Гвінея, Мозамбік, Малаві, Нігер, Ліберія, Бурунді, Руанда, Сомалі,

Танзанія, ДРК, Афганістан, Камбоджа, Бангладеш, Непал.

Практична робота №2. Позначення на контурній карті країн «Великої двадцятки» (G-20) і визначення їх місця в сучасній типізації країн за рівнем

економічного розвитку.

 Завдання:

- Які показники економічного розвитку, на ваш погляд, є найбільш важливими

під час встановлення типу країни? Доведіть це на конкретних прикладах.

- Чи існує залежність між розміром території країни та її рівнем економічного

розвитку? Обґрунтуйте свої міркування.

- Чому, на ваш погляд, деякі країни, де прибутки населення високі (наприклад,

Саудівська Аравія, Катар, Кувейт), відносять до країн, що розвиваються?

- З якою метою в ООН проводять дослідження та визначають рейтинги країн

за різними економічними показниками?

Хвилинка для роздумів:


 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати § 8.

2. Випереджальне. Дізнайтеся про основні види економічної діяльності

населення у вашому регіоні (найбільші підприємства, характер діяльності).

ЛЮБІ 5 класи, це ваше перше дистанційне заняття в цьому навчальному році з ОЗ.Будьте уважні та зібрані і все в нас буде на 12!!!

Основи здоров'я 5 клас

Тема:Планування часу.

Бесіда за питаннями:

1. Навіщо потрібне «уміння навчатися»?

2. Які умови успішного навчання ви знаєте?

3. Чи потрібно розвивати здібності?

4. Як подружитися з навчальним предметом?



Цікаві факти:

Самооцінка – це те, як людина ставиться до себе й оцінює себе у різних сферах життя (навчанні, спорті, стосунках).

Однак, низька самооцінка у дитинстві – це не вирок. На щастя, історія знає безліч випадків, коли люди досягали визначних результа тів, попри те (а може й завдяки тому), що їхні здібності недооцінили. Так, Альберта Ейнштейна – геніального фізика, засновника теорії від носності – у дитинстві вважали тугодумом. Викладач фізики (!) казав йому: «З вас, Ейнштейне, нічого путнього не вийде». У вищому техніч ному училищі його мали за старанного, але не здібного студента. Автора періодичної системи елементів Дмитра Менделєєва у дитинстві драж нили «великим хіміком» через його погані успіхи з цього предмета, а майбутній видатний математик Лобачевський отримував двійки з мате матики. Геніального співака Федора Шаляпіна в юності не прийняли до хору. Замість нього узяли майбутнього письменника Максима Горького, якого, до речі, не зарахували на літературний факультет Казанського університету.

Притча «Цінність часу»

          Один бізнесмен накопичив великий капітал — 3 мільйони доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг прийняти це рі шення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався і вирішив відкупи тися. «Продай мені три тижні життя, і я віддам тобі мільйон», — запропонував він. Але Янгол Смерті відмовив. «Гаразд, продай тільки 1 день, і я віддам усе, що маю». Янгол відмовив. Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб написати прощального листа. Янгол погодився. Бізнесмен написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено для життя. Я не зміг купити навіть години за 3 мільйони доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має  цінність».

Як знешкодити крадіїв часу

Секунда за секундою, хвилина за хвилиною, година за годиною спливає час... А куди він спливає, залежить від тебе. Прочитав цікаву книжку, навчився танцювати або чистити картоплю – час витрачено на добру справу, він залишиться у твоїй голові, руках, серці. А просидів біля телевізора, цілий день грав у комп'ютерні ігри, то потім дивуєшся: куди ж подівся час? І не можеш пригада ти, бо його було змарновано, викрадено з твого життя.

Що ж це за крадії часу? Це справи, які не приносять людині ко ристі. А що може зрівнятися з небезпекою змарнованого життя? Щоб знешкодити крадіїв часу, треба навчитися відрізняти їх від ко рисних справ.


Які з цих занять можна назвати крадіями часу: 

1) допомога батькам; 

2) паління; 

3) рухливі ігри; 

4) прибирання; 

5) тривалі розмови по телефону; 

6) комп'ютерні ігри або телевізор більш як дві годи ни; 

7) виконання домашніх завдань; 

8) переміряння маминого одягу; 

9) гортання журналів мод?

Розглянь мал. 33 і назви вісьмох дітей, які марну ють свій час.

1. Хто з них шкодить своєму здоров'ю?

2. Що вони могли б зробити корисного?

