Добрий день.
Сьогодні 11 квітня 2023 року.
Запрошую на урок ОЗ учнів 6-7 класів та на урок географії учнів 10 класів.
ОЗ 6 клас
Тема: Підприємства у твоєму населеному пункті.
Пропоную переглянути:
Аварійні ситуації на підприємствах
Промислові підприємства є в багатьох населених пунктах. В одних — невеликі заводи, в інших — промислові гіганти. Деякі з них цілком безпечні для довкілля. Інші (і це не обов’язково гіганти) можуть бути небезпечними.
Тепер на підприємствах намагаються впроваджувати екологічно безпечні технології, але, на жаль, навіть найсучасніші виробництва не гарантують абсолютної безпеки. Аварія на промисловому об’єкті подія надзвичайна і дуже небезпечна. За наслідками аварій промислові об’єкти поділяють на чотири групи .
Якщо ти проживаєш поблизу промислового об’єкта:
- Не відчиняй вікон для провітрювання, коли вітер дме з боку підприємства.
- Дотримуйся чистоти: щодня мийся і витирай ноги перед тим, як заходиш у приміщення.
- Не купайся у водоймах, розташованих поблизу промислових об’єктів.
Що свідчить про аварію на підприємстві
Про те, що на промисловому підприємстві сталася аварія, місцеве населення обов’язково повинно бути попереджене одним або кількома способами:
- сиреною цивільної оборони;
- гудком на підприємстві;
- повідомленням по радіо та місцевих каналах телебачення;
- через працівників ЖЕКу або дільничного міліціонера.
Відблиски пожежі або велика кількість пожежних машин мають насторожити навіть тоді, коли не надходять жодні повідомлення.
Про викид у навколишнє середовище шкідливих для здоров’я чи отруйних речовин свідчить поява у повітрі незвичних запахів, випадання незвичайного за кольором пилу, раптове пожовтіння рослин або загибель дрібних тварин (комарів, мух, мишей, птахів, риби у водоймах). Здогад, що на підприємстві не все гаразд, має виникнути, якщо у твоєму населеному пункті люди раптом почали хворіти на якусь незвичайну хворобу.
Як діяти під час аварії на підприємстві
Відомо, що в перші години, дні після аварії на Чорнобильській АЕС тисячі людей не могли врятуватися через те, що влада злочинно приховувала масштаби катастрофи. Люди заплатили за це своїм здоров’ям. Правильно вчинили ті, хто здогадався швидко зібрати найнеобхідніші речі й вибратися з небезпечного місця. На жаль, це були поодинокі випадки.
Об’єднайтесь у 3 групи і прочитайте ситуацію. Пролунала сирена. Місцеві канали радіо повідомили, що сталася аварія на хімічному заводі. Місцем збору для евакуації призначили майданчик біля школи.
Підручні засоби самозахисту
Навряд чи у тебе є протигаз і костюм для захисту від хімічних речовин. Нагальної потреби в них немає, та й коштують вони недешево. А чи можна захиститися від отруйних речовин без них? Виявляється, можна. І це під силу кожному. Щоб отруйні речовини чи радіоактивний пил не потрапили в організм, треба перекрити їм усі можливі шляхи доступу.
Захист органів дихання
Якщо немає протигаза чи респіратора, можна зробити ватно-марлеву пов’язку .
Варіант 1. Шматок вати загорни у широкий бинт.
Довжина пов’язки — 20 см. Проший, відступивши 2 см від країв. Затягни в отвори зав’язки зі згорнутих бинтів завдовжки 50 см (мал. а).
Варіант 2. Шматок вати загорни в широку марлю. Краї розріж навпіл (мал. б).
Затримавши подих, надягни маску так, щоб вона закривала рот і ніс. Зав’язки слід затягнути так, щоб маска щільно прилягала до обличчя.
Проведіть змагання «Хто швидше і правильно виготовить захисну маску».
