середа, 10 травня 2023 р.

 Добрий день.

Сьогодні 11 травня 2023 року.

Запрошую на урок ОЗ учнів 5 класу та на урок географії учнів 6, 8 та 9 класів.

ОЗ 5 клас.

Тема: Узагальнення вивченого у 2 семестрі. Контрольна робота.

1.  Права та обов’язки громадян –дорослих і дітей – проголошує

А) Конвенція     

 Б) Правила дорожнього руху  

 В) Конституція України

 2. Спілкування за допомогою жестів

А) вербальне        

 Б) невербальне               

 В) вербальне і невербальне


3.Обмін між людьми інформацією, думками, враженнями, емоціями це…

А) взаємодопомога   

 Б) спілкування      

 В) піклування


4. Обов’язок  учнів 5 класу

А) ходити до школи     

Б) кожного дня готувати їжу для родини   

 В) старанно і наполегливо вчитися


5. Обов’язок батьків у сім’ї

А) фізично карати дітей, за непослух  

Б) забезпечувати умови для навчання та відпочинку   

В) не купувати  взуття та одяг


6. Що допоможе зорієнтуватися, якщо ти заблукав у лісі?

А) тварини, що живуть у лісі   

  Б) мурашник, кора дерев  

 В) літак, що летить

7. Як правильно поводитися в натовпі?

А) намагатися розштовхати людей     

 Б) не тримати руки в кишенях 

 В) підібрати свої речі з-під ніг      

 Г) заспокоїтися, зібратися й опанувати себе


8. Як правильно відповісти незнайомцеві, який просить до телефону батьків, а їх немає вдома?

А) сказати, що батьки на роботі до вечора        

 Б) розповісти, що ключ від дверей під килимком       

В) сказати, що батьки зайняті, і запитати, куди і кому передзвонити


9. Щоб допомогти потерпілому від теплового чи сонячного удару

А) його необхідно перемістити в тепліше місце      

Б) зняти зайвий одяг, якщо людина тепло одягнена         

В) викликати лікаря         

 Г) змочувати обличчя прохолодною водою  

  

10. Оберіть правила поведінки під час купання

А) перше купання повинно бути недовгим (10 хв)   

Б) купатися можна будь-де    

 В) вода, у якій ти купаєшся, має бути чистою     

Г) стрибати з мосту чи пірса це безпечно 


11. Встанови послідовність, якщо потрапив в автономну ситуацію

А) діяти і не втрачати надії   

 Б) оцінити ситуацію     

В) заспокоїтися    

Г) виробити план дій


12. Загроза життю багатьох людей, завдано значних збитків природі та людям це…

А) надзвичайна ситуація     

Б) користування інтернетом     

 В) герметизація

 Відпові приймаються лише сьогодні.


Географія 6 клас

Тема: Держави світу.

Пропоную переглянути:


Держави на політичній карті світу. 

Кожна людина, де б вона не жила і до якого б не належала народу, є громадянином якої-небудь країни (держави). На Землі існує понад 200 країн. Вони різняться площею, яку займають, кількістю населення, особливостями географічного положення та ін.

Є країни-гіганти. Вони займають площі у кілька мільйонів квадратних кілометрів. До таких великих країн належать Росія, Китай, Індія в Євразії, США і Канада в Північній Америці, Бразилія в Південній Америці. Разом з тим є маленькі країни, що швидше нагадують міста. Їх і називають відповідно – держави-карлики. Найменша серед них – Ватикан. Його площа менше 0,5 км.

Кожна країна неповторна свої розташуванням у просторі – географічним положенням. Австралія займає цілий материк. Індонезія і Японія розташовані тільки на островах. Росія, Туреччина розташовані одночасно і в Європі, і в Азії. Одні країни мають приморське розташування і виходять до моря або океану. Інші розміщені в глибині материків і виходу до морів позбавлені. Більшість країн світу лежать на зручних рівнинах. Проте є й такі, що лежать високо в горах. Наприклад, більшість населення МексикиАфганістану проживає на висоті понад 1 000 м над рівнем моря.

 

Мал. Найбільші держави світу

 

Держави-сусіди України.

