понеділок, 3 лютого 2025 р.

 Доброго дня.

Сьогодні 4 лютого 2025 року.

Запрошую нв урок ЗБД учнів 5-6 класів та на урок географії учнів 6 класів.


ЗБД 5 клас

Тема: Суспільні норми. 

1. Перегляньте ролик:

2. Поміркуйте над наступними запитаннями:

а)ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНІ ПРАВИЛА

Навіщо, на вашу думку, люди створюють різні правила, норми, закони? Чому б кожному не чинити так, як йому заманеться? Щоб відповісти на ці запитання, уявімо деякі можливі наслідки життя без правил.

б) ЩО ТАКЕ ПРАВО

Право — це система суспільних норм (правил), які регулюють життя і поведінку людей у певній країні. В Україні норми права записані в Конституції України та законах, які ухвалює Верховна Рада України.

Ті, хто поважають закони та дотримуються їх, є законослухняними громадянами. А ті, хто їх порушує, — правопорушниками або навіть злочинцями.

Існує багато професій, пов’язаних із правом. Прочитайте інформацію про деякі з них.

3. Ознайомтеся з наступними професіями:

Правник (юрист) / Правниця (юристка)

Це фахівець, який (яка) має професійні знання у галузі права. У правових відносинах розрізняють професії прокурора, адвоката, судді.

Прокурор представляє в суді докази проти людини, яка скоїла правопорушення.

Адвокат захищає обвинувачуваного, допомагає обстоювати його права у суді.

Суддя чинить суд згідно із законом, тобто висловлює обов'язкову для інших людей думку щодо цього правопорушення.

4. Уважно прочитайте і запишіть в зошит головне ( на вашу думку) з прочитаного:

а) ПРАВА ДИТИНИ

У демократичних країнах найважливішими є закони, які захищають права людини, зокрема права дитини.

У 1989 році Організація Об’єднаних Націй (ООН) прийняла Конвенцію про права дитини. Цей документ містить 54 статті, в яких детально розписано всі права дітей. Текст Конвенції зайняв би 40 сторінок цього підручника.

Конвенція сповістила світові, що кожна дитина, хоч би в якій країні вона народилася, якої національності була, має невід’ємне право на піклування і захист, навчання і розвиток своїх здібностей, тобто на щасливе дитинство. Україна також приєдналася до цієї Конвенції.

б) ЩО ТАКЕ ОБОВ'ЯЗКИ

Норми суспільного життя передбачають не лише права, а й обов’язки. Обов’язок — це зобов’язання людини перед собою, іншими людьми, державою. Дотримання взятих на себе зобов’язань і спільно прийнятих правил полегшує взаємодію у суспільстві й робить усіх щасливішими.

в) МОРАЛЬНІ НОРМИ

Життя людей упорядковується не тільки за офіційно затвердженими законами, а й за іншими — неписаними. Їх ще називають нормами моралі або моральними заповідями.

Змалку вас учили говорити правду, не кривдити інших. Це були ваші перші моральні уроки. Дорослішаючи, людина опановує їх глибше й повніше. «Шануй батька і матір. Не вбивай. Не бери чужого. Не зраджуй друзів. Стався до інших так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе» — цих та інших моральних заповідей дотримувалися ще наші далекі предки.

Ці моральні норми мають усі народи світу. Це означає, що ці норми справді важливі, їхня цінність доведена історією людства. Тих, хто керується моральними заповідями, вважають порядними (тобто нездатними на погані, нечесні вчинки) людьми. А порушення цих заповідей називають аморальними вчинками й засуджують.


5. Тільки тепер створюємо міні-проект:

1. Назвіть приклади правил класу , футбольних правил  і правил дорожнього руху .

  • А) говорити по черзі
  • Б) переходити дорогу на зелений сигнал світлофора
  • В) матч проводиться за участю двох команд
  • Г) підтримувати чистоту на робочому місці
  • Ґ) пішоходи повинні рухатися тротуарами
  • Д) один гравець із команди — воротар

2.  Визначте, які твердження є правами, а які — обов'язками.

• Усі діти мають дбати про своє здоров'я.

• Усі діти мають вчитися.

• Усі діти мають право на вільне спілкування.

• Усі діти мають право на повноцінне харчування.

• Усі діти мають право на ім'я і громадянство.

3.  Оцініть свої досягнення.

4.  Для чого потрібні правила.

У роботі наведіть приклади, зробіть малюнки,поділіться власним досвідом.

Оформлення роботи в довільній формі.

Виконану роботу чекаю на наступний урок.

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте матеріал п. 19 та мою для вас підбірку.

2. Виконайте міні-проект.


ЗБД 6 клас

Тема: Навички ефективного спілкування.

Уміння слухати — не менш важливе, ніж уміння говорити. Ті, хто слухає, є активними учасниками розмови .

Вони слухають уважно, дивляться на співрозмовника, намагаються все зрозуміти, переймаються почуттями інших.

Вони підбадьорюють співрозмовників, але не перебивають їх, не відволікаються і не змінюють теми розмови.

Якщо чогось не зрозуміли, намагаються це уточнити. Висловлюють свою точку зору, уважно вислухавши співрозмовника/співрозмовницю.

 Ознаки активного слухання


ЯК СПІЛКУВАТИСЯ В НЕЗНАЙОМІЙ КОМПАНІЇ

Кожен із вас може опинитись у незнайомій компанії. Наприклад, перейти до нової школи, записатися до спортивної секції чи художньої студії, поїхати до літнього табору, прийти на день народження до двоюрідного брата. Та не всім вдається почуватися невимушено в такій ситуації.

У незнайомій компанії важливо справити хороше враження. У цьому вам допоможуть поради психологів стосовно того, як долати невпевненість, як починати розмову, як підтримувати її, як коректно завершувати спілкування.

                                        Як познайомитися



ЯК РОБИТИ ТА ПРИЙМАТИ КОМПЛІМЕНТИ

Робити комплімент — це сказати щось приємне іншій людині, висловити свою симпатію. Це не означає підлещуватися до когось. Це уміння, необхідне кожній вихованій людині. Ви можете зробити комплімент щодо зовнішнього вигляду співрозмовника (його одягу, взуття, зачіски), його умінь чи особистих якостей, наприклад почуття гумору.

Як зробити комплімент

• Запитайте дозволу: «Можна тебе про щось запитати?» або «Дозволь тобі щось сказати».

• Висловіться конкретно: «Де ти навчився так кататися на роликах?», «У тебе чарівна усмішка».

• Щиро висловіть свої почуття: «Це просто клас!», «Так приємно з тобою спілкуватися».

Не менш важливим є уміння приймати компліменти. Не слід відмахуватися від них, але й не треба починати вихвалятися: «Я і не таке ще вмію!»

Якщо вас хвалять, вислухайте і тепло подякуйте. Можете зробити комплімент у відповідь: «Дякую, ти теж добре катаєшся на роликах».

 Уміння робити та приймати компліменти

• Сядьте в коло і скажіть одне одному компліменти. Візьміть м'яч, киньте його тому учню, якого ви оберете, і скажіть цій людині комплімент. Той, кому адресований м'яч, кине його наступному і скаже свій комплімент. І так доти, доки м'яч побуває у кожного.

• Чи виникли у вас труднощі в тому, щоб зробити комплімент і при цьому не повторюватися?

• Чи приємно було отримувати компліменти?

ЯК БЕЗПЕЧНО СПІЛКУВАТИСЯ В ІНТЕРНЕТІ

Для спілкування у віртуальному просторі слід використовувати ті самі навички ефективного спілкування, що й у реальному житті. Але оскільки ви не завжди знаєте, хто ваш співрозмовник і які в нього наміри, потрібно обов’язково дотримуватися правил безпечного спілкування в інтернеті .


 Десять порад безпечного інтернету


Домашнє завдання:

1. Опрац. п.19 та мою для вас підбірку.

2. Аналіз мал. 66.

3. Вивчити терміни.


Географія 6 клас

Тема: Урок- узагальнення.

Відкриваємо сторінку 155 вашого підручника з географії.

Перед вами 25 тестових запитань - не переписуємо їх , а номеруючи даємо відповідь.

Виконану роботу чекаю сьогодні.











Немає коментарів:

Дописати коментар