понеділок, 26 лютого 2024 р.

 Добрий день.

Сьогодні 27 лютого 2024 року.

Запрошую на урок ОЗ учнів 7 класу та на урок географії учнів 9 та 10 класів.

ОЗ 7 клас

Тема: В екстремальних ситуаціях.

Пропоную переглянути:


«Погані» стреси можуть викликати дуже важкі хвороби і навіть стати причиною смерті. А так звані «хороші» стреси, навпаки — тренують і зміцнюють адаптаційні системи організму та тримають його в тонусі, тобто вони є необхідними для підтримки здоров’я людини. І підтвердженням цих слів є вислів Ганса Сельє «Без стресу життя вмирає»... Саме тому людське життя повинне зводитися до того, щоб не лікувати стреси, а навпаки, як каже засновник теорії стресу Г. Сельє, «потрібно вчитися отримувати від нього задоволення». Людина повинна вчитися контролювати с свої вчинки і своє життя. Тоді вона стає сильнішою і може легко долати різні складні ситуації, особливо ті, які є для неї найбільш стресовими.

В. Сухомлинський "СИВА ВОЛОСИНКА2:

Маленький Михайлик побачив у косі матері три сиві волосинки.

—       Мамо, у вашій косі три сиві волосинки, — сказав хлопчик.

Мама усміхнулась і нічого не сказала. Через кілька днів Михайлик побачив у материній косі чотири сиві волосинки.

—       Мамо, — сказав Михайлик здивовано, — у вашій косі чотири сиві волосинки, а було три... Чого це посивіла ще одна волосинка?

—       Від болю, — відповіла мати. — Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка...

—       А від чого ж у вас боліло серце?

—       Пам'ятаєш, ти поліз на високе-високе дерево? Я глянула у вікно, побачила тебе на тоненькій гілці. Серце заболіло, й волосинка посивіла.

Михайлик довго сидів задумливий, мовчазний. Потім підійшов Оо мами, обняв її і тихо спитав:

—       Мамо, а коли я на товстій гілці сидітиму, волосинка не посивіє?

Запитання :

▼      Які емоції пережила мама Михайлика, коли побачила його на тоненькій гілці?

▼      Які почуття в мами до Михайлика? Аргументуйте свою думку.

▼      Які почуття в Михайлика до мами? Як він їх виявив?

▼      Які стресори вплинули на здоров’я матері?

Великий німецький композитор Йоганн Себастьян Бах говорив: «Навколишній світ — це дзеркало наших думок». Що він мав на увазі?

Страх — найперше почуття, що повідомляє про небезпеку, «вмикає» реакцію «боротися чи тікати».

Притча "У СТРАХУ НЕМАЄ УЛЮБЛЕНЦІВ"

Одного разу жінка привела свого маленького сина в школу до Насреддіна і сказала:

— Полякайте його трішки» бо мене він уже не слухається

Насреддін витріщив очі, почав пихкати, підстрибувати і стукати кулаками по столу, поки перелякана жінка не зомліла. Після цього він вискочив із кімнати.

Коли повернувся, жінка, яка прийшла нарешті до тями, сказ ла йому:

— Я просила вас налякати хлопчика, а не мене!

Мулла відповів:

— Пані, у страху немає улюбленців. Як бачите, я й сам злякався. Коли загрожує небезпека, вона загрожує всім однаково!

▼      Чи відрізняється страх у звичайній ситуації від страху в екстремальній ситуації?

▼ Що спільного між ефектом самопідтримки стресу і страхом (Страх посилюється, якщо людина самотня і не знає, як упоратися з небезпекою чи проблемою. Головне завдання в такому випадку: уникнути ефекту самопідтримки стресу, перебороти страх, не дати йому змоги паралізувати волю, перерости в паніку.)

Позитивне мислення

Позитивне мислення, крім уміння тверезо міркувати й аналізувати свої почуття, має на увазі також:

•         безумовну любов до самого себе й усунення зі свідомості принизливої самокритики, прийняття самого себе таким, який ти є, з усіма позитивними і негативними сторонами;

•         сприйняття світу з позицій «я — хороший, ти — хороший», «світ навколо мене — хороший»;

•         прощення самому собі своїх колишніх помилок;

•         вміння говорити оточуючим «ні», не відчуваючи при цьому руйнівного почуття провини;

•         здатність прислухатися до свого внутрішнього голосу, потреб;

•         любов до тієї справи, якою займаєшся.

Отже, формула позитивного мислення звучить приблизно так: «Було б добре, якби ми завжди отримували те, що хочемо. Ми робимо для цього все можливе. Та якщо, попри наші зусилля, бажання не здійснюється, ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, не панікуємо, не зневажаємо себе чи інших людей. Бо шлях подолає той, хто йде!».

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ :

         опрацювати матеріал підручника п. 20 та мою для вас підбірку.

         підготувати інформаційне повідомлення «Фрустрація: поняття, ознаки»;

         скласти кілька фраз, які б сприяли формуванню позитивного мислення («Усе мине», «Я це подолаю» тощо).



 Географія 9 клас

Тема: Хімічна промисловість світу.

Міні - дослідження 1.

Пропоную переглянути:


Хімічна промисловість - галузь, що виробляє продукцію з вуглеводневої, мінеральної та іншої сировини шляхом її хімічної переробки.
Хімічна промисловість має дуже складну галузеву структуру. Вона включає майже двісті взаємопов'язаних виробництв із широким асортиментом продукції, яка швидко оновлюється. Чимало продукції хімічної промисловості (синтетичний каучук, штучні волокна і т. п.) замінюють натуральну сировину або доповнюють потребу в ній.

Щонайменше хімічну промисловість можна поділити на дві підгалузі. Провідне місце посідає промисловість органічного синтезу, для якої вихідною сировиною є органічні складники. Інша - основна хімія, де переробляються у великій кількості мінерали і складники повітря для виробництва штучних добрив, кислот, солей, соди, хлору. Серед важливих особливостей хімічної промисловості слід назвати переважання безперервних технологічних процесів, кінцева продукція яких може теж бути вихідною сировиною або складником для інших хімічних виробництв.

Розміщення підприємств хімічної промисловості визначається передусім наявністю сировини, що дуже розмаїта - як органічного, так і неорганічного походження. Це - вугілля і коксівний газ, природний газ і нафта, супутні нафтові гази і солі (кухонна або калійна), фосфорити й азот, природна сірка і газові відходи чорної та кольорової металургії тощо. Завдяки НТР чимало виробництв хімічної промисловості було переведено з кам'яновугільної сировини на нафтову й газову.

Хімічна промисловість світу в останні десятиріччя розвивається досить швидкими темпами. Найбільш повно вона представлена в розвинутих країнах світу. Перші сім її представників (США, ЯпоніяНімеччинаФранціяВелика БританіяКанада та Італія) виробляють понад 75 % хімічної продукції світу. Лідером є США, які найбільше виробляють науко-містких видів хімічної продукції. Так, за виробництвом хімічних волокон США посідають перше місце у світі (понад 25 % світового виробництва).

У Європі традиційно виробництвом хімічної продукції виділяються такі країни: фармацевтикою - ФранціяНімеччина й Угорщина, парфумерією - ФранціяВелика Британія, країни Бенілюксу, косметикою - ФранціяШвеція і Латвія, виробництвом кіно- і фотоплівки - НімеччинаЧехія тощо.

Хімія потребує багато води, палива та енергії. Для виробництва 1 т хімічних волокон потрібно у 25 разів більше води, ніж для виплавки 1 т чавуну, і в кільканадцять разів більше, ніж для виплавки 1 т міді, свинцю або цинку. Загалом норми витрати води на 1 т продукції в хімічній промисловості коливаються від 50 м3 у виробництві хлору й соди до 6000 м3 у виробництві синтетичних волокон. Чимало галузей хімічної промисловості потребують також значної кількості палива й енергії. Наприклад, для виробництва синтетичного каучуку на базі ацетилену необхідно 15 тис. кВт • год, а фосфору - до 20 тис. кВт • год на 1 т продукції.

Нині хімічна промисловість переміщується до портів - імпортерів нафтохімічної сировини. Наприклад, поряд із старими промисловими районами, як-от: Рур (Німеччина), Мідленд (Велика Британія), Донбас (Україна) та ін., розвивається новий Північний регіон у Німеччині, ростуть центри сучасної нафтохімії на північному сході Шотландії та Норвегії тощо. Так само хімічна промисловість зосереджена на тихоокеанському узбережжі - в Японії.

Хімічні компанії - світові лідери за обсягами продаж - здебільшого представники Європи. Перше місце належить відомій німецькій компанії BASF AG, якій за рік вдається продати продукції на суму понад 53 млрд дол. Друге місце посідає американська Dow Chemical (понад 46 млрд дол.), третє - британська Shell Chemicals (35 млрд дол.). Наступні два місця посідають німецька Вауеr АG (понад 34 млрд дол.) і британська INEOS (33 млрд дол.).

Хімічна промисловість у країнах "третього світу" має свою специфіку. Вони потенційно володіють багатими ресурсами - нафтою, природним газом, фосфоритами, природною сіркою, різними мінералами. Однак свої можливості не використовують. А промисловість, що існує, майже повністю зорієнтована на експорт.
Загалом країни, що розвиваються, не забезпечують себе необхідними продуктами хімічної промисловості, за винятком мінеральних добрив і побутової хімії. Не вистачає в цих країнах ліків, отрутохімікатів, якісних барвників, синтетичних волокон. Уся ця та інша хімічна продукція завозиться із розвинутих країн світу.

Міні - дослідженняяф 1.

Тема: майбутнє хімічної промисловості світу.

Завдання:

1. Розвиток галузі в Європі та світі.

2.;Потреби хім. Промисловості.

3. Традиційне виробництво і хімічна промисловість.

4.Висновок.


Домашнє завдання:

1.  Опрацювати за підручником § 27 та мою для вас підбірку.

2. Стор. 145 завдання  3-6 виконати письмово та надіслати на перевірку.

3. Виконати міні - дослідження.


Географія 10 клас

Тема: США. Дослідження 21-22.

Пропоную переглянути:


 Дослідження 21-22.

Тематика досліджень та посилання на джерела інформації розміщені у вашому підручнику -  стор. 162.

Домашнє завдання:

1. Опрацювати матеріал п. 33 та мою для вас підбірку.

2. Виконати дослідження ( стор. 162: 1 це дослідження 21,а 2- 22).

Надсилаємо виконану роботу до наступного уроку.








Немає коментарів:

Дописати коментар