Кожен має свій життєвий ритм. Фізична й розумова активність припадає на 10-13 та 15-18 години.

Режим дня – правильне чергування праці та відпочинку. Режим дня ре гулює спосіб життя, що сприяє вихованню почуття відповідальності й дисци плінованості, допомагає зберігати здоров'я. Завдяки встановленому режиму організм нормально навантажений, затрачені сили швидше й повніше віднов люються. Орієнтовний розподіл часу за видами діяльності відповідно до віку: на виконання домашніх завдань – 2,5 год; тривалість сну - 9-10 год; прогу лянка - 2-2,5 год; робота по господарству - 1 год.

Сон - найголовніший вид відпочинку, активний процес гальмування клі тин кори головного мозку. Лягайте спати не пізніше 22-23 год, із відкритою кватиркою.

Останнім часом пропагується короткий сон у другій половині дня або ввечері, який сприяє підвищенню працездатності. Міні-сон – це релаксація чи розслаблення в денний час, або дрімота (15 хв).

Ти можеш не повірити, але охайне і правильно облаштоване робоче місце допомагає швидше зробити уроки.

Прочитайте наведені нижче твердження. Поясніть, чому ви з ним погоджуєтесь або не погоджуєтесь.

1. Найзручніше вчити уроки, обклавшись на ліжку подушками.

2. Найкраще вчити уроки на кухні, де можна спита ти щось у мами.

3. Найзручніше вчити уроки в окремій кімнаті за ро бочим столом.

4. Якщо хтось пише правою рукою, світло на стіл має падати справа.

5. Найкраще сидіти на стільці, підклавши ногу під себе або закинувши ногу за ногу.

6. Найкраще сидіти, спершись спиною на спинку стільця, поставивши ноги на підлогу.

7. На робочому столі має панувати «художній без лад».

8. З робочого столу слід прибрати все зайве.

9. Можна вчити уроки, увімкнувши мультики.

Притча про професора

Професор філософії, стоячи перед своєю аудиторією, взяв п’ятилітрову скляну банку і наповнив її камінням, кожний не менше трьох сантиметрів в діаметрі.В кінці запитав студентів, чи повна банка? Відповіли: так, повна.

Тоді відкрив банку горошку і висипав їх у велику банку, трішки потрусив нею. Звичайно, що горошок зайняв вільне місце між камінням.Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка? 

Відповіли: так, вона повна.

Тоді він взяв коробку, наповнену піском, і насипав його в банку. Звичайно, пісок зайняв повністю існуюче вільне місце і все закрив.

Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка? 

Відповіли: так, і на цей раз однозначно, вона повна.

Тоді з-під столу він витягнув велику чашку чаю і вилив його у банку до останньої краплини, розмочуючи пісок.

Студенти сміялись.

А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що банка – це ваше життя. Каміння – це найважливіші речі у вашому житті: сім’я, здоров’я, друзі, свої  діти – все те, що необхідно, щоб ваше життя все-таки залишалось повним навіть в тому випадку, якщо все інше загубиться, втратиться. Горошок – це речі, котрі особисто для вас стали важливими: робота, дім, автомобіль. Пісок – це все решта, дрібниці. 

Якщо спочатку наповнити банку піском, не залишиться місця, де міг би розміститись горошок і каміння. І так же у вашому житті, якщо витрачати весь час і всю енергію на дрібниці, не залишиться місця для важливіших речей. Займайтесь тим, що  приносить вам щастя: грайте з вашими дітьми, приділяйте час вашим чоловікам і дружинам, зустрічайтесь з друзями. Завжди буде час, щоб попрацювати, зайнятись прибиранням дому, підремонтувати і помити автомобіль. Займайтесь, насамперед, камінням, тобто найважливішими речами у житті; визначіть свої пріоритети: решта – це тільки пісок.

Тоді студентка підняла руку і запитала професора, яке значення має чай?

Професор  посміхнувся.

- Я радий, що ви запитали мене про це. Я це зробив, щоб доказати вам, що, як би не було ваше життя зайняте, завжди знайдеться місце  для пари чашечок чаю.

 


        Запитання для роздумів:

1. Напишіть, будь ласка, по три речі (мінімум), котрі Ви відносите до каміння у своєму житті, до  горошинок, піску.

2. Подумайте, чи вдало Ви використовуєте свій час?

3. На що Ви витрачаєте у своєму житті найбільше часу?


 Домашнє завдання.

Вивчити матеріал підручника.

Письмово класти власний розподіл часу протягом дня.









Немає коментарів:

Дописати коментар