Добрий день.
Сьогодні 12 березня 2024 року.
Запрошую на урок ОЗ учнів 7 класу та на урок географії учнів 9-10 класів.
ОЗ 7 клас
Тема: Конфлікти і здоров'я.
Пропоную переглянути:
Поняття конфлікту
У перекладі з латини конфлікт (conflictus) означає «зіткнення». Конфлікти виникають тоді, коли в суперечність вступають інтереси і бажання однієї людини (наприклад, якщо вона одночасно хоче подивитися цікавий фільм і підготуватись до контрольної) або інтереси і бажання двох чи більше людей, соціальних груп.
Конфлікти людини із собою — внутрішні конфлікти, а між різними людьми або їх групами — зовнішні. Зовнішні конфлікти можуть виникати між двома або більше особами (міжособистісні), особою і групою осіб (особистісно-групові) або між двома чи більше групами (міжгрупові).
Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти є ознакою зрілої особистості. Воно допомагає розбудовувати здорові стосунки і підтримувати високий рівень благополуччя.
Причини виникнення конфліктів
Можливо, ти вважаєш, що конфлікти — винятково негативне явище, і тому намагаєшся за будь-яку ціну уникати їх або, поки є змога, не визнавати їх існування. Але це неправильно.
Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Виникають вони через те, що кожна людина є унікальною і неповторною: має відмінні від інших погляди, уподобання і переконання, власні інтереси і бажання, які можуть вступати у суперечність з інтересами інших.
Коли люди спілкуються між собою, разом навчаються, працюють або відпочивають, іноді з’ясовується, що вони по-різному розуміють, що є необхідним, важливим чи правильним, або їхні інтереси не збігаються.
Буває, що коли люди мають різну віру, переконання або їм подобаються чи не подобаються певні речі (одяг, музика, футбольна команда), вони ніби спілкуються різними мовами. Те, що для одного «добре», може бути «поганим» для іншого; те, що одному подобається, в іншого може викликати відразу. У такому разі між ними можуть виникнути конфлікти поглядів.
Розв’язання такого конфлікту не означає, що його учасники мають змінити свою віру чи переконання. Їм доречно буде пригадати народну мудрість: «Про смаки не сперечаються».
Дуже важливо розвинути в собі толерантність — уміння визнавати і поважати право іншої людини на власну, відмінну від твоєї, думку і пам’ятати, що толерантність — це пошук того, що об’єднує, а не роз’єднує людей.
Зіткнення інтересів різних людей або ігнорування однією особою інтересів і потреб іншої — друга група причин, з яких виникає переважна більшість конфліктів інтересів. Якщо люди діють без урахування цього, то навіть у випадку примирення конфлікт не вичерпується і може тривати роками.
Стадії розвитку конфліктів
У розвитку конфліктів виділяють п’ять стадій: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфлікту; початок відкритого протистояння; ескалація конфлікту; завершення конфлікту.
1. Виникнення конфліктної ситуації відбувається при зіткненні двох або більше людей, інтереси чи переконання яких істотно відмінні.
2. Усвідомлення конфлікту настає тоді, коли хоча б один із його учасників починає відчувати дискомфорт у спілкуванні з іншими, критично і недоброзичливо думає про них або уникає контактів з ними.
3. Початок відкритого протистояння — момент, коли один з учасників наважується на заяву або погрозу. Інший у відповідь також починає діяти: захищатися чи нападати.
4. Ескалація конфлікту. На цьому етапі сторони відкрито заявляють про свої позиції та висувають вимоги. Вони можуть і не усвідомлювати власних інтересів, не розуміти глибинної суті конфлікту. Сторони часто вдаються до конфліктогенів — слів або дій, що розпалюють конфлікт.
5. Завершення конфлікту можливе у разі його розв’язання (досягнення компромісу), згасання конфлікту через втрату зацікавленості учасників до предмета протистояння або відсторонення одного з опонентів.
Конфліктогени:
- образи;
- зневажливе ставлення;
- висміювання;
- вихваляння;
- категоричні судження;
- повчання;
- нечесність, нещирість;
- порушення правил етикету (не вітатися, ігнорувати чиюсь присутність, перебивати);
- деякі узагальнення: «ти ніколи», «ти завжди», «я нізащо», «це безнадійно».
Способи розв’язання конфліктів
Існують різні способи розв’язання конфліктів. У більшості ситуацій найкраще розв’язувати конфлікти шляхом переговорів. Однак іноді краще відсторонитися від конфлікту або піти на поступки чи рішуче відстоювати свою позицію.
Коли варто відсторонитися від конфлікту:
- коли всім треба заспокоїтися;
- коли треба продумати аргументи;
- коли немає шансів уладнати суперечку.
Способи конструктивного розв’язання конфліктів
Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю.
Незбігання цінностей, смаків, уподобань спричиняє конфлікти поглядів. Їх треба розв’язувати на основі толерантності.
Зіткнення інтересів різних людей або ігнорування однією з осіб інтересів і потреб іншої призводить до конфліктів інтересів. Їх найкраще розв’язувати шляхом переговорів для пошуку взаємовигідних рішень.
У розвитку конфлікту виділяють п’ять стадій: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфлікту; початок відкритого протистояння; ескалація конфлікту; завершення конфлікту. Найкраще розв’язувати конфлікти на стадії їх усвідомлення.
Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти ознака зрілої особистості. Щоб його набути, треба не лише знати, як це робити, а й практикуватися.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати п. 26 та мою для вас підбірку.
2. Скласти власний план подолання конфліктів.
Географія 9 клас
Тема: Роль машинобудування в сучасному світі та його розвиток в Україні. Практична робота № 7.
Пропоную переглянути:
Практична робота № 7.
Тема: Позначення на к.к. України центрів виробництва транспортних засобів та пояснення чинників їх розміщення.
Завдання:
1. Охарактеризуйте виробництво транспортних засобів в Україні.
2. Охарактеризуйте виробництво транспортних засобів в сучасному світі.
3. Розкрийте принципи розміщення та ступінь розвитку виробництва транспортних засобів у різних регіонах України:
а. транспортні засоби;
б. промислове обладнання;
в. сільськогосподарська техніка;
г. побутова електротехніка;
д. електронна продукція.
4. Нанесіть на к.к. України підприємства машинобудування.
5. Висновок.
Географія 10 клас
Тема: Тема: Практична робота №6.
Тема: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади, Бразилії.
Завдання:
1. Розкрийте спільні та відміння риси загального машинобудування США, Канади, Бразилії.
2. Розкрийте спільні та відміння риси транспортного машинобудування США, Канади, Бразилії.
3. Розкрийте спільні та відміння риси точного машинобудування США, Канади, Бразилії.
4. Висновок.
Домашнє завдання:
1. Повторити п. 29-32 та мою для вас підбірку.
2. Виконати практичну роботу№6.
Немає коментарів:
Дописати коментар