середа, 22 жовтня 2025 р.

 Доброго дня.

Сьогодні 23 жовтня 2025 року.

Запрошую на урок географії учнів 6-7 класів та на урок ЗБД учнів 6 класів.

Географія 6 клас

Тема:Як зовнішні процеси на Землі формують рельєф. Дослідження1 .

Пропоную переглянути:



Внутрішні сили роблять поверхню Землі різною за висотою. Зовнішні сили діють у протилежному напрямку. Вони руйнують великі піднесення рельєфу, переносять уламки гірських порід і засипають западини. Таким чином, зовнішні сили згладжують, вирівнюють поверхню.
 
Разрушение гор.png

Однак зовнішні процеси — не тільки руйнівники, а й творці рельєфу. Руйнуючи великі його форми, вони створюють середні та дрібні нерівності.
 
Основні зовнішні сили — це вивітрюванняробота текучих водвітрульодовиківморя. Значною зовнішньою силою стала і господарська діяльність людини.
 
Внешние силы (схема).png
Вивітрювання
Процес вивітрювання, незважаючи на назву, не пов'язаний тільки з роботою вітру.
Вивітрювання відбувається завдяки впливу на поверхню коливань температури, води з розчиненими в ній речовинами і живих організмів.
Вивітрювання — процес руйнування і перетворення гірських порід на земній поверхні, що відбувається під впливом факторів і умов зовнішнього середовища.
Саме вивітрювання не призводить до утворення форм рельєфу, а лише перетворює тверді породи в пухкі та готує матеріал до пересування. Результатом такого пересування є різні форми рельєфу.
Акумуляція — процес накопичення продуктів руйнування гірських порід, органічних і хімічних опадів, на поверхні суші та дні океанів.
 Дослідження1 .
Тема: Що робити в разі загрози зсуву грунту.
Алгоритм дій:
  • зберігайте спокій, уникайте паніки;
  • підготуйтесь до евакуації, з'ясуйте у місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування місце збору мешканців для евакуації;
  • при наявності часу та незначній швидкості руху зсуву (декілька метрів на місяць): вивозьте своє майно у раніше намічене місце та відключіть всі мережі постачання, щільно закрийте вікна, двері, горищні люки і вентиляційні отвори, шиби захистіть віконницями або щитами;
  • терміново евакуюйтеся у безпечне місце при швидкості руху зсуву понад 0,5-1 метра на добу;
  • попередьте сусідів, надайте допомогу дітям, інвалідам та людям похилого віку, вони підлягають евакуації в першу чергу;
  • візьміть документи та зберіть цінні і необхідні речі, запас продуктів харчування на декілька днів, ліки, кишеньковий ліхтарик та радіоприймач на батарейках;
  • від'єднайте електроприлади від електромережі, вимкніть газ та систему нагрівання, загасіть вогонь у печах;
  • не користуйтесь ліфтом, його може заклинити від перекосу будинку.

Що робити після зсуву

  • зберігайте спокій, оцініть ситуацію;
  • допоможіть постраждалим, викличте медичну допомогу для тих, хто її потребує;
  • допоможіть рятувальникам у відкопуванні та визволення постраждалих із завалів;
  • переконайтесь, що ваше житло не отримало ушкоджень, будьте дуже обережні, може статися раптове обвалення;
  • перевірте зовнішнім оглядом стан мереж електро-, газо- та водопостачання;
  • перевірте чи немає загрози пожежі. Не користуйтеся відкритим вогнем, освітленням, нагрівальними приладами, газовими плитами і не вмикайте їх до того часу, доки не будете впевнені, що немає витоку газу;
  • з'ясуйте у місцевих органах державної влади та місцевого самоврядування адреси організацій, які відповідають за надання допомоги потерпілому населенню.
Завдання:

  • вивчення причин виникнення зсувів;
  • виявлення стадій розвитку зсувів на місцевості;
  • виявлення ефективних заходів боротьби з ними;
  • виявлення взаємозв'язку розвитку зсувів окремовзятої території ( візміть для прикладу країну, чи область).
  • висновок.


Домашнє завдання:

1. Опрацюйте п. 16 та мою для вас підбірку.
2. Виконайте та надішліть на перевірку дослідження.



Географія 7 клас

Тема:Чому спостерігається широтна зональність на материках і в океанах  та висотна поясність у горах.

Пропоную переглянути:



Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал п. 16 та мою для вас підбірку.
2. На к.к. нан. природні зони( хто ще не наніс).



ЗБД 6 клас
Тема: Харчування і здоров'я.

Тема "Харчування і здоров'я", розглядає принципи здорового харчування як основи добробуту: збалансоване споживання білків, жирів, вуглеводів, вітамінів та мікроелементів, дотримання режиму харчування та харчової безпекиВажливо обмежувати шкідливі продукти, надавати перевагу овочам, фруктам та цільнозерновим, а також пити достатньо води. 
Основні принципи здорового харчування
  • Збалансованість: 
    споживати правильне співвідношення білків, жирів, вуглеводів, вітамінів та мікроелементів. 
  • Режим дня: 
    приймати їжу невеликими порціями кілька разів на день, не пропускаючи прийоми їжі. 
  • Харчова безпека: 
    дотримуватися правил гігієни та безпеки під час приготування та зберігання їжі, щоб уникнути харчових отруєнь. 
  • Обмеження шкідливих продуктів: 
    уникати надмірного споживання цукру, солі та жирних продуктів. 
Рекомендації для 6 класу
  • Основа раціону: 
    у щоденному харчуванні переважати мають овочі, фрукти та цільнозернові продукти. 
  • Джерела білка: 
    білкові продукти, такі як м'ясо, риба, бобові та молочні продукти, важливі для росту та розвитку. 
  • Водний баланс: 
    пити достатню кількість чистої води протягом дня. 
  • Уникати: 
    надмірного вживання солодощів, фаст-фуду та газованих напоїв. 
Зв'язок харчування зі здоров'ям
  • Профілактика хвороб: 
    здорове харчування допомагає запобігти розвитку багатьох захворювань, таких як ожиріння, високий артеріальний тиск, атеросклероз та цукровий діабет. 
  • Підтримка ваги: 
    правильне харчування сприяє підтримці здорової ваги. 
  • Енергія та життєдіяльність: 
    збалансоване харчування забезпечує організм необхідною енергією для росту, розвитку та повсякденної активності. 
Пропоную переглянути:

Домашнє завдання:

1. Опрацювати п. 8 та мою для вас підбірку.
2. стор. 48 мал. 24 - вміти аналізувати.













Немає коментарів:

Дописати коментар