Доброго дня.
Сьогодні 23 жовтня 2025 року.
Запрошую на урок географії учнів 6-7 класів та на урок ЗБД учнів 6 класів.
Географія 6 клас
Тема:Як зовнішні процеси на Землі формують рельєф. Дослідження1 .
Пропоную переглянути:
Внутрішні сили роблять поверхню Землі різною за висотою. Зовнішні сили діють у протилежному напрямку. Вони руйнують великі піднесення рельєфу, переносять уламки гірських порід і засипають западини. Таким чином, зовнішні сили згладжують, вирівнюють поверхню.

Однак зовнішні процеси — не тільки руйнівники, а й творці рельєфу. Руйнуючи великі його форми, вони створюють середні та дрібні нерівності.
Основні зовнішні сили — це вивітрювання, робота текучих вод, вітру, льодовиків, моря. Значною зовнішньою силою стала і господарська діяльність людини.

Вивітрювання
Процес вивітрювання, незважаючи на назву, не пов'язаний тільки з роботою вітру.
Вивітрювання відбувається завдяки впливу на поверхню коливань температури, води з розчиненими в ній речовинами і живих організмів.
Вивітрювання — процес руйнування і перетворення гірських порід на земній поверхні, що відбувається під впливом факторів і умов зовнішнього середовища.
Саме вивітрювання не призводить до утворення форм рельєфу, а лише перетворює тверді породи в пухкі та готує матеріал до пересування. Результатом такого пересування є різні форми рельєфу.
Акумуляція — процес накопичення продуктів руйнування гірських порід, органічних і хімічних опадів, на поверхні суші та дні океанів.
Дослідження1 .
Тема: Що робити в разі загрози зсуву грунту.
Алгоритм дій:
- зберігайте спокій, уникайте паніки;
- підготуйтесь до евакуації, з'ясуйте у місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування місце збору мешканців для евакуації;
- при наявності часу та незначній швидкості руху зсуву (декілька метрів на місяць): вивозьте своє майно у раніше намічене місце та відключіть всі мережі постачання, щільно закрийте вікна, двері, горищні люки і вентиляційні отвори, шиби захистіть віконницями або щитами;
- терміново евакуюйтеся у безпечне місце при швидкості руху зсуву понад 0,5-1 метра на добу;
- попередьте сусідів, надайте допомогу дітям, інвалідам та людям похилого віку, вони підлягають евакуації в першу чергу;
- візьміть документи та зберіть цінні і необхідні речі, запас продуктів харчування на декілька днів, ліки, кишеньковий ліхтарик та радіоприймач на батарейках;
- від'єднайте електроприлади від електромережі, вимкніть газ та систему нагрівання, загасіть вогонь у печах;
- не користуйтесь ліфтом, його може заклинити від перекосу будинку.
Що робити після зсуву
- зберігайте спокій, оцініть ситуацію;
- допоможіть постраждалим, викличте медичну допомогу для тих, хто її потребує;
- допоможіть рятувальникам у відкопуванні та визволення постраждалих із завалів;
- переконайтесь, що ваше житло не отримало ушкоджень, будьте дуже обережні, може статися раптове обвалення;
- перевірте зовнішнім оглядом стан мереж електро-, газо- та водопостачання;
- перевірте чи немає загрози пожежі. Не користуйтеся відкритим вогнем, освітленням, нагрівальними приладами, газовими плитами і не вмикайте їх до того часу, доки не будете впевнені, що немає витоку газу;
- з'ясуйте у місцевих органах державної влади та місцевого самоврядування адреси організацій, які відповідають за надання допомоги потерпілому населенню.
Завдання:
- вивчення причин виникнення зсувів;
- виявлення стадій розвитку зсувів на місцевості;
- виявлення ефективних заходів боротьби з ними;
- виявлення взаємозв'язку розвитку зсувів окремовзятої території ( візміть для прикладу країну, чи область).
- висновок.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте п. 16 та мою для вас підбірку.
2. Виконайте та надішліть на перевірку дослідження.
Географія 7 клас
Тема:Чому спостерігається широтна зональність на материках і в океанах та висотна поясність у горах.
Пропоную переглянути:
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал п. 16 та мою для вас підбірку.
2. На к.к. нан. природні зони( хто ще не наніс).
ЗБД 6 клас
Тема: Харчування і здоров'я.
Тема "Харчування і здоров'я", розглядає принципи здорового харчування як основи добробуту: збалансоване споживання білків, жирів, вуглеводів, вітамінів та мікроелементів, дотримання режиму харчування та харчової безпеки. Важливо обмежувати шкідливі продукти, надавати перевагу овочам, фруктам та цільнозерновим, а також пити достатньо води.
Основні принципи здорового харчування
- споживати правильне співвідношення білків, жирів, вуглеводів, вітамінів та мікроелементів.
- приймати їжу невеликими порціями кілька разів на день, не пропускаючи прийоми їжі.
- дотримуватися правил гігієни та безпеки під час приготування та зберігання їжі, щоб уникнути харчових отруєнь.
- уникати надмірного споживання цукру, солі та жирних продуктів.
Рекомендації для 6 класу
- у щоденному харчуванні переважати мають овочі, фрукти та цільнозернові продукти.
- білкові продукти, такі як м'ясо, риба, бобові та молочні продукти, важливі для росту та розвитку.
- пити достатню кількість чистої води протягом дня.
- надмірного вживання солодощів, фаст-фуду та газованих напоїв.
Зв'язок харчування зі здоров'ям
- здорове харчування допомагає запобігти розвитку багатьох захворювань, таких як ожиріння, високий артеріальний тиск, атеросклероз та цукровий діабет.
- правильне харчування сприяє підтримці здорової ваги.
- збалансоване харчування забезпечує організм необхідною енергією для росту, розвитку та повсякденної активності.
Пропоную переглянути:
Домашнє завдання:
1. Опрацювати п. 8 та мою для вас підбірку.
2. стор. 48 мал. 24 - вміти аналізувати.
Немає коментарів:
Дописати коментар