Добрий день.
Сьогодні 26 січня 2023 року.
Запрошую на урок ОЗ 5 клас та на урок географії учнів 6, 8 та 9 класи.
ОЗ 5 клас
Тема: Бути людиною.
Пропоную переглянути:
СПІВЧУТТЯ
Співчуття (емпатія, співпереживання) є частиною емоційного інтелекту. Це те, що робить людину людиною — вміння поставити себе на місце інших, зрозуміти їхні емоції. Кожен може навчитися розпізнавати та поважати почуття людей іншої статі, віку, віри, культури та виховання. Це вміння допомагає нам побачити світ очима цих людей та усвідомити, який цей світ багатогранний. Це також допомагає ладнати з батьками, вчителями та знаходити друзів.
РОБІМО ДОБРО
Слово «доброчинність» утворено з двох слів — «добро» і «чинити». Дехто думає, що займатися доброчинністю можуть тільки заможні люди. Але справа не в грошах. Часто можна допомогти людині добрим словом, зробити невелику послугу.
Олексій вирішив щодня робити хоча б одну добру справу. Щоб не забувати про це, він склав чеклист. Розгляньте його і складіть свій.
Пропоную переглянути:
ТУРБОТА ПРО ТВАРИН
Ми можемо мати своїх кумирів — людей, якими захоплюємося. Але й ми самі здатні стати для когось цілим світом, наприклад для наших хатніх улюбленців. Пам’ятаймо: їм замало лише доброго ставлення. Розгляньте і обговоріть, як слід дбати про домашніх тварин.
ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ТВАРИН
У світі є чимало благодійних організацій, які збирають ресурси й залучають волонтерів для вирішення важливих проблем: допомога бідним родинам, хворим дітям, безпритульним тваринам.
Долучитися до діяльності деяких організацій можуть навіть діти. Благодійний фонд Happy Paw («Щаслива лапа») займається влаштуванням і лікуванням безпритульних котів і собак. Також вони створили проект «Біоетика», щоб навчати дітей відповідальному і гуманному ставленню до тварин. На сторінці проекту можна знайти акції, конкурси, матеріали для уроків, оповідки про тварин.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте п.18 та мою для вас підбірку.
2. Випишіть і вивчіть терміни.
3. На стор. 143 - аналіз схеми.
4. Намалюйте " Квітку доброти", де підпишіть кожну пелюстку.
Географія 6 клас
Тема: Вітер.
Пропоную переглянути:
Жив-був Вітер. Він був таким сильним, що зривав і ніс капелюхи у перехожих, гнув або навіть ламав дерева, лякав людей, птахів і тварин. Тому його боялися і в місті, і в лісі. Коли Вітер з'являвся, всі намагалися сховатися по своїх домівках, нірках і гніздах, і чекали, поки він заспокоїться. А з міста його всі проганяли. І він мчав за місто, на поля. Звідти його теж проганяли. Одного разу Вітер подумав, що якщо ліс спорожніє, то він зможе гуляти там скільки завгодно. Ніхто не буде лаяти і проганяти його. І став Вітер чекати слушної нагоди, щоб влаштувати в лісі …
Хоча сучасні літаки користуються власним джерелом енергії, сильні вітри впливають на швидкість їх руху. У випадку ж легких і безмоторних літальних апаратів, вітер відіграє головну роль у русі і маневруванні. Напрямок вітру зазвичай є важливим під час зльоту й посадки літальних апаратів з нерухомими крилами, через що злітно-посадкові смуги проектуються із врахуванням напрямку переважаючих вітрів. Хоча зліт за вітром інколи є припустимим, зазвичай цього не рекомендується робити через ефективність та міркування безпеки, а найкращим завжди є зліт і посадка проти вітру.
