четвер, 5 вересня 2024 р.

 Добрий день.

Сьогодні 6 вересня 2024 року.

Запрошую на урок географії учнів 7,8, 9 та 10 класів.

Географія 7 клас

Тема:Які бувають карти материків та океанів.

Пропоную переглянути:

Рада вітати вас, любі друзі! 

Ми підкорили вершину Мрія, але склалася нестандартна ситуація, злива знищила наші карти. Часу в нас обмаль, наближується ураган. Звертаємося до вас по допомогу. Розпочніть збір інформації про класифікацію карт для наступної експедиції та надішліть шифровану доповідь за зразком: назва карти, головні особливості карт позначити трьома прикметниками: зразок шифровки -  Фізична карта півкуль – дрібномасштабна, світова, фізична. Потрібна інформація про карту «Світовий океан», «Атлантичний океан», «Природні багатства океанів», карта вашої області . Пам’ятайте, що кожен має свій стиль, своє місце. Ви творчі натури, які налаштовані на фонтан думок, ідей, пропозицій. Доведіть, що Ви дійсно можете зібрати інформацію про карти та скласти зашифроване повідомлення.

З повагою- капітани Флінт та Немо.

 

ШАБЛОН ШИФРОВКИ

 

 


 ПРИГОДИ КАРТИ

 У дрімучому лісі загубилася хатинка, у якій живе не проста старенька, а Баба Яга. Сідає вона в ступу, літає над лісом і уявляє, що краще усіх знає географію, бо дивиться на Землю зверху. Завітала до неї мудра дівчинка Маруся.

 Виникла в них наукова дискусія про карти. Баба Яга говорить, що на карті необхідно витримувати розміри територій у масштабі, щоб сховати спотворення.

Мудра дівчинка Маруся не погоджується. Докоряє Бабі Язі, що вона відстала від життя. Баба Яга не здається і запевнює, що підібрала для семикласників питання , хоч і давні, але сумнівається, що отримає на них правильні відповіді. «Питання до учнів є і в мене», - обурюється розумна дівчинка Маруся й пропонує більше читати книг з географії.

Запитання від мудрої дівчинки Марусі

«...Шерлок Холмс розмовляє з доктором Ватсоном.

 - Як  ви думаєте, де був я?

- Цілий день просидів ?

 - Так, я відправив до Стенфорду за картою дартмурських боліт, і мої думки блукали по них цілий день. Тішу себе надією, що тепер добре знаю ці місця.

 – Карта великого масштабу?

- Так, дуже великого.

 Він розгорнув  частину карти і поклав її на коліна.

 – Ось ця ділянка, яка нас цікавить...

 Далі Шерлок Холмс по карті точно описує ландшафт і пояснює, як відбулася баскервільська трагедія...» А. Конан Дойл «Собака Баскервілі».


«ГЕОГРАФІЧНИЙ АУКЦІОН»

 

Продовжте речення:

Чим більший розмір території, тим масштаб…

Чим дрібніший масштаб, тим детальність зображення…

Чим більший масштаб, тим спотворення …

Зі зменшенням масштабу карти зменшується… збільшується …

Зі збільшенням розміру території зменшується …збільшується …

Детальність зображення залежить від …

Спотворення на картах залежать від…

Масштаб буде дрібнішим …..на карті області… на карті світу

Контурні карти за змістом належать ..

Топографічні карти за змістом належать …

Більш детальними є   середньомасштабні карти…топографічні

Карти материків в атласі складені в масштабі…


ТАБЛИЦЯ АРГУМЕНТІВ

 

Теза

Чому я вважаю, що теза є правильною

Аргумент 1

ТОМУ ЩО

Аргумент 2

ТОМУ ЩО

Тематичні карти не є найкращими для вивчення географічного положення материка

Не показують крайні точки материка

Не показують деталі берегової лінії

Течіїї в океані позамасштабний знак

 

 

Червоне мореЧервоне море на карті - масштабний знак

 

 

Гренландія на карті світуПівнічний Льодовитий океан — ВікіпедіяНа всіх картах є спотворення

 

 

Фізична карта України - GO Travelhttps://fs02.vseosvita.ua/020090ak-aa6a-378x198.jpg

На тематичній та фізичній картах України різна кількість річок. Відповідь у підрозділі 3 «Спотворення на географичних картах»

 

 

 

Домашнє завдання:

1. Опрацювати матеріал п. 2.
2. Знати класифікацію карт за мал. 5 ( в підручнику).
3 Заповнити таблицю аргументів.



