Добрий день.
Сьогодні 11 березня 2024 року.
Запрошую учнів 6 класу на урок ЗБД та географії та на урок географії учнів 7, 8 та 11Б класів.
ЗБД 6 клас
Тема: Види і наслідки конфліктів. Тренінг навичок.
Пропоную переглянути:
Тренінг навичок:
Дайте письмову відповідь на наступні завдання:
1. Що спричинило суперечку?
2. Як це відбувалося?
3.Що спричинило суперечку?
4. Як герої змогли розв’язати конфлікт?
5.Підсумуйте: «Часто розв’язати конфлікт можна набагато простіше, ніж здається на перший погляд».
6.Які дії можуть спричинити суперечку?
7.Навести приклади дій, що можуть спричинити суперечку
8.Назвати почуття, що виникають в учасників конфлікту.
9. Поміркуйте і запишіть , які наслідки для здоров’я можуть мати конфлікти.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте п. 22 та мою для вас підбірку.
2. Виконайте завдання тренінгу.
УВАГА!!!
Виконану роботу чекаю СЬОГОДНІ.
Географія 6 клас
Тема: Дослідження. Водойми створила людина. Льодовики та багаторічна мерзлота - це одне й те ж?
Завдання:
1. Поясніть, що належить до штучних водойм.
2. Яке значення каналів та водосховищ?
3. Нанесіть на контурну карту місця вкриті льодовиками.
4. Знайдіть на фізичній карті України водосховища на Дніпрі та позначте їх на контурній карті.
5. Висновок.
УВАГА!!!
Виконану роботу чекаю до наступного уроку.
Географія 7 клас
Тема: Загальні риси клімату Євразії.
Практична робота 10"б".
Тема: Євразія.
Завдання:
1. Позначити на к.к. найбільші гори, рівнини, низовини материка.
2. Нанесіть на к.к. корисні копалини Євразії.
3. Висновок.
УВАГА!!!
Виконану роботу чекаю СЬОГОДНІ.
Географія 8 клас
Тема: Природні умови і ресурси Чорного і Азовського морів, проблеми їх раціонального використання.
Пропоную переглянути:
1. Загальна характеристика природних комплексів морів
Чорне й Азовське моря — такі ж великі природні комплекси, як і фізико-географічні країни суходолу (рівнинні чи гірські). Але якщо для природних комплексів суходолу головним природним компонентом є гірські породи й рельєф, то для морів — вода.
Чорне та Азовське моря — два внутрішніх моря Атлантичного океану, що глибоко вдаються в суходіл. Азовське море є одним із найменших морів планети.
Через Керченську протоку шириною 4—13 км Азовське море сполучається із Чорним. Через протоки Босфор і Дарданелли придонні течії приносять у Чорне море більш солону й важку воду із Середземного моря (солоність води в глибинній Босфорській течії становить 30 %о), а поверхневі течії виносять легшу менш солону воду із Чорного в Середземне море.
2. Взаємозв’язки в системі «моря — прибережний суходіл»
Вам уже відомо, що океани й моря впливають на природу суходолу і навпаки. Розглянемо такі взаємозв’язки.
Одним із прикладів взаємодії води й суходолу є формування берегової лінії.
Про наступ Чорного моря на Причорноморську низовину впродовж останніх тисячоліть свідчать лимани — затоплені морем колишні гирлові частини річкових долин.
Як доводять вчені, 500 років тому рівень моря був на 1 м нижчий за сучасний. Коливання рівня моря пов’язані не лише з неотектонічними рухами, але й зі змінами клімату. Так, у льодовикові епохи рівень моря знижувався на 120—150 м, а в епохи танення льодовика був значно вищим за сучасний.
Ширина шельфу північно-західної частини Чорного моря досягає 150—180 км. Наслідком підняття Кримських гір є високий і крутий південний берег півострова, а досить різке зростання глибин Чорного моря зумовлене опусканнями його улоговини.
У береговій зоні моря утворюються та накопичуються осадові гірські породи (вапняки-черепашники, піски, галечник тощо). При відступі морів осадові гірські породи морського походження стають геологічною основою формування природних комплексів суходолу.
Мілководне Азовське море влітку нагрівається до +28...+32 °С (Чорне море +22...+24 °С ). Більша частина води, яка випаровується з поверхні моря та переноситься на суходіл, знову там випаровується та повертається в море з опадами або річковим стоком. Зі стоком до морів потрапляють і забруднюючі речовини.
