понеділок, 6 березня 2023 р.

 Добрий день.

Сьогодні 7 березня 2023 року.

Запрошую на урок ОЗ 6-7 класи та на урок географії учнів 10 класів.

ОЗ 6 клас

Тема:Тематичне оцінення за розділом 1 " Соціальне благополуччя".

1.   1. Комунікації здійснюємо, коли:

А  дивимося телевізор;

Б   розмовляємо по телефону;

В  читаємо книгу;

Г  вітаємося.

 

2. Навички ефективного спілкування:

А  уміння посміхатися;

Б   уміння говорити;

В  уміння вчитися;

Г  уміння використовувати невербальні сигнали.

 

3. Стилі спілкування:

А  ввічливий;

Б  пасивний;

В  напружений;

Г  упевнений.

 4. При спілкуванні виникають такі види стосунків:

А  цікаві;

Б  родинні;

В  успішні;

Г  товариські.

5. Ознаки компаній підлітків:

А  негативні компанії;

Б   дружні компанії;

В   цікаві компанії;

Г   небезпечні компанії.

 6. Назвіть різні види насилля:

А   навмисне;

Б    фізичне;

В    агресивне;

Г    психологічне.

 7. Дайте визначення поняття.

Комунікація – це …

 8. Вкажіть правильні твердження.

А   Щоб досягти успіху у навчанні й житті, слід набувати навичок ефективного спілкування.

Б  Погіршенню стосунків спричинятимуть навички ефективного спілкування, уміння працювати в команді.

В   Конфлікти виникають через розбіжності в поглядах.

Г  Щоб зберегти здоров’я, треба обирати для спілкування дружні компанії.

  9. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.


Термін

Визначення

1 Фізичне насилля

А дії,що найчастіше спрямовані на пошкодження майна

2 Психологічне насилля

Б  дії, що спричиняють або можуть спричинити тілесні ушкодженння

3  Економічне насилля

В  дії, що спричиняють моральну шкоду

 10. Яку людину називають комунікативною?

 11. Коли складаються товариські стосунки?

 12.Поясніть: як впливають конфлікти на стосунки і здоров’я людей.

 

Домашнє завдання:

1. Виконати СЬОГОДНІ і надіслати саме СЬОГОДНІ на перевірку роботу.

2. Повторити терміни з розділу 1 . 

 

 ОЗ 7 клас

Тема:Керування стресами.

Пропоную переглянути: 


Насичене подіями життя неможливе без стресів. Якщо помірне емоційне або фізичне напруження триває недовго і чергується з повноцінним відпочинком, воно не шкодить людині. Та в житті трапляються періоди випробувань і підвищеного стресового навантаження.

Стресова стійкість

Організм людини дуже витривалий, аж поки стресове навантаження перевищить певну межу — стресову стійкість. Це можна порівняти з роботою складного механізму, що постійно працює на межі своєї потужності. Рано чи пізно у ньому щось ламається. Що саме «зламається» в організмі людини, залежить від її спадкових особливостей і стану здоров’я.

Кожен має певну вроджену стійкість до стресів. Вона не залежить від нашого бажання, сили волі чи характеру. Але так само, як наполегливою працею можна розвинути інтелектуальні здібності чи тренуваннями поліпшити фізичну форму, можна підвищити і стійкість до стресів. Високий рівень загального благополуччя гарантує максимальні резерви такої стійкості, а низький робить людину набагато уразливішою.

Підлітки, хронічний стрес і стимулятори

«У підлітків не буває стресів. У них самі розваги. Може, невеличкі неприємності, але не стрес. Від стресів потерпаємо ми!» — нерідко вважають дорослі. І помиляються. Життя підлітків доволі стресове. Вони інтенсивно навчаються, переживають період статевого дозрівання, долають труднощі у стосунках з дорослими, друзями і протилежною статтю.

Ті, хто успадкував низьку стійкість до стресів, потерпають від них уже в підлітковому віці. Вони нерідко перебувають у депресивному стані, стають дратівливими, втрачають здатність насолоджуватися життям. Усе це - наслідки гормонального дисбалансу, спричиненого надмірним стресом.

Не знаючи, як поліпшити самопочуття, підлітки можуть використовувати з цією метою стимулятори. Спочатку солодкі напої, шоколад, телевізор, комп’ютерні ігри чи розваги «до ранку», потім — сигарети, пиво, інші слабоалкогольні напої, а згодом — міцний алкоголь і наркотики. Навіть якщо комусь пощастило уникнути найстрашнішого — наркотиків, стимулятори лише погіршать його самопочуття. Так, вони можуть допомогти на короткий час, але шкодять у перспективі. Психологічна рівновага не відновлюється, поглиблюються емоційні розлади, руйнуються стосунки з близькими дорослими, вчителями, давніми друзями.

Існує щонайменше три причини, з яких не можна вживати стимулятори для подолання хронічного стресу .

Перша — дія стимуляторів занадто сильна. Відновити баланс з їх допомогою так само важко, як і полагодити мініатюрний годинник за допомогою молота .

Друга — дія стимулятора нетривала. Люди, які вживають стимулятори, переживають часті зміни настрою. Сьогодні вони натхненні й енергійні, а завтра — депресивні й тривожні. Почуваються то щасливими, то нещасними і майже ніколи — спокійними і врівноваженими , у них дуже низький рівень психологічного благополуччя.

Третя — неминуча швидка адаптація (пристосування) організму до дії стимуляторів. Щоб досягти бажаного ефекту, людина мусить вживати щоразу більшу дозу (мал. 49, в). Той, кому солодощі допомагають почуватися краще, набирає зайву вагу. Той, хто курить сигарети і вживає алкоголь — втрачає здоров’я, а той, хто вживає токсичні речовини чи наркотики — щоразу ризикує своїм життям.

 Негативні наслідки вживання стимуляторів

Що таке керування стресами

На щастя, існує багато ефективних і цілком безпечних способів керування стресами, які допомагають долати сильні стреси і запобігати виникненню хронічних стресів. Керувати — означає впливати, контролювати, змінювати в бажаному напрямі.

Уміння долати труднощі, які зазвичай виводять з рівноваги, дарує людині незрівнянне задоволення, підвищує самоповагу, додає енергії, збагачує життєвий досвід. Існують фізичні, емоційні і духовні способи керування стресом.

Фізичні способи контролю за стресом

Це передусім фізичні вправи, збалансоване харчування, повноцінний відпочинок і планування часу.

Фізичні вправи — ефективний спосіб боротьби зі стресом. Вони допомагають майже одразу. Навіть 20 хвилин фізичної активності щодня значно поліпшують самопочуття.

Пропоную використати:


Раціональне харчування. 

Перервані обіди, недостатня кількість води, жирна їжа або голодні дієти нерідко спричиняють харчовий стрес. Люди, які перебувають у стані хронічного стресу, часто вживають надмір солодощів. Це допомагає їм підтримувати рівень цукру в крові, що компенсує ослаблену стресом функцію гормонів.

Однак набагато корисніше та ефективніше споживати складні вуглеводи (хліб, крупи, картоплю, макаронні вироби). Корисно їсти овочі та фрукти, у яких містяться необхідні для подолання стресу вітаміни та мінеральні речовини.

Відпочинок і сон. Першими симптомами стресового перевантаження є порушення сну: ввечері людина довго не може заснути, вночі часто прокидається, а вранці почувається знесиленою. Це означає, що «зламався» її біологічний годинник. Для його відновлення знадобиться приблизно три тижні. Щовечора треба лягати спати в один і той самий час. Перед сном слід провітрити кімнату, прийняти теплу ванну і випити склянку трав’яного чаю або молока з ложечкою меду.

Уміння планувати час і розставляти пріоритети. Ти перевантажений справами і нічого не встигаєш? Проаналізуй, чому. Можливо, маєш звичку всюди запізнюватись і робити все в останню мить? А може, забагато часу витрачаєш на телевізор, комп’ютерні ігри чи телефонні розмови?

Навички планування часу — найнеобхідніша складова профілактики стресів. Організована людина робить набагато більше, ніж той, хто діє хаотично і хапається одразу за кілька справ.

Плануючи свій час, не забувай, що тобі треба спати не менш як 8 годин на добу, три-чотири рази на день харчуватися, дві-три години щодня бувати на свіжому повітрі, виконувати фізичні вправи.

Емоційні способи керування стресом

Щоб успішно долати стреси, щодня роби дещо з того, що тобі подобається. Хтось любить музику, інший — куховарити, дехто знаходить душевний спокій у спогляданні природи. Кожна людина має свої секрети релаксації та відпочинку.

Духовні способи керування стресом

Підлітки прагнуть збагнути своє призначення, часто замислюються над сенсом буття, проблемами справедливості, чи є життя після смерті. Такі думки можуть посилювати стрес. Ті, хто усвідомив своє призначення або вірить у безсмертя душі, простіше переживають період духовного становлення. Їм також легше заспокоїтися, переживши випробування, трагічні події, тяжкі захворювання, навіть смерть близьких.

Люди знаходять й інші духовні способи керування стресами, як, наприклад, у притчі про перстень царя Соломона. Прочитайте цю притчу і поміркуйте, що означає напис на персні.

Перстень царя Соломона

Цар Соломон, правитель Ізраїлю, уславився своєю мудрістю. Одного разу він попросив радників зробити йому перстень з написом, який міг би повертати сильні емоції у протилежний бік — втішати в горі й «опускати на землю» в часи тріумфу.

Радники довго роздумували над завданням Соломона і зрештою принесли йому перстень, на якому був напис: «І це все мине...».

У житті є періоди випробувань і підвищеного стресового навантаження. Організм людини дуже витривалий, він має певну стійкість до стресів. Високий рівень загального благополуччя гарантує максимальні резерви стресової стійкості.

Ті, хто успадкував низьку стійкість до стресів, потерпають від них уже в підлітковому віці. Дехто може вживати стимулятори (солодощі, каву, сигарети, алкоголь). Однак вони лише погіршують самопочуття. Стимулятори можуть допомогти на короткий час, та шкодять у перспективі.

Існують ефективні й цілком безпечні способи керування стресом: фізичні, емоційні і духовні.

Уміння долати труднощі, що зазвичай виводять з рівноваги, дарує людині незрівнянне задоволення, підвищує самоповагу, додає енергії, збагачує життєвий досвід.

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте п. 21 та мою для вас підбірку.

2. Стор.138 - вивчити алгоритм.

Географія 10 клас

Тема: США. Дослідження 21-22.

Пропоную переглянути:


 Дослідження 21-22.

Тематика досліджень та посилання на джерела інформації розміщені у вашому підручнику -  стор. 162.

Домашнє завдання:

1. Опрацювати матеріал п. 33 та мою для вас підбірку.

2. Виконати дослідження ( стор. 162: 1 це дослідження 21,а 2- 22).

Надсилаємо виконану роботу до наступного уроку.








Немає коментарів:

Дописати коментар