пʼятниця, 1 жовтня 2021 р.

 Доброго жовтневого ранку, учасники дистанційного навчання.

Сьогодні 1 жовтня 2021 року.

Географія 6 клас

Тема: Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, космічних знімках, картах, аерознімках, планах.

 Пропоную пегеглянути міні - фільм:

https://www.youtube.com/watch?v=iE_Z012WYsg

1. Уявіть собі, що вас попросили зобразити пришкільну територію. В які способи ви це зробите?

2. Уявіть собі, що вам необхідно зобразити територію вашої області. В які способи ви це зробите?

3. Уявіть собі, що ви вирушили в космічну подорож і на одній із планет виявили гостинних розумних істот. Які способи зображення Землі ви використаєте для її опису?

Виконуючи завдання, ви мали можливість переконатися в різноманітності способів зображення нашої планети. З давніх-давен люди намагалися зобразити місцевість якомога точніше та докладніше. Археологічні розкопки свідчать про існування в давніх людей малюнків і планів територій. Їх робили на камінні, бивнях мамонта, бересті. Довгий і важкий шлях пройшло людство, перш ніж навчилося складати географічні карти. Про це ви дізналися, вивчаючи розділ «Географічне пізнання Землі». А пам’ятаєте, який переворот у розвитку географічної науки здійснив глобус Мартіна Беґайма — «Земне яблуко»? Навіщо ж людям потрібні точні зображення місцевості? На це питання відповісти легко. Зображення місцевості необхідні в будівництві та сільському господарстві, у військовій справі й авіації, туризмі та подорожах і в багатьох інших видах діяльності людини. Кожний у своєму житті стикається з необхідністю побудувати план, прочитати карту, зорієнтуватися на місцевості. На уроках, присвячених темі «Земля на плані і карті», ви навчитесь користуватися планами і картами, грамотно «читати» їх, визначати відстані та напрямки. А сьогодні на уроці ми повинні з’ясувати, які способи зображення місцевості є найбільш точними та які переваги й недоліки вони мають.

• Зобразити земну поверхню можна у вигляді малюнка, фотознімка, аерофотознімка, плану та географічної карти.

• Найбільш повну інформацію про характер земної поверхні та об’єкти, розміщені на ній, передають план і карта.

• Найбільш точно зовнішній вигляд Землі передає глобус.

• Найбільший на Землі глобус має 10 м у діаметрі і вагою 30 тонн. Знаходиться він в астрономічній обсерваторії м. Пезаро (Італія).

• Картографічні зображення місцевості з’явилися задовго до писемності. Донедавна найдавнішою географічною картою вважали глиняну дошку, створену у 2 тис. р. до н. е., знайдену в Ірані (Месопотамії). На ній зображено рельєф і селище. Однак нещодавно в Україні в Черкаській області було знайдено бивень мамонта з нанесеним на ньому картографічним малюнком: річка, дерева, споруди. Вік цієї унікальної знахідки — 14–15 тис. років!

• Відтоді, як у космос полетіли перші супутники, їх почали використовувати для створення більш точних карт нашої планети. З них можна вимірювати відстань за допомогою радіохвиль, а також робити точні фотознімки. Супутник фотографує невеликі ділянки земної поверхні, а потім ці знімки суміщають так, щоб отримати зображення характерних географічних об’єктів. Ці методи дозволили побачити реальний образ нашої планети.

 Домашнє завдання

• Опрацювати текст параграфа.

• Скласти п’ять репродуктивних запитань до тексту параграфа.

• Скласти творче запитання, пов’язане зі способами зображення земної поверхні, обміркувати відповідь на нього.

УВАГА! 6 класи! Переконливо прошу - виконуйте завдання, співпрацюйте зі мною. В разі невиконання робіт я не зможу вас атестувати. Дистанційне навчання - це не канікули ( ця інформація для тих, хто зовсім не виходить на звязок ).

До зустрічі.

 Бережіть себе та своїх рідних.


ОЗ 6 клас

Тема: Здоров'я і технічний прогрес.

Згадай куточок природи — прекрасне місце, де тобі доводилося бувати раніше чи бачити по телевізору або читати про нього в книжці. Спробуй визначити, що робить його особливим. Опиши, який воно має вигляд, його звуки і запахи. А також почуття, що виникають, коли ти потрапляєш туди або уявляєш його.

Поміркуйте, що може зіпсувати красу і спокій цих прекрасних куточків природи.

Переглянь " цікавинку":

https://www.youtube.com/watch?v=8GjEDdYETq4


Технічний прогрес і здоров’я людини

На відміну від решти живих істот, людей не цілком задовольняє те, що може дати природа. В усі часи вони намагалися зробити своє життя зручнішим, комфортнішим, створюючи своє техногенне середовище. Та майже всі досягнення людства мають зворотний бік.


Розвиток технологій

У давнину технології розвивалися надзвичайно повільно. Наприклад, з часів винайдення колеса люди багато віків користувалися возами.

У XX столітті технічний прогрес стає стрімким. Не минуло й століття з часу створення перших самохідних екіпажів (автомобілів), як людина вийшла в космос і побувала на Місяці.

