вівторок, 12 травня 2020 р.

Добрий день.
Сьогодні 12 травня 2020 року.
До роботи запрошую 6 класи географія та 5, 6-А ОЗ.

6 клас географія
Урок №64
Тема: Найбільші за площею та чисельністю населення держави світу на політичній карті світу.

Для " розминки" вставте пропущені слова:
Основна частина населення Землі проживає в ………………………….півкулі.
Найбільш густозаселений материк - ………………………… .
Дві держави світу з найбільшою кількістю населення – це - ……………………. І ……………………. .
Населення земної кулі становить ………………………….. .
На території України проживає ………………………… млн. чоловік.
Рівність усіх рас довів ………………………….. .                  
Населення України належить до……………….раси.

Яскрава і барвиста зелена куля!
 Піщинка Всесвіту! 
У кожному куточку свої традиції, звичаї, обряди, релігії. Цілий калейдоскоп країн, з якими ми будемо знайомитися одна за одною. 
  Прошу відкрити політичну карту світу.                                               
Сьогодні перед вами незвичайна карта-політична карта «Світ». Вона дуже несхожа на вже вивчену і зрозумілу для вас фізичну карту .Фізична карта вже відкрила для вас свої таємниці.  Ви знайомі з легендою цієї карти,  способами зображення ,а от чи зможете ви розгадати секрети політичної карти?                
 Я пропоную вам здійснити подорож по всіх материках світу, завітавши лише в окремі країни. Але для того, щоб подорожувати – нам потрібна допомога туристичного агентства у придбанні путівки. Ми звернулися до тур агентства «Галінтур», що у місті Кропивницький і ті люб’язно нам допоможуть. 
За географічними координатими,  ви маєте визначити столиці і держави , якими ми  подорожуватимемо.
 І етап «Придбання путівки»  
Столиця              Географічна широта   Географічна довгота
Москва (Росія)      57 пн.ш.                                 38 сх.д.
Оттава (Канада)      46 пн.ш.                                 75 зх .д.
Вашингтон ( США)    38 пн.ш.                                76 зх.д.
Пекін (Китай)      39 пн.ш.                               117 сх.д.
Канберра ( Австралія) 34 пд.ш.                              148 сх.д.
Київ (Україна)        52 пн.ш.                            32 сх.д.
Мінськ (Білорусь)   54 пн.ш.                                 28 сх.д.
Варшава (Польща) 53 пн.ш.                                 22 сх.д.
Бухарест (Румунія) 44 пн.ш.                                36 сх.д.
Кишинеу(Молдова) 46 пн.ш.                                29 сх.д.
Братислава (Словаччина)49 пн.ш.                       16 сх.д.
Будапешт (Угорщина) 47 пн.ш.                              19 сх.д.

ІІ етап «Подорож наосліп»
Впродовж подорожі ви наносите держави і столиці , якими ми будемо мандрувати .
При виконанні цього завдання ви можете використати політичну карту світу, на якій різними кольорами позначені країни,  кордони цих країн показані червоною лінією, столиці – кружечками. 
ІІІ етап «Таможня»
Єдина валюта, якою можна розрахуватись на таможні, - знання географії. 
  Прийом «А я це знаю»            
Сьогодні ми спробуємо використовуючи політичну карту світу привідкрити завісу таємничості таких далеких і водночас таких екзотичних держав.
Використовуючи довільні джерела інформації дайте  відповідь  на питання:    
 1.Символами цієї держави є матрьошка, береза, балалайка і млинці .     Найбільша за площею держава світу.          
2.Країна  «кленового листка», «пшеничного колоска» ,відома зимовими карнавалами; батьківщина хокею  з  шайбою; держава емігрантів. 
3.Наймогутніша держава світу; Голлівуд, Лос-Анджелес, Статуя Свободи-символи цієї держави.      
4.Батьківщина шовку та паперу, компаса і сейсмографа. Країна відома Великим муром, який видно неозброєним оком навіть з орбіти Землі. 
5. А хто не чув про карнавали або заочно не знайомий з видатним футболістом  Пеле.  А ще тут найкраща   у світі  кава.    
6.Символ країни – Сіднейський оперний театр. Це-переселенська держава і займає цілий материк .  
Відповіді чекаю.
Країни, як і люди, дуже різні, багаті і бідні, засипані снігами, окутані зеленню, та найкращою для кожного з нас є наша Батьківщина – Україна. 

Діти! А що для кожного із вас Україна?   
Рекомендую переглянути!
https://www.youtube.com/watch?v=q6n69cD_4rg        

У моїй Україні немає кордонів: 
І море, і сонце, Дніпро, терикони
Карпати зимою в засніжених шапках,-
Моя Україна! Люблю її! Крапка!