Вітер є важливим фактором, що впливає на розповсюдження природних та техногенних пожеж, впливаючи як на перенесення матеріалу, що горить, так і на зменшення вологості повітря. Обидва ефекти найсильніші протягом дня, збільшуючи швидкість тління до 5 разів. Унаслідок перенесення палаючого матеріалу та гарячого повітря, пожежі швидко розповсюджуються у напрямку руху вітру. Змоделюйте розміщення небезпечних хімічних виробництв, картонно-паперової фабрики, текстильного комбінату, лісово-паркових зон відносно житлових кварталів, шкіл, дитячих садків в нашому місті.
Одним з ефектів вітру на тварин є вплив на температурний режим, зокрема збільшення вразливості від холоду. Корови, свині та вівці можуть замерзнути за умовами комбінації вітру та низьких температур, оскільки вітер швидкістю понад 11 м/с робить їх хутро неефективним для захисту від холоду. Але в стійлових будівлях обов’язково потрібне провітрювання, вентиляція, вигул тварин на повітрі. Сконструюйте розміщення будівель вашого господарства, якщо ви орендували ділянку в приміській зоні на Пд-Зх від міста.
Вам відомо, що сучасна вітроенергетика базується на отриманні дешевої, екологічно чистої електроенергії. Станом на 2009 рік, у вітроенергетиці було згенеровано 340 ТВт/год енергії, або близько 2% її світового споживання. Завдяки істотним державним субсидіям у багатьох країнах, це число збільшилося приблизно удвічі за попередні 5 років. У кількох країнах вітроенергетика вже зараз становить досить вагому частку всієї електроенергетики, зокрема 20% у Данії і по 14% — у Португалії та Іспанії. Всі комерційні вітрогенератори, що застовуються зараз, збудовано у вигляді наземних веж із горизонтальною віссю генератора. Однак, оскільки швидкість вітру помітно зростає з висотою, існує тенденція збільшення висоти веж та розроблюються методи отримання енергії за допомогою мобільних генераторів, встановлених на великих повітряних зміях.
У ряді випадків вітер може бути причиною ерозії, що приводить до пилових бурь, суховіїв, смерчів, торнадо. Вітрова ерозія найбільш ефективно відбувається у районах із незначним рослинним покривом або загалом без нього, найчастіше така відсутність рослинності зумовлена посушливим кліматом цих районів. Крім того, за відсутності води, що зазвичай є ефективнішим фактором ерозії, вітрова ерозії стає помітнішою. Ваш обов’язок як агронома агрохолдингової компанії «Амбра», яка займається вирощенням сільськогосподарської продукції, садівництвом, ягідництвом та тепличним господарством в приміській зоні, розв’язати всі проблеми, пов’язані із вітровою ерозією.
Завдання додому:
1. 1. Прочитайте
текст вашого підручника на тему " Вітер" та перегляньте мою для вас підбірку.
2. 2. Перегляньте в YouTube відео про опади, хмарність як явище природи.
3. 3. Ознайомтесь
з матеріалами Інтернет – ресурсів з теми. Надішліть мені на перевірку календар погоди за грудень - січень.
Географія 8 клас
Тема: Грунтові ресурси та їх охорона. Дослідження 5.
Пропоную переглянути:
Тема: Вплив людини на родючість грунтів.
Завдання 1.
Літні бурі у степовій зоні називають «чорним вихром». Шар за шаром змітає вітер пухкий грунт, і здається, що нема такої сили, яка здатна врятувати його. Але це тільки здається. Що протидіє силі вітру? Які заходи захисту проти вітрової ерозії ви можете назвати і схарактеризувати?
Завдання 2.
Розрахувати товщину грунту через 300 років, якщо його товщина сьогодні – 100 см, змив становить 0,008 мм на рік, а процес грунтоутворення – 2 см на 100 років.
Завдання 3.
Запропонуйте власні шляхи розв'язання проблеми збереження, відтворення
та раціонального використанняземельних ресурсів.
Завдання 4.
Поясніть народну мудрість: «Хліб по хлібу сіяти – не молотити, не віяти»
Завдання 5.
Висновок.
Географія 9 клас
Тема: Виробництво металічних руд.Основні закономірності розміщення родовищ металічних руд. Країни з найбільшими обсягами видобутку залізних, марганцевих руд, руд кольорових, рідкісноземельних і благородних металів. Розвиток і розміщення виробництв з видобутку залізних і марганцевих руд в Україні. Розробка родовищ руд кольорових металів в Україні.
Пропоную переглянути:
Руда - це мінерали та гірські породи,
які містять у своєму складі один або кількох металів.
Рудні корисні копалини, як відомо, поділяються на руди чорних та кольорових металів. Найбільшими
запасами залізних руд володіють Бразилія, США, Австралія, Росія, Індія, Китай, Україна та Швеція. Значні поклади заліза містяться в
Ліберії, ПАР, Венесуелі.
Залізні руди приурочені до давніх платформ.
Основна частина ресурсів заліза знаходиться в родовищах осадового походження,
розташованих поблизу щитів. Найбільшими є родовища у районі Кривого Рогу (Україна), Лейк-Сьюпіріору і Лабрадорського прогину (США,
Канада), Мінас-Жерайсу (Бразилія), Хамерслі (Австралія). Розвідані запаси залізних руд достатні для використання на 100-150
років. Вже зараз існують технології видобутку заліза з бідних залізистих
кварцитів і латеритів.
Марганцеві руди поширені теж нерівномірно, 2/3
світових запасів марганцю припадає на Індію, Бразилію, Габон, Ефіопію, Заїр,
ПАР. Величезні родовища марганцю є у США та в Україні. На ПАР та Зімбабве
припадає близько 80 % світових запасів хромітів.
З кольорових металів найбільше значення мають
мідь і алюміній. Найбільші в світі родовища мідної руди знаходяться у США в
районі Великих озер. Проте навряд, чи де-небудь ще, крім "мідного
поясу" Замбії та Заїру, можна зустріти мідні руди з вмістом металу біля
10%. Він знаходиться у південно-східній частині басейну р. Конго, простягаючись
на 500 км. Тут ще є кобальт, цинк, уранові руди. Значні поклади мідної руди, та
зв'язаної з нею молібденової, знаходяться в Андах (Чилі, Перу), на Уралі, у
східній частині Казахстану.
Сировиною для виробництва алюмінію є боксити
(від назви французького міста Бокс, де вперше було виявлено цю сировину). Хоча
алюміній є найпоширенішим у природі металом, 2/3 світових
запасів його зосереджені у п'яти країнах: Австралії (29% світових запасів),
Гвінеї, Ямайці, Суринамі та Бразилії. Крім того, значні запаси бокситів
знаходяться у Гані, Камеруні, Гайяні та Малайзії.
Більша частина світових запасів олов'яних руд
міститься у так званому "олов'яному поясі", що простягається через
Східний Сибір, Монголію, Китай до Індійського океану. Особливо великі поклади
олова у шельфовій зоні Малайзії, Індонезії. Таїланду. З інших регіонів світу запасами
олова виділяється плато Джос у Нігерії, Перу, Бразилія.
Свинцево-цинкові руди зосереджені,
здебільшого, у високорозвинутих країнах: Канаді, США, Австралії, Франції,
Іспанії, Польщі.
За промисловими запасами золота виділяються
ПАР, Австралія, США, Канада, Зімбабве. Золотоносні породи досить поширені у світі,
однак здебільшого з низьким вмістом металу вони залягають поряд з іншими
металами.
Серед дорогоцінних каменів варто виділити алмази. Понад 80 % світових запасів цих каменів знаходяться у Південній Африці. Найбільші запаси переважно ювелірних алмазів також у ПАР. У басейні річки Касаї (Заїр) - найбільші розсипи технічних алмазів. З інших регіонів світу за запасами алмазів виділяються Росія (Якутія), Ангола, Ботсвана, Гвінея, Сьєра-Леоне, Центрально-Африканська Республіка.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Опрацювати параграф 18 та мою для вас підбірку.
2. Позначте на контурній карті відповідними знаками центри родовищ металічних руд.
3. Підготуйте повідомлення, що містять цікаві
факти з використання металів.
Немає коментарів:
Дописати коментар