Україна розташована в Європі, в її південно-східній частині. З півдня наша країна омивається Чорним і Азовським морями. На заході Україна межує з РумунієюМолдовоюУгорщиноюСловаччиноюПольщею. На півночі кордон проходить з Білоруссю, на півночі і сході – з Росією. Наша країна займає площу 603,7 тис. км2 і за розмірами території є найбільшою в Європі.

Населені пункти. 

Місця постійного проживання людей називають населеними пунктами. З поділом господарської діяльності людини на ремесло і сільське господарство відбувся і поділ населених пунктів на міські поселення і сільські. Міста виникали ще в стародавні часи як центри влади, торгівлі і ремесла, як військові укріплення.

Міста – це скупчення людей на порівняно невеликій території. У містах живуть десятки і сотні тисяч людей, а у великих містах – мільйони. Великими містами світу є Нью-Йорк, Мехіко, Лондон, Париж, МоскваНайбільшим за кількістю населення містом є Мехіко – столиця Мексики, де проживає близько 20 млн чоловік. До міст-мільйонерів належить і Київ, в якому проживають 2,7 млн чоловік. У містах зосереджуються різні підприємства – фабрики, заводи, транспорт. У містах багато культурних, навчальних і наукових закладів: театрів, музеїв, шкіл різного типу, інститутів, університетів. Тому їх називають центрами культури, освіти, науки, виробництва. Разом з тим, міста сильно забруднюють і змінюють навколишнє середовище. Перед міськими жителями гостро стоять проблеми шуму, забруднення повітря і води, перевантаження транспортом.

 

Мал. Париж – туристична Мекка світу

 

Незважаючи на швидке зростання міст, більше половини населення Землі проживає в селах. Населення сіл менше: в невеликих живуть десятки або сотні людей, а у великих – тисячі. Є й такі населені пункти, де проживає тільки одна сім’я. Це – хутори, ферми, метеостанції. Сільські жителі займаються обробітком землі (вирощують зерно, овочі, фрукти) і тваринництвом. Із сіл у міста везуть продукти харчування і сировину для харчової і текстильної промисловості, а з міст у села – промислові товари.

 

Мал. Канадська ферма

 

До селищ міського типу відносять поселення при шахтах, великих заводах. Курортні селища обслуговують приїжджих під час відпочинку. Існують зовсім невеликі селища – дачні.

 

Цікава географія

Австралійські ферми

Дуже відлюдними є ферми в Австралії. Зв’язок з сусідами там часто здійснюється телефоном або за допомогою радіо. По радіо лікар дає консультацію хворому. Так само по радіо здійснюється навчання дітей до 15-літнього віку. Для цього кожний учень має свою радіостанцію, за допомогою якої він може звернутися за допомогою до вчителів або інших учнів.

 

Як країни позначають на картах. 

Ви вже знаєте, що серед тематичних карт виділяють політичні. На них різними кольорами позначені країни світу. Кольори вибрані довільно і можуть змінюватися на різних картах. На контурі країни підписується її назва. Невеликі за площею держави позначені цифрою. Під цією цифрою в легенді карти зазначена назва країни. Столиці держав на карті позначені кружечками – пунсонами. Кордони між державами показані умовним знаком у вигляді червоної пунктирної або неперервної лінії.

На планах місцевості крупний масштаб дозволяє зображувати населені пункти дуже докладно. На них показують головні вулиці, квартали. За планом можна побачити розташування парків, окремих будинків, різних закладів. В сільських пунктах нанесені ділянки, зайняті городами, садами. Завжди на планах показані шляхи сполучення – залізниці, автошляхи.

Свій населений пункт.

 Чи добре ви знаєте своє місто чи село? Використовуючи різні джерела знань, опишіть свій населений пункт за таким планом.

1. Назва населеного пункту. До якого району і області він належить?

2. Площа території; кількість жителів.

3. Коли виник і звідки походить його назва?

4. Найближче до школи підприємство (що воно виготовляє?).

5. Заклади культури, охорони здоров’я, спорту.

6. Особливості житла.

7. Види транспорту.