IV етап «Наші найближчі сусіди»
Із Росією, нашою східною сусідкою, ми вже познайомилися. 
Символом другої держави є картопля (бульба), льон, зубр, ліс. Тут проводять фестиваль «Слов’янський базар». Славиться у світі трикотажними виробами. Батьківщина Янки Купали  - це ....
В цій країні народився Шопен. Тут танцюють краков’як, найбільші річки Одра та Вісла - це ....    
Найбільше озеро Центральної Європи – Балатон знаходиться у цій державі. Столиця країни розкинулась на берегах Дунаю  - це ....
У цій країні народилася співачка Софія Ротару. Тут протікає річка Дністер. А ще вона славиться в світі винами, виноградом та соками - це ...
Держава має вихід до Чорного моря, славиться у світі школою художньої гімнастики  - це ...
Ця країна межує з Україною на заході. На її території є гори Карпати і Високі Татри  - це ....
Наносимо названі країни і їх столиці на контурну карту.
V етап «Робимо висновки»

Що нового ти дізнався на уроці?
Що здивувало тебе на уроці?
Як ти оцінюєш свою роботу на уроці?
Домашнє завдання.
Опрацювати сторінки підручника
Написати твір-мініатюру «Подорож у країну моєї мрії».
Не забуваємо щодня 20 хвилин працювати  з картою.

Не забуваємо присилати відповіді на електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com

Не розслабляємося - кінець ІІ семестру не за горами!

5 клас ОЗ
Урок №33
Тема: Узагальнення знань з теми: " Безпека в побуті   і навколишньому середовищі".

І рівень (0,5 бала)

 1. Що з переліченого не можна брати у багатолюдні місця?
а) окуляри                   б) фотоапарат  
в) шарф                        г) паспорт
 2. До якого віку дітям заборонено самостійно їздити у ліфті:
а) до 6 років                      б) до 7 років
в) до 8 років                      г) до 9 років
 3.  У який час НЕ можна засмагати?
а) Зранку                        б) В обід 
в) У вечері                      г) Ніколи
 4. Коли НЕ можна купатись?
а) Коли ти втомлений                         б) Коли гарна погода
в) Коли рятувальників немає поряд  г) Коли друзі не купаються 
 5. Вибери правильний номер щоб викликати пожежників: 
а) 101                     б) 102
в) 103                     г) 104
 6.  Як ми можемо захистити природу?
а) Залишати сміття в лісі            б)  Вмикати без потреби світло  
в) Здавати макулатуру                г) Розпалювати у парку вогнище
ІІ рівень (1 бал)
7. Дай визначення поняття
«Трикутник вогню» -  _
8. Чому вогонь спалахує з більшою силою, коли відчиняють двері, вікно?
9. Під типами речовин впишіть приклади:
Горючі речовини   Важкогорючі    Негорючі речовини
а)гума, б)бензин, в)пісок, г)скло, ґ)солома, д)тканина, е)дерево, є)газ, ж)папір, з)цегла
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Складіть пам’ятку «Правила безпечної поведінки в ліфті»
11. Розташуй свої дії за рівнем безпеки, починаючи з найбезпечнішої.
Ти підеш зі школи:
а) з батьками; 
б) з тим, хто скаже, що прийшов за дорученням батьків; 
в) з другом; 
г) з тим, хто запропонує покатати тебе на мотоциклі? 

IV рівень (3 бала)
12.  Пригадай, як треба поводитись, коли залишаєшся вдома сам.


Не забуваємо присилати відповіді на електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com

Не розслабляємося - кінець ІІ семестру не за горами!


6 -А ОЗ
Урок № 33
Тема: Поведінка в екстремальних ситуаціях.
Доброго дня! Я сподіваюся на творчу і плідну роботу.
Здавна люди вивчають небезпечні ситуації, щоб уникати та попереджувати їх. Але коли це неможливо, людина починає діяти так, щоб врятуватися.

Що таке екстремальна ситуація та які почуття виникають у людей під час екстремальної ситуації?

Прошу терміни виписати в словник термінів та понять.

Екстремальна ситуація — це дуже складні, із ризиком для життя й здоров’я людини обставини.
Людину, яка потрапила в екстремальну ситуацію, можуть охопити певні почуття.
Тривога - негативно забарвлена емоція, що виражає відчуття невизначеності, очікування негативних подій. На відміну від причин страху, причини тривоги зазвичай не усвідомлюються, але вони допомагають людині уникати потенційно шкідливої поведінки.
Небезпека - це явища та процеси, що за певних умов здатні завдавати шкоди здоров’ю чи життю людини або системам, що забезпечують життєдіяльність людей.
Емоційна напруга — стан надмірної мобілізації фізіологічних функцій організму (у першу чергу, нервової системи), що виникає в умовах розв’язання важкого завдання або в небезпечній ситуації.
Страх - це внутрішній стан, зумовлений реальною загрозою. Страх це первинна реакція людини на небезпеку. Саме страх дозволяє людині вижити в більшості випадків. За своєю силою він перевищує всі інші емоції.
Також в екстремальній ситуації люди можуть впадати у відчай, паніку або стресовий стан.
Відчай — це відсутність надії на кращу долю, або зневір’я в уникненні якогось зла. Відчай — це страх без надії.
Паніка - це особливий емоційний стан, що виникає внаслідок нестачі інформації щодо незрозумілої ситуації та який виявляється в стихійних імпульсивних діях.
Стрес — система реакцій організму у відповідь на будьяку висунуту до нього надзвичайну вимогу. Стрес — це відповідь на загрозу, реальну чи уявну. Будь-яка несподіванка, що порушує звичне життя, може стати причиною стресу. Але найнебезпечнішим є стан людини, який психологи визначають як байдужість.
Байдужість — стан, коли людина втрачає віру, надію щодо змін на краще та віддає свою долю на волю випадку. Перестає боротися за життя, перебуває в «режимі очікування».

Епіграфом до нашого уроку сьогодні буде висловлювання Томаса Карлейля:
«Наскільки людина перемагає страх, настільки вона є людиною».
У світовій літературі є багато прикладів поведінки людей в екстремальних ситуаціях. Це і герой роману «Робінзон Крузо» Даніеля Дефо, і пригоди Тома Соєра і Гекельберрі Фінна, і герої Джека Лондона, які підкорювали суворі простори Аляски. Я гадаю, що деякі з цих творів вам відомі. А для мене  однією з найцікавіших книг у світовій літературі, що розповідає про боротьбу людини з екстремальними умовами та ситуаціями, є роман Жуля Берна «Таємничий острів». Рекомендую переглянути:



Над цим романом Жуль Верн працював із 1872 року. Значної уваги автор приділив описам хімічних процесів і технологій. «...Це буде роман про хімію...», писав . Жуль Верн у листі до видавця. Автор багато часу проводив на хімічних фабриках, консультувався з фахівцями-хіміками.
Критики відзначали неправдоподібність зображеного в романі острова: на відокремленому острові вулканічного походження в Тихому океані не могли б жити названі в романі різноманітні тварини й птахи. Багато рослин не могли б рости в цій кліматичній зоні, а мінеральний склад острова неправдоподібно багатий. Однак інші критики стверджували, що острів Лінкольна — це символ усього світу, алегорія земної кулі, переданого у володіння людству — недарма герої проходять весь «технологічний шлях» від добування вогню, полювання й збиральництва до отримання складних хімічних речовин і створення механізмів.
Цікавий факт: в описі технології отримання пороху автор свідомо припустився помилки для того, щоб юні читачі- експериментатори не почали проводити досліди.
Отже, вижити в екстремальній ситуації людині допомагають практичний досвід, сила, витривалість та воля, а також товариська підтримка.
Сьогодні на уроці ми  з вами ознайомимося з алгоритмами дій в різноманітних екстремальних ситуаціях.
У будь-якій екстремальній ситуації насамперед слід повідомити спеціалізовані аварійно-рятувальні служби.
Рекомендую переглянути:

Діти, перегляньте  мультики та з'ясуйте, чи є зв'язок ситуацій героїв мультяшок з екстренними службами:





101 — пожежна частина;
102 — міліція;
103 —швидка допомога;
104 — газова служба.

Що необхідно передати рятувальникам при наступних екстремальних ситуаціях:
 — пожежа в житловому будинку;
 — витік побутового газу на кухні;
— опік шкіри агресивною хімічною речовиною;
 — із вікна оселі ви побачили, як на вулиці декілька людей розпочали жорстоку бійку.

Сформулюйте свою думку щодо основних правил взаємодії з рятувальними службами.
— Що треба робити до приїзду рятувальників?
— Чого не можна робити категорично?
У вас зараз є трішки вільного часу - перегляньте уривок фільму «Поліцейський з дитячого садочку» з А. Шварценегером у головній ролі. :


  У фільмі є два епізоди: на початку роботи головного героя в садочку діти кричать і вибігають з приміщення без усякого порядку, а наприкінці фільму — діти спокійно збираються та спокійно парами виходять зі школи.

Запитання:
- чи вірно діяв головний герой?
- чи слухалися його? чому?

Уявіть, що ви є свідком  в ДТП.
Перегляньте :

Яку необхідно надати  першу допомогу потерпілому, у якого внаслідок ДТП є травма?

Завдання: запропонуйте алгоритм дій в екстремальних ситуаціях:
1) вибух на вулиці;
2) пожежа в житловому будинку;
3) напад злого собаки;
4) до вас на вулиці звертається незнайомець і пропонує піти з ним, каже, що його послали батьки;
5) як вести себе на тонкій кризі?
6) як вести себе в натовпі?

Домашнє завдання:

1. Опрацюйте матеріал підручника.
2. Вивчіть терміни.
3. Дайте відповіді на питання:
  • Які небезпеки на нас очікують у навколишньому світі?
  • Знання яких наук ми використовуємо для подолання надзвичайних ситуацій?
  • Які якості допоможуть нам подолати всі небезпеки?

Не забуваємо присилати відповіді на електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com

Не розслабляємося - кінець ІІ семестру не за горами!










Немає коментарів:

Дописати коментар