Добрий день.
Запрошую на урок географії учнів 6 класу.
Географія 6 клас
Тема: Практична робота 1.
Тема: Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.
Перед виконанням роботи уважно прочитайте наступне:
Як відомо з довідників, кут висоти Сонця над
горизонтом визначається за формулою A=(90o-G)+(або-)23,5о, де G – географічна широта місцевості.
За цією формулою точно визначаються кути висоти Cонця о 1200 для
березня, червня, вересня, грудня. Решту кутів визначаємо арифметично приблизно пропорційно через 7,8о або 7,9о та вносимо в
таблицю по місяцям року. Тоді довжина тіні дорівнює висоті гномона, помноженому
на котангенс кута А:
(Тінь)=(Гномон) x ctg A
Довжиною тіні в метрах від гномона висотою
4-та та 5-та колонки приведені для приблизних
відповідей по іншим завданням практичної роботи відповідно до місцевого
клімату.
Дата |
Довжина тіні
від гномона, м |
Кут висоти
Сонця |
Сезонні зміни у живій природі |
Сезонні зміни у неживій природі |
23 вересня |
1,036 |
43о |
Частина листя
жовтіє, опадають окремі листки |
Середньодобова
температура повітря різко знижується |
23 жовтня |
1,382 |
35,1о=35о06/ |
Листя жовтіє |
З’являються
нічні заморозки |
23 листопада |
1,905 |
27,3о=27о18/ |
Масовий
листопад, відліт перелітних птахів |
Нічні
заморозки, інколи мороз |
22 грудня |
2,824 |
19,5о=19о30/ |
Завершення
листопаду, зміна хутра тварин |
Нестійка
холодна погода зі зниженням середньомісячної приблизно до 0оС |
22 січня |
1,905 |
27,3о=27о18/ |
Рослини в стані
спокою, тварини пристосувалися до морозів |
Стійкий
льодостав на водоймах |
22 лютого |
1,382 |
35,1о=35о06/ |
В кінці місяця
з’являються весняні ознаки в житті організмів |
В кінці місяця
температура повітря починає підвищуватися |
21 березня |
1,036 |
43о |
Рух соку в
рослинах, поява першоцвітів |
Руйнується
крига на водоймах, тане сніг |
21 квітня |
0,833 |
50,8 о=50о48/ |
Прилітають
перелітні птахи |
Крига і сніг повністю тануть. Середньодобова температура
вище 0оС |
21 травня |
0,615 |
58,6 о=58о36/ |
Інтенсивний
ріст рослин, розмноження тварин |
Заморозки
можливі лишена початку місяця |
22 червня |
0,435 |
66,5 о=66о30/ |
Інтенсивний
ріст і розмноження організмів |
Сонце на небі і
тривалість дня максимально
високі |
22 липня |
0,615 |
58,6 о=58о36/ |
Дозрівання
певних видів рослин, масова поява нового покоління у різних видів тварин |
Суходіл і вода
максимально прогріваються, на початку місяця в період збору перших зернових
часто зливи |
22 серпня |
0,833 |
50,8 о=50о48/ |
Масове
дозрівання овочевих і баштанних культур |
В другій
половині місяця ночі стають більш прохолодними |
Спостереження – один із найважливіших методів географічних досліджень. Протягом багатьох десятиліть люди ведуть спостереження за процесами, що відбуваються в природі, зокрема за погодою. Виникнення календарів погоди пов'язане з першими спробами людей систематизувати результати своїх спостережень за погодою та її змінами. Ще в V ст. до н. є. грецький астроном Метон увів звичай виставляти на міських площах мармурові таблиці, на яких відзначалися найістотніші явища погоди й дати їх спостереження. Календарі погоди існували в Давньому Римі та Індії (тут велике значення надавалося початку й інтенсивності сезону мусонних дощів). Розквіт захоплення календарями погоди припадає на середні віки, велика увага в них приділялася передбаченню погоди за місцевими ознаками, адже, тоді не було приладів, які допомогли б скласти правильний прогноз.
Тема: Практична робота 1.
Тема: Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.
Завдання:
Дайте письмову відповідь на наступні запитання:
1. Як користуватися термометром?
2. Які одиниці використовуються для вимірювання температури?
3. Чому термометр установлюють у місці, закритому від прямого сонячного випромінювання?
4. Як змінюється висота Сонця в різний час доби?
5. Чому висота Сонця змінюється?
6. Які пори року ви знаєте? Чим вони відрізняються?
7. Як і чому змінюється стан рослинності протягом року?
8. Як люди доглядають за сільськогосподарськими культурами (у тому числі за деревами) у різні пори року, щоб одержати високий урожай?
9. Якими одиницями вимірюються різні показники погоди?
10. Які умовні позначення використовуються в календарі? Які з них найбільше нагадують зображуване явище?
Домашнє завдання:
1. Прочитати текст підручника § 3.
2. Закінчити оформлення практичної роботи, виконати завдання і надіслати мені на перевірку на Viber.
Немає коментарів:
Дописати коментар