 

Запитання і завдання

1. Опишіть географічне положення країн: Росії, Китаю, Індії, США, Бразилії, Єгипту за планом: 1) на якому материку розташована і в якій його частині; 2) чи має вихід до моря; 3) з якими країнами межує; 4) як називається і де розташована столиця; 5) в якому лежить географічному поясі.

2. Встановіть, якій державі належить найбільший острів світу – Гренландія.

3. Як зображуються держави на політичній карті світу?

4. Як різняться між собою місто і село? Які між ними існують зв’язки?

5. Розкажіть про свій населений пункт.

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте відповідний матеріал з вашого підручника та мою для вас підбірку

2. Нанесіть на к.к. найбільші та найменші країни світу.


Географія 8 клас

Тема: ГП, АТУ, історія формування і розвитку Кіровоградської області.









Домашнє завдання:

1. Опрацювати  матеріал на моєму блозі.
2. На к.к. нанести міжі області.


Географія 9 клас

Тема: Фінансові послуги.

Пропоную переглянути:



Фінанси (з лат. — наявність, дохід) — поняття, що відображає економічні відносини в процесі створення і розподілу фондів грошових коштів.

 Фінансові послуги включають: 

1) випуск платіжних документів, платіжних карток, дорожніх чеків та їх обслуговування;

 2) довірче управління фінансовими активами; 

3) діяльність з обміну валют; 

4) надання коштів у позику, зокрема на умовах фінансового кредиту; 

5) надання гарантій;

 6) переказ грошей; 

7) послуги у сфері страхування та пенсійного забезпечення;

 8) торгівля цінними паперами та інше.

На першому рівні — комерційні та державні банки, які безпосередньо обслуговують клієнтів з метою одержання прибутку. Другий рівень утворює центральний банк, який випускає в обіг нові грошові знаки, здійснює грошово-кредитну політику в державі, організовує міжбанківські розрахунки, координує діяльність банківської системи загалом (є «банком банків»).

Кредит — це кошти й матеріальні цінності, що їх надає кредитор у користування позичальникові на визначений термін за умови повернення зі сплатою відсотків.

Кредит поділяють на фінансовий, товарний і кредит під цінні папери, які засвідчують відносини позики.

Потужними зовнішньоекономічними кредиторами, поряд з комерційними і центральними банками країн, є міжнародні валютно-фінансові організації — Міжнародний валютний фонд (МВФ), Світовий банк (СБ), Міжнародний банк реконструкції і розвитку (МБРР), Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) тощо.

У фінансових центрах є великі фондові біржі — організаційно оформлені, постійно діючі ринки, на яких здійснюють торгівлю цінними паперами. Світові фінансові центри виконують функцію своєрідного «серця» глобального фінансового ринку, сприяючи розвитку світового господарства.

П’ятірка лідерів світових фінансових центрів: Лондон, Нью-Йорк, Сінгапур, Гонконг, Токіо.

Країни, які створюють лояльні вимоги до податкових звітів для іноземних підприємців, зареєстрованих на її території, називають офшорними зонами.

Британські Віргінські Острови, Беліз, Ліхтенштейн, Тринідад і Тобаго, Маврикій, Монако, Мальта, Кіпр, Панама, Намібія, Гуам, Палау і Американське Самоа.

Під впливом глобалізації з’явилися такі тенденції розвитку світових фінансових центрів:

1) консолідація фінансових центрів;

2) посилення ролі регіональних центрів Азії, Латинської Америки, Близького Сходу та Африки, які прагнуть до перерозподілу сфер впливу;

3) поступове перетворення світових фінансових центрів на потужні інформаційно-аналітичні та організаційно-управлінські комплекси, що володіють значним кредитним потенціалом.

Доманшнє завдання:

1. Опрацюйте матеріали п. 45 та мою для вас підбірку.
2. Вивчіть терміни.
3. Дайте відповіді на наступні запитання:

1. Які види діяльності охоплюють фінансові послуги?
2. Що таке кредит? Якими бувають кредити? Які установи виступають зовнішньоекономічними кредиторами?
3. Які ознаки характерні для міст, що є світовими фінансовими центрами? Наведіть приклади таких міст.









Немає коментарів:

Дописати коментар