понеділок, 15 березня 2021 р.

 Доброго дня любі учасники дистанційного навчання.

Сьогодні 15 березня 2021 року. Запрошую до співпраці 6 та 9 класи географія та 5 класи ОЗ.

Географія 6 клас

Урок № 47 на тему: Води суходолу. Ріки. 

Води суходолу — води рiк, озер, болiт, льодовикiв, штучних водойм, каналiв.

Річка — це природний водний потік, що рухається в руслі — заглибленні, створеному його рухом.

Початок річки називається витоком. Витоком можуть бути джерело, льодовик, озеро або болото. Місце впадіння річки в море, озеро чи інші річки називається гирлом. Річка з притоками утворює річкову систему. Назва річковій системі надається за головною річкою, наприклад: система Дніпра, Волги, Дунаю. На своєму шляху річка за допомогою приток збирає атмосферні опади з певної території, яку називають водозбірним басейном. Найбільший водозбірний басейн має Амазонка — 7180 тис. км2, що майже дорівнює площі такого материка, як Австралія. Сусідні водозбірні басейни відділені природною межею — вододілом. Вододілами зазвичай є гори або підвищення рельєфу. Річки живляться поверхневими (дощовими, талими сніговими або льодовиковими водами) та підземними водами. Залежно від того, яке джерело живлення переважає, розрізняють типи живлення річок: дощове, снігове, льодовикове та підземне. Річка може отримувати живлення й з кількох джерел одночасно, тоді такий тип живлення називають змішаним.

Від того, який спосіб живлення переважає, значною мірою залежить режим річок — закономірні зміни рівня й витрат води. Повінь — тривалий підйом рівня води в річці, викликаний основним джерелом живлення. На більшості річок України повінь відбувається навесні під час танення снігового покриву. Після випадання сильних дощів або під час відлиг на річках о будь-якій порі року може статися паводок — раптове короткочасне підвищення рівня води. Період низького рівня води в річці називають меженню.

Особливості характеру річок та напрямок течії залежать від рельєфу місцевості, якою вона протікає. За характером течії розрізняють гірські та рівнинні річки. Гірські річки відрізняються значним падінням (перевищенням висот між витоком та гирлом), похилом (відношенням падіння до загальної довжини річки) та швидкістю течії. Рівнинні річки спокійні, з повільною течією, що робить їх зручними для судноплавства. У рівнинних річок похил незначний — не більш 0,2 м на 1 км русла.

 Важливими характеристиками річок є показники витрати води та річкового стоку. Витрата води — об'єм води, що протікає через поперечний переріз річки за одиницю часу (м3/с). Річковий стік — кількість води, що протікає в руслі за певний період часу. Річковий стік дорівнює витраті води в річці, помноженій на час, за який він визначається. Найбільший річковий стік в Амазонки. Щосекунди вона виносить в Атлантичний океан понад 120 тис. м3 води.

Річки, що течуть по поверхні Землі, — руйнують гірські породи, переносять продукти руйнування та відкладають їх. Руйнівна робота річок називається річковою ерозією.

Пропоную переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=yBO5StnV-Lo

 

Додому:1. Опрацюйте матеріал вашого підручника.

                     2. На к.к. нанесіть найбільші ріки світу.

                     3.Випешіть і вивчіть термін.

 

Хочу подякувати всім, хто вже розпочав дистанційку і чекаю решту . 

До зустрічі 18 березня.

Дотримуйтеся санітарних норм під час карантині і будьте здорові.

 

Географія 9 клас 

Урок № 30 Тематичне оцінення

Дайте відповіді на запитання:

1.Яке значення металургійного виробництва у господарстві?

2. Назвіть сировинні бази та центри виробництва чорних металів в Україні.

3. Перерахуйте особливості технологій хімічного виробництва .

4. Чи є звязок розміщення основних виробництв хімічних речовин, фармацептичної продукції, гумових та пластмасових виробів? Відповідь обгрунтуйте на конкретному прикладі.

5.  Назвіть найбільші в світі країни - виробники деревини та паперу. 

УВАГА!!! Відповіді чекаю до 8 години ранку 16 березня, далі відповіді не приймаються.


До зустрічі 16 березня.

Дотримуйтеся санітарних норм під час карантині і будьте здорові.

 

ОЗ 5 клас

Урок № 22 на тему: Соціальна небезпека інфекційних захворювань.

 
Інфекці́йні захво́рювання / хворо́би — розлади здоров'я людей, тварин, рослин у вигляді хвороби, які спричинюють збудники — віруси, різноманітні бактерії, найпростіші, паразитичні гриби, гельмінти, продукти їхньої життєдіяльності  здатні передаватися від заражених.

Розвитку епідемії сприяють:

  • висока щільність населення;
  • мобільність населення (внутрішня і зовнішня міграція);
  • скупченість у публічних місцях;
  • порушення санітарного режиму праці і відпочинку;
  • недостатній рівень санітарної культури населення;
  • неможливість здійснення масової специфічної профілактики (відсутність або недостатність препаратів для масової імунізації тощо);
  • незадовільна організація клінічної, лабораторної та санітарно-протиепідемічної допомоги населенню.
    Щоб попередити зараження, необхідно дотримуватися елементарних правил:
  • для пиття використовувати тільки кип'ячену воду;
  • не пити воду з випадкових джерел;
  • при заміських прогулянках мати з собою достатній індивідуальний запас питної води;
  • воду для приготування їжі і господарських потреб брати тільки з перевірених джерел.

 

Додому:1. Опрацюйте матеріал вашого підручника.

                     2. Піміркуйте, чи дотримуєтеся ви санітарних норм та зробіть висновок.

                     3.Випешіть і вивчіть термін.

 


До зустрічі 29 березня.

Дотримуйтеся санітарних норм під час карантині і будьте здорові.

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар