середа, 1 березня 2023 р.

 Добрий день.

Сьогодні 2 березня 2023 року.

Запрошую на урок  ОЗ учнів 5 класу та на урок географії учнів 6, 8 та 9 класів.

ОЗ 5 клас

Тема: Спілкування з однолітками.

          Поточна тематична робота за за розділом 5 " Соціальне здоров'я".

1.   1. Основні документи, якими проголошуються права і обов’язки громадян, дорослих і дітей:

А  правила дорожнього руху;

Б   програма «Діти України»;

В  Конституція України;

Г  правила пожежної безпеки.

 

2. Учні мають право на:

А  водіння автомобіля;

Б   перегляд передач більше 2-х год;

В  відпочинок та дозвілля;

Г  освіту.

 

3. Вербальне спілкування, це спілкування:

А  за допомогою слів і речень;

Б  за допомогою міміки;

В  за допомогою знаків;

Г  за допомогою погляду.

 

    4. Обов’язки батьків у сім’ї:


А  купувати дорогі іграшки;

Б  купувати необхідний одяг та взуття;

В  фізично карати за непослух;

Г  забезпечувати умови для навчання та відпочинку.

 


5. Ознаки упевненої поведінки:

А  боязкий погляд;

Б   упевнений в собі;

В   відкритий погляд;

Г   різкі жести.

   

     6. Інфікування ВІЛ не відбувається:

А   через кров;

Б    спілкування;

В    через комах;

Г    через материнське молоко.

 

    7. Дайте визначення поняття.

СНІД – …

    

 8. Вкажіть правильні твердження.

А   Усі діти з особливими потребами мають право на особливу турботу.

Б   Спілкування не завжди допомагає пізнавати світ,вчитися.

В   Спільне сімейне дозвілля сприяє теплим і дружнім стосункам.

Г   При чханні чи кашлі збудники туберкульозу потрапляють у зовнішнє середовище.

 

       9. Знайдіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.

 

Термін

Визначення

1  Конвенція

А  обмін між людьми інформацією, думками, враженнями, емоціями

2  Туберкульоз

Б  міжнародний договір з якихось спеціальних питань

3  Спілкування

В  інфекційне захворювання легень,кісток та інших органів

4   ВІЛ

Г  вірус імунодефіциту людини

  10. Вкажіть правильні твердження.

А  Ніхто не може примусити мене робити те, що шкодить моєму здоров’ю.

Б   Спілкування не впливає на здоров’я, навчання та поведінку.

В   Слід поважати усіх членів родини, їхні звички, роботу, прагнення й бажання.

Г  У підлітковому віці неможливо захворіти на СНІД.

 11. Обов’язки учнів 5 класу:


А  самостійно готувати обід і вечерю;

Б  старанно і наполегливо вчитися;

В  служити у військових формуваннях;

Г  піклуватися про своє здоров’я, зміцнювати його.

 


12. Ознаки агресивної  поведінки:

А  жалісний погляд;

Б   стиснуті кулаки;

В   насуплені брови;

Г   вільна хода

 Діти,  переконливо прошу здати роботу сьогодні.

      

 Географія 6 клас

Тема: Світовий океан та його частини. Практична робота № 6"а".

Пропоную переглянути:




Практична робота № 6"а".

ТЕМА: ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ МОРІВ, ПРОТОК, ЗАТОК, ОСТРОВІВ; РІЧОК, ОЗЕР, ВОДОСПАДІВ.

Завдання:

Завдання №1:

На контурній карті світу та України підпишіть:

Чорне море, Азовське море, Середземне море, Червоне море, Берингове море, Саргасове море, Карибське море, Китайське море.

Завдання №2

На контурній карті півкуль та України підпишіть протоки:

Керченська протока, Гібралтарська протока, протока Дрейка, Магелланова протока, Берингова протока.

Завдання №3: 

Підпишіть на контурній карті світу такі протоки:

Біскайська, Бенгальська, Гудзонова, Мексиканська, Гвінейська.

Завдання №4(за правильно виконане завдання 1 бали).

На контурній карті півкуль підпишіть такі острови:

Великобританія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея, Японські, Філіппінські.

Завдання №5:

На контурній карті підписати такі півострови:

Аравійський, Індостан, Лабрадор, Скандинавський, Сомалі, Кримський.

Завдання №6

На контурній карті нанесіть та підпишіть течії:

Гольфстрім, Північноатлантична, течія Західних Вітрів, Північнотихоокеанська, Північна та Південна Пасатна, Перуанська, Куросіо.

Завдання №7(за правильно виконане завдання 1 бали).

Позначте та підпишіть на контурній карті найглибшу западину світу Маріанський жолоб (11022 м).

