понеділок, 18 травня 2020 р.

Добрий день.
Сьогодні  вівторок  19 травня 2020 року.
Розпочинаємо роботу  і до співпраці запрошую
6 класи - географія  та 5 і 6-А ОЗ.

6 класи  географія
Урок №66
Тема: Зміни складових географічної оболонки людством.

Чи відомо вам вже щось із попередніх класів чи із досвіду свого власного життя про взаємодію людини і природи?

Ми вже закінчуємо курс «Загальна географія» .Скажіть, чи  звертали ви увагу на те, як людина впливає своєю діяльністю на оболонки Землі (Літо-, Атмо-, Гідро- і Біо - сферу)
Пригадаймо:



 Тому в мене до вас є запитання:
- Що таке господарська діяльність людини?
- Чого більше шкоди чи користі завдає людина природі своєю активною господарською діяльністю?
- Хтось із вас скаже, що більше позитивного (користі), а хтось – негативного (шкоди), але всі ми напевне погодимося з тим, що людина таки змінює компоненти природи.

Пропоную переглянути:

https://www.youtube.com/watch?v=S9caPlf5ioU

Продовжіть речення:
Зміна компонентів природи людиною – це … надання компонентам нових рис і властивостей.
Поміркуйте та запишіть в робочому зошиті  За +    Проти -
впливу діяльності людини на  природу, що нас оточує.
Пропоную переглянути:


Пропонує  вам самостійно  змоделювати можливі зміни на планеті Земля через неконтрольовану діяльність людини. Чекаю ваші творіння.

Для більш детальної перевірки знань проведемо невелике тестування ( варіант для виконання виберіть самостійно):

І-ВАРІАНТ
1. Будівництво водосховищ і водних «доріг» - шлюзів
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
2. Внесення отрутохімікатів та мінеральних добрив в надмірних             кількостях, з метою підвищення врожайності
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
3. Забруднення суходолу, морів і океанів шкідливими відходами
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
4. Внесення органічних, а не хімічних добрив
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
5. Створення форм рельєфу людиною
а) позитивний вплив
б) негативний вплив
6. «Стихійні лиха» - це відповідь на позитивний, чи негативний вплив             людини на природу?
ІІ-ВАРІАНТ
І.        Створення ставків для вирощування риби
       а) позитивний вплив
      б) негативний вплив
2.     Викиди в атмосферу промислових і побутових відходів, із           застосуванням фреонів - штучно створених речовин
       а) позитивний вплив
      б) негативний вплив
3.   Переселення рослин і тварин зі звичного середовища життя у нові  для них умови. Наприклад: з Європи в Азію і навпаки
       а) позитивний вплив
      б) негативний вплив
4.       Створення заповідників, заказників, національних парків
       а) позитивний вплив
      б) негативний вплив
5.    Будівництво метрополітену це:
       а) позитивний вплив
       б) негативний вплив
6.     Поясніть, навіщо охороняти природу?




 Домашнє завдання.
1. Опрацюйте матеріал вашого підручника.
2.Виконайте тестові завдання.
3. Не забувайте кожного дня по 20 хвилин( мінімум) працювати з картою.
4. Чекаю виконану роботу в робочому зошиті.
5. Перегляньте мультик і прокоментуйте його.


Виконані завдання чекаю на електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com

5 клас ОЗ
Урок №34
Тема: Узагальнення знань з теми 2 : "Безпека в побуті і навколишньому середовищі".
І рівень (0,5 бала)
1. Які стихійні лиха найчастіше трапляються в Україні?
а) Землетруси             б) Цунамі
в) Торнадо                   г) Град
2. Уяви, що ти йдеш полем. Почалася гроза. Ти:
а) Сховаєшся під дерево  б) Почнеш бігти
в) Знайдеш заглиблення  г) Будеш стояти на місці
3.  У який час НЕ можна засмагати?
а) Зранку                        б) В обід
в) У вечері                      г) Ніколи
4. Коли НЕ можна купатись?
а) Коли ти втомлений                         б) Коли гарна погода
в) Коли рятувальників немає поряд  г) Коли друзі не купаються
5. Вибери правильний номер щоб викликати пожежників: 
а) 101                     б) 102
в) 103                     г) 104
6.  Як ми можемо захистити природу?
а) Залишати сміття в лісі            б)  Вмикати без потреби світло 
в) Здавати макулатуру                г) Розпалювати у парку вогнище
ІІ рівень (1 бал)
7. Дай визначення поняття
«Трикутник вогню» -  _________________________________________________
8. Чому вогонь спалахує з більшою силою, коли відчиняють двері, вікно?
9. Заповни таблицю 
Горючі речовиниВажкогорючіНегорючі речовини
а)гума, б)бензин, в)пісок, г)скло, ґ)солома, д)тканина, е)дерево, є)газ,
ж)папір, з)цегла
ІІІ рівень (1,5 бала)
10. Заповни таблицю
Безпечний пляжНебезпечний пляж
1) знак «Купатися заборонено»;
2) розлитий бензин, бите скло, інше побутове сміття;
3) тваринницька ферма, вигін для випасання худоби;
4) чистий берег (пісок, галька);
5) корчі у воді;
6) рятувальна служба, буйки, що обмежують акваторію для купання;
7) береги, укріплені бетонними плитами;
8) міст, причал, інші гідротехнічні споруди;
9) обривистий берег, стрімка течія;
10) замулене дно, зарості очерету
11. Розташуй свої дії за рівнем безпеки, починаючи з найбезпечнішої.
Ти підеш зі школи:
а) з батьками;
б) з тим, хто скаже, що прийшов за дорученням батьків;
в) з другом;
г) з тим, хто запропонує покатати тебе на мотоциклі?
IV рівень (3 бала)
12.  Пригадай, як треба поводитись, коли залишаєшся вдома сам.