Захист шкіри і волосся
Твій саморобний костюм хімічного захисту складатиметься з головного убору, куртки, штанів, рукавичок і чобіт .
Може статися, що ти опинився на забрудненій території без батьків і сам чи з кимось деякий час перебував там. Вийшовши у безпечне місце, зніми верхній одяг і склади у поліетиленовий пакет. Цей одяг не можна ні вдягати, ні прати. На його поверхні могли накопичитися небезпечні речовини, які під час чистки чи прання потраплять на шкіру і в легені.
Коли під час аварії на підприємстві стався викид отруйних речовин, діяти треба дуже швидко. Тому бажано, щоб твій саморобний костюм хімічного захисту завжди лежав у певному місці. Тобі знадобиться і вміння швидко вдягатися. Наприклад, вранці після підйому солдати української армії одягаються за 40 секунд. Перевір, скільки часу ти витрачаєш на вдягання.
Про аварію на промисловому підприємстві можна дізнатися з повідомлень служб цивільної оборони по місцевому радіо, телебаченню, звуків сирени, гудків.
У випадку аварії постарайся якнайшвидше вибратися в безпечне місце.
Якщо живеш поблизу підприємства, на якому під час аварії може статися хімічне чи радіаційне забруднення, заздалегідь приготуй ватно-марлеву пов’язку та захисний костюм.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати п. 29 та мою для вас підбірку.
2. Вивчити алгоритм дій.
3. Дати відповіді на наступні запитання:
- 1. Які підприємства розташовані у вашому населеному пункті?
- 2. До яких груп вони належать? Які небезпеки можуть загрожувати населенню у випадку аварії на цих підприємствах?
- 3. Наведіть приклади аварій на підприємствах вашого міста, області, в Україні, у світі.
ОЗ 7 клас
Тема: Впливи найближчого оточення.
Пропоную переглянути:
У родині або в колі близьких тобі дорослих отримуєш перший життєвий досвід. Наслідуєш поведінку, стиль спілкування з іншими людьми. Якщо твої близькі поважають одне одного й піклуються одне про одного, то й ти поводишся так само. Якщо розподілено обов’язки в домашньому господарстві, ти з дитинства привчаєшся допомагати дорослим, планувати свій час. Якщо в родині звикли разом відпочивати на природі, займатися спортом, відвідувати музеї, виставки, театри, ти також збережеш на все життя звичку активно відпочивати. Так сформуєш здоровий спосіб життя.
Буває, що родина не веде здоровий спосіб життя. Тоді від тебе самого залежатиме, які навички й звички формуватимеш.
Дуже важлива для тебе також дружба з однолітками. Друзі обговорюють спільні проблеми, мріють про майбутнє. Думка друзів важлива для тебе, а їхній вплив на тебе іноді значно більший, ніж вплив дорослих. Ти можеш переймати захоплення чи звички ровесників. Можеш разом з ними проводити дозвілля. Наприклад, відвідувати гурток, спортивну секцію, ходити до бібліотеки, грати у футбол, шахи чи теніс. У компанії з приятелями веселіше, ніж самому відвідувати інтернет-клуби, розважальні центри, ходити на дискотеки. Зі щирими друзями цікаво спілкуватися. Обговорюючи різні події, вчишся послідовно висловлювати власну думку, поважати точку зору кожного співрозмовника. Розумієш, наскільки важлива взаємоповага та взаєморозуміння. Наприклад, ти з товаришами займаєшся в спортивній секції. Це захоплення об’єднує всіх вас. Але водночас кожен має власні вподобання. Хтось любить читати, хтось — слухати музику, а хтось — грати на музичному інструменті. Обговорюючи нові книжки, музику, навчання, кожен з вас дізнається багато нового й цікавого. Спілкування сприяє гарному настрою, успішному навчанню та зміцненню здоров’я.
Види підліткових компаній
Щоб спілкування було безпечним, важливо розрізняти ознаки дружніх і небезпечних компаній.
Дружні компанії та їх ознаки
❖ толерантно й доброзичливо ставляться до думок і поглядів одне одного
❖ поважають і підтримують одне одного
❖ охоче приймають нових друзів
❖ не мають жорстких правил поведінки всередині групи
❖ не забороняють спілкуватися з іншими людьми поза групою
♦ мають ватажка й жорсткі правила поведінки
♦ вимагають повної підпорядкованості та відданості
♦ ставлення до інших зверхнє, агресивне. Можуть тиснути на оточуючих, глузувати з них, принижувати
♦ забороняють спілкування поза групою
♦ можуть бути поширені шкідливі звички
Щоб уникнути небезпеки для здоров’я, спілкуйся з дружніми компаніями та уникай небезпечних компаній.
Кожен хоче бути здоровим. Однак протистояти впливу, а іноді й тиску компанії однолітків дуже важко. Протидіяти негативному впливу допоможуть уміння приймати зважені рішення і навички ефективної відмови.
Вирішуй, що обрати: міцне здоров’я і довге життя чи залежність від шкідливих звичок і хвороби.
Родина, близькі та друзі найбільше впливають на твоє здоров’я і життя. Потрібно навчитися розрізняти позитивний і негативний впливи оточуючих. Наслідуючи позитивні приклади, ти зміцниш здоров’я. Негативний вплив шкодить здоров’ю. Обирай для спілкування дружні компанії, уникай небезпечних компаній. Умій протидіяти негативному впливу однолітків.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати п. 24 та мою для вас підбірку.
2. Стор.158 схема - заповнити.
3. Дати відповіді на наступні запитання:
1. Назви види впливу найближчого оточення на підлітка. Схарактеризуй їх.
2. Якими бувають підліткові компанії? Назви ознаки кожної.
3. Чию поведінку, стиль спілкування наслідуєш? Чому?
4. Які звички, набуті в дитинстві, збережеш упродовж усього життя? Обґрунтуй відповідь.
5. У якій компанії проводиш дозвілля? Чому саме в такій?
Географія 10 клас
Тема: Узагальнення знань із розділу 3 " Океанія" та з розділу 4 " Америка".
Острівні країни Океанії
1. Океанія – найбільше у світі скупчення островів,
архіпелагів (понад 10 тис.) у центральній і південно-західній частинах Тихого
океану.
а) площа Океанії – 2,7 млн.км2;
б) площа Океанії – 1,9 млн.км2;
в) площа Океанії – 1,3 млн.км2;
г) площа Океанії – 1,5 млн. км2.
______________________________________
2. Загалом нині в Океанії, крім Австралії, налічується:
а) 18 острівних держав і 12 залежних територій;
б) 21 острівна держава і 14 залежних територій;
в) 16 острівних держав і 17 залежних територій;
г) 14 острівних держав і 14 залежних територій.
______________________________________
3. Значним гальмом соціально-економічного розвитку острівних
країн Океанії є:
а) її положення на периферії світового ринку, географічна розпорошеність
території, віддаленість країн одна від одної;
б) переважно гірський рельєф материкових островів;
в) теплий клімат із незначною різницею добових температур;
г) тайфуни, що руйнують будівлі, ламають дерева, зносять в океан результати
багаторічної праці людей.
______________________________________
4. Мінеральні ресурси розвідано недостатньо. Паливні ресурси
незначні. Невеликі родовища нафти та природного газу є у шельфовій зоні:
а) Папуа-Нової Гвінеї, Фіджі;
б) Федеративних штатів Мікронезії;
в) Нової Каледонії, Острова Кука;
г) Соломонових островів, Тувалу.
______________________________________
5. Найбільш багаті й різноманітні рудні ресурси материкових
і вулканічних островів Меланезії:
а) Норфолк. Тонга, Фіджі, Вануату;
б) Папуа-Нова Гвінея, Нова Каледонія, Фіджі, Вануату;
в) Палау, Науру, Токелау;
г) Гуам, Ніуе, Кірибаті.
______________________________________
6. Расовий та етнічний склад населення островів складний.
Меланезія населена:
а) переселенцями з Європи та Азії;
б) представниками монголоїдної раси;
в) папуасами, які належать до екваторіальної раси, переселенцями з Європи
та Азії;
г) індіанцями.
______________________________________
7. Корінні жителі Полінезії та Мікронезії:
а) ацтеки, індіанці, майя;
б) мають ознаки монголоїдної раси з більш світлою шкірою і хвилястим
волоссям, переселенці з Європи та Азії;
в) папуаси, які належать до екваторіальної раси;
г) тутсі, готентоти і бушмени.
______________________________________
8. Великі міста в країнах Океанії:
а) їх там немає, і навіть столиці – це незначні населені пункти;
б) їх небагато;
в) це столиці незалежних держав;
г) це столиці держав і територій, які є частинами Британської Співдружності
націй.
______________________________________
9. Високоурбанізованими є лише:
а) Папуа-Нова Гвінея, Нова Каледонія;
б) Північні Маріанські острови, Кірибаті;
в)Нова Зеландія, Науру, Нова Каледонія (де сформувалась гірничодобувна
промисловість);
г) Соломонові острови, Федеративні штати Мікронезії.
______________________________________
10. Майже в усіх країнах Океанії панівною релігією є:
а) християнство;
б) мусульманство;
в) індуїзм;
г) даосизм.
______________________________________
11. Домінуючими складниками економіки острівних країн Океанії
є:
а) третинний сектор (фінансова діяльність, освіта), вторинний сектор
(виробництво машин і устаткування), виробництво одягу, виробництво харчових
продуктів.
б) первинний сектор (тваринництво, рослинництво), третинний сектор (туризм,
швидкісні залізниці);
в) первинний сектор (використання ресурсів океану, сільське господарство,
видобування мінеральних ресурсів), третинний сектор (міжнародний туризм,
банківська справа, продаж ліцензій на право вилову риби);
г) вторинний сектор (машинобудування, текстильна промисловість, виробництво
харчових продуктів), третинний сектор (наука, освіта, транспорт).
************************************
Америка: загальна характеристика регіону
1. Ким була відкрита Америка?
а) Христофором Колумбом;
б) Амеріго Веспуччі;
в) Фернаном Магелланом;
г) Бартоломеу Діашем.
______________________________________
2. Америка простягається велетенською дугою завдовжки:
а) 12,3 тис. км;
б) 14,4 тис. км;
в) 16,5 тис. км;
г) 18,1 тис. км.
______________________________________
3. В Америці проживає:
а) 13,8% населення світу;
б) 19,2% населення світу;
в) 25,3% населення світу;
г) 28,2% населення світу.
______________________________________
4. В Америці виробляється:
а) 21,6% світового ВВП;
б) 27,2% світового ВВП;
в) 33,4% світового ВВП;
г) 37,2% світового ВВП.
______________________________________
5. Установіть відповідність між універсальними морськими
портами-велетнями і країнами, на узбережжі яких вони розміщені:
1. Лос-Анджелес, Нью-Йорк. |
а) Аргентина |
2. Сан-Луїс, Ріо-де-Жанейро. |
б) Еквадор |
3. Буенос-Айрес. |
в) США |
4. Картахена |
г) Колумбія |
|
д) Бразилія |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
___________________________________
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
6. Установіть відповідність між субрегіонами Америки та
країнами, державами, які вони включають:
1. Північна
Америка (Англо-Америка) |
а) Багамські
Острови, Куба, Ямайка, Гаїті, Домініканська Республіка, Антигуа і Барбуда,
Барбадос та ін. |
2.
Центральна Америка |
б) Аргентина, Бразилія, Болівія, Гаяна, Еквадор,
Колумбія, Парагвай, Перу та ін. |
3. Південна
Америка |
в) Гренландія, Мексика, Аргентина, Бразилія та ін. |
4.
Карибський басейн |
г) США, Канада, Гренландія, острови в Атлантичному
океані – Бермудські, Мікелон; |
|
д) Мексика, Беліз, Гватемала. Нікарагуа, Сальвадор,
Гондурас, Коста-Рика, Панама. |
___________________________________
7. В Америці налічується:
а) 54 країни, із них суверенних держав 35;
б) 45 країн, із них суверенних держав 32;
в) 35 країн, із них суверенних держав 23;
г) 32 країни, із них суверенних держав 21.
______________________________________
8. Нині в Америці залишилося 20 залежних територій.
Установіть відповідність між державами та залежними від них територіями:
1. Франція |
а) Аруба; |
2. Велика Британія |
б) Кайманові острови, Бермудські острови, Віргінські
острови, Фолклендські/Мальвінські острови; |
3. Нідерланди |
в) Пуерто Рико, Американські Віргінські острови; |
4. США |
г) Мартиніка, Гваделупа, Французька Гвіана; |
5. Данія |
д) автономна провінція Гренландія. |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
______________________________________
9. 9.В
Америці переважають президентські республіки (президент не лише голова держави,
а й очолює уряд). Це такі країни, як:
а) Домініка та Тринідад і Тобаго;
б) США, Аргентина, Бразилія, Мексика, Чилі;
в) Куба, Гайана, Суринам, Аргентина;
г) Канада, Беліз, Ямайка, Барбадос.
___________________________________
10. В Америці сконцентровано великі запаси нафти і природного
газу. Найбільші нафтопереробні басейни розміщені в країнах:
а) Перу, Болівії, Чилі;
б) Бразилії, Аргентині, Ямайці;
в) Канаді, США, Мексиці, Венесуелі, Еквадорі, Колумбії;
г) Гайані, Домініканській республіці, Колумбії.
______________________________________
11. Установити
відповідність між країнами та найбільшими басейнами руд кольорових
металів:
1. Мідь |
а) Болівія, Бразилія; |
2. Срібло, свинець, цинк |
б) Перу, Чилі, Мексика, Канада, США; |
3. Олово |
в) Чилі, Перу, Мексика, США, Канада; |
4. Алюмінієві руди |
г) США, Канада, Мексика; |
|
д) Бразилія, Ямайка, Гайана, Суринам, Домініканська
Республіка. |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
12. Величезні запаси прісної води містяться в повноводних річках Америки:
а) Оріноко, Ріо-Ґранде, Юкон;
б) Амазонка, Парана, Оріноко, Міссісіпі з Міссурі, Маккензі;
в) Сан-Франциско, Уругвай, Парана;
г) Ніл, Янцзи, Хуанхе, Інд.
______________________________________
13. Земельні ресурси освоєно недостатньо. Найбільш розорано
степові масиви:
а) Канади, США, Аргентини;
б) Бразилії, Мексики, Чилі;
в) Аргентини, Венесуели, Колумбії;
г) Колумбії, Куби, Ямайки.
______________________________________
14. В Америці зосереджено 40% лісових масивів світу. (Найбільш заліснена). Лісистість території є досить високою в таких країнах, як:
а) Аргентина, Бразилія, Чилі, Перу;
б) Мексика, Колумбія, Венесуела;
в) США, Канада, Чилі;
г) Суринам, Гайана, Беліз, Бразилія, Канада.
______________________________________
15. Кількість населення Америки наближається до 1 млрд. осіб.
Установіть відповідність між регіонами Америки і кількістю населення, що там
проживає:
1. У Північній Америці |
а) 423 млн. осіб; |
2. У Південній Америці |
б) 492 млн. осіб; |
3. У Центральній Америці |
в) 60 млн. осіб; |
|
г) 80 млн. осіб. |
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
______________________________________
16. Середня густота населення в Америці майже вдвічі менша,
ніж у світі:
а) 23,5 осіб/км2;
б) 36 осіб/ км2;
в) 42,4 осіб/км2;
г) 43,5 осіб/км2.
______________________________________
17. Для північної Америки характерна середня густота
населення. У регіоні вона майже вдвічі менша, ніж у світі і складає:
а) 35,6 осіб/км2;
б) 31,2 особи/км2;
в) 28,1 осіб/км2;
г) 23,5 осіб/км2.
______________________________________
18. Найвищим рівнем урбанізації вирізняються:
а) США (72%), Канада (81%), Бразилія (67%);
б) Уругвай (95%), Аргентина (91,6%), Чилі (89,4%), Венесуела (89,9%);
в) Бразилія (67,2%), Куба (54,3%), Мексика (61,7%);
г) Еквадор (52,9%), Колумбія (83,5%), Перу (69%).
______________________________________
19. У Південній Америці зростає кількість міст-мільйонерів, нині їх близько:
а) 30;
б) 25;
в) 37;
г) 41.
______________________________________
20. У Південній Америці 13 міст-мільйонерів:
а) 8 – у США, 5 – у Канаді;
б) 7 – у США, 6 – у Канаді;
в) 7 – у США, 4 – у Канаді;
г) 10 – у США, 3 – у Канаді.
______________________________________
21. На країни Північної Америки припадає:
а) 80% ВВП регіону і 26,5% ВВП світу;
б) 76% ВВП регіону і 32,1% ВВП світу;
в) 64% ВВП регіону і 35,2% ВВП світу;
а) 61% ВВП регіону і 37,3% ВВП світу.
______________________________________
22. Країни Центральної та Південної Америки дають близько:
а) 20% ВВП регіону та 6,9% світового ВВП;
а) 25% ВВП регіону та 7,3% світового ВВП;
а) 29% ВВП регіону та 8,4% світового ВВП;
а) 31% ВВП регіону та 9,6% світового ВВП.
______________________________________
23. Найбільшими «країнами-донорами» капіталів у країнах
Південної Америки є:
а) Франція, Іспанія, ОАЕ;
б) Австралія, ПАР, Канада;
в) США, Велика Британія, Японія;
г) Німеччина, Данія, Фінляндія.
______________________________________
24. Ряд країн Америки контролюють значні обсяги нафти,
скрапленого газу. Експортерами сирої нафти і нафтопродуктів є:
а) Колумбія, Гайана, Бразилія, Аргентина;
б) Канада, Мексика, Венесуела, Еквадор, Тринідад і Тобаго;
в) США, Канада Мексика, Уругвай, Парагвай;
г) Чилі, Перу, Куба, Нікарагуа, Гондурас.
______________________________________
25. Великими експортерами рудної сировини є:
а) Чилі, Болівія, Бразилія, Перу;
б) Уругвай, Парагвай, Еквадор, Канада;
в) Гаїті, Суринам, Панама, Гватемала;
г) Мексика, Венесуела, Куба, Суринам.
______________________________________
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
26. У виробничій структурі сільського господарства країн
Південної Америки переважає рослинництво. Установіть відповідність між країнами
та сільськогосподарськими культурами, які у них вирощують:
1. Бразилія, Мексика, Куба |
а) кава; |
2. Бразилія, Колумбія |
б) цукрова тростина; |
3.Бразилія, Еквадор, Домініканська Республіка |
в) бавовник; |
4. Еквадор, країни Перешийку |
г)банани десертних сортів; |
5. Бразилія, Мексика, Парагвай |
д) томати, ананаси; |
|
е) какао. |
______________________________________
27. Серед країн Південної Америки лідерами тваринництва
м’ясного спрямування є:
а) Чилі, Перу;
б) Болівія, Уругвай;
в) Панама, Еквадор;
г) Аргентина, Уругвай.
______________________________________
28. В електроенергетиці країн Америки ГЕС виробляють 60%
електроенергії регіону. Частка ГЕС у виробництві електроенергії є дуже великою
в таких країнах, як:
а) Канада, США, Мексика, Колумбія;
б) Парагвай, Бразилія, Венесуела, Канада;
в) Чилі, Перу, Венесуела, Уругвай;
г) Панама, Куба, Нікарагуа, Болівія.
