Доброго дня.
Сьогодні 5 вересня 2024 року.
Запрошую на урок географії учнів 7 класу.
Тема:Материки, континенти, частини світу. Океани. Фізична карта світу.
Пропоную переглянути:
1. Що вивчає географія материків і океанів
Основа курсу — це вивчення кожного материка і кожного океану в певній послідовності за певним типовим планом. Згідно з особливостями географічного положення і характерними рисами природи материки поділяють на групи — тропічних широт, полярний і Північної півкулі.
Вивчення курсу дасть уявлення про: історію відкриття й дослідження материка чи океану; географічне положення і його наслідки; особливості природи — від геологічної будови до органічного світу; державний поділ території материків та їх населення, особливості окремих держав; використання людиною природи окремих материків й океанів, наслідки.
2. Науки, що вивчають материки й океани
Усі географічні науки вивчають материки й океани — від природничих (геологія, геоморфологія, кліматологія, біогеографія, гідрологія й ін.) до суспільно- економічних (демографія, політична географія, економічна географія й ін.).
Співвідношення і розподіл на Землі материків та океанів
Поверхня Землі | Земля в цілому | Північна півкуля | Південна півкуля | |||
Площа, млн км2 | % | Площа, млн км2 | % | Площа, млн км2 | % | |
Вода | 361,26 | 70,8 | 154,64 | 60,6 | 206,62 | 81,0 |
Суходіл | 148,84 | 29,2 | 100,41 | 39,4 | 48,43 | 19,0 |
Середня абсолютна висота суходолу = 875 м Середня глибина Світового океану = 3710 м
3. Материки і частини світу
Материк (континент) — категорія геолого-географічна, частина світу — історико-географічна. Материки — найбільші ділянки суходолу Землі з усіх боків оточені водами, частини світу — великі частини суходолу включають материки чи їхні частини та прилеглі острови.
4. Джерела географічної інформації
Вивчення окремих материків й океанів виконують тими ж методами, що й вивчення Землі в цілому, тільки цілеспрямовані на певну її ділянку.
Метод — це конкретний спосіб вивчення того чи іншого явища чи предмета. Внаслідок вивчення складають різноманітні джерела знань, що охоплюють певний материк чи океан, або їхні частини.
Геоінформаційні системи (ГІС) — особливі джерела інформації утворені як комплекс електронних географічних карт (у тому числі і тривимірних моделей місцевості), текстової інформації, діаграм, графіків тощо, для найповнішого відображення кількісних і якісних показників певної території.
5. Значення знань про материки й океани для людини
Особливості природи материків визначають особливості мешкання й господарської діяльності людини. Знання про океани визначають прогнозування кліматичних змін, використання їх ресурсів, транспортних, рекреаційних можливостей.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Опрацюйте п.1
2.З’ясуйте які джерела знань про материки й океани є у вас удома.
3. Дайте письмову відповідь на наступні запитання:
- Назвіть материки й океани, переважна частина яких розташована в Північній півкулі (в Південній півкулі, в Східній півкулі, Західній півкулі).
- З’ясуйте, як розташовані кожний з материків та океанів стосовно екватора, тропіків, полярних кіл, полюсів.
- Як з’єднуються океани між собою в Північній півкулі? В Південній? Які наслідки це може мати для течій?
- З якими предметами, тваринами, рослинами тощо асоціюються у вас конфігурації кожного материка й океану? Чим частина світу Австралія відрізняється від материка Австралія?
Немає коментарів:
Дописати коментар