Доброго ранку!
Сьогодні п'ятниця 15 травня 2020 року.
Запрошую до співпраці 6, 9 та 11 класи географія.
6 клас
Урок №65
Тема: Держави - сусіди України на політичній карті.
На уроці сьогодні ми розглянемо групу держав Європи, які відіграють важливу роль для України, бо всі вони мають спільну особливість: вони є сусідніми з нашою державою країнами. А з сусідами треба спілкуватися, дружити, щоб спільно жити в нашому європейському домі. Тому знайомство з сусідніми державами має велике значення для кожної культурної людини.
Пропоную переглянути:
Отже, будемо знайомитися, спираючись на ті знання , які вже маємо після вивчення країн Європи.
Користуємося підручником, картами, довідниками (різними джерелами можна обмінюватися).
Використовуючи політичну карну світу з'ясуйте:
* Скільки незалежних держав знаходиться в Європі?
* Як вони відрізняються за площею та населенням?
*Назвати країни, що межують з Україною суходолом, порівняти їх за площею, кількістю населення, визначити довжину кордону з Україною.
*Визначити в яких сусідніх країнах є значні земельні, водні, лісові, рекреаційн ресурси. Родовища яких мінеральних ресурсів розміщені на територіях цих країн?
Визначемо особливості географічного положення сусідніх з україною держав :
- компактність розміщення у Європі ( крім Росії);
- межують з країнами, які мають різний рівень економічного розвитку;
- наявність виходу до морів ( крім Білорусі , Молдови, Угорщини та Словаччини);
- зручність транспортного та ресурсного положення.
Якими ж ресурсами багаті наші сусіди:
Р Е С У Р С И
Земельні Водні Лісові Рекреаційні Мінеральні
Росія + + + + + + + + + + + Паливні, рудні, нерудні
Молдова + * Нерудні
Білорусь + + + + * Паливні, нерудні
Румунія + + * Рудні
Польща + + + + Паливні, рудні
Угорщина + + * Паливні
Словаччина + + * Паливні, нерудні
Умовні познаачення: + + + - дуже забезпечені
+ + - мало забезпечені
+ - недостатньо забезпечені
* - недостатньо забезпечені
Всі країни-сусіди України належать до країн з перехідною економікою. До здобуття ними незалежності всі вони мали переважно індустріальний тип економіки. У країнах переважала державна форма власності, а неконкурентноспроможна продукція підприємств була зорієнтована переважно на внутрішній ринок. Зараз у сусідніх державах проводяться реформи. Ці реформи у різних країнах проводяться неоднаковими темпами:
дуже стрімко – у Польщі;
поступово – у Росії, Угорщині. Словаччині;
повільно – у Білорусі, Румунії, Молдові.
Провідні галузі економіки країн - сусідів України:
Росія – паливна, нафтопереробна, металургія, машинобудування, хімічна, лісова. Багатогалузеве сільське господарство, різні види транспорту.
Молдова – агропромисловий комплекс (сільське господрство та харчова промисловість).
Білорусь – машинобудування, хімічна, лісова, легка промисловість. Сільське господарство.
Румунія – машинобудування, легка промисловість. Сільське господарство.
Польща – паливна, металургійна, будування, хімічна, харчова промисловість. Багатогалузеве сільське господарство.
Угорщина – кольорова металургія, машинобудування, фармацевтична промисловість. Сільське господарство.
Словаччина – кольорова металургія, машинобудування, легка, харчова промисловість. Сільське господарство.
Пропоную переглянути:
https://www.youtube.com/watch?v=ifNcGGPm-IM
Дайте відповіді на питання:
1. Чи доводилося вам бувати за межами України? Де і з якою метою?
2. Чи можна вважати туризм формою міжнародних економічних зв’язків?
3. Чи можна вважати проведення Україною разом з Польщею чемпіонату з футболу у 2012 році форм міжнародних зв’язків?
В И С Н О В О К .
Основними формами зовнішніх економічних зв’язків є:
зовнішня торгівля;
кредитно-фінансові відносини;
науково-технічні зв’язки;
надання послуг (транспортні, рекламні, банківські та ін.);
міжнародний туризм.
Пропоную переглянути:
Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал вашого підручника.
На к.к. нанести країни - сусіди України.
Створити та підготувати електронну презентацію держав-сусідів України (до 10 хвилин).
На допомогу, рекомендую використати:
Молдова: особливості історичного розвитку (з 1924 по1940 р. входила до складу Української РСР як автономна республіка, сучасна політична ситуація в країні);
Білорусь: схожість історії країни з Україною( Київська Русь, Російська імперія, незалежність 1991 року), сучасний стан економіки (збереження системи планування, державна власність), вплив аварії на ЧАЕС на населення та господарство;
Румунія: історичні моменти ( утворення держави у 1861 році післяоб’єднання князівств Молдови та Валахії), особливості національно складу населення;
Польща: зв’язок історії країни з Україною, сучасні стосунки, роль релігії в країні;
Угорщина: природні багатства країни;
Словаччина: природні багатства країни, збереження та відновлення історичних пам’яток шляхом передачі їх у власність приватним господарям.
У мене приємна новина - до нас нарешті приєднався Микита Дмитриєнко і активно опрацьовує матеріал. Хто наступний...
Чекаю виконані завдання на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
9 клас
Урок №49
Тема: Глобальні проблеми людства.
Треба горнутися нам до Землі: Отямтеся, люди! -
На ній ми не перші, Кричить і благає,
І щоб не останні.
В знемозі волає стогне Земля!
Колись, 2 тис. років тому, мешканці Херсонеса присягали бути вірними природі і народові. З цією клятвою входив у життя кожен юний херсонетянин: він мав високу духовну культуру, високе розуміння патріотизму, вірності своєму берегові, морю і народові. Ми знехтували такою клятвою, переданою в спадок, знищили ідеї духовного світу.
Не будьмо байдужими, давайте захищати життя нашої Землі і наше життя.
Згадаймо:
Як називають в сучасності давнє місто Херсонес?
Хто його заснував?
Пронизує часу незрима стріла
І біль, і слова, і світи планетарні.
Це нам щовесни все віщує бджола,
Що ми тут не перші, і ми не останні.
Умієм плоди витискати з ідей,
Та тільки крізь будні спресовану гущу
Ми часто в очах безневинних дітей
Не можем природи побачити душу.
Несуть на собі смерть криниць полини, -
У селах порожніх історія в’яне…
Ми топчем прогресом Дніпро, як слони.
Які ж без Дніпра ми будем слов’яни?
І можна із коренем вирвати злість,
Знять маски із себе, холодніші сталі,
І треба горнутися нам до Землі:
На ній ми не перші, і щоб не останні.
Спробуймо асоціювати слово «глобальний» з іншими словами .
«Глобальний» походить від латинського слова «globus», що означає «загальний», «всесвітній».
Тому глобальні проблеми – це проблеми, які стосуються всього людства і охоплюють всі аспекти відношень між державами, між суспільством і природою, забезпечення життєдіяльності і якості життя населення.
Чи завжди існувало поняття «глобальні проблеми»?
У минулому людство, будучи нечисленним і неорганізованим, не створювало жодної глобальної проблеми. Проблеми почали виникати, щоправда, не як глобальні, а як регіональні, з часу створення держав. Організовані в державу люди почали по-господарському освоювати великі території. Прокладати канали, вирубувати ліси, будувати великі міста. Виникли проблеми перенаселеності, екологічна і продовольча.
Наприкінці ХІХ і особливо потягом ХХ століття науково-технічний прогрес, бурхливий розвиток науки і науково-технічна революція забезпечили господарське освоєння людиною нашої планети у величезних масштабах. Людство здобуло небачені в минулому можливості як для добрих, так і для злих справ. Водночас над усією Землею нависли глобальні проблеми, кількість яких постійно збільшується.
У наш час до глобальних проблем людства відносять низку проблем.
Які ви можете назвати проблеми, що стосуються всього людства?
https://www.youtube.com/watch?v=uiqQsmzM3zY&pbjreload=10
Класифікація:
демографічна
проблема збереження миру на Землі
екологічна
забезпеченості ресурсами
соціальні (СНІД, наркоманія, неграмотність населення, нелегальна міграція, торгівля людьми, злочинність).
Гострота вияву глобальних проблем у різних країнах неоднакова. Для одних країн вони не становлять безпосередньої загрози їх існуванню. Для інших деякі проблеми є дуже гострими, а деякі – не стали актуальними й нині.
https://www.youtube.com/watch?v=wWQsQh6P7G0
Домашнє завдання.
Опрацювати текст параграфу
Знайти статті в періодичній пресі про заходи щодо розв’язання глобальних проблем на Україні .
Чекаю виконані завдання на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
11 клас
Урок №33
Тема: Місце Україні на світовому ринку інвестицій.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-konkurentni-perevagi-ukra-ni-na-svitovomu-poslug-151162.html
- Як ви розумієте поняття інвестиція?
- Наведіть приклади ТНК.
- Поясніть суть процесів кооперування, комбінування, спеціалізації.
- Як ви розумієте твердження, що, купуючи авто «Тойота», близько 30 % вартості ви сплачуєте за товарний знак?
На стадії переходу індустріального економічного розвитку до
постіндустріального відбувається процес глобалізації (від global — загальний) економіки, який виражається у зростанні взаємозалежності національних економік,відкритості внутрішніх ринків й утворення союзів держав (на різних правових і просторових рівнях об’єднання), посиленні міжнародної спеціалізації, збільшенняролі ТНК.
У процесі глобалізації економіки в міжнародному поділі праці докорінно змінюються пріоритетні напрями (наукомісткі та високотехнологічні виробництва, послуги, інформація, консалтинг, аутсорсинг, інжиніринг тощо) та форми (перехід
від обміну готовими продуктами до обміну складовими, технологічними операціями). Саме у пріоритетних напрямах концентрується капітал і найкращі трудові ресурси.
Об’єкти світового ринку технологій — науково-технічні знання у матеріальному вигляді (технологічні лінії, обладнання) та нематеріальному (технічна документація, виробничий досвід тощо).
Ринок керується міжнародною нормативно-правовою базою.
Основні сегменти світового ринку технологій: ринок патентів і ліцензій,наукомісткої технологічної продукції, високотехнологічного капіталу, науково-технічних спеціалістів.
Основна форма обміну — ліцензійна торгівля патентами та ноу-хау (безпатентними) ліцензіями.
Патент - комплекс виключних прав на використання винаходу.
Ліцензія - дозвіл на впровадження зазначеного виду діяльності протягом визначеного строку.
Ноу-хау — технічний досвід і секрети виробництва.
Найбільш поширені у міжнародному трансферті (перенесенні) ліцензійні угоди (комплексний технологічний обмін з наданням ноу-хау та інжинірингових послуг) і в меншій мірі — патентні ліцензії (вимагають додаткових НДДКР та витрат на впровадження).
Головні галузі ринку: електроніка та електротехніка, хімічна промисловість,транспортне й загальне машинобудування, харчова промисловість.
Система виробництва у взаємозв’язку із системою розподілу, системою обміну, системою споживання є складовими системи суспільного відтворення.
Міжнародна спеціалізація — виробництво товарів і послуг у країні, що перевершує її внутрішні потреби для подальшої реалізації на міжнародних ринках.
Вона створює передумови для розвитку міжнародного кооперування — спільної,скоординованої, переважно довгострокової виробничо-економічної та науково-
технічної діяльності партнерів з різних країн, заснованої на розподілі виробничо-збутових програм. На основі спеціалізації та кооперування формується міжнародний
поділ праці — найвищий рівень територіального поділу праці. Міжнародна спеціалізація суттєво залежить від НДДКР, тому передові позиції займають розвинуті країни світу.
Роль транснаціональних корпорацій та вільних економічних зон у функціонуванні глобальної економіки ТНК є вищою формою міжнародного поділу праці та виступають головними
агентами на ринку технологій, оскільки мають капітал на НДДКР та впровадження їх результатів. Зосереджують близько 80 % патентів нових технологій.
Вільна (особлива) економічна зона — обмежена територія в рамках держави чи окремі, переважно невеликі держави с особливим юридичним статусом(спрощені чи пільгові умови митного, валютного, податкового, візового характеру).
Сприяють надходженню інвестицій, технологій, розвитку найсучасніших форм організації системи суспільного відтворення. Для інвесторів це спрощує діяльність
та мінімізує витрати, наближує виробництва до споживача.
Глобальні ланцюги доданої вартості — модель послідовності оперативних та функціональних дій (найбільш повна — проектування, виробництво, маркетинг, дистрибуція, післяпродажне обслуговування), які не конкурують між собою, а працюють на загальний результат. В рамках окремих дій утворюються свої ланцюжки. Можуть зосереджуватися у різних країнах. Автор ідеї — М. Портер.
Показують конкурентні переваги та вибір спеціалізації.
Суть міжнародного ринку — максимально конкурентна продукція, виготовлена з найменшими витратами зі збереженням кращих споживчих якостей.
Основні центри: біржі, аукціони, ярмарки, торгові доми тощо. Ціноутворення відбувається не за середніми національними витратами, а за середніми міжнародними витратами, що формують головні експортери.
Домашнє завдання
- Опрацювати матеріал підручника.
- Перегляньте матеріал на зробіть відповідні висновки.
- Вивчіть терміни.
У мене приємна новина - до нас приєднався Савченко
Марина і активно опрацьовує матеріал. Хто наступний...
Чекаю виконані завдання на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Сьогодні п'ятниця 15 травня 2020 року.
Запрошую до співпраці 6, 9 та 11 класи географія.
6 клас
Урок №65
Тема: Держави - сусіди України на політичній карті.
На уроці сьогодні ми розглянемо групу держав Європи, які відіграють важливу роль для України, бо всі вони мають спільну особливість: вони є сусідніми з нашою державою країнами. А з сусідами треба спілкуватися, дружити, щоб спільно жити в нашому європейському домі. Тому знайомство з сусідніми державами має велике значення для кожної культурної людини.
Пропоную переглянути:
Отже, будемо знайомитися, спираючись на ті знання , які вже маємо після вивчення країн Європи.
Користуємося підручником, картами, довідниками (різними джерелами можна обмінюватися).
Використовуючи політичну карну світу з'ясуйте:
* Скільки незалежних держав знаходиться в Європі?
* Як вони відрізняються за площею та населенням?
*Назвати країни, що межують з Україною суходолом, порівняти їх за площею, кількістю населення, визначити довжину кордону з Україною.
*Визначити в яких сусідніх країнах є значні земельні, водні, лісові, рекреаційн ресурси. Родовища яких мінеральних ресурсів розміщені на територіях цих країн?
Визначемо особливості географічного положення сусідніх з україною держав :
- компактність розміщення у Європі ( крім Росії);
- межують з країнами, які мають різний рівень економічного розвитку;
- наявність виходу до морів ( крім Білорусі , Молдови, Угорщини та Словаччини);
- зручність транспортного та ресурсного положення.
Якими ж ресурсами багаті наші сусіди:
Р Е С У Р С И
Земельні Водні Лісові Рекреаційні Мінеральні
Росія + + + + + + + + + + + Паливні, рудні, нерудні
Молдова + * Нерудні
Білорусь + + + + * Паливні, нерудні
Румунія + + * Рудні
Польща + + + + Паливні, рудні
Угорщина + + * Паливні
Словаччина + + * Паливні, нерудні
Умовні познаачення: + + + - дуже забезпечені
+ + - мало забезпечені
+ - недостатньо забезпечені
* - недостатньо забезпечені
Всі країни-сусіди України належать до країн з перехідною економікою. До здобуття ними незалежності всі вони мали переважно індустріальний тип економіки. У країнах переважала державна форма власності, а неконкурентноспроможна продукція підприємств була зорієнтована переважно на внутрішній ринок. Зараз у сусідніх державах проводяться реформи. Ці реформи у різних країнах проводяться неоднаковими темпами:
дуже стрімко – у Польщі;
поступово – у Росії, Угорщині. Словаччині;
повільно – у Білорусі, Румунії, Молдові.
Провідні галузі економіки країн - сусідів України:
Росія – паливна, нафтопереробна, металургія, машинобудування, хімічна, лісова. Багатогалузеве сільське господарство, різні види транспорту.
Молдова – агропромисловий комплекс (сільське господрство та харчова промисловість).
Білорусь – машинобудування, хімічна, лісова, легка промисловість. Сільське господарство.
Румунія – машинобудування, легка промисловість. Сільське господарство.
Польща – паливна, металургійна, будування, хімічна, харчова промисловість. Багатогалузеве сільське господарство.
Угорщина – кольорова металургія, машинобудування, фармацевтична промисловість. Сільське господарство.
Словаччина – кольорова металургія, машинобудування, легка, харчова промисловість. Сільське господарство.
Пропоную переглянути:
https://www.youtube.com/watch?v=ifNcGGPm-IM
Дайте відповіді на питання:
1. Чи доводилося вам бувати за межами України? Де і з якою метою?
2. Чи можна вважати туризм формою міжнародних економічних зв’язків?
3. Чи можна вважати проведення Україною разом з Польщею чемпіонату з футболу у 2012 році форм міжнародних зв’язків?
В И С Н О В О К .
Основними формами зовнішніх економічних зв’язків є:
зовнішня торгівля;
кредитно-фінансові відносини;
науково-технічні зв’язки;
надання послуг (транспортні, рекламні, банківські та ін.);
міжнародний туризм.
Пропоную переглянути:
Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал вашого підручника.
На к.к. нанести країни - сусіди України.
Створити та підготувати електронну презентацію держав-сусідів України (до 10 хвилин).
На допомогу, рекомендую використати:
Молдова: особливості історичного розвитку (з 1924 по1940 р. входила до складу Української РСР як автономна республіка, сучасна політична ситуація в країні);
Білорусь: схожість історії країни з Україною( Київська Русь, Російська імперія, незалежність 1991 року), сучасний стан економіки (збереження системи планування, державна власність), вплив аварії на ЧАЕС на населення та господарство;
Румунія: історичні моменти ( утворення держави у 1861 році післяоб’єднання князівств Молдови та Валахії), особливості національно складу населення;
Польща: зв’язок історії країни з Україною, сучасні стосунки, роль релігії в країні;
Угорщина: природні багатства країни;
Словаччина: природні багатства країни, збереження та відновлення історичних пам’яток шляхом передачі їх у власність приватним господарям.
У мене приємна новина - до нас нарешті приєднався Микита Дмитриєнко і активно опрацьовує матеріал. Хто наступний...
Чекаю виконані завдання на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
9 клас
Урок №49
Тема: Глобальні проблеми людства.
Треба горнутися нам до Землі: Отямтеся, люди! -
На ній ми не перші, Кричить і благає,
І щоб не останні.
В знемозі волає стогне Земля!
Колись, 2 тис. років тому, мешканці Херсонеса присягали бути вірними природі і народові. З цією клятвою входив у життя кожен юний херсонетянин: він мав високу духовну культуру, високе розуміння патріотизму, вірності своєму берегові, морю і народові. Ми знехтували такою клятвою, переданою в спадок, знищили ідеї духовного світу.
