неділя, 21 вересня 2025 р.

 Доброго дня.

Сьогодні 22 вересня 2025 року.

Запрошую на урок географії учнів 6-7 класів та на урок ЗБД учнів 7 класів.

Географія 6 клас.

Тема: Які є способи зображення Землі.

Пропоную переглянути:


Види зображення земної поверхні.

РИСУНОК –дає загальне уявлення про місцевість, але не має точності.

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\142129.005.jpg

 

ФОТОГРАФІЯ – точніше зображує місцевість, ніж рисунок, передає особливості місцевості, але добре видно предмети, що розміщені на передньому плані.

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\182916_1592760761.jpg

 

АЕРОФОТОЗНІМОК – зображує ділянки поверхні зверху, охоплює значні за розміром території, однак не дає інформації про призначення та назви географічних об'єктів.

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\images.jpg

 

План місцевості – зображує невеликі ділянки місцевості, має високу точність та містить характеристики географічних об’єктів.

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\-2-638.jpg

 При створенні планів місцевості коритуються умовними знаками.

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\002.jpg

 

Обов'язково використовують масштаб.

Масштаб – це число, що показує у скільки разів зменшені відстані на місцевості.

 

Географічна карта- зменшене зображення різних за розмірами ділянок земної поверхні, складають з урахуванням кулястості Землі, подані характеристики об’єктів.

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\KzQ49yGztP6Z5n8bbBq1iui9.jpeg.crdownload

 

ГЛОБУС- найточніше передає вигляд нашої планети, але не відображає дрібні об’єкти.

Найдавніший глобус, що дійшов до нашого часу  створив Мартін Бехайм у 1492 році.

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\38f9fe104aa72a93342de5bb88b3674a.jpg

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\image.jpg


 

 

C:\Users\Юлія Олексіївна\Desktop\-2-638.jpg

 

Карти створюють картографи.

Картографія – це наука, яка займається вивченням, розробкою та створенням карт.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. Вивчити параграф 7 та мою для вас підбірку.

2. Зобразити план шкільного подвір'я, використвши умовні знаки.

3. Дайте письмову відповідь на наступні запитання:

 1. Зменшене і узагальненен зображення великої ділянки на площині називається…

2. Кут іж напрямом на північ і будь який предмет називається…

3. Творець найстарішого глобусу Землі …

4. У дрібному масштабі створюються…

5. Більш детальну і точну інформацію про розташування та обриси об'єктів можна дізнатися із…

6. У якому масштабі створюються географічні карти?

7. Більш загальну інформацію про розташування географічних об'єктів дізнаємося із …

8. Якими методами користуюються при створенні географічної карти?

9. Найточніше передає вигляд нашої планети…

10. Масштаб –це…

 4.  Користуючись атласом та матеріалами підручника заповніть таблицю.

Основні способи земної поверхні

Переваги

Недоліки

План

 

 

Географічна карта

 

 

Глобус

 

 Географія 7 клас.

Тема: Вимірювання відстаней на карті.

Пропоную переглянути:


1. Способи вимірювання відстаней на картах світу та материків

У 6 класі ви вже вимірювали відстані на глобусі та картах.

Найчастіше використовують спосіб з використанням різних видів масштабів. Серед видів масштабів іменований є найпростішим і найзручнішим, бо вказує, скільки кілометрів в одному сантиметрі. Найчастіше в географічному атласі для 7 класу зустрічаються такі масштаби: в 1 см 1200 км, в 1 см 850 км, в 1 см 350 км.

На картах світу та материків вимірювання ниткою чи смужкою паперу, зазвичай, проводять для визначення довжини лінійних об’єктів, наприклад довжини річки.

Циркуль-вимірювач на картах дрібних масштабів майже не використовують. Цей інструмент вимагає використання лінійного масштабу, який, проте, є не на всіх картах.

Спосіб вимірювання відстаней за лініями градусної сітки найбільш зручний та простий. Його ви будете часто використовувати, працюючи з картами світу та материків. Для застосування цього способу варто пригадати, що довжина одного градуса меридіана становить приблизно 111 кілометрів. Довжина ж одного градуса паралелей є різною для кожної з них, її величину можна прочитати на краю карти біля паралелей.

2. Спотворення відстаней на різних картах

Вимірювання відстаней на глобусі дозволяє отримати достовірні їх величини. Кулясте зображення земної поверхні на площину (аркуш паперу) неможливо перенести без спотворень. Порівнюючи градусну сітку глобуса та карти світу, легко помітити відмінності в зображенні паралелей та меридіанів.

Як ви вже знаєте, всі меридіани мають однакову довжину в кілометрах і градусах (20 000 км та 180°). На карті світу вони не є півколами, а дугами різної форми, проте у градусах їх довжина незмінна. У паралелей на карті світу довжина дуги у градусах така ж, як і в колах на глобусі (360°). Через це на картах світу краще вимірювати відстані способом з використанням градусної сітки.

Спосіб з використанням масштабу доцільно застосовувати на картах більших масштабів. Відстані на картах світу можна виміряти з меншою точністю, ніж на картах материків.

Усі картографічні онлайн-сервіси мають інструмент «Лінійка». З його допомогою можна швидко виміряти відстані.

У сервісі Google Earth відстані вимірюють між двома точками. Можна виміряти довжину шляху чи кола будь-якого радіуса та інше.

Відстані на картах світу та материків найкраще вимірювати за допомогою градусної сітки та масштабу.

Кулясте зображення земної поверхні на площину (аркуш паперу) неможливо перенести без спотворень.

На картах світу точність вимірювання є меншою, ніж на картах материків.

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте п .7 підручника та мою для вас підбірку.

2. Дайте письмову відповідь на настіпні запитання:

  • 1. Пригадайте, як можна визначити протяжність у градусах і кілометрах дуги меридіана та екватора за картою.
  • 2. Визначте на карті світу відстані між точками, що лежать на одному меридіані, на одній паралелі, у градусах і кілометрах. Точки виберіть самостійно.
  • 3. Скористайтесь масштабом карти і виміряйте довжину екватора в кілометрах. Визначте довжину екватора у градусах і помножте її на довжину одного градуса (111 км). Порівняйте отримані величини.
  • 4. Використовуючи фізичну карту Африки, виміряйте довжину екватора між 0° та 10° меридіанами в кілометрах, скориставшись її масштабом. Визначте цю ж довжину у градусах і помножте її на довжину одного градуса (111 км). Порівняйте отримані величини.
  • 5. На основі отриманих даних зробіть висновок про точність вимірювань на картах різних масштабів.

ЗБД 7 клас

Тема: Безпека надворі.

Найзручніше місце для гри в місті — це дитячий ігровий або спортивний майданчик у дворі біля вашого дому. Найчастіше ви перебуваєте там не одні.

Поряд із вами — діти з вашого будинку або будинків поблизу, а також дорослі — батьки чи бабусі, дідусі.

На дитячому ігровому майданчику є гойдалки, каруселі, гірки тощо. Біля них будьте особливо обережними, щоб не вдаритися, коли інші гойдаються.

Катайтеся по черзі, не сваріться.

На спортивному майданчику можна пограти в рухливі ігри, футбол, бадмінтон. Майданчики розташовують на відстані від вулиць і доріг, серед зелених насаджень, часто їх огороджують невеличкими парканами.

У селі грайтеся на своєму подвір’ї і там, де дозволяють батьки.

Обирайте безпечні місця для ігор та прогулянок.

Під час прогулянки ви можете зустріти незнайомих людей, іноді — небезпечних. Як поводитися з ними, ви вже знаєте. Однак пам’ятайте: небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, дідусі, бабусі, хлопці та дівчата. Щоб здобути вашу довіру, дорослі можуть використовувати ваших однолітків. Незнайомці можуть пропонувати будь-що, щоб дізнатися, де у вас удома лежать гроші, коштовності. Не розпочинайте розмови із ними. У жодному разі нікому не називайте свою адресу, номер телефону, нічого не розказуйте про сім’ю. Обов’язково повідомте батьків або вчителя, якщо до вас з певним проханням зверталися незнайомці.

Допоможуть уникнути небезпеки ще й такі поради:

·     Без дозволу батьків не відходь далеко від дому.

·     Не гуляй дотемна, у безлюдних місцях.

·     Уникай хуліганів, підозрілих компаній, п’яниць.

·     Не бався на дорозі, де їздять машини.

·     Не грайся і не ховайся в під’їздах, підвалах, на горищах, даху, будівельних майданчиках, у покинутих будівлях, а також біля звалищ і смітників.


Запам’ятайте! Обирайте безпечні місця для ігор та розваг.

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте матеріал п. 4 та мою для вас підбірку.

2. Дайте письмову відповідь на наступні питання:

— Які речі берете з собою на прогулянку?

— Поміркуйте, де біля вашого будинку безпечно гуляти, а де — небезпечно.

— Які місця для ігор і розваг ви не обираєте на вулиці? Чому?

— Чи є біля ліцею  небезпечні місця для ігор.

— Якщо ви потрапили у біду, до кого будете звертатися по допомогу?

— Яку машину називають велосипедом?

— Які дорожні знаки для велосипедистів ви знаєте?

— Які деталі велосипеда обов’язково потрібно перевірити перед поїздкою?

— Назвіть предмети екіпіровки велосипедиста.

— У якому віці водій велосипеда має право рухатися по дорозі?

— Які ще правила для велосипедистів ви знаєте?

                                                                                                                            


















Немає коментарів:

Дописати коментар