Географія 8 клас

Тема:Фізична і соціальна географія України.

Пропоную переглянути:


Вивчаючи курс «Україна у світі», ви ознайомитеся з основами фізичної та суспільної географії як системи знань про загальні закономірності розвитку природних умов, природних ресурсів і населення у світі в цілому та на території нашої держави зокрема.

• Об’єкти вивчення фізичної географії України. Природні умови та природні ресурси України - об’єкти вивчення фізичної географії (мал. 1). Тому її відносять до природничих наук.

Природними умовами вважають компоненти (складові частини) природи, які найбільше впливають на життя і господарську діяльність людини.

Насамперед це стосується рельєфу та клімату. Рівнинний рельєф значно зручніший для освоєння території, ніж гірський. Несприятливими процесами для людини є землетруси, зсуви, водна і вітрова ерозії, підтоплення, заболочення тощо. Від кліматичних умов залежить можливість вирощування сільськогосподарських рослин, розведення свійських тварин. Там, де це необхідно, здійснюють зрошення або осушення земель. Погодні та кліматичні явища також впливають на роботу транспорту, виконання будівельних робіт.

Мал. 1. Об’єкти вивчення географії

Господарська діяльність людини неможлива без використання природних ресурсів. Під природними ресурсами розуміють компоненти природи, які на певному етапі науково-технічного розвитку використовують у господарстві.

За належністю до компонентів природи виокремлюють такі основні види ресурсів: мінеральні, або корисні копалини; водні; ґрунтові; біологічні (лісові, кормові, промислово-мисливські). Надзвичайно перспективними природними ресурсами для одержання електроенергії є енергія Сонця, вітру, внутрішнього тепла Землі, морських течій, хвиль, припливів. Виділяють також рекреаційні - особливості природи та суспільні об’єкти, які можуть використовуватися для відпочинку, туризму та охорони здоров’я. Рекреаційні ресурси поділяють на природно-рекреаційні та культурно-історичні.

Фізична географія України вивчає закономірності формування та розвитку природи нашої держави з притаманними їй загальнопланетарними процесами й особливостями їх вияву на конкретній території. Окремі компоненти природи вивчають спеціальні галузеві природничо-географічні науки - складові частини фізичної географії: рельєф - геоморфологія, атмосферу - метеорологія, клімат - кліматологія, водойми - гідрологія, ґрунти - ґрунтознавство, поширення рослинності та тварин - біогеографія.

Вивчаючи фізичну географію України, ми спершу ознайомимося із загальними рисами природи нашої країни та її природними компонентами, а потім - з її великими природними комплексами (ландшафтами). Побуваємо на Українському Поліссі, що зберігає сліди давніх зледенінь, із болотами й сотнями невеликих прісних озер, прадавнім лісом і заплавними луками річки Прип’яті та її численних приток. Помандруємо просторами Лісостепу від букових лісів Розточчя через погорбоване Поділля з його «Українською Швейцарією» до Дніпрових круч та острівців цілинного лучного степу на Сумщині. Завітаємо у колись безкраї Українські степи, де на вітрі колихалися ковила й типчак, ходили табунами дикі коні тарпани, а над неосяжним морем трав літали степові орли, вишукуючи здобич. Відвідаємо зелені Українські Карпати, вкриті ялиновими, смерековими й буковими лісами, багатими на гриби та ягоди. Піднімемося на високогірні полонини, де пасуться отари овець. Насолодимося плескотом холодних карпатських водоспадів - шипотів. Почуємо звуки гуцульських трембіт. Зазирнемо у чарівний світ Кримських гір, укритих лісом з ялівцю, кримської сосни та дуба. Помилуємося застиглою у камені величчю вулкана Карадаг. Опустимося на дно Великого каньйону, почуємо, як стікає краплинами під час літньої спеки водоспад Учансу. Пірнемо у води Чорного й Азовського морів і дізнаємося, які природні таємниці приховані там від людського ока.