Прибережна частина моря поблизу гирл річок має значно меншу солоність, ніж центральні частини моря (наприклад, у Таганрозькій затоці — 2—5 %о). Відповідно відрізняються їхній рослинний і тваринний світ.
3. Природні ресурси й господарське використання морів
Моря мають велике значення для господарства України. Через морські порти здійснюються перевезення вантажів і пасажирів. Використовуються різні види природних ресурсів морів і їх узбереж (біологічні ресурси — риба, мідії, водорості). Із ссавців у Чорному морі живуть три види дельфінів (афаліна, білобочка, азовка), а в Азовському — один вид (азовка, або морська свиня).
Особливо багатим на цінні види риби (білугу, осетра, судака, тарань) було Азовське море. Багатство зумовлене прогріванням усієї товщі води, її перемішуванням, великою кількістю розчинених мінеральних речовин. Це забезпечувало живлення мікроорганізмів (планктону), який, у свою чергу, був кормом для риби. Багато видів риб — прохідні (живуть у морях, а нерестяться у верхів’ях річок). Із побудовою дамб водосховищ ці види втратили можливість нереститися, тому поступово зникають.
Значна частина води річок, що впадають в Азовське море, у 1960—1980-х рр. використовувалася для зрошення, тому річковий стік у море різко зменшувався, а зростало надходження солоних чорноморських вод. Як наслідок, солоність води Азовського моря зросла на 3—4 %о. У зв’язку зі збільшенням солоності й забрудненості води рибні ресурси Азовського моря зменшилися. В обох морях основними об’єктами вилову стали хамса та широт (дрібна риба). Позитивним прикладом є акліматизація в Азовському морі далекосхідної кефалі — пеленгаса.
Мінеральні ресурси — це насамперед родовища природного газу й нафти в центральній частині дна Азовського моря та шельфу Чорного моря. У прибережній смузі добуваються будівельні матеріали (галька, гравій, пісок), знайдені розсипи рудних мінералів і навіть алмазів. На дні Чорного моря виявлені великі поклади залізомарганцевих конкрецій. У перспективі можливий видобуток газу сірководню з глибин Чорного моря. Це горючий газ, що використовується для виробництва сірчаної кислоти. Із ропи затоки Сиваш (солоність від 100 до 200 %о) добувають кам’яну сіль, оксид магнію, бром тощо.
Міні - проект.
Тема: Ландшафти України.
Завдання:
1. Розкрийте сутність екологічного стану морів України.
2. Розробіть план дій щодо раціонального використання ресурсів Чорного і Азовського морів.
3. Як особливості природи Чорного та Азовського морів відображені в їхніх географічних назвах?
4. Охарактеризуйте природні ресурси й господарське значення морів.
5. Які негативні зміни відбуваються в природних комплексах морів?
6. Про що свідчить той факт, що через протоку Босфор глибинною течією переноситься 176 км3 води на рік, а поверхневою — 340 км3?
7. Складіть схему зв'язків між природними комплексами морів і суходолу України.
8. На контурній карті позначте елементи берегової лінії морів: затоки: Каркінітська, Джарилгацька, Сиваш; лимани: Дністровський, Дніпровсько-Бузький, Куяльницький, Молочний; протока: Керченська; півострови: Кримський, Тарханкутський, Керченський; коси: Тендрівська, Джарилгач, Арабатська Стрілка, Бирючий Острів; острови: Зміїний.
9. Висновок.
1. Прочитати тему з п. 44 та 45 з вашого підручника та опрацювати мою для вас підбірку.
2. Виконати міні - проект.
Географія 11-Б клас
Тема: Сучасні транспортно - логістичні системи. Дослідження№ 16.
Пропоную переглянути:
Дослідження16.
Тема: Роль транспортних компаній у розвитку машинобудівних та хімічних виробництв в Україні.
Завдання:
1. поясніть, чому 80% товарів міжнародної торгівлі перевозять морським транспортом.
2. Охарактеризуйте особливості структури транспортних компаній в регулярних перевезеннях вантажів.
3. Дайте характеристику одній з світових транспортно - логістичних мереж ( на конкретному прикладі).
4. Висновок.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати матеріал п. 24- 25 та мою для вас підбірку.
2. Виконати дослідження 16.
Немає коментарів:
Дописати коментар