Добрий день.
Сьогодні 24 січня 2023 року.
Запрошую на урок ОЗ учнів 6-7 класів та на урок географії учнів 10 класів
ОЗ 6клас
Тема: Стилі спілкування.
Пропоную переглянути:
Манера спілкування
Трапляються ситуації, в яких буває складно відмовитися від чогось чи попросити когось про послугу. У таких ситуаціях люди поводяться по-різному:
- пасивно — нехтують власними інтересами і за будь-яку ціну намагаються уникнути конфлікту;
- упевнено (асертивно) — відстоюють себе у такий спосіб, щоб не ображати інших;
- агресивно — намагаються відстояти лише власну точку зору, не зважають ні на що.
Переваги і недоліки різних стилів спілкування
Пасивні люди не вміють захистити себе і зазвичай не можуть нікому відмовити, навіть якщо пропозиція невигідна для них, а то й небезпечна. Вони легше піддаються впливу реклами і оточення, більше ризикують потрапити у залежність від психоактивних речовин, стати жертвою шахраїв.
Агресивні люди намагаються відстояти власну точку зору, не зважаючи на інтереси та почуття інших. Вони нехтують ввічливістю, вдаються до погроз, лайки і фізичної сили. Через це їх не люблять, бояться, стороняться і можуть звинуватити навіть у тому, чого вони не робили.
Упевнена поведінка — це вміння домовлятися з урахуванням інтересів усіх сторін, здатність ввічливо відмовитися від того, що не підходить, і рішуче — від того, що може бути небезпечним. Упевнену поведінку ще називають гідною, інтелігентною або самостверджувальною. Іноді її плутають з агресивною. Але ці стилі спілкування такі різні, як Сонце і Вітер у байці Езопа.
Сонце і Вітер
Засперечалися одного разу Сонце і Вітер, хто з них сильніший.
— Я сильніше! — казало Сонце. Ні, я сильніший! казав Вітер.
Довго вони сперечалися. Аж ось побачили, що дорогою йде одягнений у пальто перехожий.
Сонце погодилося. Першим почав Вітер. Він щосили дув і шарпав поли пальта перехожого. Але що сильніше дув Вітер, то більше чоловік кутався в пальто.
Потім настала черга Сонця. Воно простягло до чоловіка свої промені, висушило одяг, зігріло. Спочатку він перестав кутатись, потім розстебнув пальто і нарешті зняв його, насолоджуючись теплим сонячним днем.
Сонце перемогло!
Хоч у деяких випадках доречно виявити пасивність, а іноді доводиться реагувати й агресивно, упевнена манера спілкування є найкращою у більшості життєвих ситуацій.
Ознаки і наслідки різних стилів спілкування
У житті трапляються ситуації, коли необхідно звернутися по допомогу або від чогось відмовитися.
У таких випадках люди зазвичай поводяться або пасивно, або агресивно, або упевнено.
Упевнена манера спілкування є найкращою у більшості випадків.
Пасивна і агресивна манери спілкування виправдані лише у деяких ситуаціях.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріали п. 20 та мою для вас підбірку.
2. письмовий аналіз табл.8.
ОЗ 7 клас
Тема: Дивовижний мозок.
Пропоную переглянути:
Ключ до ефективного навчання
Наш мозок містить 100 мільярдів активних клітин — нейронів. Кожен із нейронів набагато потужніший за найсучасніший комп’ютер. Однак справжня велич мозку виявляється у взаємодії нейронів. Підраховано, що кількість зв’язків між нейронами істотно перевищує кількість атомів у Всесвіті.
Якось відомий учений, озираючись на роки навчання, сказав: «У моїй школі сотні годин відводили на математику, мову та літературу, стільки ж часу — на географію, історію, інші науки. Тепер я запитую себе: скільки годин мене вчили того, як працює моя пам’ять? Скільки часу пішло на те, щоб навчити мене вчитися? Скільки годин навчальної програми відводять, щоб пояснити, як працює мій мозок? Відповідь одна: ніскільки! Іншими словами, мене не навчили головного — як послуговуватися своєю головою».