Не будьмо байдужими, давайте захищати життя нашої Землі і наше життя.
Згадаймо:
Як називають в сучасності давнє місто Херсонес?
Хто його заснував?
Пронизує часу незрима стріла
І біль, і слова, і світи планетарні.
Це нам щовесни все віщує бджола,
Що ми тут не перші, і ми не останні.
Умієм плоди витискати з ідей,
Та тільки крізь будні спресовану гущу
Ми часто в очах безневинних дітей
Не можем природи побачити душу.
Несуть на собі смерть криниць полини, -
У селах порожніх історія в’яне…
Ми топчем прогресом Дніпро, як слони.
Які ж без Дніпра ми будем слов’яни?
І можна із коренем вирвати злість,
Знять маски із себе, холодніші сталі,
І треба горнутися нам до Землі:
На ній ми не перші, і щоб не останні.
Спробуймо асоціювати слово «глобальний» з іншими словами .
«Глобальний» походить від латинського слова «globus», що означає «загальний», «всесвітній».
Тому глобальні проблеми – це проблеми, які стосуються всього людства і охоплюють всі аспекти відношень між державами, між суспільством і природою, забезпечення життєдіяльності і якості життя населення.
Чи завжди існувало поняття «глобальні проблеми»?
У минулому людство, будучи нечисленним і неорганізованим, не створювало жодної глобальної проблеми. Проблеми почали виникати, щоправда, не як глобальні, а як регіональні, з часу створення держав. Організовані в державу люди почали по-господарському освоювати великі території. Прокладати канали, вирубувати ліси, будувати великі міста. Виникли проблеми перенаселеності, екологічна і продовольча.
Наприкінці ХІХ і особливо потягом ХХ століття науково-технічний прогрес, бурхливий розвиток науки і науково-технічна революція забезпечили господарське освоєння людиною нашої планети у величезних масштабах. Людство здобуло небачені в минулому можливості як для добрих, так і для злих справ. Водночас над усією Землею нависли глобальні проблеми, кількість яких постійно збільшується.
У наш час до глобальних проблем людства відносять низку проблем.
Які ви можете назвати проблеми, що стосуються всього людства?
https://www.youtube.com/watch?v=uiqQsmzM3zY&pbjreload=10
Класифікація:
демографічна
проблема збереження миру на Землі
екологічна
забезпеченості ресурсами
соціальні (СНІД, наркоманія, неграмотність населення, нелегальна міграція, торгівля людьми, злочинність).
Гострота вияву глобальних проблем у різних країнах неоднакова. Для одних країн вони не становлять безпосередньої загрози їх існуванню. Для інших деякі проблеми є дуже гострими, а деякі – не стали актуальними й нині.
https://www.youtube.com/watch?v=wWQsQh6P7G0
Домашнє завдання.
Опрацювати текст параграфу
Знайти статті в періодичній пресі про заходи щодо розв’язання глобальних проблем на Україні .
Чекаю виконані завдання на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Урок №33
Тема: Місце Україні на світовому ринку інвестицій.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-konkurentni-perevagi-ukra-ni-na-svitovomu-poslug-151162.html
- Як ви розумієте поняття інвестиція?
- Наведіть приклади ТНК.
- Поясніть суть процесів кооперування, комбінування, спеціалізації.
- Як ви розумієте твердження, що, купуючи авто «Тойота», близько 30 % вартості ви сплачуєте за товарний знак?
На стадії переходу індустріального економічного розвитку до
постіндустріального відбувається процес глобалізації (від global — загальний) економіки, який виражається у зростанні взаємозалежності національних економік,відкритості внутрішніх ринків й утворення союзів держав (на різних правових і просторових рівнях об’єднання), посиленні міжнародної спеціалізації, збільшенняролі ТНК.
