середа, 17 травня 2023 р.

 Добрий день.

Сьогодні 18 травня 2023 року.

Запрошую на урок ОЗ учнів 5 класу та на урок географії учнів 6,8 та 9 класів.

ОЗ 5 клас

Тема: Контрольна робота за 2 семестр.

І. Початковий рівень    3 бали

Виберіть одну правильну відповідь.

1. Хто повинен дотримуватись правил дорожнього руху?

    а) водії;                                         

    б) пішоходи;

    в) велосипедисти;                        

    г) усі учасники дорожнього руху.

2. Якщо ти потрапив у натовп, що потрібно робити?

    а) залягти на підлогу і чекати, доки натовп розсіється;

    б) втриматися на ногах і уникати зіткнень із твердими предметами;

    в) розштовхати натовп і піти додому.

3. Якщо ти маєш із собою якийсь предмет, наприклад, парасольку, то розкрий її та    

   постав між собою та собакою, щоб ...

    а) здаватися більшим та контролювати відстань між собою та твариною;

    б) щоб собака покусав парасольку і "забув" про вас.

ІІ. Середній рівень     3 бали

Позначте кілька правильних відповідей.

4. Виберіть, що є основною небезпекою вдома:

    а) електроприлади;                     

    б) меблі;                                       

    в) гострі предмети;

    г) книги та журнали;                   

    д) побутова хімія та ліки;             

    е) газ, сірники;

    є) м'які іграшки;                          

    ж) вікна та балкон.

5. Автомобільна аптечка повинна містити такі засоби:

     а) дезінфікуючі;                                    

     б) серцеві;

     в) антибактеріальні;                              

     г) заспокійливі;

     д) засоби зупинення кровотечі;           

     е) проти застудні.

6. Ігри з друзями можна влаштовувати:

    а) в новобудовах;                                           

    б) в покинутих старих будинках;

    в) на спортивних майданчиках;                  

    г) у підвалах;

    д) надворі біля свого будинку.

ІІІ. Достатній рівень   3 бали

7. Оберіть правильне  твердження:

Флікери :

     а)  це не лише маленькі значки або наклейки, які відбивають світло в темряві й

          допомагають побачити пішоходів у нічний час, це також модне доповнення до

          одягу;

    б) це подія, що сталася під час руху транспортного засобу й унаслідок якої

        загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки;

    в) це фахівець, який знає все про собак: їх утримання, особливості порід,

        поведінки, характеру та харчування, можливості дресирування.

8.  Поділіть слова на дві групи: велосипедні рукавиці, шолом, ліхтар і червоний

     світловідбивач, взуття із жорсткою підошвою, сумка для інструментів,

     світловідбивачі жовтогарячого кольору, дзвінок, дзеркало, справні гальма, насос,

     захисні щитки, справне кермо, яскравий одяг із світловідбивними елементами.

1) Елементи   конструкції велосипеда                     2) Екіпіровка водія

ІV. Високий рівень   3 бали

9.Сформулюй правило, яке дозволить тобі почуватися безпечніше в темну пору

      доби.

10. Поміркуй, чому після збирання городини тато запропонував не спалювати

      бадилля, як це робили раніше, а закопати. Чи правильно так робити?

11. Чому кожен мешканець / кожна мешканка оселі повинен/повинна знати правила

      безпеки та дотримуватися їх? 

Відповіді чекаю СЬОГОДНІ.



Географія 6 клас

Тема: Вплив людини на природу.

Пропоную переглянути:

Людина — головна сила в перетворенні географічної оболонки. 

Поява людини на Землі визначила подальшу історію розвитку географічної оболонки. Первісні люди мало впливали на природне середовище. З розвитком суспільства цей вплив поступово зростав.

Спочатку люди розводили свійських тварин і займалися кочовим скотарством. Потім перейшли до землеробства. В історії відомі такі землеробні цивілізації, як Стародавні Єгипет, Вавилон, Індія, Китай, які інтенсивно використовували долини річок Нілу, Тигру, Євфрату, Інду, Гангу, Хуанхе, що мали родючі ґрунти.

З розвитком промисловості людина активно використовує корисні копалини, будівельний матеріал, воду, ліс тощо. Готова продукція промислового виробництва переміщується в усі частини планети. З’являються нові, невідомі природі речовини (пластмаси, сплави, штучні волокна). Крім того, людина будує споруди, дороги, канали. У наслідок господарської діяльності людей накопичуються тонни сміття та промислових відходів, які забруднюють природне середовище.

Люди спалюють щодня мільйони тонн вугілля, нафти, природного газу, що призводить до збільшення кількості вуглекислого газу в атмосфері. Із запуском космічних апаратів, використанням літаків пов’язана поява озонових дірок в атмосфері. Загалом порушується природний кругообіг речовин на Землі. Спостерігаються зміни в кліматі планети, він стає теплішим. Це може спричинити танення льодів Арктики й Антарктиди, затоплення приморських низовин, зміщення меж природних зон, зникнення деяких видів рослин і тварин тощо.

Протягом життя одного покоління стало очевидним, що людина — головна сила в перетворенні географічної оболонки.

Ноосфера.

 Відомий український учений академік В. Вернадський назвав людство могутньою силою. На початку XX ст. він увів у науку нове поняття — «ноосфера» (сфера розуму).

Ноосфера — новий стан розвитку географічної оболонки, біосфери, при якому розумна людська діяльність є вирішальним чинником її розвитку. Ноосфера швидко розвивається. Стійкий стан географічної оболонки зберігався десятки мільйонів років, а нині вона швидко змінюється.

Швидкий розвиток наукової думки дав змогу людині зменшити її залежність від існуючих природних умов. Людство навчилося створювати штучну їжу, одяг, використовувати енергію атома, підкорювати космічний простір. Сучасне суспільство вчені називають інформаційним, або суспільством знання. Проте цей новий етап розвитку планети ще недостатньо вивчений. За розвиток географічної оболонки в майбутньому відповідає людство.

Навколишнє середовище. 

Щороку навантаження на природу Землі зростають унаслідок утручання людини в біосферу через господарську діяльність. Викиди шкідливих речовин (мал. 148), внесення мінеральних добрив на поля, відходи тваринництва, робота машин забруднюють природне середовище. Повітряні й океанічні течії переносять на великі відстані відпрацьовані речовини. Так, повітря, забруднене димом промислових підприємств Німеччини, переноситься повітряними потоками на територію Скандинавського півострова.

Викиди радіоактивних речовин під час катастрофи на Чорнобильській атомній електростанції були рознесені на території Білорусі, Росії, країн Прибалтики та Скандинавії.

У крові пінгвінів, які водяться в Антарктиді, учені виявили шкідливі хімічні речовини, що потрапили до них від риби, якою вони харчувалися. Де підтверджує цілісність і взаємозв’язок між компонентами природи всієї Землі. Найбільш забрудненими територіями планети є Європа, окремі території Азії та Північної Америки. Ці приклади доводять, що географічна оболонка Землі має замкнутий, безвідхідний кругообіг речовин.

Як вам уже відомо, навколишнє середовище — це природне середовище, яке оточує людину, а також об’єкти, створені її діяльністю.

Охорона навколишнього середовища. 

Охорона навколишнього середовища — це цілий комплекс заходів (політичних, економічних, технологічних, юридичних), які спрямовані на підтримання природи в стані, що відповідає потребам біосфери, і забезпечує збереження здоров’я людини.

Взаємодія людини та природи особливо загострилася в 60-70-х роках XX ст. Тоді різко зросли обсяги видобування корисних копалин, виробництва промислової та сільськогосподарської продукції, збільшилася чисельність населення планети майже вдвічі. Серед сучасних екологічних проблем, які природа не в змозі побороти самостійно, є забруднення повітря, води, ґрунтів, зникнення багатьох рослин і тварин, руйнування озонового шару атмосфери, вирубування лісів, наступ пустелі, накопичення в природі промислових відходів, побутового сміття тощо. Тож людство постало перед необхідністю розв’язання завдань охорони навколишнього середовища та здоров’я людей. У зв’язку з цим у більшості країн світу було створено природоохоронні органи. Контроль за станом атмосфери, річок, озер, ґрунтів, лісів здійснюють спеціальні служби.


У світі працюють міжнародні громадські й державні організації, що опікуються проблемами охорони Світового океану, вод суходолу, атмосфери, надр землі, рослинності та тваринного світу, космічного простору. Такими організаціями є Міжнародний союз охорони природи та природних ресурсів, Всесвітній фонд дикої природи, Науковий комітет з проблем навколишнього середовища. У нашій державі створено Міністерство охорони навколишнього природного середовища.

ПОВТОРИМО ГОЛОВНЕ

  • Вплив діяльності людини на природу з розвитком суспільства зростає.
  • Академік В. Вернадський увів у науку нове поняття — «ноосфера».
  • Ноосфера — новий стан розвитку географічної оболонки, у якому людська діяльність є відповідальним чинником її розвитку.
  • Господарська діяльність людини негативно впливає на природу.
  • Серед сучасних проблем, які природа не в змозі побороти самостійно, є парниковий ефект, кислотні дощі, забруднення повітря, руйнування озонового шару, накопичення відходів, забруднення вод Світового океану, ґрунтів, зникнення багатьох рослин і тварин.
  • Життя всього людства тісно пов’язане з природою. Разом з тим існування всього живого на Землі залежить від поведінки людини в природі, уміння господарювати, від її екологічної культури.

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте матеріал з вашого підручника та мою для вас підбірку.

2. Дайте відповіді на наступні запитання:

  • 1. Наведіть приклади зміни природи під впливом господарської діяльності людини.
  • 2. Що таке ноосфера? Хто перший увів це наукове поняття?
  • 3. Чому В. Вернадський назвав людство могутньою силою?
  • 4. Підготуйте виступ про зміну природи Землі внаслідок господарської діяльності людини.
  • 5. Що таке навколишнє середовище?
  • 6. Наведіть приклади нерозривного зв'язку компонентів навколишнього середовища.
  • 7. Обґрунтуйте вислів «охорона навколишнього середовища».
  • 8. Яких заходів вживає людство для охорони навколишнього середовища?
  • 9. Наведіть приклади нераціонального використання природи у вашій місцевості.


Географія 8 клас

Тема: Дослідження 9.

Тема: Ознайомлення з об'єктами природи своєї місцевості.

Завдання:

1. Охарактеризуйте об'єктами природи рідного краю.

2. Спрогнозуйте майбутнє прородно - заповідного фонду Кіровоградщини.

3. Висновок.


Виконану роботу чекаю до наступного уроку.


Географія 9 клас

Тема: Глобальні проблеми людства. Дослідження 6.

Пропоную переглянути:


Дослідження 6.

Тема: Прояв глобальних проблем.

Завдання: 


1. Дайте визначення понять: геоглобалістика, ноосфера, сталий розвиток, екологія,  тероризм, глобальний, локальний ..
2. Назвіть види глобальних проблем людства і об’єднайте їх у групи за подібністю характеристик. Відповідь обгрунтуйте .
3. Назвіть причини виникнення глобальних проблем та зазначте шляхи їх подолання.

4.. Доведіть на прикладах: «Чи можна запобігти глобальним проблемам і мінімізувати їх наслідки?» (На прикладі однієї проблеми).

5. Перерахуйте ознаки глобальних проблем 
6. Визначте правильність наведених тверджень, позначивши правильне «+», неправильне «-» :


 Ідучи на терористичний акт, терорист приймає рішення принести в жертву своє життя для досягнення поставленої мети.
 Тероризм має багато різновидностей, проте будь – яка його форма є небезпечною, непередбачуваною, з тяжкими наслідками для соціуму.
 Діяльнісний вплив людини на природу – антропогенний фактор. 
 Екологія – наука, яка вивчає взаємозв’язки  живих організмів з навколишнім середовищем.


7. Доведіть на прикладах, чому питання «сталого розвитку» є дуже актуальним для України? 
8. Доведіть або спростуйте, що глобальні проблеми людства, взаємопов’язані між собою і є проблемою кожного з нас?

9. Висновок.

Виконану роботу чекаю до наступного уроку.
















Немає коментарів:

Дописати коментар