У цьому й наступному параграфах ти ознайомишся, за що відповідальні різні частини головного мозку людини, як працює твій мозок, як ефективно використовувати його можливості для розвитку інтелектуальних здібностей. Адже зрозуміти, як працює наш дивовижний мозок, означає знайти ключ до ефективного навчання.
Для чого головному мозку дві півкулі
Людський мозок складається з двох півкуль .
Кожна півкуля головного мозку виконує певні функції . Ліву півкулю умовно називають «мислителем», а праву — «митцем». Хочеш дізнатися, яка з півкуль головного мозку в тебе активніша, — виконай вправи швидко, не замислюючись.
За що відповідають відділи головного мозку
Головний мозок складається з чотирьох відділів (мал. 39), які відповідають за наступне.
1. Стовбур — контролює інстинктивні функції тіла, зокрема дихання, обмін речовин. Його ще називають рептильним мозком через подібність до мозку холоднокровних рептилій.
2. Лімбічна система, або «мозок ссавців» — відповідає за емоції, відіграє важливу роль у запам’ятовуванні. Те, що зумовлює емоційне піднесення (радість, захват, цікавість), запам’ятовується набагато краще.
3. Кора головного мозку — керує сприйняттям, мисленням, мовою, свідомими діями.
4. Мозочок — «маленький мозок». Донедавна ввважалося, що він керує лише координацією рухів та рівновагою. Однак останні дослідження переконливо доводять його участь у процесах запам’ятовування, уваги і просторового мислення. Отже, та частина мозку, що відповідає за рух, відіграє важливу роль у навчанні. Стимулювання мозочка за допомогою руханок пробуджує інтелектуальні здібності. Особливо корисними є обертальні рухи. Пограйте в гру «Дзиґа», яка допоможе зняти напруження й освіжити мозок.
Станьте на безпечній відстані одне від одного і починайте кружляти з розкинутими руками. Ця вправа особливо ефективна, якщо під час обертання наспівувати протяжний звук «і-і-і». Він діє на мозок як своєрідний вітамін.
Якщо під час обертання в тебе запаморочилася голова — це означає, що ти обертаєшся надто швидко. Треба сповільнити рух, а відтак обернутися кілька разів у протилежному напрямку. Допоможе і прийом, який застосовують танцюристи: обрати на рівні очей будь-який предмет і фіксувати на ньому погляд під час кожного оберту.
Як налаштувати мозок на потрібну хвилю
Подібно до радіо- і телепередавача, наш мозок посилає сигнали на різних хвилях. У стані збудження він діє з однією частотою, у стані спокою і розслаблення — з іншою. У різних фазах сну довжина хвиль також різна:
- глибокий сон — 0,5 — 3 коливань за секунду;
- рання фаза сну — 4 — 7 коливань за секунду;
- стан «розслабленої готовності» 8 — 12 коливань за секунду;
- стан збудження — 13 — 25 коливань за секунду.
У стані надмірного збудження (страху або гніву) в мозку виділяються гормони, які блокують вищу нервову діяльність. Деякі з них практично «стирають пам’ять», і тому під час контрольної людина може показати гірші знання, ніж має. Сильні емоції знижують здатність людини приймати рішення.
Однак варто комусь заспівати пісню, як оточуючі одразу пригадують її слова; розказаний кимось жарт, цікава історія викликають у пам’яті безліч асоціацій. Це тому, що музика та історії настроюють мозок на довжину хвилі, яка відповідає стану «розслабленої готовності». Цікаво, що цей стан мозку найсприятливіший для навчання. Його можна досягти і за допомогою спеціальних вправ.
Як правильно живити мозок
Обмін інформацією між нейронами мозку супроводжується електричними імпульсами. Потужність такого імпульсу — 25 ват. Цього достатньо для увімкнення невеликої лампочки.
