понеділок, 3 квітня 2023 р.

 Добрий день.

Сьогодні 4 квітня 2023 року.

Запрошую на урок ОЗ учнів 6-7 класів та  на урок географії учнів 10 класів.

ОЗ 6 клас

Тема: Як поводитися під час пожежі.

Пропоную переглянути:


Як загасити пожежу на початковій стадії загоряння

Початкова стадія загоряння триває 15—30 хвилин. Це час, коли пожежу ще можна загасити власними силами. Треба лише знати, як це робити. Твої дії залежать від того, що загорілося: звичайна річ, електроприлад чи легкозаймиста рідина.

1. Якщо загорілася звичайна річ, вогонь можна затоптати, залити водою, засипати піском чи накрити пожежним: покривалом, замість якого можна використати килим, ковдру, пальто. Але в жодному разі не те, що виготовлено із синтетичних матеріалів.

Найчастіше пожежі гасять водою. Для цього найкраще підходить звичайне або пожежне відро.

Його заповнюють на дві третини. Відтак, узявшись однією рукою за дно, а другою за його верхню частину, вихлюпують воду в напрямку вогню (мал. а).

2. Коли ж загорівся електроприлад (наприклад, телевізор), його не можна одразу гасити водою. Це призведе до ураження електричним струмом. Слід спочатку від’єднати електроприлад від напруги, узявшись за вилку рукою, обмотаною сухою тканиною, або вимкнути електрику на щитку. Іноді це одразу допомагає, і пожежа припиняється, а якщо прилад продовжує горіти, накрий його цупким покривалом. Воду треба лити, стоячи збоку, тому що нагрітий кінескоп може вибухнути 

3. Легкозаймисті рідини (наприклад, бензин) також не можна заливати водою. Вони легші за воду, і якщо на рідину вилити воду, вона спливе на поверхню і продовжуватиме горіти, поширившись по всій поверхні. Вогонь необхідно засипати землею, піском, у крайньому разі навіть пральним порошком. Спочатку засипають краї, а потім — середину (мал. в).

Ви пригадали найпростіші, а тому найпоширеніші способи гасіння пожежі. А найефективніший із первинних засобів пожежогасіння — вогнегасник. Звісно, якщо він справний і ти вмієш ним користуватися. Вогнегасники є трьох типів: пінні (мал. а), порошкові (мал. б) і вуглекислотні (мал. в).

Пінному вогнегаснику майже 100 років. Його використовують для гасіння горючих матеріалів та легкозаймистих рідин. Але пінним вогнегасником не можна гасити електроприлади під напругою, та й речі, які загасили піною, доведеться викинути.

А от вуглекислотним чи порошковим вогнегасником можна загасити будь-яку пожежу.

Коли відкривається вентиль вуглекислотного вогнегасника, з нього подається заморожений вуглекислий газ (у вінляді снігових пластівців). Намагайся не торкатися розтруба, тому що він охолоджується до — 70°С.

Використовуючи порошковий вогнегасник, слід затримати дихання, бо порошковим пилом можна отруїтися.

На кожному вогнегаснику є інструкція, як ним користуватися. Якщо вдома або в школі є вогнегасник, обов’язково прочитай інструкцію, адже під час пожежі не буде часу її вивчати.

Як правильно дихати в зоні пожежі

Ти вже знаєш, що на пожежах люди гинуть не лише від вогню, а й від газів, які виділяються у процесі горіння. Особливо небезпечними є гази, що утворюються під час горіння пластиків та інших синтетичних матеріалів, а також чадний газ.

Іноді достатньо кілька разів вдихнути таке повітря, щоб знепритомніти. Тому найперше, що треба зробити, відчувши запах диму, захистити органи дихання 

Якщо пожежа почалася, коли ти був у ліжку, не підводься, адже чадний газ піднімається вгору. Закрий рот і ніс тканиною (рушником чи подолом нічної сорочки) і сповзи на підлогу, не піднімаючи голови . Коли є змога, намочи тканину, якою захищаєш органи дихання.


Це правило треба запам’ятати на випадок загоряння на людині одягу .

Зупинитися — означає, що передусім треба зусиллям волі побороти паніку й бажання бігти, оскільки в цьому випадку вогонь ліпне розгоряється. Тому слід зупинитися, а побачивши людину, на якій загорівся одяг, щосили намагатися її зупинити.

Впасти — означає, що треба впасти самому чи повалити людину, на якій загорівся одяг. Добре, коли поблизу є ковдра чи одяг з цупкої тканини (краще мокрий), яким треба накрити людину і загасити на ній полум’я. Обличчя закривати не можна.

Котитися — означає, що треба котитися по землі чи підлозі, намагаючись у такий спосіб збити вогонь. Руками слід захищати очі та обличчя.

Пожежа — неконтрольований процес горіння, який загрожує життю людей, заподіює матеріальні збитки. Розрізняють три стадії пожежі: початкову, основну і стадію закінчення.

На початковій стадії пожежу можна загасити, якщо діяти швидко і правильно. Вогнегасник — найефективніший засіб пожежогасіння.

Опинившись у зоні пожежі, треба захищати органи дихання і постаратися якнайшвидше вибратися з неї

Домашнє завдання:
1. Опрацювати  п .28, мою для вас підбірку.
2. Вивчити правила поведінки в зоні пожежі.
3. Дати відповіді на наступні запитання:

1. Що таке вогнегасник? Які види вогнегасників існують? Для гасіння яких
пожеж застосовують кожен вид вогнегасника?
2. Як захистити органи дихання під час пожежі?
3. Як діятимеш у разі загоряння одягу під час пожежі?








ОЗ 7 клас

Тема: Соціальна складова здоров’я.

Пропоную переглянути:

Людина — істота суспільна. Соціальне середовище  суттєво впливає на рівень її здоров’я і благополуччя.

У здоровому суспільстві існують можливості для розвитку і самореалізації особистості, людям гарантовано нормальні житлові умови, доступ до високоякісної освіти і медичного обслуговування.

У нездоровому соціальному середовищі — навпаки. Небезпечна криміногенна ситуація, легкодоступність наркотиків, необмежена комерційна реклама, пропаганда хибних цінностей і насилля у ЗМІ — ось деякі ознаки такого соціального середовища.

Соціальне середовище і права дитини

Досягти високого рівня благополуччя можна лише тоді, коли суспільство створює можливості для реалізації фундаментальних прав людини і особливо прав дитини.

Держава на захисті прав дітей і молоді

Чимало державних служб стоять на сторожі твого життя і здоров’я. Щойно дитина з’явилася на світ, її підхоплюють турботливі руки лікарів.

Уже за кілька років вона знайомиться з вихователями в дитячому садку, а згодом — зі шкільними вчителями, які спільно з родиною виховують її і допомагають здобути освіту. Можливість всебічного розвитку надають центри позашкільної освіти, музичні, спортивні школи, мистецькі студії, туристичні клуби, соціальні служби для молоді тощо.

Клініки, дружні для молоді

Держава усвідомлює особливі потреби підлітків і молоді в інформації, що стосується здоров’я, а також в індивідуальних медичних і психологічних послугах. Тому у столиці та в багатьох обласних центрах України відкривають якісно нові медичні установи — клініки, дружні для молоді (мал. 53).

Тут працює кваліфікований персонал: психолог, гінеколог, дерматолог. Повага і доброзичливе ставлення до підлітків — головний принцип роботи клініки. Ти можеш зателефонувати до клініки, і тобі повідомлять, коли краще приїхати. Усі послуги клініки безкоштовні.Телебачення, фільми, радіо, Інтернет, журнали, газети відіграють важливу роль у нашому житті. Вони є джерелом інформації, впливають на наші цінності, ставлення, рішення і поведінку. Цей вплив може бути як позитивним, так і негативним. Наприклад, ЗМІ є одним із важливих джерел інформації. Хороші художні та мультиплікаційні фільми, соціальна реклама пропагують справжні цінності і позитивні зразки для наслідування.

Негативний вплив ЗМІ

У деяких випадках вплив засобів масової інформації є негативним.

Комерційна реклама. Телебачення, газети, журнали рекламують товари і послуги. Однак реклама завжди показує продукт із кращого боку. Часто його якості перебільшені, іноді — відверто неправдиві. Особливо шкідливою є реклама тютюну та алкоголю.

Пропаганда хибних цінностей. Фільми і реклама нерідко пропагують нездорові споживацькі цінності, під впливом яких люди купують речі, навіть якщо вони їм непотрібні. Наприклад, у тебе може скластися враження, що не можна стати популярним і щасливим без нового мобільного телефону.

Романтизація насилля. Телебачення демонструє привабливі для підлітків рольові моделі (який треба мати вигляд, як поводитись і розв’язувати проблеми), але деякі з цих моделей створюють хибні уявлення про добро і зло та романтизують насилля.

Головний герой бойовиків зазвичай привабливий, сильний і розв’язує всі свої проблеми зброєю чи кулаками. Насилля на екрані постає як частина щоденного життя, і в декого з підлітків складається враження, що життя без насилля нудне і неприродне.

Кров і смерть у фільмах не мають великого значення. Протягом однієї серії можуть загинути сотні людей, але справжніх наслідків цього, як правило, не показано.

У такий спосіб створюється романтичний імідж насилля, і складається враження, що воно є природним елементом нашого життя.

Численні наукові дослідження довели вплив насилля в засобах масової інформації на рівень агресії у підлітковому середовищі.

Соціальне середовище людини є джерелом багатьох благ для її життя і здоров’я. Водночас воно може бути і джерелом небезпек.

Держава стоїть на сторожі життя і здоров’я дітей та молоді. У разі небезпеки чи порушення твоїх прав ти можеш звернутися до рятувальників, правоохоронних органів або за телефонами довіри.

Численні наукові дослідження довели, що романтизація насилля у ЗМІ підвищує рівень агресії у підлітковому середовищі.

Для протидії цьому негативному впливу треба розвивати навички критичного мислення та обирати для перегляду фільми і телепередачі, що пропагують справжні цінності.

Домашнє завдання:
1. Опрацювати  п .23, мою для вас підбірку.
2. Стор. 154 запитання 2-3 виконати.


Географія 10 клас

Тема: Практична робота №6.

Тема:  Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади, Бразилії.

Завдання:

1. Розкрийте спільні та відміння риси  загального машинобудування США, Канади, Бразилії.

2.  Розкрийте спільні та відміння риси  транспортного машинобудування США, Канади, Бразилії.

 3. Розкрийте спільні та відміння риси  точного машинобудування США, Канади, Бразилії.

4. Висновок.

Домашнє завдання:

1. Повторити п. 29-32 та мою для вас підбірку.

2. Виконати практичну роботу№6.






Немає коментарів:

Дописати коментар