Добрий день.
Сьогодні 28 лютого 2023 року.
Запрошую на урок ОЗ учнів 6 -7 класів та на урок географії учнів 10 класів.
ОЗ 6 клас
Тема: Підліткові компанії.
Пропоную переглянути:
Які бувають компанії
Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків. Обговоріть переваги належності до групи (компанії друзів, класу, спортивної команди). Що вони вам дають? Чого вимагають?
Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії.
Дружні компанії
Якщо ти маєш друзів, то знаєш, як це чудово! Тобі ніколи нудьгувати, адже друзі завжди пропонують щось цікаве. Ви разом ходите в кіно, на пляж, обмінюєтесь музичними дисками і комп’ютерними іграми, обговорюєте новини.
З друзями почуваєшся захищеним, адже ваш девіз: «Один за всіх і всі за одного». У такій компанії ти - член команди.
Якщо хтось із вас захворів чи потрапив у біду, ви хвилюєтеся за нього і підтримуєте його.
Ознаки дружної компанії:
- приймає тебе таким, яким ти є;
- не має жорстких правил;
- не забороняє тобі спілкуватися поза групою;
- з радістю приймає у своє коло нових друзів;
- її члени поважають і підтримують одне одного.
Недружні компанії
Це групи, в яких ти почуваєшся самотнім і мусиш увесь час прикидатися та підлаштовуватись під певні стандарти. У такі групи часто об’єднуються за дивними ознаками. Наприклад, «круті» ті, кого привозять до школи на дорогих іномарках; «стильні» визнають лише тих, хто носить фірмовий одяг; «столичні» — ті, хто прибув до літнього табору з Києва.
Стосунки у цих групах позбавлені теплоти, у них не цікавляться твоїми справами. Тож навряд чи можеш розраховувати на підтримку тих, хто належить до цієї компанії, адже тут панує дух конкуренції — в кого одяг найвідомішої фірми, крутіший мобільник тощо.
Небезпечні компанії
Ознаки небезпечних компаній:
- мають ватажка і жорсткі правила;
- вимагають повної відданості;
- забороняють контакти поза групою;
- за непокору можуть вчинити жорстоку розправу;
- з «чужими» поводяться агресивно і зверхньо;
- вступають у міжгрупові конфлікти «стінка на стінку»;
- поширене вживання тютюну, алкоголю, наркотиків.
Вони є серйозною загрозою для тебе та інших. У цих компаніях часто панують агресія і насилля. У них жорсткі правила, і за непокору можуть не лише вигнати з компанії, а й побити. Тут курять, вживають алкоголь і наркотики, члени цих компаній розважаються крадіжками, бійками, вимаганням.
Потрапити в таку компанію означає наразитися на величезну небезпеку. Часто ці угруповання є справжніми бандами, що існують «під дахом» кримінальних структур, їх використовують для зберігання та розповсюдження наркотиків і залучення нових споживачів.
Тримайся подалі від таких компаній!
- 1. Розпитай батьків, які небезпечні компанії існували у їхньому підлітковому середовищі.
- 2. Що сталося з членами цих компаній, коли вони виросли?
- 1. Які дружні групи (компанії) є у твоїй школі, у твоєму дворі, на твоїй вулиці? Чим вони займаються? Як розважаються?
- 2. Чи знаєш ти недружні або небезпечні компанії? Що робить їх такими?
- 3. Проаналізуй групи, до яких належиш, за зразком:
Як припиняти агресію та асилля
На жаль, молоді люди не завжди вміють розв’язувати свої проблеми мирним шляхом. Тому в колективі, де панує недружня атмосфера, трапляються агресивні конфлікти — сварки, бійки, знущання зі слабших тощо. Усе це — прояви насилля.
Виділяють два види насилля: фізичне і психологічне. Фізичне насилля — дії, що заподіюють тілесні ушкодження. Психологічне (емоційне) насилля дії, що заподіюють людині моральну шкоду.
Найпоширенішими проявами насилля у твоєму середовищі є бійки, штовхання, підніжки, а також прізвиська, обзивання, кривляння. Псують чиїсь речі — це насилля. Як і тоді, коли не приймають у гру чи виганяють з неї. Одним із найнебезпечніших видів насилля є вимагання грошей або речей.
Кожен із вас може стати свідком і жертвою насилля. Тому дуже важливо навчитися активно протидіяти йому.
Бажання маги друзів і компанію — природна потреба підлітків.
Деякі компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти агресії і припиняти насилля.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте п. 25 та мою для вас підбірку.
2. Знати ознаки небезпечної компанії.
3. Дайте письмову відповідь на наступні запитання:
- 1. Назвіть причини, з яких підлітки поводяться агресивно (не вміють інакше розв’язувати конфлікти; невиховані; не контролюють себе; їм подобається відчувати свою силу; за компанію; беруть приклад з дорослих; це вплив засобів масової інформації...).
- 2. Назвіть фільми та комп’ютерні ігри, що романтизують жорстокість і насилля. Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми?
ОЗ 7 клас
Тема: В екстремальних ситуаціях.
Пропоную переглянути:
«Погані» стреси можуть викликати дуже важкі
хвороби і навіть стати причиною смерті. А так звані «хороші» стреси, навпаки —
тренують і зміцнюють адаптаційні системи організму та тримають його в тонусі,
тобто вони є необхідними для підтримки здоров’я людини. І підтвердженням цих
слів є вислів Ганса Сельє «Без стресу життя вмирає»... Саме тому людське життя
повинне зводитися до того, щоб не лікувати стреси, а навпаки, як каже засновник
теорії стресу Г. Сельє, «потрібно вчитися отримувати від нього задоволення».
Людина повинна вчитися контролювати с свої вчинки і своє життя. Тоді вона стає
сильнішою і може легко долати різні складні ситуації, особливо ті, які є для
неї найбільш стресовими.
В. Сухомлинський "СИВА ВОЛОСИНКА2:
Маленький
Михайлик побачив у косі матері три сиві волосинки.
— Мамо, у вашій косі три сиві волосинки, —
сказав хлопчик.
Мама усміхнулась
і нічого не сказала. Через кілька днів Михайлик побачив у материній косі чотири
сиві волосинки.
— Мамо, — сказав Михайлик здивовано, — у
вашій косі чотири сиві волосинки, а було три... Чого це посивіла ще одна
волосинка?
— Від болю, — відповіла мати. — Коли болить
серце, тоді й сивіє волосинка...
— А від чого ж у вас боліло серце?
— Пам'ятаєш, ти поліз на високе-високе
дерево? Я глянула у вікно, побачила тебе на тоненькій гілці. Серце заболіло, й
волосинка посивіла.
Михайлик
довго сидів задумливий, мовчазний. Потім підійшов Оо мами, обняв її і тихо
спитав:
— Мамо, а коли я на товстій гілці сидітиму,
волосинка не посивіє?
Запитання :
▼ Які
емоції пережила мама Михайлика, коли побачила його на тоненькій гілці?
▼ Які
почуття в мами до Михайлика? Аргументуйте свою думку.
▼ Які
почуття в Михайлика до мами? Як він їх виявив?
▼ Які
стресори вплинули на здоров’я матері?
Великий німецький композитор Йоганн Себастьян Бах говорив: «Навколишній світ — це дзеркало наших думок». Що він мав на увазі?
Страх — найперше почуття, що повідомляє про небезпеку, «вмикає» реакцію «боротися чи тікати».
Притча "У СТРАХУ НЕМАЄ УЛЮБЛЕНЦІВ"
Одного разу жінка привела свого маленького сина в школу до Насреддіна і сказала:
—
Полякайте його трішки» бо мене він уже не слухається
Насреддін
витріщив очі, почав пихкати, підстрибувати і стукати кулаками по столу, поки
перелякана жінка не зомліла. Після цього він вискочив із кімнати.
Коли
повернувся, жінка, яка прийшла нарешті до тями, сказ ла йому:
— Я
просила вас налякати хлопчика, а не мене!
Мулла
відповів:
— Пані, у страху немає улюбленців. Як бачите, я й сам злякався. Коли загрожує небезпека, вона загрожує всім однаково!
▼ Чи
відрізняється страх у звичайній ситуації від страху в екстремальній ситуації?
▼ Що спільного між ефектом самопідтримки
стресу і страхом (Страх посилюється, якщо людина самотня і не знає, як
упоратися з небезпекою чи проблемою. Головне завдання в такому випадку:
уникнути ефекту самопідтримки стресу, перебороти страх, не дати йому змоги
паралізувати волю, перерости в паніку.)
Позитивне
мислення
Позитивне мислення, крім уміння тверезо
міркувати й аналізувати свої почуття, має на увазі також:
• безумовну
любов до самого себе й усунення зі свідомості принизливої самокритики,
прийняття самого себе таким, який ти є, з усіма позитивними і негативними
сторонами;
• сприйняття
світу з позицій «я — хороший, ти — хороший», «світ навколо мене — хороший»;
• прощення
самому собі своїх колишніх помилок;
• вміння
говорити оточуючим «ні», не відчуваючи при цьому руйнівного почуття провини;
• здатність
прислухатися до свого внутрішнього голосу, потреб;
• любов
до тієї справи, якою займаєшся.
Отже, формула позитивного мислення звучить
приблизно так: «Було б добре, якби ми завжди отримували те, що хочемо. Ми
робимо для цього все можливе. Та якщо, попри наші зусилля, бажання не
здійснюється, ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, не
панікуємо, не зневажаємо себе чи інших людей. Бо шлях подолає той, хто йде!».
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ :
• опрацювати матеріал підручника п. 20 та мою для вас підбірку.
• підготувати
інформаційне повідомлення «Фрустрація: поняття, ознаки»;
• скласти
кілька фраз, які б сприяли формуванню позитивного мислення («Усе мине», «Я це
подолаю» тощо).
Географія 10 клас
Тема: Практична робота №5.
Тема: Складання картосхеми типології країн Америки за рівнем їхнього економічного розвитку.
Завдання:
1. 1.Пригадайте та запишіть назви субрегіонів Америки.
2.За довідковою таблицею розподіліть країни Америки
за їх рівнем економічного розвитку відповідно до існуючої типології. Результати
запишіть у зведену таблицю 1, вказавши приклади країн, що належать до різних
типів та підтипів, враховуючи їх розташування в межах різних субрегіонів
Америки.
Типи та підтипи країн Америки за рівнем економічного розвитку
Типи
та підтипи країн, їх кількість |
Назви
країн |
Субрегіон |
1.
Високорозвинуті країни |
||
Країни «великої сімки» |
|
|
2.
Країни, що розвиваються |
||
Нові індустріальні країни |
|
|
Нафтодобувні країни |
|
|
Країни «дрібні острови» |
|
|
Країни великого потенціалу |
|
|
Найменш розвинуті країни |
|
|
3.
Країни з плановою економікою |
||
Країна з централізованою економікою |
|
|
3.На контурну карту Америки нанесіть умовними позначеннями різні за типами та підтипами країни, підпишіть їх назви.
4.Для найбільших за площею вкажіть
показник ВВП та ВВП на особу.
5.У висновку запишіть, у яких субрегіонах Америки які країни переважають за рівнем економічного розвитку.
Виконану практичну роботу чекаю до наступного уроку.
Немає коментарів:
Дописати коментар