Добрий день.
Сьогодні 22 березня 2024 року.
Запрошую на урок ЗБД учнів 5 класів та на урок географії учнів 6 класу.
ЗБД 5 клас
Тема: Безпека вдома.
Пропоную переглянути:
Життя кожної людини - це цінність. Із року в рік ви стаєте доросліше, самостійніше. І досить часто батьки залишають вас вдома самих. Ви, звичайно, знаєте, що дім - ваша фортеця, але, проте, і там вас можуть підстерігати небезпеки. Іноді вам навіть здається, що дорослі дуже турбуються про вас. Проте, погодьтеся, що у вас ще замало знань і досвіду. Пам'ятайте, що головне - це уміти уникнути загрози життю і здоров'ю, інакше кажучи - небезпеки. Зараз ми з вами детальніше поговоримо про небезпеки, які можуть виникнути вдома, і про те, як треба поводитися в різних ситуаціях.
Пам'ятайте, що ваша особиста безпека багато в чому залежить від вас.
Правила:
Ø У жодному випадку не відкривайте двері квартири, якщо дзвонить незнайома людина, а ви вдома самі.
Ø На всі питання і прохання відповідайте: «Ні».
Ø Якщо незнайома людина намагається відкрити двері, потрібно відразу ж подзвонити в міліцію по телефону 102 і назвати свою точну адресу. А потім з вікна або з балкона звати на допомогу сусідів і перехожих.
Ø Якщо ви самі вдома, то на телефонні питання: «Чи вдома батьки? Коли вони прийдуть?» - краще відповідати, що вони зайняті. Запитайте, кому вони повинні передзвонити.
Ø Не вірте, що хтось прийде або приїде до вас на прохання батьків, якщо вони самі не подзвонили вам або не повідомили про це наперед.
Ø Обов'язково розповідай батькам про підозрілі ситуації, людей, які загрожують, переслідують.
Ø Будь обережний з ключами від квартири, не передавай їх стороннім, якщо ж загубив - відразу ж повідом батьків.
Ø Знайом батьків із своїми друзями. Не запрошуй до себе малознайомих хлопчиків і дівчаток, якщо батьків немає вдома.
Ø Не відкривай двері незнайомим, навіть якщо вони принесли телеграму, хочуть перевірити показання електролічильника, справність газових приладів чи водопроводу тощо.
Ø Якщо у вічко нічого не видно або в коридорі згасло світло, ні за яких умов не відкривай двері. Можна подзвонити сусідам і попросити подивитися, що трапилося.
Ø Якщо в замку повертається ключ, а батьки прийдуть не скоро, потрібно голосно запитати: «Хто там?», закрити двері на ланцюжок. Не почувши відповіді, просити про допомогу по телефону або з балкона сусідів, перехожих, міліцію.
Ø Якщо силою увірвалися в приміщення - захищайся чим можеш.
Ви повинні домовитись вдома з батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відкриєте двері.
- А як дізнатися, хто стоїть за дверима?
Завжди (навіть коли вдома є дорослі) треба запитувати „Хто там?” і дивитись у вічко дверей.
Не треба починати розмови через двері з незнайомими людьми. І, звичайно, нізащо їх не можна впускати у квартиру. Як би незнайомець себе не назвав, про що б він не просив - ви йому нічим допомогти не в змозі.
Запам'ятайте! Нормальні дорослі ніколи не будуть звертатися за допомогою до дитини. Дорослим допомагають дорослі.
Незнайомці за дверима можуть від вас почути лише одне: „Зараз я зателефоную сусідам і вони вам допоможуть”.
Якщо ж у ваші двері починають грюкати чи чимось копирсатись у замку, негайно телефонуйте у міліцію, стукайте по батареях опалення, кличте на допомогу через відчинене вікно. Звичайно, ця ситуація дуже неприємна і навіть страшна. Тому ви можете розгубитися. Щоб цього не сталось, заздалегідь, навіть сьогодні ввечері, складіть з батьками список телефонів, куди ви можете звернутися по допомогу. Запишіть весь список на один аркуш і тримайте завжди біля телефону. Це буде ваш особистий телефонний довідник.
- Які номери, як ви гадаєте, будуть в ньому?
(Мамина і татова роботи, бабуся, сусіди, міліція, пожежна охорона, „швидка допомога”, газова служба.)
Домашнє завдання:
1. Опрацювати п. 26 та мою для вас підбірку.
2. Стор. 209 завдання 1-5 виконати письмово.
3. Скласти власний телефонний довідник. Вивчити правила поведінки з незнайомими людьми.
Дайте відповідь на такі питання:
1. Назва водойми.
2. Походження назви
3. Намалюй схематично водойму рідного краю, яка вам подобається.
4. Опиши водойму.
5. Як людина використовує водойму.
6. Заповни
таблицю:
Проблеми
водойми |
Причина виникнення проблеми |
Шляхи вирішення проблеми |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар