Доброго ранку!
Сьогодні вівторок 5 травня 2020 року.
На урок запрошую 6 класи - географія та 5 і 6-А ОЗ.
6 клас географія
Урок № 62
Тема:Практична робота №8 ( на місцевості)
Ознайомлення з одним з природних комплексів
( ландшафтів) своєї місцевості ( яру, річки, лісу, парку, тощо), виявлення взаємозв'язків між його компонентами.
Пропоную роботу виконувати за посиланням:
https://naurok.com.ua/praktichna-robota-7-skladannya-opisu-prirodnogo-kompleksu-svoe-miscevosti-za-tipovim-planom-177186.html
Чекаю виконану роботу на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Основи здоров'я
5 клас
Урок №32
Тема: Відпочинок на природі.
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
То ж пора нам поспішати —
Кличе в подорож дзвінок.
Урок цей зовсім незвичайний
Він вчить багато нас чому.
Хай буде він для нас повчальним.
Для початку дайте відповіді на запитання:
— Чому важливо дотримувати правил безпеки їзди на велосипеді?
— Які частини велосипеда необхідно перевірити перед поїздкою?
— Яким буває відпочинок
— Який відпочинок найкращий?
— Яким є значення активного відпочинку для здоров’я людини?
— Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі?
— Чим приваблює людину ліс?
— У яку пору року вам найбільше подобається відпочивати в лісі?
— Пригадайте свій найкращий відпочинок.
— Розкажіть, де це було?
— 3 ким ви відпочивали?
— Що вам найбільше запам'яталося?
Пропоную вам уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.
Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.
Сьогодні ми з вами відправимося в уявну подорож до лісу.
Щоб з нами не трапилося того , що пережив зайчик, пропоную відгадати:
Влітку зеленіє
А взимку чорніє.
- Що таке ліс?
Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.
Ліс — це казка, ліс — це диво,
Все для всіх у нього є.
Йди і ти у ліс щасливо —
Людям радість він дає.
В кожну пору ліс чарівний,
Придивляйся, впізнавай.
Він веселий, тихий, дивний —
Вчися і спостерігай.
- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?
- Які асоціації у вас виникають?
Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій.
Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.
- Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?
Це небезпека загубитися у лісі, заблукати. Тому до лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими, з батьками, учителями. У лісі є свої закони, за якими живуть столітні дерева, комахи, звірі, птахи. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу.
Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.
- А кого можна побачити у лісі?
- Комах.
- А яких?
- А також можна побачити комарів і павуків.
- Яку ж небезпеку несуть нам комахи?
Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос і бджіл у губи, язик, піднебіння. Необхідно витягти жало й накласти на місце укусу холодний компрес.
Навесні і влітку в лісах чимало кліщів.
Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Щоб ця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами: ніяких босоніжок, шортів, маєчок. Тіло повинно бути закритим. А також комах приваблюють блискучі прикраси, сильні аромати парфумів. Пам'ятайте про це.
При укусах комарів у кров може потрапити отрута, яка викликає гострий біль, набряк.
З ким іще може відбутись небезпечна зустріч?
Раз, два, три, чотири – у лісок ходили,
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок у кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили руки й ніжки.
Всі веселі от чудово!
У лісок підемо знову.
А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку?
- А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі.)
- Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку, деревій, подорожник, материнку, кульбабу.)
- Літо, любе літечко, дай мені смородини, чорної і червоної, і малини дай!
- Їх знайдеш у липні — прокидайся з сонечком, із кущів зривай.
- Літо, любе літечко, дай мені брусниці й ожини дай!
- Їх шукай у серпні — у лісі назбирай.
- Літо, любе літечко, барбарису й журавлини дай!
- Ой не можу дати, вони ще зелені. Як надійде осінь — у неї запитай!
Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди, рослини. їх найкраще не збирати, не їсти.
Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди — вороняче око. вовче лико, дурман звичайний, паслін. А блекота, чистотіл, красавка, конвалія — це отруйні рослини. Але й нищити їх не можна. Адже в природі все збалансовано, все знаходиться у рівновазі.
Не топчи травинку,
Не зірви рослинку!
Бо земля без них,
Як без зірочок ясних,
Їх створив Господь для тебе,
Їх краса для всіх під небом.
Відгадайте загадку:
Гарну шапочку він має,
Радо всіх нас зустрічає.
- Які бувають гриби?
- Так, вони бувають їстівні й отруйні.
- Які їстівні гриби ви знаєте? (Білий гриб, підберезник, лисички, сироїжки, опеньки.)
А чим же небезпечні для життя отруйні гриби?
Мухомори і поганки
Рогача спитали зранку:
- Чом не люблять нас усюди
Дикі звірі, добрі люди?
Відповів їм жук по миті:
- Ви занадто ядовиті.
Вирушаючи з кошиком до лісу, не забувайте, що в кожного їстівного гриба є отруйні двійники.Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпайте, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікуються хворі звірята. А є гриби, що «дружать» з деревами, допомагають їм рости.Усі, хто любить збирати гриби, повинні дотримуватись правила; грибів, яких не знаєте, до кошика не кладіть. Усе, що принесли з лісу в кошиках, обов’язково покажіть дорослим.
Прогулянка на природі з велосипедом чи без нього — найкращий відпочинок. У лісі, в горах, біля водойми можна насолоджуватися чистим повітрям і мальовничими пейзажами. Спів пташок, шурхотіння листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Усе це позитивно впливає на здоров’я.
Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі. Розкажіть:
• де це було;
• з ким ви відпочивали;
• що вам найбільше запам’яталося.
ЛІСОВА ПІСЕНЬКА
Крізь ліси зелені, вікові діброви
дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.
Лащаться в долині квіти кольорові,
дятел на смереці стукотить: «Привіт!»
У розлогих кронах дім лаштують птиці,
велети-дерева нам кивають вслід,
і снують мурашки — лісу трудівниці,—
мама білка кличе діток на обід.
Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,
не злякаєм пташку, білку, оленя,
і мурах домівку чемно обійдемо,
та не потривожим сонне зайченя.
Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,
любить ліс привітний щебет дітлашні.
Є для друзів в нього ягоди й горішки,
а пташки дарують радісні пісні.
Леся Вознюк
Важливо знати!
— Навесні й улітку в лісах та парках багато кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Але жоден кліщ не здатний проникнути крізь одяг з цупкої тканини. Тому не ходи по траві в шортах і намагайся закрити всі ділянки тіла. Після прогулянки зніми з себе одяг, ретельно витруси його і перед тим, як прийняти душ, оглянь своє тіло з усіх боків.
Якщо побачиш кліща, одразу скажи про це дорослим. Разом із ними слід звернутися до лікаря, щоб видалити кліща і перевірити, заразний він чи ні.
Пам’ятка відпочиваючого на природі :
1. Одягайся так, щоб закрити ноги і руки. Візьми светр і куртку з кишенями та каптуром. Надай перевагу яскравому одягу. Не забудь про головний убір.
2. Взуття має бути закритим, на міцній підошві. Не забудь шкарпетки: влітку – бавовняні, а взимку – шерстяні.
3. Речі
4. Вирушай на природу лише з дорослими!
5. Не ламай дерев та кущів! Не руйнуй мурашників!
6. Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!
7. Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях!
8. Не збирайте гриби і незнайомі ягоди!
Гра «Так — ні»
Хто гриби їстівні знає
І збирати їх мастак,
Хай мені відповідає
Словом простим —...
І отруйні теж бувають —
Вам відомо, знають всі
Діти, що гриби ці знають.
Хай говорять чітко —...
Підберезником назвався,
І засмаг — дивіться як!
У червону шапку вбрався.
Його можна брати? ...
На його червоній шляпці
Білі цяточки ясні.
Він красивий, мов у казці.
Будем брати його? ...
Це коричневі маслята —
Шапки в них блищать, мов лак.
Йдіть мерщій сюди, малята.
Їх візьмемо в кошик? ...
Вона родилась на світанку,
Доки трави росяні.
Звуть її бліда поганка.
Вам подобається? ...
Ці жовтенькі сестрички
Любить кожен їсти всмак.
Бо грибочки ті — лисички.
Ви збираєте їх? ...
Ми бліді, ми неяскраві,
Ми поганочки ясні:
Білі, жовті, зеленаві.
В кошик пустите нас? ...
Життя людини пов’язане з водою. Ви також відпочивали на берегах річок, озер, моря. Вода — це стихія, яку люди знають давно, але вона також приховує небезпеку. Тому не можна дітям перебувати біля водойми без дорослих. Під час прогулянки до лісу ви можете зібрати у кошик усе незвичне за формою, структурою чи забарвленням (шматочки кори, фрагменти коріння, сухі квіти, ягоди, плоди дерев тощо). Ці предмети лежать під ногами. Що ж можна з них виготовити:
● казкового змія (шматок коріння);
● гірський пейзаж (фрагмент кори);
● намисто (ягоди, плоди шипшини);
● казкових чоловічків (жолуді);
● композицію (сухі квіти і листочки).
І на прикінці нашої дистанційної зустрічі - пригадаємо:
— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?
— Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?
— Коли гадюка стає небезпечною?
— Де в лісі найбільше кліщів?
— Як уберегтися від кліщів?
— Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
Оберігати ж повсюди
Шлях і стежину і гаї —
Все те окрасою буде
Нашого краю.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал підручника.
2. Використовуючи власні спостереження - складіть власну пам'ятку відпочинку на природі.
3. Вивчіть терміни.
Чекаю виконану роботу на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
6-А клас
Урок №32
Тема: Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів виконання маневрів на велосипеді.
Діти, у нас сьогодні чудовий незвичайний урок! Я сподіваюсь, що наші веселі посмішки, доброта та гарний настрій сприятимуть навчанню.
Подивіться у вікно. Яка чудова весняна погода. Посміхніться золотому сонечку, деревам, квіточкам, пташкам, один одному. Ми – частиночка природи. Давайте пошлемо свою любов всьому живому, що нас оточує і побажаємо всім людям на планеті Земля здоров’я і гарного настрою! (Бажаємо всім здоров’я і гарного настрою).
Вдома ви опрацювали тему «Ти – велосипедист».
Тож, дайте відповіді на питання:
Якого кольору повинен бути світловідбивач на велосипеді позаду?
А якого кольору повинні бути світловідбивачі по боках велосипеда?
Якого кольору повинен бути світловідбивач або фара під час руху дорогою в сутінках і в умовах недостатньої видимості?
А які ще елементи конструкції велосипеда впливають на безпеку руху?
Велосипедний одяг
Спеціальні елементи одягу для велосипедистів роблять людину набагато помітнішою на дорозі, що дуже важливо для всіх учасників руху.
Ще однією властивістю велосипедного одягу є те, що він покращує вашу аеродинаміку і вам легше на окремих ділянках дороги набирати й утримувати швидкість. Це важливо на деяких складних перехрестях і розвилках доріг.
Найкращий головний убір для велосипедиста – захисний шолом. У багатьох країнах світу без нього давно заборонено їздити на велосипеді. І не дивно, адже 75% жертв велосипедних аварій загинули саме від черепно - мозкових травм.
Спеціальні вело рукавички захистять руки при падінні і допоможуть міцно тримати кермо. Взуття має бути міцним, із жорсткою підошвою (спортивне взуття).
Штани еластичні, або широкі з звуженими донизу холошами, влітку велосипедні або звичайні шорти. І тоді можна не турбуватися про те, що в найвідповідальніший момент у вас раптом «зажує» штанину в ланцюг.
А чи знаєте ви:
Уже багато років у Нідерландах відзначають День велосипедиста. Кожну другу суботу травня майже все населення Нідерландів сідає на велосипеди та подорожує своєю місце вістю.
У Харкові також багато років поспіль проводиться «Велодень».
Це спортивне свято, що відбувається зазвичай у травні, збирає велику кількість прихильників пересування на цьому екологічному виді транспорту.
12 вересня минулого року і в Бугаївці відбувся велокрос і багато хто з вас брав участь в цих змаганнях. Ми з вами сьогодні організуємо свій «велодень». От же, почнемо!
Як ви гадаєте:
- Велосипедист — це водій чи пішохід?
- З якого віку дозволяється їздити на велосипедах проїзною частиною дороги?
- Як підбирається розмір велосипеда?
- Де краще купувати велосипед?
Відповіді:
Велосипед підбирається вимірявши довжину ноги від п’ятки до тазостегнового суглобу. Розмір велосипеда визначається відстанню від центра каретки до сидіння.
Велосипед краще купувати в магазині.
Нас в гості запросило чарівне літо. Тепленько, сонячно, гарно! Та, ні… Не просто гарно, а чудово, казково! Літо приносить красу, тепло і радість. Теплі промені яскравого сонечка зігрівають навколишній світ. Дивовижна пора року, неповторна. У всьому панує гармоня і злагодженість. Ми їдемо на велосипедах, уважно придивляємось довкола і помічаємо, що колоситься збіжжя, наливаються солодкими соками сади і городи. У повітрі пахне чимось таким дивовижно ніжним і надзвичайним. А яке небо! Небо несказанно чисте, синє – синє, а в ньому літають пташки. Все цвіте, достигає. І кожна ягідка додає радість і задоволення.
Дорога, по якій ми їдемо, стелиться через фруктовий сад. Відчуйте аромат свіжих яблук, груш, слив. Ми зупиняємось і йдемо стежинкою поміж дерев, які радо вітають нас. Тут не так спекотно, як у полі, а прохолодно, приємно. Ось ми підходимо до яблуні, рясно всипаної плодами, і помічаємо, що на одному найбільшому яблуці дивом з’являється для нас інформація: «Хизування, їзда без рук – велика ймовірність падіння». А на іншому яблуці ми бачимо напис: «Занадто важкий вантаж на багажнику порушує стійкість, заважає виконувати маневри». Ми рухаємось далі і нашу увагу привернула розлога груша зі спілими, соковитими плодами. Ми беремо в руки грушу і читаємо напис «Пасажир на рамі заважає велосипедисту дивитись на дорогу», а інша груша розповідає нам про «Вантаж, що виступає по ширині чи довжині небезпечний для пішоходів і велосипедиста». На третій груші написано «Тягти на буксирі інший велосипед нерозумно. Впадете обоє». Пройшовши десь 20 кроків ми побачили дивовижне явище природи – веселку. Її дуже рідко випадає можливість побачити. Та нам пощастило. Таке видовище не забувається. Вона просто зачаровує. Але, що це? Зверніть увагу на червоному кольорі веселки написано «Два велосипеда поруч на дорозі перешкоджають безпечному руху транспорту», на зеленому кольорі – «Перевезення вантажів на кермі зміщує центр рівноваги велосипеда», а на блакитному - «Чіпляння до автомобіля на ходу – прямий шлях до серйозних травм». Ми милуємось веселкою. Сад тихенько шелестить, радо розмовляючи з нами.
Чудова пора року. І ми закохано дивимося на цей казковий і дивовижний світ, у якому випало щастя жити.
Подякуйте саду за відпочинок, за казку і нові знання, пошліть йому свою любов! А тепер настала пора завершувати нашу уявну подорож. Відчуйте прилив сил до рук і ніг. Це нові сили здоров’я наповнили вас! Вдихніть глибоко, посміхніться. І давайте обговоримо, що кому вдалося побачити.
Що ви уявили під час уявної прогулянки?
Який настрій був у вас?
Які кольори ви бачили?
Вчитель пропонує дітям скуштувати яблук і згадати які ж правила - заборони вони зустріли в літньому саду.
Ваші дії в наступних ситуаціях:
Ти їдеш на велосипеді. Раптом на дорогу вибігає собака. У таких ситуаціях багато залежить від твоєї реакції – чи встигнеш загальмувати або повернути в бік. Для водія дуже важливою є швидка реакція на зміну дорожньої ситуації. Розвинути її допоможе така цікава гра. В неї грають удвох. Один учень тримає лінійку (25-30 см) великим і вказівним пальцями. Несподівано він відпускає лінійку, а інший учень має зловити її великим і вказівним пальцями. Якщо лінійка пролетіла більш як 13 см, твоя реакція недостатня, щоб сідати за кермо велосипеда.
Перегляньте мультик та дайте відповіді на питання:
Так які ж правила їзди на велосипеді порушили Льолік і Болік?
Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога, безперечно,
Дуже-дуже небезпечна.
Та як правила всі знаєш
І щодня їх пам’ятаєш,
То, звичайно, що тоді,
Ти не будеш у біді .
Домашнє завдання.
І рівень: опрацювати параграф 30, 31.
ІІ рівень: намалювати дорожні знаки для велосипедистів.
ІІІ рівень: підготувати доповіді за темою: «Поведінка в екстремальних ситуаціях» .
Чекаю виконану роботу на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Сьогодні вівторок 5 травня 2020 року.
На урок запрошую 6 класи - географія та 5 і 6-А ОЗ.
6 клас географія
Урок № 62
Тема:Практична робота №8 ( на місцевості)
Ознайомлення з одним з природних комплексів
( ландшафтів) своєї місцевості ( яру, річки, лісу, парку, тощо), виявлення взаємозв'язків між його компонентами.
Пропоную роботу виконувати за посиланням:
https://naurok.com.ua/praktichna-robota-7-skladannya-opisu-prirodnogo-kompleksu-svoe-miscevosti-za-tipovim-planom-177186.html
Чекаю виконану роботу на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Основи здоров'я
5 клас
Урок №32
Тема: Відпочинок на природі.
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
То ж пора нам поспішати —
Кличе в подорож дзвінок.
Урок цей зовсім незвичайний
Він вчить багато нас чому.
Хай буде він для нас повчальним.
Для початку дайте відповіді на запитання:
— Чому важливо дотримувати правил безпеки їзди на велосипеді?
— Які частини велосипеда необхідно перевірити перед поїздкою?
— Яким буває відпочинок
— Який відпочинок найкращий?
— Яким є значення активного відпочинку для здоров’я людини?
— Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на природі?
— Чим приваблює людину ліс?
— У яку пору року вам найбільше подобається відпочивати в лісі?
— Пригадайте свій найкращий відпочинок.
— Розкажіть, де це було?
— 3 ким ви відпочивали?
— Що вам найбільше запам'яталося?
Пропоную вам уявити подорож у світ природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й ставитися до природи треба, як до самого себе.
Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити, не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої поведінки.
Сьогодні ми з вами відправимося в уявну подорож до лісу.
Влітку зеленіє
А взимку чорніє.
- Що таке ліс?
Ліс — це народне багатство. Він дарує людям цінну деревину. Ліс — це фабрика кисню, зелена аптека. Ліс — житло, де звірі і птахи можуть знайти собі поживу. Митці завжди оспівували і оспівують природу у казках, піснях, віршах.
Ліс — це казка, ліс — це диво,
Все для всіх у нього є.
Йди і ти у ліс щасливо —
Людям радість він дає.
В кожну пору ліс чарівний,
Придивляйся, впізнавай.
Він веселий, тихий, дивний —
Вчися і спостерігай.
- Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово «ліс»?
- Які асоціації у вас виникають?
Найкращий відпочинок — на природі. Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій.
Сьогодні ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас—друг, а коли — ворог. Дізнаймося, як треба поводитися, щоб обминути всі можливі небезпеки, відпочинок приніс радість, задоволення і хороше самопочуття.
- Яка найперша небезпека може чекати на нас у лісі?
Це небезпека загубитися у лісі, заблукати. Тому до лісу дітям вашого віку можна йти лише з дорослими, з батьками, учителями. У лісі є свої закони, за якими живуть столітні дерева, комахи, звірі, птахи. Тому в ліс варто заходити спокійно, без галасу.
Під час відпочинку в лісі треба пам’ятати, що господарі у ньому все ж таки не ми. Натрапити на них можна рідко, адже, почувши людину, вони втікають. Слід остерігатися зустрічі з дикими звір’ями. А якщо побачили, дайте можливість їм утекти. Адже коли вони хворіють на сказ, кидаються на людей. При укусі тварини слід звернутися до лікаря.
- А кого можна побачити у лісі?
- Комах.
- А яких?
- А також можна побачити комарів і павуків.
- Яку ж небезпеку несуть нам комахи?
Укуси комах можуть виявитися небезпечними, оскільки серед них багато отруйних. Особливо небезпечними є укуси ос і бджіл у губи, язик, піднебіння. Необхідно витягти жало й накласти на місце укусу холодний компрес.
Навесні і влітку в лісах чимало кліщів.
Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Щоб ця невидимка вас несподівано не атакувала, одягайтеся у ліс за правилами: ніяких босоніжок, шортів, маєчок. Тіло повинно бути закритим. А також комах приваблюють блискучі прикраси, сильні аромати парфумів. Пам'ятайте про це.
При укусах комарів у кров може потрапити отрута, яка викликає гострий біль, набряк.
З ким іще може відбутись небезпечна зустріч?
Раз, два, три, чотири – у лісок ходили,
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок у кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили руки й ніжки.
Всі веселі от чудово!
У лісок підемо знову.
А тепер скажіть, хто милує наше око на відпочинку?
- А які бувають рослини? (Отруйні і цілющі.)
- Які ж рослини можна використовувати для лікування? (Ромашку, деревій, подорожник, материнку, кульбабу.)
- Літо, любе літечко, дай мені смородини, чорної і червоної, і малини дай!
- Їх знайдеш у липні — прокидайся з сонечком, із кущів зривай.
- Літо, любе літечко, дай мені брусниці й ожини дай!
- Їх шукай у серпні — у лісі назбирай.
- Літо, любе літечко, барбарису й журавлини дай!
- Ой не можу дати, вони ще зелені. Як надійде осінь — у неї запитай!
Крім смачних поживних і корисних для нас, людей, ягід, у лісі ще ростуть отруйні ягоди, рослини. їх найкраще не збирати, не їсти.
Про них потрібно знати й чітко їх розпізнавати. Отруйні ягоди — вороняче око. вовче лико, дурман звичайний, паслін. А блекота, чистотіл, красавка, конвалія — це отруйні рослини. Але й нищити їх не можна. Адже в природі все збалансовано, все знаходиться у рівновазі.
Не топчи травинку,
Не зірви рослинку!
Бо земля без них,
Як без зірочок ясних,
Їх створив Господь для тебе,
Їх краса для всіх під небом.
Відгадайте загадку:
Гарну шапочку він має,
Радо всіх нас зустрічає.
- Які бувають гриби?
- Так, вони бувають їстівні й отруйні.
- Які їстівні гриби ви знаєте? (Білий гриб, підберезник, лисички, сироїжки, опеньки.)
А чим же небезпечні для життя отруйні гриби?
Мухомори і поганки
Рогача спитали зранку:
- Чом не люблять нас усюди
Дикі звірі, добрі люди?
Відповів їм жук по миті:
- Ви занадто ядовиті.
Вирушаючи з кошиком до лісу, не забувайте, що в кожного їстівного гриба є отруйні двійники.Не всі гриби потрібно зривати. Зустріли незнайомий грибок — не чіпайте, не топчіть: комусь він дуже потрібний. Деякими видами грибів лікуються хворі звірята. А є гриби, що «дружать» з деревами, допомагають їм рости.Усі, хто любить збирати гриби, повинні дотримуватись правила; грибів, яких не знаєте, до кошика не кладіть. Усе, що принесли з лісу в кошиках, обов’язково покажіть дорослим.
Прогулянка на природі з велосипедом чи без нього — найкращий відпочинок. У лісі, в горах, біля водойми можна насолоджуватися чистим повітрям і мальовничими пейзажами. Спів пташок, шурхотіння листя, плескіт хвиль заспокоюють, і ти відчуваєш єднання з природою. Усе це позитивно впливає на здоров’я.
Пригадайте свій найкращий відпочинок на природі. Розкажіть:
• де це було;
• з ким ви відпочивали;
• що вам найбільше запам’яталося.
ЛІСОВА ПІСЕНЬКА
Крізь ліси зелені, вікові діброви
дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.
Лащаться в долині квіти кольорові,
дятел на смереці стукотить: «Привіт!»
У розлогих кронах дім лаштують птиці,
велети-дерева нам кивають вслід,
і снують мурашки — лісу трудівниці,—
мама білка кличе діток на обід.
Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,
не злякаєм пташку, білку, оленя,
і мурах домівку чемно обійдемо,
та не потривожим сонне зайченя.
Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,
любить ліс привітний щебет дітлашні.
Є для друзів в нього ягоди й горішки,
а пташки дарують радісні пісні.
Леся Вознюк
Важливо знати!
— Навесні й улітку в лісах та парках багато кліщів. Деякі з них є носіями небезпечних хвороб. Але жоден кліщ не здатний проникнути крізь одяг з цупкої тканини. Тому не ходи по траві в шортах і намагайся закрити всі ділянки тіла. Після прогулянки зніми з себе одяг, ретельно витруси його і перед тим, як прийняти душ, оглянь своє тіло з усіх боків.
Якщо побачиш кліща, одразу скажи про це дорослим. Разом із ними слід звернутися до лікаря, щоб видалити кліща і перевірити, заразний він чи ні.
Пам’ятка відпочиваючого на природі :
1. Одягайся так, щоб закрити ноги і руки. Візьми светр і куртку з кишенями та каптуром. Надай перевагу яскравому одягу. Не забудь про головний убір.
2. Взуття має бути закритим, на міцній підошві. Не забудь шкарпетки: влітку – бавовняні, а взимку – шерстяні.
3. Речі
4. Вирушай на природу лише з дорослими!
5. Не ламай дерев та кущів! Не руйнуй мурашників!
6. Прибирай за собою. Не залишай у лісі сміття!
7. Не розпалюй вогнищ у заборонених місцях!
8. Не збирайте гриби і незнайомі ягоди!
Гра «Так — ні»
Хто гриби їстівні знає
І збирати їх мастак,
Хай мені відповідає
Словом простим —...
І отруйні теж бувають —
Вам відомо, знають всі
Діти, що гриби ці знають.
Хай говорять чітко —...
Підберезником назвався,
І засмаг — дивіться як!
У червону шапку вбрався.
Його можна брати? ...
На його червоній шляпці
Білі цяточки ясні.
Він красивий, мов у казці.
Будем брати його? ...
Це коричневі маслята —
Шапки в них блищать, мов лак.
Йдіть мерщій сюди, малята.
Їх візьмемо в кошик? ...
Вона родилась на світанку,
Доки трави росяні.
Звуть її бліда поганка.
Вам подобається? ...
Ці жовтенькі сестрички
Любить кожен їсти всмак.
Бо грибочки ті — лисички.
Ви збираєте їх? ...
Ми бліді, ми неяскраві,
Ми поганочки ясні:
Білі, жовті, зеленаві.
В кошик пустите нас? ...
Життя людини пов’язане з водою. Ви також відпочивали на берегах річок, озер, моря. Вода — це стихія, яку люди знають давно, але вона також приховує небезпеку. Тому не можна дітям перебувати біля водойми без дорослих. Під час прогулянки до лісу ви можете зібрати у кошик усе незвичне за формою, структурою чи забарвленням (шматочки кори, фрагменти коріння, сухі квіти, ягоди, плоди дерев тощо). Ці предмети лежать під ногами. Що ж можна з них виготовити:
● казкового змія (шматок коріння);
● гірський пейзаж (фрагмент кори);
● намисто (ягоди, плоди шипшини);
● казкових чоловічків (жолуді);
● композицію (сухі квіти і листочки).
І на прикінці нашої дистанційної зустрічі - пригадаємо:
— Які небезпечні ситуації можуть виникнути на відпочинку?
— Як уникнути зустрічі з дикими тваринами?
— Коли гадюка стає небезпечною?
— Де в лісі найбільше кліщів?
— Як уберегтися від кліщів?
— Назвіть речі та одяг для прогулянки на природу.
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
Оберігати ж повсюди
Шлях і стежину і гаї —
Все те окрасою буде
Нашого краю.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал підручника.
2. Використовуючи власні спостереження - складіть власну пам'ятку відпочинку на природі.
3. Вивчіть терміни.
Чекаю виконану роботу на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
6-А клас
Урок №32
Тема: Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів виконання маневрів на велосипеді.
Діти, у нас сьогодні чудовий незвичайний урок! Я сподіваюсь, що наші веселі посмішки, доброта та гарний настрій сприятимуть навчанню.
Подивіться у вікно. Яка чудова весняна погода. Посміхніться золотому сонечку, деревам, квіточкам, пташкам, один одному. Ми – частиночка природи. Давайте пошлемо свою любов всьому живому, що нас оточує і побажаємо всім людям на планеті Земля здоров’я і гарного настрою! (Бажаємо всім здоров’я і гарного настрою).
Вдома ви опрацювали тему «Ти – велосипедист».
Тож, дайте відповіді на питання:
Якого кольору повинен бути світловідбивач на велосипеді позаду?
А якого кольору повинні бути світловідбивачі по боках велосипеда?
Якого кольору повинен бути світловідбивач або фара під час руху дорогою в сутінках і в умовах недостатньої видимості?
А які ще елементи конструкції велосипеда впливають на безпеку руху?
Велосипедний одяг
Спеціальні елементи одягу для велосипедистів роблять людину набагато помітнішою на дорозі, що дуже важливо для всіх учасників руху.
Ще однією властивістю велосипедного одягу є те, що він покращує вашу аеродинаміку і вам легше на окремих ділянках дороги набирати й утримувати швидкість. Це важливо на деяких складних перехрестях і розвилках доріг.
Найкращий головний убір для велосипедиста – захисний шолом. У багатьох країнах світу без нього давно заборонено їздити на велосипеді. І не дивно, адже 75% жертв велосипедних аварій загинули саме від черепно - мозкових травм.
Спеціальні вело рукавички захистять руки при падінні і допоможуть міцно тримати кермо. Взуття має бути міцним, із жорсткою підошвою (спортивне взуття).
Штани еластичні, або широкі з звуженими донизу холошами, влітку велосипедні або звичайні шорти. І тоді можна не турбуватися про те, що в найвідповідальніший момент у вас раптом «зажує» штанину в ланцюг.
А чи знаєте ви:
Уже багато років у Нідерландах відзначають День велосипедиста. Кожну другу суботу травня майже все населення Нідерландів сідає на велосипеди та подорожує своєю місце вістю.
У Харкові також багато років поспіль проводиться «Велодень».
Це спортивне свято, що відбувається зазвичай у травні, збирає велику кількість прихильників пересування на цьому екологічному виді транспорту.
12 вересня минулого року і в Бугаївці відбувся велокрос і багато хто з вас брав участь в цих змаганнях. Ми з вами сьогодні організуємо свій «велодень». От же, почнемо!
Як ви гадаєте:
- Велосипедист — це водій чи пішохід?
- З якого віку дозволяється їздити на велосипедах проїзною частиною дороги?
- Як підбирається розмір велосипеда?
- Де краще купувати велосипед?
Відповіді:
Велосипед підбирається вимірявши довжину ноги від п’ятки до тазостегнового суглобу. Розмір велосипеда визначається відстанню від центра каретки до сидіння.
Велосипед краще купувати в магазині.
Нас в гості запросило чарівне літо. Тепленько, сонячно, гарно! Та, ні… Не просто гарно, а чудово, казково! Літо приносить красу, тепло і радість. Теплі промені яскравого сонечка зігрівають навколишній світ. Дивовижна пора року, неповторна. У всьому панує гармоня і злагодженість. Ми їдемо на велосипедах, уважно придивляємось довкола і помічаємо, що колоситься збіжжя, наливаються солодкими соками сади і городи. У повітрі пахне чимось таким дивовижно ніжним і надзвичайним. А яке небо! Небо несказанно чисте, синє – синє, а в ньому літають пташки. Все цвіте, достигає. І кожна ягідка додає радість і задоволення.
Дорога, по якій ми їдемо, стелиться через фруктовий сад. Відчуйте аромат свіжих яблук, груш, слив. Ми зупиняємось і йдемо стежинкою поміж дерев, які радо вітають нас. Тут не так спекотно, як у полі, а прохолодно, приємно. Ось ми підходимо до яблуні, рясно всипаної плодами, і помічаємо, що на одному найбільшому яблуці дивом з’являється для нас інформація: «Хизування, їзда без рук – велика ймовірність падіння». А на іншому яблуці ми бачимо напис: «Занадто важкий вантаж на багажнику порушує стійкість, заважає виконувати маневри». Ми рухаємось далі і нашу увагу привернула розлога груша зі спілими, соковитими плодами. Ми беремо в руки грушу і читаємо напис «Пасажир на рамі заважає велосипедисту дивитись на дорогу», а інша груша розповідає нам про «Вантаж, що виступає по ширині чи довжині небезпечний для пішоходів і велосипедиста». На третій груші написано «Тягти на буксирі інший велосипед нерозумно. Впадете обоє». Пройшовши десь 20 кроків ми побачили дивовижне явище природи – веселку. Її дуже рідко випадає можливість побачити. Та нам пощастило. Таке видовище не забувається. Вона просто зачаровує. Але, що це? Зверніть увагу на червоному кольорі веселки написано «Два велосипеда поруч на дорозі перешкоджають безпечному руху транспорту», на зеленому кольорі – «Перевезення вантажів на кермі зміщує центр рівноваги велосипеда», а на блакитному - «Чіпляння до автомобіля на ходу – прямий шлях до серйозних травм». Ми милуємось веселкою. Сад тихенько шелестить, радо розмовляючи з нами.
Чудова пора року. І ми закохано дивимося на цей казковий і дивовижний світ, у якому випало щастя жити.
Подякуйте саду за відпочинок, за казку і нові знання, пошліть йому свою любов! А тепер настала пора завершувати нашу уявну подорож. Відчуйте прилив сил до рук і ніг. Це нові сили здоров’я наповнили вас! Вдихніть глибоко, посміхніться. І давайте обговоримо, що кому вдалося побачити.
Що ви уявили під час уявної прогулянки?
Який настрій був у вас?
Які кольори ви бачили?
Вчитель пропонує дітям скуштувати яблук і згадати які ж правила - заборони вони зустріли в літньому саду.
Ваші дії в наступних ситуаціях:
Ти їдеш на велосипеді. Раптом на дорогу вибігає собака. У таких ситуаціях багато залежить від твоєї реакції – чи встигнеш загальмувати або повернути в бік. Для водія дуже важливою є швидка реакція на зміну дорожньої ситуації. Розвинути її допоможе така цікава гра. В неї грають удвох. Один учень тримає лінійку (25-30 см) великим і вказівним пальцями. Несподівано він відпускає лінійку, а інший учень має зловити її великим і вказівним пальцями. Якщо лінійка пролетіла більш як 13 см, твоя реакція недостатня, щоб сідати за кермо велосипеда.
Перегляньте мультик та дайте відповіді на питання:
Так які ж правила їзди на велосипеді порушили Льолік і Болік?
Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога, безперечно,
Дуже-дуже небезпечна.
Та як правила всі знаєш
І щодня їх пам’ятаєш,
То, звичайно, що тоді,
Ти не будеш у біді .
Домашнє завдання.
І рівень: опрацювати параграф 30, 31.
ІІ рівень: намалювати дорожні знаки для велосипедистів.
ІІІ рівень: підготувати доповіді за темою: «Поведінка в екстремальних ситуаціях» .
Чекаю виконану роботу на електронну пошту:
vetuschka1106@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар