Добрий день.
Сьогодні 10 вересня 2024 року.
Запрошую на урок географії учнів 6 класів та на урок ЗБД учнів 5 та 6 класів.
ЗБД 5 клас
Тема: Принципи безпечної життєдіяльності.
Пропоную переглянути:
БЕЗПЕКА І НЕБЕЗПЕКА
У давні часи старше покоління вчило наступне, як захиститися від диких звірів, несприятливих погодних умов і стихійних лих. Згодом з’явилися небезпеки, пов’язані з діяльністю самих людей. Тому в наш час слід говорити не лише про безпеку життя, а й про безпеку діяльності людини — тобто про безпеку її життєдіяльності.
НЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ
Іноді трапляються ситуації, які загрожують життю, здоров’ю чи добробуту людей. Наприклад, транспортні аварії або дії, спрямовані проти людей, — хуліганство, побиття, крадіжки тощо. Такі ситуації називають небезпечними.
АЛГОРИТМ ДІЙ У НЕБЕЗПЕЧНІЙ СИТУАЦІЇ
РЯТУВАЛЬНІ ТА АВАРІЙНІ СЛУЖБИ
В Україні існує Державна служба з надзвичайних ситуацій. Її працівники займаються гасінням пожеж, порятунком та евакуацією постраждалих, пошуком людей, що заблукали в горах чи лісах, ліквідацією наслідків повеней тощо.
Є ТАКА ПРОФЕСІЯ
Пожежник(ця)-рятувальник(ця)
За сигналом тривоги чергові бійці пожежної охорони повинні за 20 секунд одягти спеціальний одяг та виїхати. Від того, як швидко прибуде машина на місце пожежі, нерідко залежать життя багатьох людей.
Ті, хто бажає стати пожежниками, мають закінчити спеціальні заклади чи курси, пройти практику в пожежній частині, де після закінчення певного терміну скласти присягу і приступити до служби.
Виклик рятувальників.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте п. 2.
2. Виконайте завдання письмово і надішліть на перевірку мені на viber :
1. Назвіть, які ситуації безпечні, а які — ні.
2. Установіть відповідність між працівниками/працівницями аварійних і рятувальних служб і відповідними автомобілями.
3. За матеріалами параграфа створіть тест з однією правильною відповіддю. Наприклад, швидку допомогу можна викликати за номером телефону: а) 101; б) 102; в) 103; г) 104.
ЗБД 6 клас
Тема: Безпека і ризики.
Пропоную переглянути:
Щодня нам доводиться ухвалювати рішення, пов’язані з безпекою. Донедавна йшлося здебільшого про небезпеки, пов’язані з природними явищами, людським фактором та правопорушеннями. Але з початком російської агресії в Україні
стали актуальними небезпеки воєнних дій та надзвичайних ситуацій, які виникли внаслідок них. Хоча ми, цивільні люди, не беремо участі у воєнних діях, проте вони загрожують нашому добробуту та безпеці.
Екстремальна ситуація — небезпечні умови та обставини, які загрожують життєдіяльності людини чи групи людей.
Надзвичайна ситуація (НС) — порушення нормальних умов життя та діяльності людей, спричинене різними небезпеками, що призводять до людських і матеріальних втрат, зараження людей і тварин тощо.
В умовах війни ризики є постійно, позбутися їх повністю неможливо. Та й у мирний час іноді трапляються загрози, на які ми не можемо вплинути. Тому надзвичайно важливо вміти їх оцінювати.
Завжди міркуй над тим, якими можуть бути наслідки твоїх дій, а також дій інших людей. Це допоможе тобі заздалегідь передбачити небезпеку та не наражати на неї себе та інших.
Ризик — ймовірність настання небезпеки для життя і здоров’я людини або інших негативних наслідків у результаті певної дії.
Виправданий ризик — такий, коли користь від певної дії для людини чи суспільства значно перевершує можливу небезпеку або негативні наслідки.
Невиправданий ризик — такий, коли певна дія не несе жодної користі або користь від неї не варта небезпеки, на яку себе наражає людина.
2. Розгляньте фото. Оцініть, які ризики є виправданими, а які — ні.
Мінімізувати вплив природних, техногенних, соціальних небезпек можливо, якщо людина буде обізнана про потенційні загрози і виробить безпечну стратегію поведінки в разі небезпечної ситуації.
Важливо пам’ятати!
Номери рятувальних служб
- 101 — пожежна охорона
- 102 — поліція
- 103 — швидка медична допомога
- 112 — служба екстреної допомоги
Правила виклику служб порятунку
- Намагайся зберігати спокій, коли телефонуєш та розмовляєш з оператором (диспетчером). Таким чином ти зменшиш ризик надати помилкову інформацію через хвилювання.
- Назви своє прізвище, вік, адресу, за якою необхідна допомога. Чітко розкажи, що трапилося. Так оператор швидше зрозуміє, яка допомога потрібна.
- Чітко відповідай на запитання оператора, виконуй його вказівки й поради. Таким чином ти зможеш надати необхідну допомогу собі й тим, хто поряд, зменшуючи ризики.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте п. 2.
2. Розгляньте зображення, та запропонуйте стратегію поведінки в кожній із ситуацій. ( письмово в робочому зошиті).
Географія 6 клас
Тема: Урок-практикум. Як організувати власне спостереження. Практична робота 1.
Перед виконанням роботи уважно прочитайте наступне:
Як відомо з довідників, кут висоти Сонця над горизонтом визначається за формулою A=(90o-G)+(або-)23,5о, де G – географічна широта місцевості.
За цією формулою точно визначаються кути висоти Cонця о 1200 для березня, червня, вересня, грудня. Решту кутів визначаємо арифметично приблизно пропорційно через 7,8о або 7,9о та вносимо в таблицю по місяцям року. Тоді довжина тіні дорівнює висоті гномона, помноженому на котангенс кута А:
(Тінь)=(Гномон) x ctg A
Довжиною тіні в метрах від гномона висотою
4-та та 5-та колонки приведені для приблизних відповідей по іншим завданням практичної роботи відповідно до місцевого клімату.
Дата | Довжина тіні від гномона, м | Кут висоти Сонця | Сезонні зміни у живій природі | Сезонні зміни у неживій природі |
23 вересня | 1,036 | 43о | Частина листя жовтіє, опадають окремі листки | Середньодобова температура повітря різко знижується |
23 жовтня | 1,382 | 35,1о=35о06/ | Листя жовтіє | З’являються нічні заморозки |
23 листопада | 1,905 | 27,3о=27о18/ | Масовий листопад, відліт перелітних птахів | Нічні заморозки, інколи мороз |
22 грудня | 2,824 | 19,5о=19о30/ | Завершення листопаду, зміна хутра тварин | Нестійка холодна погода зі зниженням середньомісячної приблизно до 0оС |
22 січня | 1,905 | 27,3о=27о18/ | Рослини в стані спокою, тварини пристосувалися до морозів | Стійкий льодостав на водоймах |
22 лютого | 1,382 | 35,1о=35о06/ | В кінці місяця з’являються весняні ознаки в житті організмів | В кінці місяця температура повітря починає підвищуватися |
21 березня | 1,036 | 43о | Рух соку в рослинах, поява першоцвітів | Руйнується крига на водоймах, тане сніг |
21 квітня | 0,833 | 50,8 о=50о48/ | Прилітають перелітні птахи | Крига і сніг повністю тануть. Середньодобова температура вище 0оС |
21 травня | 0,615 | 58,6 о=58о36/ | Інтенсивний ріст рослин, розмноження тварин | Заморозки можливі лишена початку місяця |
22 червня | 0,435 | 66,5 о=66о30/ | Інтенсивний ріст і розмноження організмів | Сонце на небі і тривалість дня максимально високі |
22 липня | 0,615 | 58,6 о=58о36/ | Дозрівання певних видів рослин, масова поява нового покоління у різних видів тварин | Суходіл і вода максимально прогріваються, на початку місяця в період збору перших зернових часто зливи |
22 серпня | 0,833 | 50,8 о=50о48/ | Масове дозрівання овочевих і баштанних культур | В другій половині місяця ночі стають більш прохолодними |
Спостереження – один із найважливіших методів географічних досліджень. Протягом багатьох десятиліть люди ведуть спостереження за процесами, що відбуваються в природі, зокрема за погодою. Виникнення календарів погоди пов'язане з першими спробами людей систематизувати результати своїх спостережень за погодою та її змінами. Ще в V ст. до н. є. грецький астроном Метон увів звичай виставляти на міських площах мармурові таблиці, на яких відзначалися найістотніші явища погоди й дати їх спостереження. Календарі погоди існували в Давньому Римі та Індії (тут велике значення надавалося початку й інтенсивності сезону мусонних дощів). Розквіт захоплення календарями погоди припадає на середні віки, велика увага в них приділялася передбаченню погоди за місцевими ознаками, адже, тоді не було приладів, які допомогли б скласти правильний прогноз.
Тема: Практична робота 1.
Тема: Спостереження за висотою Сонця над горизонтом.
Завдання:
Дайте письмову відповідь на наступні запитання:
1. Як користуватися термометром?
2. Які одиниці використовуються для вимірювання температури?
3. Чому термометр установлюють у місці, закритому від прямого сонячного випромінювання?
4. Як змінюється висота Сонця в різний час доби?
5. Чому висота Сонця змінюється?
6. Які пори року ви знаєте? Чим вони відрізняються?
7. Як і чому змінюється стан рослинності протягом року?
8. Як люди доглядають за сільськогосподарськими культурами (у тому числі за деревами) у різні пори року, щоб одержати високий урожай?
9. Якими одиницями вимірюються різні показники погоди?
10. Які умовні позначення використовуються в календарі? Які з них найбільше нагадують зображуване явище?
Домашнє завдання:
1. Прочитати текст підручника § 3.
2. Закінчити оформлення практичної роботи, виконати завдання і надіслати мені на перевірку на Viber.
Немає коментарів:
Дописати коментар