Всім привіт!
Сьогодні четвер 21 травня 2020 року.
Тож, розпочнемо наше дистанційне навчання
і до роботи запрошую 7, 8 10 клас географія та 6-Б ОЗ.
7 клас географія
Урок №68
Тема: Екологічні забруднення материків та океанів.
Пригадаємо:
Сьогодні четвер 21 травня 2020 року.
Тож, розпочнемо наше дистанційне навчання
і до роботи запрошую 7, 8 10 клас географія та 6-Б ОЗ.
7 клас географія
Урок №68
Тема: Екологічні забруднення материків та океанів.
Пригадаємо:
Які види господарської діяльності поширені у вашій місцевості?
Які зміни природних комплексів спричиняє господарська діяльність?
Фахівці стверджують, що за останні десятиріччя у світі було використано стільки природних ресурсів, скільки за всю попередню історію людства. У зв’язку з цим виникла загроза виснаження і навіть вичерпання багатьох видів ресурсів. Одночасно зросли масштаби повернення в природу відходів, що спричиняє загрозу забруднення навколишнього середовища.
Перегляньте:
Види забруднення
Під забрудненням навколишнього середовища розуміють небажану зміну його властивостей в результаті надходження різних речовин і з’єднань антропогенного походження. Це забруднення шкідливо впливає на літосферу, гідросферу, атмосферу, біосферу, на будівлі, конструкції і матеріали, а зрештою й на саму людину.
За характером та властивостями забруднювальних речовин виділяють різні види забруднень:
• Хімічне — потрапляння в навколишнє середовище хімічних речовин та сполук).
• Радіоактивне (зараження радіоактивними елементами).
• Теплове (викиди тепла).
• Шумове (підвищений рівень шуму).
• Біологічне (потрапляння хвороботворних мікроорганізмів).
Джерела забруднення
Головними джерелами забруднення навколишнього середовища є промислові підприємства, транспорт, сільське господарство, побутова діяльність людей.
Забруднення гідросфери — основним джерелом забруднення є стічні води з промислових підприємств (загальний обсяг до 1 тис. км3 на рік), побутове та будівельне сміття. Найбільш забруднені: Рейн, Дунай, Сіна, Тибр, Міссісіпі, Огайо, Волґа, Дніпро, Дон, Дністер, Ніл, Ґанґ.
Забруднення атмосфери — основним джерелом є продукти згоряння мінерального палива під час роботи промислових підприємств, транспорту. У повітря потрапляють окисли вуглецю, сірки, азоту. Наслідки: посилення парникового ефекту, випадіння кислотних дощів. Глобальні: зміни клімату, танення льодовиків тощо.
Забруднення ґрунтів — промисловими і сільськогосподарські відходами, отрутохімікатами, радіоактивними речовинами, побутовим сміттям, добривами. Наслідки: зниження родючості, утворення непродуктивних земель — «бедлендів».
Забруднення Світового океану — щорічно потрапляє близько 100 млн тонн відходів, у тому числі 3-4 млн тонн нафти і нафтопродуктів.
Радіоактивне забруднення — забруднення атмосфери, гідросфери, ґрунтів радіоактивними речовинами (аварія на ЧАЕС, 1986 р.; аварія на «Фукусімі» 2011 р.).
(Виступи учнів, що мали випереджальне завдання, з повідомленнями про найбільш небезпечні екологічні катастрофи у світі)
Цілісність географічної оболонки та взаємопов’язаність природних процесів і явищ потребують узгодженості та об’єднання зусиль міжнародної спільноти у розв’язанні екологічних проблем.
Стокгольмська конференція ООН (1972 р.) — вперше були розроблені та сформульовані основні принципи міжнародної екологічної співпраці.
Міжнародні організації з охорони природи:
«Міжнародний союз з охорони природи» (МСОП) — розробляння наукових основ охорони й відновлення дикої природи.
Global Nest — міжнародна асоціація вчених, технологів, інженерів — наукові й технологічні дослідження навколишнього середовища.
Всесвітній фонд дикої природи (англ. World Wide Fund for Nature) — найбільша незалежна природоохоронна організація у світі.
«Ґрінпіс» (англ. «зелений світ») — найвпливовіша та найвідоміша екологічна організація планети.
♦ Що таке забруднення? Про які види забруднень ви дізналися сьогодні на уроці?
♦ Як змінюється склад атмосфери у зв’язку з роботою промислових підприємств і транспорту?
♦ Як запобігти потраплянню шкідливих речовин у гідросферу?
♦ Чому для подолання проблем забруднення навколишнього середовища необхідно об’єднання зусилля усього людства?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
■ Опрацюйте матеріал вашого підручника.
■ Завершіть роботу над дослідженням: «Шляхи розв’язування екологічних проблем», запропонуйте результати роботи групи у вигляді доповіді з мультимедійним супроводом.
УВАГА! Я звертаюсь до тих, хто вирішив, що карантин це канікули. Якщо до 25 травня я не побачу на своїй електронній адресі ваші виконані завдання ви будете НЕ АТЕСТОВАНІ і це остаточне рішення, і діє на ВСІХ БЕЗ ВИНЯТКУ.
Нагадую електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com
8 клас географія
Урок №69
Тема: Тематичне оцінювання за розділом 4.
1. Виберіть серед запропонованих релігій три світові.
а) Синтоїзм б) Іслам в) Буддизм г) Фетишизм д) Конфуціанство е) Християнство
2. Назвіть найдавнішу релігію
а) Християнство б) Іслам в) Буддизм г) Протестантизм
3. Чи згодні ви із твердженням, що іслам - наймолодша релігія?
а) Так б) Ні
4. Виберіть серед запропонованих релігій три протестантські конфесії, що поширені в Україні.
а) Адвентисти б) Суніти в) Шиїти г) Реформати д) Свідки Єгови
5. Назвіть країну, в якій більшість населення є католиками.
а) Білорусь б) Японія в) Польща г) Німеччина
6. Назвіть країну, яка є загальновизнаним центром протестантизму.
а) США б) Іспанія в) Індія г) Росія
7. У яких країнах відбувся «демографічний вибух» у ХХ ст.?
а) У високорозвинених б) У країнах, що розвиваються в) У країнах «великої сімки». г)У всіх країнах
8. Яка область України вирізняється найбільшим рівнем урбанізації?
а) Київська б) Січеславська в) Львівська г) Донецька
9. Виберіть три правильні відповіді . Які риси притаманні для механічного руху населення України?
а) Перевищення смертності над народжуваністю
б) Від’ємне сальдо міграцій
в) Відтік працездатного населення у східні частини країн
г) Маятникові міграції в міських агломераціях
д) Відтік частини населення міст у передмістя
е) Внутрішні міграції з півдня на північ країни
є) Депопуляція
10. Виберіть три правильні відповіді . У яких областях частка українців перевищує 90% від усього населення ?
а) Вінницька область б) Донецька область в) Луганська область г) Івано-Франківська область
д) Одеська область е) Львівська область є) Херсонська область
11. Як називають процес зростання частки міського населення та поширення міського способу життя?
а) Відтворення населення б) Міська агломерація в) Урбанізація г) Субурбанізація
12. Яке твердження про населення України є правильним?
а) Україна – багатонаціональна держава б) Русини живуть на кордоні з Росією в) Найбільшою формою міського розселення в Україні є мегаполіс
13. Як називають скупчення населених пунктів, між якими існують тісні зв’язки та відбуваються маятникові міграції?
а) Мегаполіс б) Міська агломерація в) Урбанізація г) Субурбанізація
14. Яке твердження про християнство є правильним?
а) Друга за кількістю вірян світова релігія б) Є національною релігією в) Становлять понад 45% населення планети г) Священною книгою є коран
15. Виберіть три правильні відповіді . Які характерні ознаки властиві країнам, які стикаються з проблемою «старіння нації»?
а) Тривалість життя є високою
б) Великий відсоток осіб молодого віку
в) Високі показники народжуваності
г) Відносно низька смертність
д) Високий природний приріст
е) Низькі показники народжуваності
є) Тривалість життя є низькою
16. Як називається система державних заходів з регулювання народжуваності в бажаному напрямку?
а) Демографічна політика б) Демографічна революція в) Демографічна ситуація г)Демографічний вибух
17. Що є найбільшою формою розселення в сучасному світі?
а) Місто-мільйонер б) Місто-мультимільйонер в) Міська агломерація г)Мегаполіс
18. До якої мовної групи відносяться українці?
а) Романська б) Німецька в) Індоарійська г) Слов'янська
19. В якій області зосереджені майже всі угорці?
а) Львівська б) Закарпатська в) Чернівецька г) Одеська
20. Виберіть серед запропонованих народів України три етнографічні групи.
а) Гуцули б) Гагаузи в) Євреї г) Бойки д) Литвини
21. Націю, яка дала назву державі, називають...
а) Корінною б) Титульний етнос в) Національною меншиною
22. Корінним народом України є ...
а) Українці б) Росіяни в) Болгари г) Кримські татари
23. За національним складом білььшість країн Європи належить до:
а) однонаціональних б) багатонаціональних в) двонаціональних
24. Найбільшою мовною сім'єю є:
а) індоєвропейська б) китайсько-тібетська в) алтайська
Кожна вірна відповідь = 0, 5 бала.
УВАГА! Я звертаюсь до тих, хто вирішив, що карантин це канікули. Якщо до 25 травня я не побачу на своїй електронній адресі ваші виконані завдання ви будете НЕ АТЕСТОВАНІ і це остаточне рішення, і діє на ВСІХ БЕЗ ВИНЯТКУ.
Нагадую електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com
10 клас географія
Урок №34
Тема: Досвід реалізації сталого розвитку в різних країнах та стратегія збалансованого розвитку України.
Проведемо не велику географічну розминку:
- Економіка це-
- Які чинники необхідні для виробництва благ?
- Які види економічних благ ви знаєте?
- Які суб’єкти економічних відносин ви можете назвати?
- Класифікація потреб людини за Маслоу.
- Які ресурси необхідні для благ, перерахуйте їх.
- Обмін це-
- Суб’єктом економічних відносин можуть бути
- До об’єктів економічних відносин належать
- Які основні відмінності процесів виробництва, розподілу, обміну?
Сьогодні ми з вами в черговий раз пригадаємо про раціональне й ефективне використання ресурсів, виокремимо основні цілі сталого розвитку, з'ясуємо питання необхідності збереження глобальної рівноваги й причетності кожного з нас до проблем навколишнього середовища та життя суспільства, які пов’язані з нашою системою цінностей, а також навчимось діяти у напрямі сталого розвитку.
Назвати чинники, які сприяють раціональному використанню природних ресурсів?
Допоможіть мені дати відповіді на запитання:
Назвати чинники, які призводять до не раціонального використання природних ресурсів?
Наскільки легко вам було підбирати такі факти? Чому?
Яке відношення до уроку має інформація, учасників гри?
Уперше поняття сталого розвитку було сформульовано у доповіді «OurCommonFuture» («Наше спільне майбутнє») голови Міжнародної комісії з питань екології та розвитку ООН Гру ХарлемБрутланд у 1987 році. Воно трактувалось достатньо просто і конкретно: це такий розвиток, який задовольняє потреби сучасності, але не ставить під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти свої потреби.
На 2-й Конференції ООН з навколишнього середовища (Ріо-де-Жанейро,1992 р.) вперше було сформульовано основні положення стійкого розвитку, задекларовані у програмному документі «Порядок денний ХХІ століття», або «Програма 21». Наступні міжнародні зустрічі - конференція в Кіото (1997 р.), відома як «Кіотський протокол», 3-я Конференція ООН з проблем клімату Землі (Бонн, 2001 р.), 4-та Конференція ООН (Йоганнесбург, 2002 р.) - сприяли координації зусиль усіх країн і виробленню на цій основі стратегії рішучих дій і практичних заходів у подоланні впливу техногенних факторів на довкілля.
Необхідно зазначити, що поняття сталий розвиток не є тотожним поняттям економічно стабільний і екологічно безпечний розвиток (екорозвиток). Мова не йде тільки про забезпечення прогресу економіки та ресурси для неї або лише про збереження природи. Поняття сталого розвитку виражає досить просту ідею: необхідно досягнути гармонії між людьми – з одного боку і суспільством та природою – з іншого. Тобто в майбутньому має сформуватися соціоприродна система, здатна розв’язувати сукупність протиріч, що проявляються в наш час, а саме: між природою і суспільством, між екологією і економікою, між розвинутими країнами і тими, що розвиваються, між теперішніми і майбутніми поколіннями, між багатими і бідними, між уже сформованими потребами людей і розумними потребами тощо.
Таким чином, поняття сталий розвиток можна розуміти як стратегію виживання і безперервного прогресу цивілізації та країни в умовах збереження навколишнього середовища (насамперед біосфери).
Послідовний перехід України, як і всього світового співтовариства, до сталого розвитку відбувається відповідно до рекомендацій і принципів, викладених у документах Конференції ООН з навколишнього середовища (ЮНСЕД).
Практично будь-яка з гострих проблем сьогодення, що торкається усіх без винятку життєвих інтересів людини, так чи інакше пов’язана з екологічним станом довкілля. Водночас, практично будь-які вид чи сфера суспільної діяльності людини мають антиекологічну спрямованість: сучасна наука і техніка, індустрія, сільське господарство, туризм, розваги тощо.
Глобальна екологічна криза набула системного характеру. Людство дедалі більше усвідомлює необхідність перетворення свого життя на безпечне, здорове й радісне. Нагальною потребою ХХІ століття є формування такого способу життя, який став би основою довготривалого ощадливого розвитку людства. Науково-технічний прогрес, нові технології самі по собі не здатні подолати загрозу екологічної катастрофи, що нависла над людством. Потрібна нова філософія, нова політика, нові моральні імперативи – зобов’язання кожної людини і людства в цілому. Загалом ідеться про систему цінностей, складову культурного світобачення, яка не залежала б від економічних сплесків чи занепадів, зміни політичної влади, у якій би захист і збереження природи вважались такими ж важливими, як і саме життя.
Саме на таких засадах сформувалось поняття стійкий, або сталий, розвиток (англійська – sustainabledevelopment). У словниках, присвячених цій темі, термін sustainable визначається, як характеристика процесу або стану, що може підтримуватись невизначено довго. А термін sustainabledevelopment означає покращання якості людського життя при збереженні сталості підтримуючих екосистем.
Цілі сталого розвитку2016-2030 рр. ( Перегляд презентації «Цілі сталого розвитку»)
Цілі сталого розвитку в Україні становитимуть нову систему взаємоузгоджених управлінських заходів за економічним, соціальним та екологічним (природоохоронним) вимірами, спрямовану на формування суспільних відносин на засадах довіри, солідарності, рівності поколінь, безпечного навколишнього середовища. Основою сталого розвитку є невід’ємні права людини на життя та повноцінний розвиток.
Технологія «byod», інтерактивна вправа «Класифікація»
Завдання: розставити картки в три стовчики
або через
Відповідь аналізуємо та записуємо зошит.
Відповідь на наступні питання створіть у вигляді графічних зображень:
1. Чому це важливо особисто для мене?
2.Актуальні проблеми теми?
3. Що ми можемо зробити, щоб розв’язати певні проблеми?
4.Як ми це робитимемо?
5.Що буде необхідно для роботи?
6.Що отримаємо у результаті?
VI. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ
Параграф 35,створити власні «Цілі сталого розвитку «2019 - 2025», але необхідно виокремити такі цілі, які цікаво виконувати та сприяти їх здійсненню.
УВАГА! Я звертаюсь до тих, хто вирішив, що карантин це канікули. Якщо до 25 травня я не побачу на своїй електронній адресі ваші виконані завдання ви будете НЕ АТЕСТОВАНІ і це остаточне рішення, і діє на ВСІХ БЕЗ ВИНЯТКУ.
Нагадую електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com
6-Б ОЗ
матеріали уроку ви знайдете в
попередніх публікаціях за 19 травня.
УВАГА! Я звертаюсь до тих, хто вирішив, що карантин це канікули. Якщо до 25 травня я не побачу на своїй електронній адресі ваші виконані завдання ви будете НЕ АТЕСТОВАНІ і це остаточне рішення, і діє на ВСІХ БЕЗ ВИНЯТКУ.
Нагадую електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар