середа, 8 жовтня 2025 р.

 Доброго дня.

Сьогодні 9 жовтня 2025 року.

Запрошую на урок географії учнів 6-7 класів та на урок ЗБД учнів 6 класів.

Географія 6 клас

Тема: Діагностична контрольна робота№1.

1. Зазначте, що означає слово «географія» у перекладі з давньогрецької.

а)подорож;    б)природа;    в)землеопис;   г)дослідження.

2. Об’ємна модель Землі це?

а)географічна карта;    б)глобус;    в)космічний знімок;    г)план.

3. Кого з давньогрецьких вчених вважають батьком географії?

а)Геродот;    б)Аристотель;    в)Ератосфен;    г)Птолимей.

4. Метод географічних досліджень, який належить до сучасних методів?

а)історичний;    б)картографічний;    в)спостереження;    г)геоінформаційний.

5. Зазначте науку, завдяки якій було створено особливу «мову» географії.

а) топографія;    б)картографія;    в)кліматологія;    г)гідрологія.

6. Оберіть карту, найменшу за охопленням території.

а)фізична карта півкуль;    б)фізична карта України;    в)фізична ката Європи;    г)Фізична карта Київської області.

7. Першу навколосвітню подорож здійснив…

8. Географічні наслідки руху Землі навколо осі…

9. Зменшене й узагальнене зображення земної поверхні на площині, виконане у масштабі за допомогою умовних знаків це…

10. Перетворіть числовий масштаб 1:1000000 в іменований.

11. Перетворіть іменований масштаб в 1 см – 2,5 км. у числовий.

12. Користуючись картою України визначте відстань між Києвом та Одесою. Розрахуйте, скільки часу вам необхідно для подолання цієї відстані, якщо ви будете їхати автомобілем із середньою швидкістю 100 км за годину. Скільки пального вам необхідно придбати, якщо ваш автомобіль споживає 6 літрів на 100 км?

 13. Першим кулястість Землі довів:

а)Арістотель;    б)Колумб;   в)Геродот;    г)Ібн Баттута.

14. У стародавніх греків богиня Гея це:

а)богиня Сонця;    б)богиня Природи;    в)богиня Землі;    г)богиня Родючості.

15. Екватор на глобусі або карті можна провести:

а)багато;    б)один;    в) вісім;    г)не можна провести.

16. Зазначте джерело інформації, яке може бути використано переважно географами.

а)Спостереження за природою;   б)музеї;  в)енциклопедія України;    г)інтернет.

17. Оберіть варіант, у якому зазначено приклад загальногеографічної карти.

а)політична карта Європи;   б)кліматична карта України;   в)фізична карта світу; г)тектонічна карта світу.

18. Зазначте до якої групи належать карти масштабу 1:5000000.

а)великомасштабні;    б)середньомасштабні;    в)позамасштабні;    г)дрібномасштабні

19. Америку відкрив…

20. Географічні наслідки руху Землі навколо Сонця…

21. Кут між напрямком на північ і напрямком на якийсь предмет на місцевості це.

22. Перетворіть числовий масштаб 1:2000000 в іменований.

23. Перетворіть іменований масштаб в 1 см – 5,5 км. у числовий.

24. Користуючись картою України визначте відстань між Києвом та Львовом. Розрахуйте, скільки часу вам необхідно для подолання цієї відстані, якщо ви будете їхати автомобілем із середньою швидкістю 100 км за годину. Скільки пального вам необхідно придбати, якщо ваш автомобіль споживає 6 літрів на 100 км?

 

 Кожна вірна відповідь  -  пів бала. Тому уважно виконуємо і надсилаємо на перевірку.

 

 Географія 7 клас

Тема: Закономірності формування рельєфу і поширення корисних копалин на материках і в океанах. Практична робота 5.

Закономірності формування рельєфу включають закономірність широтної зональності (зміна форм рельєфу вздовж паралелей) та висотної поясності (зміна в гірських районах з висотою)Розміщення корисних копалин залежить від тектонічної будови (зв'язок з платформами та складчастими областями) та геологічної історії (формування родовищ в певні епохи).
Закономірності формування рельєфу
  • Широтна зональність: 
    Означає повторення певних типів рельєфу вздовж паралелей, наприклад, рівнини в низовинах, горби в височинах, а гори в складчастих поясах.
  • Висотна поясність: 
    Характеризується зміною кліматичних умов, рослинності та форм рельєфу з набором висоти в горах, формуючи так звані висотні пояси.
Закономірності поширення корисних копалин
  • Залежність від тектонічної будови:
    • Платформи (давні й молоді): Тут поширені осадові корисні копалини (вугілля, нафта, газ, залізні руди) та родовища кам'яних солей.
    • Складчасті області: Характерні магматичні та метаморфічні корисні копалини (метали, руди металів, графіт), які пов'язані з процесами горотворення.
  • Залежність від геологічної історії:
    • Вік породи: Зв'язок певних корисних копалин з конкретними геологічними епохами.
    • Формування родовищ: Утворення певних родовищ в результаті геологічних процесів (наприклад, вулканічної активності або осадових процесів).
Ці закономірності допомагають зрозуміти, чому корисні копалини та різні форми рельєфу розташовані саме так, а не інакше на поверхні Землі.

 Пропоную переглянути:

 

Практична робота 5.

Тема:Закономірності формування рельєфу і поширення корисних копалин на материках і в океанах. 

Завдання:

  • 1. Використовуючи фізичну і тектонічну карти світу чи материка в атласі, виявіть зв’язки між тектонічною будовою та формами рельєфу на п’яти материках.
  • 2. Знайдіть на фізичних картах материків великі форми рельєфу. Запишіть їх назву та знайдіть інтернет-ресурси, які описують їх утворення.
  • 3. Нанесіть на к.к.: гори, серединно-океанічні хребти, материки, рівнини, океанічні западини.
  • 4. Вкажіть найголовніші ознаки кожної з основних форм рельєфу.
  • 5. Нанесіть на цю ж к.к. корисні копалини за фізичною картою світу.
  • 6. Зробіть висновки про закономірності поширення родовищ певних видів корисних копалин. 

Виконану роботу чекаю сьогодні до кінця доби. 

 

 ЗБД 6 клас

Тема: Навколишнє середовище і безпека.

Пропоную переглянути:


СКЛАДОВІ ДОВКІЛЛЯ

Усе, що нас оточує, — ґрунти, повітря, вода, рослини, тварини, люди й те, що вони створили, — називають навколишнім середовищем або довкіллям.

Якщо в довкіллі переважають природні складові, його називають природним середовищем. Це, наприклад, ліс, степ чи болото.

Природне середовище часто зазнає змін і стає напівприродним або повністю штучним — техногенним.

Людина не може жити сама по собі. Її завжди оточують люди: рідні, друзі, знайомі та незнайомці. Разом вони утворюють соціальне середовище (від «соціум» — «суспільство»).

Мал. 1. Види довкілля

СКЛАДОВІ СОЦІАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Спробуйте уявити, що ви — як у фантастичному фільмі — остання людина на Землі. І що в цілому світі немає нікого, крім вас. Вимушена самотність — одне з найважчих випробувань для людини. На щастя, кожен із нас живе серед людей, і наше соціальне середовище є джерелом багатьох благ.

Мал. 2. Елементи соціального середовища

НЕБЕЗПЕКИ СОЦІАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Соціальне середовище (родина, друзі, вчителі, соціальні мережі, телебачення та інші засоби масової інформації) безпосередньо чи опосередковано впливають на наше здоров’я, поведінку та спосіб життя. Воно також може становити ризики, зокрема крадіжки особистого майна, наприклад мобільного телефону (мал. 3).

Мал. 3. Як захиститися від крадіжки мобільного телефону


ЗАХИСТ ВІД КРИМІНАЛЬНИХ НЕБЕЗПЕК

Загалом соціальне середовище сприяє вашому здоров’ю та благополуччю. Однак воно може бути і джерелом кримінальних небезпек (мал. 4).


Домашнє завдання:

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника

2. Виконайте наступні завдання:

• Розгляньте мал. 1. Назвіть види довкілля. Поясніть, чим вони відрізняються.

• Наведіть приклади природного, напівприродного, техногенного і соціального довкілля там, де ви живете.

дайте відповідь на наступні запитання:

•  що вам дає родина?

•  чого вас навчає школа?

•  для чого потрібні друзі?

•  про що дбають державні органи та місцева громада?

• яка користь людям від засобів масової інформації — радіо, телебачення, інтернету, преси?

• Розгляньте мал. 3 про заходи щодо запобігання крадіжці телефону. Складіть разом з дорослими пам'ятку про те, як захистити особисте майно:

  • а) квартиру чи приватний будинок (укріплюють двері, встановлюють замки, вічка, камери спостереження, тримають собаку...);
  • б) автомобіль (гараж, протиугінна сигналізація...);
  • в) велосипед (не залишають без нагляду, використовують спеціальний замок...).









Немає коментарів:

Дописати коментар