Екологічні проблеми довкілля

Ти часто чуєш слова «екологія», «екологічна ситуація», «екологічні проблеми». Які асоціації виникають у тебе у зв’язку з ними?

Екологія спершу була галуззю біології, що вивчає взаємозв’язок живих організмів і природного середовища. У наш час цим терміном позначають науку про взаємовплив людини і довкілля та про засади раціонального природокористування.

Вплив людини на природне середовище стає дедалі відчутнішим. Його вже можна порівняти з іншими глобальними природними силами. Наприклад, людство щороку видобуває з надр землі більш як 5 км3 породи. Це лише втричі менше від того, що виносять в океан усі річки планети.

Чи знаєш ти, що...

Одне з найкрасивіших міст Америки — Лос-Анджелес розташоване в низовині, оточеній з трьох боків горами. Тут переважно буває тепла, сонячна і безвітряна погода. Десятки тисяч автомобілів щодня викидають у повітря понад тисячу тонн токсичних речовин.


У місті часто утворюється смог, що роз’їдає очі. Цей туман жовто-сірого кольору так і назвали — лос-анджелеський смог.

Влітку 1954 року, коли отруйний туман висів над містом більш як три тижні, від нього загинуло понад 300 людей, тисячі захворіли.

Учені вважають, що безконтрольні викиди в атмосферу продуктів згоряння вугілля, бензину, газу впродовж останнього століття спричинили потепління (парниковий ефект) на нашій планеті. Наслідком цього є перетворення степів на пустелі, танення криги на полюсах, підвищення рівня Світового океану, затоплення низовин та багато Інших катастроф.

Радимо переглянути кінострічку «Післязавтра» (режисер Роланд Еммеріх, кіностудія 20th Century Fox, 2004 р., США). У ній зображено один із можливих сценаріїв катастрофи від парникового ефекту.

Обговори з дорослими, як кожна людина і кожна родина може економити природні ресурси. Напиши про це пам'ятку, оформи її малюнками.


Як прибирають після курортного сезону

Забруднені території у курортній зоні поблизу м. Севастополя очищують із застосуванням спеціальної техніки.

Технічний прогрес робить життя людини комфортнішим, сприяє збільшенню його тривалості та якості.

Він звільняє людину від важкої та одноманітної фізичної праці, дає змогу розвиватися інтелектуально і духовно, підтримувати високий рівень благополуччя.

Однак технічніш прогрес породжує нові небезпеки як для окремої людини, так і для всього людства. Вплив людини на атмосферу Землі може мати непередбачувані наслідки.

Д.З.

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника.

2. Дайте відповіді із запитань в моїй лекції.


УВАГА! 6 класи! Переконливо прошу - виконуйте завдання, співпрацюйте зі мною. В разі невиконання робіт я не зможу вас атестувати. Дистанційне навчання - це не канікули ( ця інформація для тих, хто зовсім не виходить на звязок ).

До зустрічі.

 Бережіть себе та своїх рідних.


Запрошую до співпраці учнів 5 класу.

 Основи здоров'я.

Тема:Ти -  пасажир громадського транспорту. Засоби безпеки у транспорті.


Перегляньте відео:https://www.youtube.com/watch?v=i-8IMnrAwtY

Які кольори є у світлофора? 

Що означає кожен світловий сиг нал? 

Чому не можна гратися на проїзній частині дороги?

Які є ще знаки для переходу? 

Чому дорожні знаки встановлюють на правому боці дороги?

Вставте потрібне слово:


Безпека руху - то не жарти. Будь обережним і зважай ...
Біжиш, стоїш чи йдеш здалека, дотримуйсь правил ти... .
Дороги різні є і всякі, а на них... 
До них йдемо за допомогою, щоб подружитися з...

Відгадування загадок:

По вулиці будиночок їде, на роботу всіх везе.
Не на курячих ногах, у гумових чоботях.
Є у мого татка на колесах хатка.
Возить хатка невеличка нас на дачу і до річки
Швидко мчить, бо поспішає, пасажирів підбирає.
І хвилинка у хвилинку їх доставить на зупинку. 
Яку загальну назву можна добрати до цих відгадок?
А що ви знаєте про транспорт? 
Які види транспорту ви знаєте? 
Яким громадським транспортом ко ристуєтеся, коли їдете до міста? 
Які транспорт ні засоби призначені для перевезення великої кількості лю дей? 
Яким транспортним засобом можна доїхати до нашої школи? 
Яким тран спортним засобом користуєтесь ви? 
У якому місці вулиці тре ба чекати прибуття транспортного засобу, виконувати посад ку і висадку з нього? 
- Як слід поводитися у громадському транспорті?
ІУ. Повідомлення теми уроку.
А чи всі ми вміємо їздити в громадському транспорті?
 Сьогодні на уроці буде йти мова про пасажирів та їхній рух, про правила користування громад ським транспортом

Дім по вулиці повзе,
    На роботу всіх везе.
    Не на курячих ногах,
У гумових чобітках. 
Маленькі будиночки
      Містом біжать,
     Хлопчики й дівчатка
     В будиночках сидять.
Чи часто ви буваєте пасажирами? 
Як називаються люди, які їдуть в автобусі, тролейбусі, трамваї? 
Словникова робота: пасажир - людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не причетна до керування ним.
В умовах міста дорогами рухається велика кількість тран спортних засобів, багато з яких перевозить людей: автобуси, тро лейбуси, трамваї, маршрутні таксі. Вони курсують за строго визначеними маршрутами, при цьому кожен з них має свій номер.

Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=g0y8Uei1zGM 
                               та  
https://www.youtube.com/watch?v=RGnLxCEwlGc

Де треба чекати транспорт?

— Пасажирський транспорт треба чекати на тротуарі або на спеціально обладнаній зупинці. На зупинці не бігати, не галасувати, не штовхати людей. Не вибігати на проїжджу частину. Небезпечно чекати транспортний засіб, стоячи близько до проїз ної частини дороги, якою рухається потік автомобілів та іншого транспорту. Адже натовп людей, які чекають транспорт, може нена роком виштовхнути вас на дорогу. Коли чекаєте потрібний вам транспорт, - не стійте на краю тротуару: можна оступитися чи взимку підсковзнутися і потрапити під колесо. Не варто підходити до громадського транспорту, поки він не припинив рух.
-Як слід заходити у транспорт? 
- Можна розмовляти з водієм під час руху?
-  Можна висовуватися у вікно чи виставляти руку? 
Чи можна ходити по автобусу, коли він їде? 
- Чому не можна ставати ногами на сидіння? 
- Чи можна в автобусі (трамваї, тролейбусі) голос но розмовляти, кричати, співати пісні, читати вірші?

За поведінкою людини у салоні автобуса, тролейбуса, трамвая, вагоні метро можна судити не лише про те, чи знає вона правила дорожнього руху, але й про її культуру.

Корисні поради:

Чекай транспорт на зупинці якнайдалі від дороги.
Коли він під'їде, стань збоку від дверей. Пропусти пасажирів, які ви ходять.
У салоні сідай на вільне місце або стань так, щоб було зручно триматися.
Готуйся до виходу. Поміняйся місцями із тими, хто не виходить на    зупинці.

Розповідайко повідомляє: «Ти вже не маленька дитина і, напевне, ко ристуєшся різними видами громадського транспорту. Аби проїзд ними був без печним, запам'ятай: чекати транспорт — автобус, тролейбус, трамвай, марш рутне таксі — треба на зупинках; входити до салону громадського транспорту слід спокійно, не штовхаючись».
,
 Розкажіть  правила корис тування громадським транспортом.

Навчіться входити у громадський транспорт і виходити з громадського транспорту: спочатку слід пропустити пасажирів, які виходять з транспорту, а потім уже заходити. Під час посадки не штовхатися, допомагати людям по хилого віку, пропускати вперед дівчаток, жінок.

Здоров'ячок радить: «У громадському транспорті будь чемним, посту пайся місцем інвалідам, людям літнього віку, пасажирам з маленькими ді тьми; не штовхайся, не бігай по салону, не сміти; не висовуйся з вікна, не спи райся на двері.

Які правила поведінки в транспорті ви виконуєте?

  Вивчення правил поведінки:
Не шуміти, не штовхатись, 
Чемно й лагідно триматись. 
Без квиточка, знає кожен, 
          їхать в транспорті не можна.
Старшим людям, як годиться, 
Треба місцем поступиться. 
Хочеш вийти — не штовхайся, 
Потихеньку просувайся. 
Як зійшов — шукати слід 
Пішохідний перехід.

 - А чи зробив це Зайчик? 
- А кого ще називають «зайцем»?
- Чому почервонів Зайчик?

САШКО
В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить, 
а коло нього згорблений старий дідусь стоїть.
Хтось до Сашка звертається: «Чи вас у школі вчать, 
як місце дати старшому, як старших поважать?»
-Та вчать, - Сашко відказує, - але у дану мить 
розпочались канікули, і нас ніхто не вчить!..
                                                   Грицько Бойко
-Чи правильно повівся Сашко? Як слід поводитися у тран спорті? Чи повинна залежати поведінка учня від канікул?

Чомучка запитує: 

Які види громадського транспорту ви знаєте? 
Якими види громадського транспорту ви користуєте ся? 
Як слід поводитися у транспорті?
Як правильно входити і виходити з транспорту?
Як слід поводитися під час посадки?
Кому потрібно допомагати під час посадки?
Кого необхідно пропускати вперед під час посадки?
Де треба чекати пасажирський транспорт?

Д.З.

1. Опрацювати матеріал моєї лекції.
2. Прочитайте матеріал вашого підручника.
3. Дайте відповіді на завдання вище. Надішліть мені  результати.


**** Увага!!! 
Відповіді надсилайте мені на Viber або  Gmail.
Особливу увагу зверніть ті учні, які жодного разу не співпрацювали.

До зустрічі.Бережіть себе та своїх рідних.










Немає коментарів:

Дописати коментар