середа, 16 березня 2022 р.

 Доброго ранку.

Сьогодні 17 березня 2022 року.

Запрошую до уроку учнів 6, 7 та 11 класу.


Географія 6 клас

ТЕМА: ЖИТТЯ В МОРЯХ ТА ОКЕАНАХ

Пропоную переглянути:

https://www.youtube.com/watch?v=lRI8E1oxW1Q

Планктон, нектон, бентос – три групи, на які можуть бути розділені всі водні живі істоти. 

Планктон утворюють дрібні водорості і тварини, які плавають біля поверхні води. 

Нектон складається з тварин, які можуть активно плавати і пірнати у воді, це риби, черепахи, кити, акули і інші. 

Бентос - це організми, що мешкають у самих нижніх шарах водного середовища існування. Він включає тварин, екологічно пов'язаних з дном, в їх число входять багато голкошкірі, придонні риби, ракоподібні, молюски, кільчасті черви і так далі. 

Випишіть в словник та вивчіть.

Велетенські простори світового океану - від закованих кригою просторів Північного льодовитого океану до теплих морів Індійського океану, заселені живими організмами. Відомо, що в сучасному океані живе біля 160 тис видів тварин і біля 10 тис видів водоростей. Це число постійно зростає, оскільки під час досліджень регулярно відкривають нові види й різновиди тварин і ро слин. Світовий океан настільки великий, що іноді в ньому виявляють рідкісні тварини, які вважалися давно вимерлими. 

Найбільш сприятливі умови для мор ських мешканців у мілководній прибережній частині. Верхній шар води (до глибини 100 м) добре освітлюється і прогрівається сонцем. Завдяки активному перемішуванню він збага чений киснем і поживними речовинами. Тому на мілководдях виникають справжні підводні «пасовища», де багато планктону, риб, які ним харчуються, та інших морських тварин.

Із віддаленням від берегів і з глибиною на сиченість вод життям зменшується в сотні разів. Із глибиною зменшується проникнення соняч ного світла, кількість кисню і наростає тиск. У холодних і темних глибинах (більш як 1000 м) тиск води такий великий, що його не витримала б жодна наземна істота. Там мешкають тільки бактерії, черв’яки, молюски та риби, які змогли при стосуватися до таких умов.

Поширення організмів у Світовому океані змінюється й залежно від зміни клімату — від екватора до полюсів (широтна зональність). Холодні полярні води бідні на організми. Планктону там мало, тому небагато й риб. Є моржі й тюлені. У помірних широтах температура води протягом року в ища за 0 °С, у ній розчинена велика кількість кис ню. Там вирує життя, тому ці води є найбільш «рибними» районами океану. У тропічних широтах рослин і тварин менше, тому що вода має підвищену температуру і більшу солоність. У теплих екваторіальних і тропічних водах на невеликих глибинах спостерігається величезна різноманітність теплолюбних риб, морських черепах, придонних організмі в (коралів, молюсків, морських зірок, крабів та ін.).

 Пізнання Світового океану:

Цілком справедливо, що нашу планету було б вірніше назвати "планета Океан". Загальна площа океанів і морів у два з половиною рази перевищує площу суші. Океанічні води покривають майже 3/4 поверхні Земної кулі шаром близько 4 000 м. У Світовому океані зосереджено, за різними оцінками, від 94 до 97 % вод гідросфери.

Океанологи постійно розробляють нові способи одержання якомога повнішої інформації про океан. Для цього використовується науково-дослідницькі судна, дослідницькі підводні човни, штучні супутники Землі. Важливе значення у цьому плані мають буйкові станції, які встановлюються у різних районах океану.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний текст підручника та моєї підбірки інформації.

2. Скласти кросворд «Де живуть морські тварини».

Виконані завдання чекаю на  Viber.

До завтра.


Географія 7 клас

Тема:Тематичне оцінювання  «Північна Америка»


І. Виберіть одну правильну відповідь.

1. Яка причина значної розчленованості берегової лінії в північній частині Північної Америки.

А) тектонічні розломи,    Б) вертикальні рухи земної кори,   В) вплив давнього зледеніння.

2. Що є межею між Північною і  Південною Америкою?

А) Панамський канал,   Б) Суецький канал,   В) Берингова протока,   Г) Карибське море.

3. Яка з названих точок є найвищою?

А) Вулкан Кіліманджаро,   Б) г. Мак-Кінлі,   В) г. Аконкаґуа,   Г) вулкан Еребус.

4. Яка з річок Північної Америки сформувала найглибший у світі каньйон?

А) Маккензі,    Б) Колорадо,    В) Міссурі,    Г) Міссісіпі.

5. Яка частина Північної Америки має найбільшу густоту населення?

А) сх. узбережжя,   Б) пд-зх. узбережжя,   В) пн-зх. узбережжя,   Г) узбережжя Мексиканської затоки.

ІІ. Виберіть дві або більше правильних відповідей.

6. Які з островів біля берегів Північної Америки мають материкове походження?

А) Гренландія,   Б) Малі Антильські,   В) Канадський Арктичний Архіпелаг,   Г) Ньюфаундленд,  Д) Бермудські.

7. Які з морських течій сформувалися біля східних берегів Північної Америки.

А) Каліфорнійська,   Б) Канарська,   В) Лабрадорська,   Г) Аляскинська,   Д) Гольфстрім.

8. Які з названих форм рельєфу є частинами гірської системи Кордильєр?

А) скелясті гори,   Б) Аппалачі,   В) великі рівнини,   Г) Великий басейн,   Д) плато Колорадо,    Е) гора Мітчелл.

ІІІ. Визначте правильну послідовність

9. Розташуйте озера Північної Америки з півночі на південь.
А) Велике Невільниче,   Б) Велике солоне,   В) Верхнє,   Г) Вінніпег.
10. Розмістіть країни Північної Америки в порядку зменшення їхньої площі.
А) Панама,   Б) США,   В) Мексика,   Г) Канада.
IV. Установіть відповідність
11. Установіть відповідність між назвами живих організмів та природними зонами, в межах яких вони поширені в Північній Америці.
1.бізонова трава, койот;                                          А) тундра,
2.секвоя, ведмідь грізлі;                                          Б) тайга,
3. кипарис, папуга ара;                                             В) степи,
4.карликова береза, олень                                      Г) мішані ліси,
Карибу.                                                                         Д) переміно-вологі ліси.
12. Визначте відповідність між етнічними групами, що живуть у Північній Америці, та їх належністю до людських рас.                                          А) монголоїдна,
1.англо-канадці,                                      Б) європеоїдна,
2.афроамериканці,                                 В) негроїдна,
3.ескімоси,                                                Г) мулати,
4.мексиканці.                                           Д) метиси.

V. Робота з контурною картою.

13. Позначте на контурній карті Північної Америки  географічні об’єкти.
1. Карибське море,
2. Каліфорнійська затока,
3. півострів Юкатан,
4. мис Принца Уельського,
5. гора Аппалачі,
6. Ніагарський водоспад,
7. Велике солоне озеро,
8. Панамський канал.

Виконані завдання чекаю на  Viber.


Географія 11 клас

Тема: Географічні складники політичної географії: географічний простір, території, географічні місця. Політичні складники: політичні інституції, політичні відносини, «сила». Територіально-політичні системи національного і наддержавного рівнів. Геополітика, її складові. Зовнішня та внутрішня геополітика. Геополітика «сили». Різновиди «сили». Взаємозв’язок між національними та геополітичними інтересами держави.

Завдання: щоб пригадати «Політичну карту світу», розгадайте кросворди:

  https://learningapps.org/301990 або (на вибір)

https://learningapps.org/view8011148


Останнім часом ми чуємо, що наша країна є предметом геополітичних інтересів різних держав світу. Що це означає? А чи є геополітичні інтереси України? Якщо так, то у чому вони полягають? Чи, можливо, ви обрали позицію «я політикою не цікавлюся»? Чи можна за такої позиції залишитися поза політикою? Та, власне, яке відношення географія має до таких складних питань? Зробимо спробу розібратися у таких нагальних речах.

Поміркуйте:

1) Монголія та Швеція на суходолі межують лише з двома державами.

Але вигідність розташування цих країн дуже різна. Яка з них більше залежить від своїх сусідів і чому?

2) Із трьох республік Закавказзя – Азербайджану, Вірменії та Грузії – найбільш самостійну зовнішню політику проводить Грузія. Яка особливість її розташування допомагає країні це робити?

3) Туреччина й Україна мають вихід до Чорного моря. Від якої з цих двох держав більше залежать інші країни Чорноморського басейну? 

4) Яка з двох сусідніх країн – Панама чи Коста-Ріка – має вигідніше геополітичне розташування? Чому саме ця країна?

5) У Південній Африці розташовані дві дуже схожі держави – Лесото і Свазіленд. Яка з них має гірше політико-географічне положення й чому?

6) Крайня західна частина Росії – Калінінградська область – відокремлена від неї територією інших держав. Як це може впливати на відносини Росії з країнами Балтії – Естонією, Латвією та Литвою?

7) Які позитивні та негативні наслідки того, що кордон між Францією та Іспанією проходить по досить важкодоступних горах Піренеях?

8) Які держави зацікавлені в якомога швидшому розв'язанні громадянської війни в Афганістані? Чому саме ці країни?


Перегляньте відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=123&v=78Z5pLh5a2s&feature=emb_logo

Перегляньте відео та поміркуйте, про який із видів ТПС йдеться:

https://www.youtube.com/watch?v=OsIv5qeSlYY   (ЄС)

https://www.youtube.com/watch?v=-Zz9jHoL2c8    (НАТО)


Геополітика — один із напрямів політичної географії, що вивчає в єдності географічні, історичні, політичні та інші фактори, що впливають на стратегічний потенціал держави.

Під час аналізу геополітики окремої держави виділяють:

Зовнішню геополітику (формулювання стратегічних напрямів оптимальної зовнішньої політики держави, розробка тактичних прийомів проведення політики, спрямованої на забезпечення національної безпеки й задоволення геополітичних інтересів держави тощо).

Внутрішню геополітику (вироблення стратегічних засад ефективної регіональної політики, дослідження просторових аспектів взаємодії політичних партій і рухів, етнічних, релігійних спільнот тощо.

Д.З.

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та моєї підбірки матеріалу.

2. Виконайте ті завдання, що я вам пропоную.

3. Вивчіть терміни.

4. Перегляньте запропоновані відео та презентації.

До наступних зустрічей на «дистанційному» уроці!

Будьте здорові! Бережіть себе!


Виконані завдання чекаю на  Viber.










Немає коментарів:

Дописати коментар