______________________________________
29. Найбільші комбінати чорної металургії з повним циклом
виробництва діють у:
а) Канаді, Нікарагуа, Аргентині;
б) Венесуелі, Гватемалі, Сальвадорі;
в) США, Бразилії, Мексиці, Канаді, Аргентині;
г) Перу, Болівії, Уругваї, Парагваї.
______________________________________
30. Машинобудування посіло провідну роль в економіці Америки,
проте його розвиток нерівномірний. Розвиваються завдяки присутності іноземних
ТНК такі галузі:
б) суднобудування, автомобілебудування;
в) верстатобудування, локомотивобудування;
г) авіабудування, виробництво сільгосптехніки.
______________________________________
31. Третинний сектор економіки, сфера послуг найбільш
динамічно розвивається у:
а) країнах Північної Америки;
б) країнах Південної Америки;
в) у постіндустріальних країнах регіону (США, Канаді), державах Карибського
басейну й Центральної Америки;
г) у країнах Центральної Америки й Карибського басейну.
______________________________________
32. Міжнародний туризм. Щорічно район Карибського моря
відвідують близько:
а) 20 млн. осіб;
б) 25 млн. осіб;
в) 28 млн. осіб;
г) 31 млн. осіб.
______________________________________
33. У острівних і приморських країнах розвинулись транспортні
послуги. Вони є країнами «дешевого (зручного) прапора». Найбільшим морським флотом
серед країн світу вирізняються:
а) Суринам, Колумбія;
б) Куба, Бермудські острови;
в) Панама, Багамські острови;
г) Бразилія, Венесуела.
______________________________________
34. У більшості країн Америки транспорт розвинутий
недостатньо. Найменш розвинуте транспортне сполучення:
а) у внутрішніх районах Амазонії, північних областях Канади, крайньому
півдні регіону;
б) вздовж західного узбережжя Північної Америки, США, Канади;
в) вздовж східного узбережжя Південної Америки;
г) у Панамі, Колумбії, Венесуелі.
______________________________________
35. До топ-10 країн світу за протяжністю залізниць входять:
а) Бразилія, Мексика, Панама;
б) Уругвай, Парагвай, Аргентина;
в) Венесуела, Колумбія, Чилі;
г) США, Канада, Аргентина.
______________________________________
36. У країнах Америки для перевезення пасажирів здебільшого
використовується авіаційний транспорт. До топ-10 країн з найбільшою кількістю
аеропортів входять:
а) США, Аргентина, Колумбія, Панама;
б) США, Бразилія, Мексика, Канада;
в) США, Канада, Чилі, Перу;
г) Бразилія, Мексика, Еквадор, Нікарагуа.
______________________________________
37. До топ-10 світових лідерів за протяжністю трубопроводів
увійшли:
а) США, Канада, Панама, Аргентина;
б) Венесуела, Колумбія, Перу, Ямайка;
в) США, Канада, Мексика, Аргентина;
г) Аргентина, Бразилія, США, Канада.
______________________________________
38. Українські товари наполегливо «освоюють» ринки:
а) США, Канади, Мексики, Перу;
б) Венесуели, Колумбії, Чилі, Перу;
в) Бразилії, Чилі, Венесуели, Перу, Багамських островів;
г) Панами, Нікарагуа, Венесуели, Канади.
______________________________________
39. Україна розвиває співробітництво з країнами Америки:
а) у сфері космічних програм, геологорозвідки, охорони довкілля, новітніх
засобів зв’язку, торгівлі військовою продукцією;
б) у сфері міжнародного туризму, інформаційних технологій, фінансової
діяльності;
в) основними статтями українського товарного експорту до Австралії є
мінеральні добрива, ядерні реактори, котли, машини;
г) Україна фінансує проекти в американських країнах (будівництво залізниць,
АЕС, прокладання автомобільних магістралей).
Немає коментарів:
Дописати коментар