 Виконані завдання чекаю на електронну адресу:
vetuschka1106@gmail.com

6 - А клас ОЗ  
Урок №34
Тема: Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні , ДТП.

Ураження електричним струмом:
Поміркуйте:
1. Які небезпеки можуть виникнути, якщо неправильно користуватися електроприладами?
2. Чому не можна користуватися несправними електро-приладами, розетками і проводами з пошкодженою ізоляцією?
3. Чи можна торкатися невідомих проводів?

Якщо людину уразило електричним струмом, її ще можна врятувати. Спочатку потерпілого треба звільнити від контакту з проводом чи приладом, що перебуває під напругою. Це нелегко, адже людина сама стає провідником електричного струму, тож торкатися до неї смертельно небезпечно. Перш ніж зробити це, слід вимкнути електрику за допомогою вимикача чи рубильника. Можна перерубати провід сокирою з дерев’яним держаком.
У крайньому випадку слід одягнути сухі гумові рукавиці, щільно обгорнути руки сухим ганчір’ям або одягом і лише тоді визволяти потерпілого. Відтак його треба покласти на спину, забезпечити вільний доступ свіжого повітря. Якщо людина непритомна, їй слід дати понюхати нашатирного спирту (мал. 78).При ураженні електричним струмом у потерпілого може зупинитися дихання або серце. У такому разі треба негайно робити штучне дихання та масаж серця. Навряд чи це тобі під силу, тому якщо поблизу є дорослі, попроси їх допомогти, а сам виклич «швидку допомогу».
Прошу переглянути:

Перша допомога при хімічних опіках:

Хімічні опіки найчастіше спричиняють препарати другої групи (засоби для дезінфекції та відбілювання, чищення каналізаційних труб, оцтова есенція тощо).
Як розпізнати? На місці опіку — почервоніння шкіри, її знебарвлення, вологість, м’якість, побіління, пористість чи запалення. Може утворитися набряк. Людина відчуває дуже сильний біль і загальну слабкість. У неї може зупинитися дихання або статися запаморочення. Але іноді навіть за дуже сильних опіків болю не відчувають.
Як діяти? Якщо хімічна речовина попала на шкіру або в очі, запам’ятай основне, що слід зробити негайно: ЗМИТИ, СТРУСИТИ, ЗНЕШКОДИТИ.
Якщо хімічна речовина рідка (наприклад, оцтова есенція), її треба негайно ЗМИТИ. Це означає, що місце, на яке попала хімічна речовина, слід промивати 15—30 хвилин проточною водою.
*У жодному разі уражене місце не можна терти ватним тампоном, змоченим у воді, чи цупкою тканиною або змивати під сильним напором води. Так хімічна речовина може глибше проникнути в шкіру.
Найнебезпечнішими є хімічні опіки очей. Вони можуть призвести до зниження гостроти зору або повної його втрати. Тому при попаданні хімічної речовини в очі їх слід промивати холодною водою протягом 10 — 15 хвилин. Око треба розплющити, а струмінь води спрямувати до внутрішнього куточка ока.
Мал. 78
Якщо хімічна речовина суха, її треба СТРУСИТИ або зняти сухою ганчіркою, тому що деякі хімікати (наприклад, вапно) при контакті з водою виділяють велику кількість тепла, і це може посилити опік. Не слід здувати таку речовину, щоб порошинка не потрапила в очі. Після цього уражене місце промивають водою протягом 30 хвилин.
ЗНЕШКОДИТИ означає нейтралізувати дію деяких хімічних речовин. Наприклад, якщо на шкіру попала оцтова есенція, після промивання водою обпечене місце можна обробити мильною водою чи слабким розчином харчової соди (1 чайна ложка на склянку води). Якщо це був засіб для чищення каналізаційних труб, знадобиться розчин лимонної кислоти (1/2 чайної ложки на склянку води) або розведений наполовину харчовий оцет.

Перша допомога при отруєннях:

Отруєння може спричинити препарат побутової хімії будь-якої групи (див. § 26, с. 151). Часто трапляються отруєння після обробки препаратами для боротьби зі шкідниками та бур’янами.
Не ходи на ділянках, щойно оброблених отрутохімікатами. Зачекай, поки вони вивітряться або їх змиють дощі. Дуже небезпечно змішувати кілька різних хімікатів. В одних випадках це може призвести до утворення токсичних речовин, а в інших — навіть до вибуху.
Чи знаєш ти, що…
Не всі з поширених у побуті засобів боротьби з тарганами, блощицями, мурахами, колорадським жуком і попелицею безпечні для здоров’я людини.Наприклад, деякі «підприємці» продають отруту під назвою «Тіурам», яка надзвичайно токсична. І такі випадки не поодинокі. Тому засоби боротьби зі шкідниками треба купувати лише в магазинах, де товар сертифіковано.
Поміркуй, чому хімікати краще зберігати в оригінальній упаковці, а не пересипати чи переливати в інший посуд.
Як розпізнати? Про отруєння свідчать: запаморочення, нудота, розлади зору, головний біль, задуха.
Як діяти? За перших ознак отруєння треба викликати «швидку допомогу». Якщо людина випила отруту, важливо запобігти її всмоктуванню у кров. Потерпілого треба покласти на лівий бік. Таке положення уповільнить всмоктування отрути, а якщо він почне блювати, то не захлинеться. Після надання першої допомоги потерпілому треба звернутися до лікаря. З собою слід узяти посуд та етикетку від хімічної речовини, яка спричинила отруєння.
Отруєння газом може статися:
за відсутності тяги в димоході печі, газовій колонці, котлі; під час перебування в накуреному приміщенні; якщо перекрити димохід до повного згоряння палива в печі; під час пожежі.
У природі побутовий газ не має ні кольору, ні запаху. Тому до нього додають газ зі специфічним запахом у такій кількості, що його наявність буде відчуватися вже за незначного витікання. Отруєння газами надзвичайно небезпечні. Через дихальні шляхи гази швидко потрапляють в організм і уражують життєво важливі органи. Тому діяти в таких випадках треба оперативно, не забуваючи про власну безпеку. Потренуйся за допомогою блок-схеми робити це.
Допомога при ДТП:
На випадок ДТП водій має аптечку. Якщо когось із пасажирів травмовано, там є все, щоб надати йому першу допомогу. Ознайомся з вмістом автомобільної аптечки, щоб у разі потреби швидко знайти і принести дорослим необхідні медикаменти .
для оброблення ран використовують флакони з йодом , сульфацилом натрію , біглюконатом хлоргексидину ; серцеві засоби — нітрогліцерин ;
при зупинці дихання використовують пристрій для штучного дихання; засоби для зупинення кровотечі та накладання пов’язок при травмах: стерильний бинт, лейкопластир, джгут , медичні рукавички , косинка перев’язочна, марлева серветка ; додаткові засоби: ножиці , шпильки англійські.

 Вміст автомобільної аптечки:

Надання невідкладної допомоги потерпілому:
1. Назви порядок своїх дій у таких ситуаціях:
Ситуація 1. Після грози Наталка вийшла надвір і побачила, що поруч з обірваним електричним дротом лежить хлопець. Як дівчина може надати йому допомогу, але так, щоб самій уникнути ураження електричним струмом?
Ситуація 2. Сашко допомагав мамі пекти торт і випадково розбив пляшечку з оцтовою есенцією. Кілька крапель попало йому на ногу. Яку першу допомогу треба надати хлопцеві?
Ситуація 3. Ти став свідком ДТП, в якому є постраждалі. Що ти принесеш для надання першої допомоги: 1) якщо хтось скаржиться на біль у серці; 2) якщо у потерпілого зупинилося дихання; 3) щоб зупинити кровотечу; 4) тому, в кого багато подряпин? а) пристрій для штучного дихання; б) таблетки нітрогліцерину; в) засоби дезінфекції; г) перев’язочний матеріал.
2. Попроси вдома упаковку препарату побутової хімії. Уважно прочитай застереження і визнач, до якої групи він належить. Що треба зробити у разі отруєння цим препаратом?
Отже:
У багатьох випадках життя потерпілого залежить від того, чи надано йому першу допомогу.



Якщо це тобі не під силу, не гай ні хвилини, поклич на допомогу дорослих і зателефонуй до «швидкої допомоги».

Діти і люди похилого віку потребують негайної госпіталізації навіть за незначних травм та уражень.



Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал підручника.
2. Створіть  конспект  , використовуючи матеріали уроку.
3. Вивчіть правила надання першої домедичної допомоги.
4. Перегляньте мультики та прокоментуйте їх:
https://www.youtube.com/watch?v=xe2F0ZZIP3A

https://www.youtube.com/watch?v=ciq8VPeJHcI
  
Виконані завдання чекаю на електронну адресу:

vetuschka1106@gmail.com


                         

Немає коментарів:

Дописати коментар