неділя, 10 вересня 2023 р.

 Добрий день.

Запрошую на урок географії учнів 6 класу.

Географія 6 клас

Тема: Практична робота 1.

Тема: Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.

Перед виконанням роботи уважно прочитайте наступне:

Як відомо з довідників, кут висоти Сонця над горизонтом визначається за формулою A=(90o-G)+(або-)23,5о, де Gгеографічна широта місцевості.

За цією формулою точно визначаються кути висоти Cонця о 1200 для березня, червня, вересня, грудня. Решту кутів визначаємо  арифметично приблизно пропорційно через 7,8о або 7,9о та вносимо в таблицю по місяцям року. Тоді довжина тіні дорівнює висоті гномона, помноженому на котангенс кута А:

(Тінь)=(Гномон) x ctg A

Довжиною тіні в метрах від гномона висотою 1 метр є практично котангенс відповідного кута, який можна визначити за таблицями Брадіса чи таблицями в математичних довідниках (наприклад, автора Вигодського М.Я., які видавалися десятки разів мільйонними тиражами). Для Миколаєва G=47о (широту знаходять по атласу).

4-та та 5-та колонки приведені для приблизних відповідей по іншим завданням практичної роботи відповідно до місцевого клімату.

 

Дата

Довжина тіні від гномона, м

Кут висоти Сонця

Сезонні зміни у

живій природі

Сезонні зміни у

неживій природі

23 вересня

1,036

43о

Частина листя жовтіє, опадають окремі листки

Середньодобова температура повітря різко знижується

23 жовтня

1,382

35,1о=35о06/

Листя жовтіє

З’являються нічні заморозки

23 листопада

1,905

27,3о=27о18/

Масовий листопад, відліт перелітних птахів

Нічні заморозки, інколи мороз

22 грудня

2,824

19,5о=19о30/

Завершення листопаду, зміна хутра тварин

Нестійка холодна погода зі зниженням середньомісячної приблизно до 0оС

22 січня

1,905

27,3о=27о18/

Рослини в стані спокою, тварини пристосувалися до морозів

Стійкий льодостав на водоймах

22 лютого

1,382

35,1о=35о06/

В кінці місяця з’являються весняні ознаки в житті організмів

В кінці місяця температура повітря починає підвищуватися

21 березня

1,036

43о

Рух соку в рослинах, поява першоцвітів

Руйнується крига на водоймах, тане сніг

21 квітня

0,833

50,8 о=50о48/

Прилітають перелітні птахи

Крига  і сніг повністю тануть. Середньодобова температура вище  0оС

21 травня

0,615

58,6 о=58о36/

Інтенсивний ріст рослин, розмноження тварин

Заморозки можливі лишена початку місяця

22 червня

0,435

66,5 о=66о30/

Інтенсивний ріст і розмноження організмів

Сонце на небі і тривалість

дня максимально високі

22 липня

0,615

58,6 о=58о36/

Дозрівання певних видів рослин, масова поява нового покоління у різних видів тварин

Суходіл і вода максимально прогріваються, на початку місяця в період збору перших зернових часто зливи

22 серпня

0,833

50,8 о=50о48/

Масове дозрівання овочевих і баштанних культур

В другій половині місяця ночі стають більш прохолодними



Спостереження – один із найважливіших методів географічних досліджень. Протягом багатьох десятиліть люди ведуть спостереження за процесами, що відбуваються в природі, зокрема за погодою. Виникнення календарів погоди пов'язане з першими спробами людей систематизувати результати своїх спостережень за погодою та її змінами. Ще в V ст. до н. є. грецький астроном Метон увів звичай виставляти на міських площах мармурові таблиці, на яких відзначалися найістотніші явища погоди й дати їх спостереження. Календарі погоди існували в Давньому Римі та Індії (тут велике значення надавалося початку й інтенсивності сезону мусонних дощів). Розквіт захоплення календарями погоди припадає на середні віки, велика увага в них приділялася передбаченню погоди за місцевими ознаками, адже, тоді не було приладів, які допомогли б скласти правильний прогноз.


Тема: Практична робота 1.

Тема: Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.

Завдання:

Дайте письмову відповідь на наступні запитання:


1. Як користуватися термометром?

2. Які одиниці використовуються для вимірювання температури?

3. Чому термометр установлюють у місці, закритому від прямого сонячного випромінювання?


4. Як змінюється висота Сонця в різний час доби?

5. Чому висота Сонця змінюється?

6. Які пори року ви знаєте? Чим вони відрізняються?

7. Як і чому змінюється стан рослинності протягом року?

8. Як люди доглядають за сільськогосподарськими культурами (у тому числі за деревами) у різні пори року, щоб одержати високий урожай?


9. Якими одиницями вимірюються різні показники погоди?

10. Які умовні позначення використовуються в календарі? Які з них найбільше нагадують зображуване явище?

Домашнє завдання:

1. Прочитати текст підручника § 3.

2. Закінчити оформлення практичної роботи, виконати завдання і надіслати мені на перевірку на  Viber.















Немає коментарів:

Дописати коментар