Це пояснює величезну потребу мозку в енергії. Маса мозку дорослої людини становить приблизно 2% маси її тіла, однак він споживає до 20% енергії. Джерело цієї енергії — кисень і поживні речовини. Прогулянки на свіжому повітрі та фізичні вправи допомагають наситити мозок киснем, а збалансоване харчування — енергією та усіма необхідними поживними речовинами. Будь-яке обмеження, спричинене нерозумними дієтами чи дефіцитом мікроелементів (йоду, заліза), призводить до послаблення мозкової діяльності.
Кілька порад, як правильно харчуватися
- Вранці обов’язково снідай. На сніданок їж фрукти, багаті на калій і вітамін С (апельсини, банани, абрикоси чи курагу, смородину), інші сезонні фрукти.
- Обід починай з овочевого салату.
- До щоденного меню включай рибу, горіхи, рослинні жири, адже риб’ячий жир та олії відіграють вирішальну роль у створенні «інформаційних волокон мозку». Денна норма споживання цих жирів невелика — одна чайна ложка. Однак без неї мозок втрачає координацію, пам’ять та інші свої функції.
- Для збагачення мозку киснем щодня гуляй на свіжому повітрі, виконуй фізичні вправи.
- Пий більше води. 8 склянок води, соку, узвару, трав’яного чаю очистять організм від токсинів. Кава, чорний чай, солодкі газовані напої, навпаки, призводять до зневоднення організму. Тому краще пити чисту джерельну воду.
- На більшості території України існує природний дефіцит йоду, що загрожує розвиткові інтелекту. Щоб запобігти негативному впливу йододефіциту, треба вживати йодовану сіль.
Мозок людини містить 100 мільярдів нейронів. Кожен із них набагато потужніший за найсучасніший комп’ютер. Однак справжня велич мозку виявляється у взаємодії нейронів.
Наш мозок складається з двох півкуль, чотирьох відділів, він функціонує на чотирьох різних хвилях. Розуміння того, як працює мозок, - ключ до ефективного навчання.
Кожна з півкуль мозку відповідає за певні функції. Півкулі з’єднані мозолистим тілом. Завдяки цьому ми сприймаємо світ цілісно, а те, над чим працюють одночасно ліва і права півкулі, запам’ятовується набагато легше.
Мозок складається з чотирьох відділів: стовбур, лімбічна система, кора і мозочок. Вони відповідають за інстинкти, емоції, мислення і координацію.
Подібно до радіо- і телепередавача наш мозок посилає сигнали з різною частотою. Найсприятливішою для навчання є довжина хвиль, що відповідає стану «розслабленої готовності». Налаштувати мозок на потрібну хвилю можна за допомогою певної музики, цікавої історії або спеціальних вправ.
Маса мозку дорослої людини — приблизно 2% маси її тіла, однак він споживає до 20% енергії. Джерело цієї енергії — кисень і поживні речовини.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріали п.15 та мою для вас підбірку.
2. Стор. 97, 99 знати будову та вивчити терміни.
3. Перегляньте відео та надішліть сої висновки на перевірку.
Пропоную переглянути відео до 3 завдання:
Тема: Острівні країни Океанії.Дослідження 16-17.
Пропоную переглянути:
Дослідження 16.
Тема: Нова Зеландія - високорозвинена країна в Океанії.
Завдання:
1. Місце країни у світі та регіоні.
2. Модель економічного розвитку, що визначає місце країни в міжнародному поділі праці.
3. Система розселення.
4.Особливості сучасного розвитку країни.
5. Домінуючі складові третинного сектору. Виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни.
6.Географія вторинного та третинного секторів господарства.
7.Характерні риси просторової організації виробництва товарів та послуг.
8.Зовнішні економічні зв’язки.
9. Висновок.
Дослідження 17.
Тема: Країни Океанії - регіон екзотичного туризму.
Завдання:
1.Унікальність економічної системи.
2.Кустарні промисли і ремесла.
3.Зовнішні економічні зв’язки.
4. Туризм як чинник розвитку країн регіону.
5. Висновок.
Дослідження чекаю до наступного уроку географії.
Немає коментарів:
Дописати коментар