Завдання №8:

На контурній карті півкуль підпишіть річки:

 Дніпро, Дунай, Янцзи, Ніл, Амазонка, Міссісіпі

Завдання №9: 

На контурній карті підпиши озера:

Каспійське, Байкал, Великі озера (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо); Вікторія.

Завдання №10:

На контурній карті України позначте річки та озера:

Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг,Тетерів, Сіверський Донець, Прип’ять, Десна;

Сасик(Кундук), Ялпуг, Світязь, Синевир.

Завдання №11:

За допомогою географічного атласу Кіровоградської області (ст.4) знайдіть та випишіть найбільші річки області та центри через які вони протікають.

Завдання №12

На контурній карті півкуль позначте та підпишіть найбільші водоспади світу: Анхель, Вікторія, Ніагарський.


 Географія 8 клас

Тема: Гірські ландшафти Українських Карпат, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

Пропоную переглянути:


Карпати – один з наймальовничіших куточків нашої країни. Тут і спокійна велич Горган та Бескидів, і гомін гірських річок Черемошу, Боржави, Тиси, Пруту, і звуки трембіти, і отари овець на полонинах, і столітні ялиці та смереки. А повітря таке чисте, що аж дух захоплює. А ще Карпати – це край легенд, край народних промислів, край туристів. У горах пізнаються поняття «дружба», «взаємовиручка», тут люди стають такими, якими є насправді, тут люди стають кращими. Що може бути кращим за гори? Лише гори, у яких іще не бував.

Наука географія вивчає і пізнає Землю. Нажаль ми не зможемо на кілька годин надшвидкісним транспортом перенестись у ці гори і безпосередньо вивчати їх особливості. Зате можемо здійснити заочну подорож. Перед початком подорожі ми поставимо деякі завдання, тому це буде вже справжня експедиція.

Українські Карпати є провінцією карпатської гірської країни яка тягнеться великою підковою на території Центральної та Східної  Європи. (робота з картою Європи).

Довжина Карпатської гірської системи 1500 км. Найвища точка 2655 м (г. Герлаховскі-Штит), що  розміщується на території Словаччини.

До даної гірської системи входять Зах., Сх. и Пд. Карпати, Бескиди, Зх. Румунські гори, Трансильванське плато.

Східні Карпати розміщуються на території України. До Українських Карпат відносять Пепредкарпатську височину, гірські пасма та Закарпатську низовину. Разом вони становлять 6% площі України.

Східна межа Українських Карпат проходить по лінії м. Яворів, р. Дністер, м. Коломия, р. Прут, м. Новоселиця.

У межах Українських Карпат розташовані Закарпатська область, частини Львівської, Івано-франківської і Чернівецької областей.

Укр. Карпати є середньовисотними горами. Протяжність гір із північного заходу на південний схід сягає 270 км., ширина 100-110 км. Таке їх розташування пов’язане із заляганням тектонічних структур.

Карпати складені 4 паралельними ланцюгами хребтів (Зовнішні Карпати, Вододільно-Верховинські Карпати, Полонино-Чорногорські Карпати та перпендикулярно їм, недалеко від межі з Румунією, тягнуться Рахівсько-Чивчинські гори, які називають Гуцульськими Альпами.)

Складені гори пухкими осадовими гірськими породами, які нашарувалися на дні давнього моря. У мезозойську еру на місці сучасних Карпат було давнє море. Водний простір прадавнього океану Тетіс заповнював сучасну територію України та більшу частину Центральної і Південної Європи (демонстрація слайдів). У складі корисних копалин Українських Карпат переважають осадові гірські породи (флішеві), що накопичувалися під величезним водним простором. Товщина морських відкладів сягає 4 -7 км., серед них можна відшукати скелети риб, давні черепашки. 

Велика швидкість росту гір компенсується їх сильним руйнуванням зовнішніми силами землі. Тому, незважаючи на те, що Карпати молоді гори, вони середньовисотні, вершини округлі, згладжені (полонини), а схили порівняно пологі.

Для тих, хто побував у Карпатах, вони залишаться назавжди, і у кожного свої. Кому запам’ятались хмари під ногами, кому – холодні гірські річки, кому – високе темне небо, кому втома, коли піт заливає очі, а ти з останніх сил дерешся на гору. Подивіться на ці фотографії. (Демонстрація фотознімків карпатських краєвидів).

Домашнє завдання:

1.  Опрацювати за підручником §41-42 та мою для вас підбірку.

2. Визначте, які несприятливі природні явища та процеси поширені в Карпатах і яку загрозу вони становлять для населення. Складіть план дій щодо запобігання та зменшення їх катастрофічних наслідків. 


 Географія 9 клас

Тема: Хімічна промисловість світу.

Пропоную переглянути:


Хімічна промисловість - галузь, що виробляє продукцію з вуглеводневої, мінеральної та іншої сировини шляхом її хімічної переробки.
Хімічна промисловість має дуже складну галузеву структуру. Вона включає майже двісті взаємопов'язаних виробництв із широким асортиментом продукції, яка швидко оновлюється. Чимало продукції хімічної промисловості (синтетичний каучук, штучні волокна і т. п.) замінюють натуральну сировину або доповнюють потребу в ній.

Щонайменше хімічну промисловість можна поділити на дві підгалузі. Провідне місце посідає промисловість органічного синтезу, для якої вихідною сировиною є органічні складники. Інша - основна хімія, де переробляються у великій кількості мінерали і складники повітря для виробництва штучних добрив, кислот, солей, соди, хлору. Серед важливих особливостей хімічної промисловості слід назвати переважання безперервних технологічних процесів, кінцева продукція яких може теж бути вихідною сировиною або складником для інших хімічних виробництв.

Розміщення підприємств хімічної промисловості визначається передусім наявністю сировини, що дуже розмаїта - як органічного, так і неорганічного походження. Це - вугілля і коксівний газ, природний газ і нафта, супутні нафтові гази і солі (кухонна або калійна), фосфорити й азот, природна сірка і газові відходи чорної та кольорової металургії тощо. Завдяки НТР чимало виробництв хімічної промисловості було переведено з кам'яновугільної сировини на нафтову й газову.

Хімічна промисловість світу в останні десятиріччя розвивається досить швидкими темпами. Найбільш повно вона представлена в розвинутих країнах світу. Перші сім її представників (США, ЯпоніяНімеччинаФранціяВелика БританіяКанада та Італія) виробляють понад 75 % хімічної продукції світу. Лідером є США, які найбільше виробляють науко-містких видів хімічної продукції. Так, за виробництвом хімічних волокон США посідають перше місце у світі (понад 25 % світового виробництва).

У Європі традиційно виробництвом хімічної продукції виділяються такі країни: фармацевтикою - ФранціяНімеччина й Угорщина, парфумерією - ФранціяВелика Британія, країни Бенілюксу, косметикою - ФранціяШвеція і Латвія, виробництвом кіно- і фотоплівки - НімеччинаЧехія тощо.

Хімія потребує багато води, палива та енергії. Для виробництва 1 т хімічних волокон потрібно у 25 разів більше води, ніж для виплавки 1 т чавуну, і в кільканадцять разів більше, ніж для виплавки 1 т міді, свинцю або цинку. Загалом норми витрати води на 1 т продукції в хімічній промисловості коливаються від 50 м3 у виробництві хлору й соди до 6000 м3 у виробництві синтетичних волокон. Чимало галузей хімічної промисловості потребують також значної кількості палива й енергії. Наприклад, для виробництва синтетичного каучуку на базі ацетилену необхідно 15 тис. кВт • год, а фосфору - до 20 тис. кВт • год на 1 т продукції.

Нині хімічна промисловість переміщується до портів - імпортерів нафтохімічної сировини. Наприклад, поряд із старими промисловими районами, як-от: Рур (Німеччина), Мідленд (Велика Британія), Донбас (Україна) та ін., розвивається новий Північний регіон у Німеччині, ростуть центри сучасної нафтохімії на північному сході Шотландії та Норвегії тощо. Так само хімічна промисловість зосереджена на тихоокеанському узбережжі - в Японії.

Хімічні компанії - світові лідери за обсягами продаж - здебільшого представники Європи. Перше місце належить відомій німецькій компанії BASF AG, якій за рік вдається продати продукції на суму понад 53 млрд дол. Друге місце посідає американська Dow Chemical (понад 46 млрд дол.), третє - британська Shell Chemicals (35 млрд дол.). Наступні два місця посідають німецька Вауеr АG (понад 34 млрд дол.) і британська INEOS (33 млрд дол.).

Хімічна промисловість у країнах "третього світу" має свою специфіку. Вони потенційно володіють багатими ресурсами - нафтою, природним газом, фосфоритами, природною сіркою, різними мінералами. Однак свої можливості не використовують. А промисловість, що існує, майже повністю зорієнтована на експорт.
Загалом країни, що розвиваються, не забезпечують себе необхідними продуктами хімічної промисловості, за винятком мінеральних добрив і побутової хімії. Не вистачає в цих країнах ліків, отрутохімікатів, якісних барвників, синтетичних волокон. Уся ця та інша хімічна продукція завозиться із розвинутих країн світу.

Домашнє завдання:

1.  Опрацювати за підручником § 27 та мою для вас підбірку.

2. Стор. 145 завдання  3-6 виконати письмово та надіслати на перевірку.














Немає коментарів:

Дописати коментар