У процесі глобалізації економіки в міжнародному поділі праці докорінно змінюються пріоритетні напрями (наукомісткі та високотехнологічні виробництва, послуги, інформація, консалтинг, аутсорсинг, інжиніринг тощо) та форми (перехід
від обміну готовими продуктами до обміну складовими, технологічними операціями). Саме у пріоритетних напрямах концентрується капітал і найкращі трудові ресурси.
Об’єкти світового ринку технологій — науково-технічні знання у матеріальному вигляді (технологічні лінії, обладнання) та нематеріальному (технічна документація, виробничий досвід тощо).
Ринок керується міжнародною нормативно-правовою базою.
Основні сегменти світового ринку технологій: ринок патентів і ліцензій,наукомісткої технологічної продукції, високотехнологічного капіталу, науково-технічних спеціалістів.
Основна форма обміну — ліцензійна торгівля патентами та ноу-хау (безпатентними) ліцензіями.
Патент - комплекс виключних прав на використання винаходу.
Ліцензія - дозвіл на впровадження зазначеного виду діяльності протягом визначеного строку.
Ноу-хау — технічний досвід і секрети виробництва.
Найбільш поширені у міжнародному трансферті (перенесенні) ліцензійні угоди (комплексний технологічний обмін з наданням ноу-хау та інжинірингових послуг) і в меншій мірі — патентні ліцензії (вимагають додаткових НДДКР та витрат на впровадження).
Головні галузі ринку: електроніка та електротехніка, хімічна промисловість,транспортне й загальне машинобудування, харчова промисловість.
Система виробництва у взаємозв’язку із системою розподілу, системою обміну, системою споживання є складовими системи суспільного відтворення.
Міжнародна спеціалізація — виробництво товарів і послуг у країні, що перевершує її внутрішні потреби для подальшої реалізації на міжнародних ринках.
Вона створює передумови для розвитку міжнародного кооперування — спільної,скоординованої, переважно довгострокової виробничо-економічної та науково-
технічної діяльності партнерів з різних країн, заснованої на розподілі виробничо-збутових програм. На основі спеціалізації та кооперування формується міжнародний
поділ праці — найвищий рівень територіального поділу праці. Міжнародна спеціалізація суттєво залежить від НДДКР, тому передові позиції займають розвинуті країни світу.
Роль транснаціональних корпорацій та вільних економічних зон у функціонуванні глобальної економіки ТНК є вищою формою міжнародного поділу праці та виступають головними
агентами на ринку технологій, оскільки мають капітал на НДДКР та впровадження їх результатів. Зосереджують близько 80 % патентів нових технологій.
Вільна (особлива) економічна зона — обмежена територія в рамках держави чи окремі, переважно невеликі держави с особливим юридичним статусом(спрощені чи пільгові умови митного, валютного, податкового, візового характеру).
Сприяють надходженню інвестицій, технологій, розвитку найсучасніших форм організації системи суспільного відтворення. Для інвесторів це спрощує діяльність
та мінімізує витрати, наближує виробництва до споживача.
Глобальні ланцюги доданої вартості — модель послідовності оперативних та функціональних дій (найбільш повна — проектування, виробництво, маркетинг, дистрибуція, післяпродажне обслуговування), які не конкурують між собою, а працюють на загальний результат. В рамках окремих дій утворюються свої ланцюжки. Можуть зосереджуватися у різних країнах. Автор ідеї — М. Портер.
Показують конкурентні переваги та вибір спеціалізації.
Суть міжнародного ринку — максимально конкурентна продукція, виготовлена з найменшими витратами зі збереженням кращих споживчих якостей.
Основні центри: біржі, аукціони, ярмарки, торгові доми тощо. Ціноутворення відбувається не за середніми національними витратами, а за середніми міжнародними витратами, що формують головні експортери.
Домашнє завдання
- Опрацювати матеріал підручника.
- Перегляньте матеріал на зробіть відповідні висновки.
- Вивчіть терміни.
У мене приємна новина - до нас приєднався Савченко
Марина і активно опрацьовує матеріал. Хто наступний...
Чекаю виконані завдання на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар