середа, 4 вересня 2024 р.

 Доброго дня.

Сьогодні 5 вересня 2024 року.

Запрошую на урок географії учнів 7 класу.

Тема:Материки, континенти, частини світу. Океани. Фізична карта світу.

Пропоную переглянути:




1.   Що вивчає географія материків і океанів

Основа курсу — це вивчення кожного материка і кожного океану в певній послідовності за певним типовим планом. Згідно з особливостями географічного положення і характерними рисами природи материки поділяють на групи — тропічних широт, полярний і Північної півкулі.

Вивчення курсу дасть уявлення про: історію відкриття й дослідження материка чи океану; географічне положення і його наслідки; особливості природи — від геологічної будови до органічного світу; державний поділ території материків та їх населення, особливості окремих держав; використання людиною природи окремих материків й океанів, наслідки.

2.   Науки, що вивчають материки й океани

Усі географічні науки вивчають материки й океани — від природничих (геологія, геоморфологія, кліматологія, біогеографія, гідрологія й ін.) до суспільно- економічних (демографія, політична географія, економічна географія й ін.).

 


Співвідношення і розподіл на Землі материків та океанів

Поверхня Землі

Земля в цілому

Північна півкуля

Південна півкуля

Площа, млн км2

%

Площа, млн км2

%

Площа, млн км2

%

Вода

361,26

70,8

154,64

60,6

206,62

81,0

Суходіл

148,84

29,2

100,41

39,4

48,43

19,0

 

Середня абсолютна висота суходолу = 875 м Середня глибина Світового океану = 3710 м

3.   Материки і частини світу

Материк (континент) — категорія геолого-географічна, частина світу — історико-географічна. Материки — найбільші ділянки суходолу Землі з усіх боків оточені водами, частини світу — великі частини суходолу включають материки чи їхні частини та прилеглі острови.

4.   Джерела географічної інформації

Вивчення окремих материків й океанів виконують тими ж методами, що й вивчення Землі в цілому, тільки цілеспрямовані на певну її ділянку.

Метод — це конкретний спосіб вивчення того чи іншого явища чи предмета. Внаслідок вивчення складають різноманітні джерела знань, що охоплюють певний материк чи океан, або їхні частини.

 

 

 

Геоінформаційні системи (ГІС) — особливі джерела інформації утворені як комплекс електронних географічних карт (у тому числі і тривимірних моделей місцевості), текстової інформації, діаграм, графіків тощо, для найповнішого відображення кількісних і якісних показників певної території.

5.   Значення знань про материки й океани для людини

Особливості природи материків визначають особливості мешкання й господарської діяльності людини. Знання про океани визначають прогнозування кліматичних змін, використання їх ресурсів, транспортних, рекреаційних можливостей.



 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Опрацюйте п.1

2.З’ясуйте які джерела знань про материки й океани є у вас удома.

3. Дайте  письмову відповідь на наступні запитання:

-    Назвіть материки й океани, переважна частина яких розташована в Північній півкулі (в Південній півкулі, в Східній півкулі, Західній півкулі).

-    З’ясуйте, як розташовані кожний з материків та океанів стосовно екватора, тропіків, полярних кіл, полюсів.

-    Як з’єднуються океани між собою в Північній півкулі? В Південній? Які наслідки це може мати для течій?

-    З якими предметами, тваринами, рослинами тощо асоціюються у вас конфігурації кожного материка й океану?  Чим частина світу Австралія відрізняється від материка Австралія?

 
















Немає коментарів:

Дописати коментар