У XX і XXI століттях посилився руйнівний вплив людини на ландшафти України. Де колись були ліси і болота, де вітер розсіював степом насіння ковили, нині пролягли дороги, осушувальні та зрошувальні канали, постали міста і заводи, розкинулися поля пшениці й соняшнику. На Київському Поліссі сталася найбільша техногенна катастрофа за всю історію людства - аварія на Чорнобильській атомній електростанції. Усе це докорінно змінило природні комплекси України й негативно позначається на природних ресурсах. Тому нині значну увагу приділяють охороні та збереженню природи України, створенню природоохоронних територій. Виникла наука геоекологія, мета якої - дослідити вплив людської діяльності на природні комплекси та запропонувати способи зменшення шкідливого впливу господарства на довкілля.

• Об’єкти вивчення суспільної географії України.

 З фізичною географією тісно пов’язана інша географічна наука - суспільна географія. Об’єктами її вивчення є загальні закономірності розвитку та розміщення населення і господарства на земній кулі, а також в окремих регіонах і країнах. Тобто суспільна географія відповідає на питання, не лише де розміщені ті чи ті об’єкти вивчення, а й чому. Суспільна географія охоплює окремі науки, які мають конкретні об’єкти дослідження: географію населення, географію промисловості, географію сільського господарства, географію послуг, а також політичну, медичну і військову географію.

Суспільна географія тісно пов’язана з іншими суспільними науками: економікою, геополітикою, історією, правознавством. У зв’язку зі збільшенням обсягів видобутку сировини, недосконалими технологіями виробництва, безгосподарністю та споживацьким ставленням до природи надзвичайно важливим став екологічний аспект суспільної географії.

У 8-му класі ви ознайомитеся з географією населення. Дізнаєтеся про чисельність населення та середню тривалість життя у світі й Україні; причини, що впливають на них; заходи впливу держави на регулювання чисельності населення. Нас зацікавлять статево-віковий, національний, релігійний склад населення. З’ясуємо, кого більше на Землі і в Україні: чоловіків чи жінок, молодих людей чи літніх; скільки етносів проживає у світі й у нашій державі; як і чому розпорошені українці по світу. Дізнаємося критерії розмежування понять «місто» і «село», якими бувають міста за кількістю населення та функціями, як міста впливають на довкілля. Проаналізуємо зайнятість населення в різних видах господарської діяльності. Окреслимо основні проблеми сьогодення, що стосуються населення.


Найважливішою метою дослідження суспільної географії є пошук раціонального розселення й розміщення господарства, оптимізація співвідношення між розвитком суспільства і природи.

• Методи географічних досліджень. Кажуть, що можна розпочати вивчення навколишнього світу, але завершити його не можна. Незважаючи на те, що вчені-географи вже тривалий час досліджують різні аспекти природи, населення і господарства України, значна частина природних і суспільних процесів та явищ потребують подальшого вивчення. Адже ці процеси зазнають безперервних змін, особливо внаслідок зростання впливу господарської діяльності на природу, технічної озброєності суспільства, зміни чисельності населення та сфер його зайнятості.

Мал. 2. Методи географічних досліджень

Науковці застосовують для досліджень комплекс традиційних і новітніх методів (мал. 2). Один із найпоширеніших класичних методів - безпосереднє спостереження за процесами, що відбуваються у навколишньому середовищі. Географічна інформація - навколо нас, її лише треба помічати, аналізувати й задокументовувати. Тому головними для географа-дослідника є власні спостереження в експедиціях (з латин. - похід, приведення до ладу), під час яких здійснюється збір географічного матеріалу на місцевості. Залежно від об’єкта вивчення експедиції бувають геологічні (з вивчення будови земної кори), ґрунтознавчі, картографічні (з метою зйомки місцевості для подальшого створення карт), гідрологічні (для ознайомлення з водоймами), біогеографічні (вивчають органічний світ певних територій), етнографічні (досліджують культурно-побутові особливості населення) та інші. Якщо в дослідженнях на місцевості беруть участь науковці різних спеціальностей, експедиції називають комплексними. Географи-любителі неабиякі знання з географії можуть одержати під час екскурсій у природу, до міст і країн, а також із туристичних маршрутів і мандрівок.


Збирають географічну інформацію також в установах, які працюють постійно на одному місці. Тому їх називають стаціонарними (з латин. - нерухомий). Зокрема, за змінами погоди спостерігають на метеорологічних станціях. Стан водойм оцінюють на гідрологічних постах. Зібрану під час експедицій і стаціонарних досліджень інформацію аналізують та узагальнюють у спеціальних наукових установах і університетах.

Широко застосовують історичний метод. Це своєрідний аналіз змін природних і суспільних об’єктів протягом певного періоду. Усі сучасні географічні об’єкти і процеси є результатом тривалого історичного розвитку.

Картографічний метод дає змогу зобразити об’єкти, процеси і явища за допомогою системи умовних знаків. Він передбачає складання та аналіз тематичних карт. Для прогнозування динаміки розвитку окремих процесів і явищ на певній території застосовують порівняльно-географічний метод дослідження. Щоб виявити закономірності розвитку природи, використовують сучасні космічні дослідження території України, що здійснюються за допомогою аеро- та відеокосмічної зйомки. Вони допомагають швидше і точніше вивчити процеси, які відбуваються на нашій планеті. Зокрема, це стосується передбачень погоди, пошуків корисних копалин, створення точних географічних карт. Методи математичної статистики дають можливість аналізувати й обробляти цифрові дані та будувати на їхній основі різноманітні графіки, діаграми, складати карти, робити прогнози. Особливо широко ці методи застосовують у суспільній географії. Результати вивчення навколишнього світу відображено у різноманітних джерелах географічної інформації.

• Різноманітність джерел географічної інформації. 

За багато століть накопичено чимало знань з географії світу та нашої держави. Більшість із них зосереджено у різноманітних за змістом і призначенням книжках. У школі основною з них є підручник, у якому подано необхідний навчальний матеріал, його викладення спрощене й зрозуміле. Є запитання та завдання для перевірки рівня знань. Допитливих учнів зацікавлять енциклопедії (з грец. - навчання всьому колу знань). Це наукові або науково-популярні видання, що містять систематизовані знання із загальних питань чи з певного предмета. Енциклопедії бувають універсальні, тобто з усіх галузей знань, і галузеві - з певної науки. Географічну інформацію вміщують як універсальні енциклопедії, так і спеціальні географічні. Географічна енциклопедія України (ГЕУ) у трьох томах містить приблизно 7500 статей про природні умови, природні ресурси, населення та господарство нашої країни. Це перша і єдина науково-популярна енциклопедія України географічного змісту (мал. 3). Стислу інформацію наукового, побутового або практичного характеру подають довідники. Існує багато довідників про країни й народи світу, природні та суспільні явища, які значно розширять ваші знання з географії. У деяких довідниках наведено статистичні дані.

Мал. 3. Географічна енциклопедія України

Різновидом довідника є словник, що містить відомості про значення, походження та вживання певних слів. Для географії найважливішими є енциклопедичні словники, в яких розтлумачуються основні географічні терміни. Походження географічних назв пояснюють у топонімічних словниках (з грец. «топос» - місце, «оніма» - ім’я, назва).

Особливим і дуже зручним джерелом географічних знань є географічна карта. На ній міститься стільки інформації, скільки на десятках і сотнях книжкових сторінок. Зібрання географічних карт називають атласом.

Довідники і географічні карти - надійні джерела інформації, проте вони швидко застарівають. Особливо це стосується статистичних даних про чисельність населення, відомостей про країни, політичні події. Тому тим, хто хоче завжди бути у вирі подій і знати останні новини з усього світу, допоможуть засоби масової інформації: газети, журнали, теле- і радіопередачі, Інтернет.

Із зібраними матеріалами мандрівок та експедицій учених-дослідників можна ознайомитися в музеях (з грец. - храм муз). Перші музеї виникли ще в XV-XVI ст. Нині це важливе джерело пізнання навколишнього світу для широкого загалу. Музейний фонд України налічує близько 5 тисяч різних установ, серед них понад 470 державних і комунальних музеїв. Для географів найбільш цікаві природничі, етнографічні та краєзнавчі музеї. В Україні з 1964 р. відкрито 14 музеїв просто неба. Перші з них було створено у Переяславі-Хмельницькому й Києві, потім - в Ужгороді, Львові («Шевченківський гай»), Чернівцях. У селі Пирогів на південь від Києва розташований Національний музей народної архітектури та побуту України, де зібрано 275 архітектурних експонатів народного будівництва з усіх історико-етнографічних регіонів України: садиби, дерев’яні церкви, вітряки.

Домашнє завдання:

1. Опрацювати п. 1.

2. Дайте письмову відповідь на запитання:

  • 1. Що є об’єктами вивчення фізичної географії України?
  • 2. Що вивчає суспільна географія України?
  • 3. Які методи досліджень використовують фізична і суспільна географія?
  • 4. Назвіть основні джерела географічної інформації.
  • 5. Поміркуйте, яке значення мають знання з фізичної та суспільної географії для суспільства й окремої особистості.
  • 6. За допомогою додаткових джерел інформації схарактеризуйте сучасні методи космічних досліджень. Визначте їхні можливості для розвитку географії.


Географія 9 клас

Тема:Економічна географія та її роль у вирішенні завдань розвитку.

Пропоную переглянути:



Економічна географія – галузь науки, яка досліджує географічні засади світового господарства, глобальних проблем людства й сільськогосподарських зав’язків, а також територіальну організацію суспільства у світі й окремих країнах з урахуванням інтеграційних процесів у різних регіонах планети.

Завдання економічної географії:

Економічна географія вивчає інтеграційні процеси у різних регіонах світу;

Політико-географічне дослідження країн світу;

Пошуки нових закономірностей у територіальній організації суспільства;

Вивчення соціально – економічних аспектів глобальних проблем людства;

Дослідження окремих країн, регіонів та їх зв’язків з Україною.

Об’єкт вивчення економічної географії – просторова (територіальна) організація виробничої діяльності суспільства. 

Як галузь фундаментальної науки вона вивчає територіальну організацію

виробництва, особливості формування територіально-економічної структури.

господарства різних країн, окремих регіонів, усього світу.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. Підручник, опрацювати § 1.

2. Дайте письмову відповідь на наступні запитання:

Що вивчає економічна географія як галузь географічної науки?

Яке місце посідає економічна географія в системі географічних наук?

У чому полягає актуальність досліджень економічної географії?


Географія 10 клас

Тема: Що вивчає курс " Географія: регіони та країни".

Пропоную переглянути:



Сьогодні ми починаємо вивчати  курс «Географія: регіони та країни», де познайомимося з різноманіттям держав світу. Саме держави формують образ сучасного людства, що представляють собою живий багатобарвний світ окремих народів, які перебувають у безперервному русі. Будь-яка країна, будь-який народ вносить свій внесок в світову економіку, науку, культуру. Так, стародавній густонаселений Китай вступив в епоху небаченого економічного підйому. Маленькі Нідерланди стали сільськогосподарської державою першого «рангу», великим експортером продуктів харчування. Японія створила дуже ефективну систему освіти та наукових досліджень, що багато в чому пояснює її вихід на передові рубежі в економіці світу. Особливу увагу ми приділимо розвиненим або великим країнам і регіонам, таким як США, країни Західної Європи, Японія, Китай, Індія, регіони Африки, Латинської Америки і т. д.

Як зрозуміло з назви курсу, в його основу покладено регіональний та країнознавчий принципи. Загальною метою курсу є формування єдиної географічної картини світу на прикладі вивчення населення та просторової організації економіки як у регіонах, так і в окремих країнах з урахуванням сучасних геополітичних, соціальних, економічних та екологічних аспектів. Перед вами постануть:

Європа, яка зробила величезний внесок у розвиток світової цивілізації;

Азія та Америка, які вражають своїми контрастами: існуючими водночас успіхами та проблемами економічного розвитку;

далека, неповторна й самобутня Океанія;

Африка з її найбіднішими в світі країнами, в яких проблеми все більше загострюються. 

    Ви також ознайомитеся з окремими країнами з різних регіонів світу:

США та Японією – лідерами світової економіки за багатьма показниками;

Великою Британією, Францією, Німеччиною та Італією, які становлять основу європейської економічної системи;

переселенськими країнами Канадою та Австралією, що за порівняно короткий час досягли високих економічних показників;

Китаєм, Індією та Бразилією, відомими значним економічним зростанням в останні десятиліття;

екзотичними країнами африканського регіону – Єгиптом та ПАР;

деякими сусідніми країнами України та їх економічним та політичним упливом на нашу державу – Польщею, Білоруссю, Росією.

  Таким чином, курс «Географія: регіони і країни» надасть уявлення про особливості населення й просторової організації економіки в регіонах світу та деяких країнах, сформує вміння орієнтуватися в світових та регіональних соціально- економічних, суспільно- політичних та екологічних процессах.

Регіон – це територіальне утворення, яке сформовано у законодавчому порядку на рівні, що є безпосередньо нижчим після загально державного, та наділене політичним самоврядуванням.

Відомий український учений у галузі економічної і соціальної географії Олег Шаблій вважає, що поняття "регіоналізація", яке є похідним від поняття "регіон", вживається у двох значеннях:

а) як процес наукового обґрунтування регіону (-ів), визначення його (їхніх) просторових меж і складу та загальних рис;

б) як реально існуючий поділ земної поверхні, зосереджених на ній елементів суспільства, чи суспільства в цілому, на окремі великі частини.

Нині в Україні немає офіційного визначення поняття "регіон". Проте в Концепції державної регіональної політики України та в Законі України "Про стимулювання розвитку регіонів" зазна чено, що під терміном "регіон" у цих документах розуміють території Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя. Саме в такому значенні термін "регіон" набув поширення у повсяк денній практиці державного управління та наукових дослідженнях в Україні.

Географічне спадщина - являє собою елементи культури і цивілізації, зробила великий вплив на сучасні географічні особливості регіону та світу. Окремі елементи матеріальної і духовної культури значною мірою вплинули на сучасні особливості регіону або стали світовим надбанням. Наприклад, Азія є батьківщиною всіх світових і етнічних релігій, а Америка дала людині кукурудзу та картоплю.

 Географічна специфіка регіону - це особливості розміщення населення і господарства на різних етапах історичного розвитку та характеристика їхнього сучасного просторового малюнка. Наприклад, в Азії це розміщення не змінювалося тисячоліттями, а в Африці і, особливо в Америці і Австралії, сучасний малюнок розміщення населення і господарства став формуватися лише кілька століть тому в ході європейської колонізації. Географічна специфіка регіону це і територіальна сукупність господарських зв'язків. У Європі воно єдине в силу відносно невеликих масштабів регіону, відсутність істотних внутрішніх перешкод та особливостей історичного розвитку. В інших регіонах, за винятком Австралії, яка є територією однієї країни, картина інша: окремі їх частини досить слабко економічно пов'язані один з одним.

Регіони світу за класифікацією ООН :

    Статистичний відділ ООН задля здійснення статистичного аналізу процесів та явищ, що відбуваються в сучасному світі, розробив систему, за якою поділив материки на великі регіони світу (макрорегіони), які, в свою чергу, поділяються на менші субрегіони. Зазначимо, що віднесення країни чи території до того чи іншого регіону не залежить від жодних політичних, економічних або інших чинників.

  Так виникла геосхема ООН, за якою світ поділений на 5 великих регіонів (макрорегіонів):   Європа, Азія, Океанія, Америка та Африка.

   Кожен з них поділений на субрегіони. Межі регіонів і субрегіонів не завжди збігаються з межами частин світу та материків. Так, регіон Європа за класифікацією ООН поширюється на Північну Азію, яка становить азійську частину Росії. Відповідно площа регіону Азія є меншою, ніж частин світу, що має таку саму назву. Субрегіон Північна Америка, який є частиною регіону Америка, тягнеться від Гренландії на півночі до державного кордону США та Мексики на півдні. Територія ж материка Північна Америка простягається далі на південь до Панамського каналу.

Американський політолог С. Хантінгтон запропонував виділяти вісім цивілізаційних регіонів: західний (християнсько-католицький), слов’янсько-православний, ісламський, конфуціанський, індуїстський, японський, латиноамериканський та африканський – перші шість за релігійною, а останні два за географічною ознакою. Культурно-історичне районування, офіційно застосовується ООН (ЮНЕСКО), семичленного, при якому в якості головних регіонів розглядають європейський, арабо-мусульманський, індійський, далекосхідний, тропическо-африканський, північноамериканський і латиноамериканський.

Домашнє завдання:

1. Опрацювати § 1   підручника.

2. Знати і вміти показувати  історико-географічні регіони світу (за картою).

3. Письмово виконати наступне завдання:

Використовуючи карту «Історико-географічні регіони світу», визначте, в якому європейському субрегіоні розташована Україна. На основі критеріїв виділення регіонів доведіть або спростуйте  приналежність нашої країни до певного субрегіону. 






























Немає коментарів:

Дописати коментар