Доброго ранку.
Сьогодні 23 березня 2022 року.
Запрошую на урок географії учнів 8 та 9 класів, а на урок ОЗ 7 класи.
Географія 8 клас
Тема:Гірські ландшафти Українських Карпат та Кримських гір, особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.
Українські Карпати:
Географічне положення.
Кримські гори розташовані на Півдні України, а саме – на Півдні Кримського півострова. Простягаються на 180 км з південного заходу на північний схід від мису Фіолент поблизу Севастополя до мису Іллі біля Феодосії. Як бачимо Кримські гори є невисокими й невеликими за розміром (займають близько 1% площі України).
Рельєф та геологічна будова.
Вони є яскравим прикладом взаємозв'язку між рельєфом і будовою надр.
Гірська система Криму утворена трьома паралельними пасмами – Зовнішнім (250-390 м), Внутрішнім (550-750 м.) і Головним (1200-1500 м), які змінюють одне одного з півночі на південь. Зовнішньому та внутрішньому пасмам відповідає така форма рельєфу, яка притаманна в особливій мірі Кримським горам - куести Це височина з дуже пологими Північними та крутими Південними схилами. В межах Головного пасма поширені яйли – згладжені рівнинні поверхні, підняті внаслідок інтенсивних тектонічних рухів.
У середній частині пасма – між Ялтою та Алуштою – розташовані найвищі яйли. Серед них – Бабуган Яйла з найвищою точкою Криму – г. Роман-Кош (1545 м).
Кліматичні особливості.
Клімат Гірського Криму, як і клімат рівнинної частини півострова, помірний континентальний з рисами субтропічного середземноморського. Однак між ними є суттєва різниця. Адже із підйомом по схилах гір зростає кількість опадів і знижується температура повітря. Кількість опадів в горах зростає в два рази і становить в середньому 600 мм за рік, а на високих вершинах – до 1 000 мм за рік. Літо в горах прохолодне: середні температури липня становлять лише +15°С. Зима багатосніжна з середніми температурами січня –4°С. Саме ці зміни показників клімату є головною причиною висотної поясності ґрунтово-рослинного покриву в Кримських горах.
Кримські гори є бар’єром для проходження повітряних мас певних напрямків. Так, гори взимку затримують холодні маси з півночі та сходу на Південний берег Криму, а більш теплі й легші повітряні маси з півдня й заходу переходять через гори. Тому в Сімферополі наприклад сер т січня - -1 градус, а в Ялті - +4 градуси, хоча відстань між ними близько 50 км.
Західні й пд.зх схили гір – невітряні і вологі, а сх і пд.сх. – підвітряні і сухіші.
У Кримських горах беруть початок всі річки, які протікають на Кримському півострові. Більшість з них короткі і впадають у Чорне море (Альма, Кача, Чорна), найдовша — Салгир несе води до Азовського моря, що пересихає влітку у пониззі.
Органічний світ.
Флора та фауна Кримських гір є досить різноманітною. Це у великій мірі зумовлене їхнім географічним положенням, пов'язано з проникненням в Кримські гори деяких видів рослин із різних кліматичних поясів.
Середземноморські субтропіки – хвойні дерева, вічнозелені чагарники
Помірний пояс Європи – широколистянолісові види, степові євразійські
240 видів рослини є ендеміками, чимало з них є одночасно й реліктами.
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал підручника та мою підбірку.
2. На к.к. нанесіть гори.
3. Підготуйте міні - повідомлення на тему " Охорона гір".
К.к. та повідомлення чекаю на Viber.
Географія 9 клас
Тема:
Українські машинобудівники, розробляють і проектують найскладніші системи і прилади: засоби радіозв’язку, устаткування для легкої і харчової промисловості, верстати і агропромислову техніку. Наше виробництво включає в себе хімічне та будівельне машинобудування, устаткування для видобутку корисних копалин та підприємств важкої промисловості. Українські фахівці авіакосмічної галузі мають високу репутацію на світовій арені, в Україні виробляється також чимало складної військової техніки, яка відповідає сучасним стандартам. Українські лікарні забезпечуються устаткуванням, що вироблено в Україні та дає змогу діагностувати і лікувати найскладніші захворювання. Фактично, існують цілі галузі промисловості, які можуть забезпечити українські машинобудівники.
Україна - четверта в світі країна з розвитку космічної галузі.
та одна з небагатьох країн світу, яка має замкнутий цикл ракетобудування, Починаючи з ракетного палива, закінчуючи готовими корпусами, ракетами-носіями і космічними апаратами. Створенням космічного устаткування керує Державне космічне агентство України. У нашій країні виробляється різне космічне обладнання:
- двигуни,
космічні апарати,
- окремі системи КА,
- ракетно-космічні комплекси,
- ракети-носії.
У портфоліо української космічної галузі входить три сімейства ракет-носіїв, які запускаються на чотирьох космодромах світу.
Конструюють ракети у конструкторського бюро "Південне" м. Дніпро. За час незалежності українськими ракетами було здійснено 148 пусків. На орбіту було виведено близько 300 космічних апаратів на замовлення різних країн світу.
За роки незалежності Україна запустила в космос три супутники для дистанційного зондування Землі власної розробки і виробництва-"Січ-1", "Січ-1М", "Січ-2".
В Україні були розроблені і вироблені перший ступінь для американської ракети-носія Antares призначена для відправки в космос вантажу вагою до 7 тонн.і двигун для європейської ракети-носія Vega.
Машинобудування Києва представлене низкою підприємствами,. Але є серед них найвідоміші підприємства, продукція яких відома далеко за межами нашої держави. Так, на заводі «Авіант» виробляються літаки сімейства Ан, серед яких – найбільші в світі Ан-225 «Мрія», Ан-124 «Руслан» та Ан-70.
Завод «Кузня на рибальському» випускає різноманітні судна для рибної промисловості, науково-дослідних, геологорозвідувальних робіт, портові буксири тощо. Продукцією заводу АТЕК є екскаватори, дорожня техніка, а також машини й обладнання для сільського господарства.
Продукцією науково-виробничого об’єднання «Електронмаш» є силова електроніка, медичне обладнання, вітроенергетика та ін.
Завод «Маяк» входить до концерну Укроборнопрому та випускає зброю різного калібру, завод «Артем» також працює на Військово-промисловий комплекс та випускає обладнання для авіації, озброєння для танків та бронетехніки. Підприємство «Квазар» займається виробництвом та обслуговуванням сонячних енергосистем.
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал вашого підручника.
2. Дайте відповіді на запитання:
Чому в українському машинобудуванні поширилося «викруткове» виробництво, що ґрунтується на збиранні кінцевої продукції з імпортних деталей та вузлів?
Чи конкурентоспроможна продукція галузі на міжнародному ринку?
Назвіть виробництва українського машинобудування, які є предметом національної гордості
Вкажіть проблеми українського машинобудування та можливі шляхи їх подолання
Як ви вважаєте чи розвинуте в Україні галузь машинобудування?
3. На к.к. нанесіть центри галузі.
Виконані завдання скидайте мені на Viber.
Я дякую всім, хто виходить на звязок, добросовісно виконує завдання, вчиться. Ви найкращі!!!!
Прикро, що є ті , хто ігнорують навчання, яких я буду змушена неатестувати з цілої низки тем.
Схаменіться, ще не пізно!!!!!!
ОЗ 7 клас
Тема: Конфлікти і здоров’я.
Пропоную переглянути:
Конфлікти — невід’ємна частина людських стосунків. Виникають вони через те, що кожна людина є унікальною і неповторною: має відмінні від інших погляди, уподобання і переконання, власні інтереси і бажання, які можуть вступати у суперечність з інтересами інших.
Коли люди спілкуються між собою, разом навчаються, працюють або відпочивають, іноді з’ясовується, що вони по-різному розуміють, що є необхідним, важливим чи правильним, або їхні інтереси не збігаються.
Буває, що коли люди мають різну віру, переконання або їм подобаються чи не подобаються певні речі (одяг, музика, футбольна команда), вони ніби спілкуються різними мовами. Те, що для одного «добре», може бути «поганим» для іншого; те, що одному подобається, в іншого може викликати відразу. У такому разі між ними можуть виникнути конфлікти поглядів.
Розв’язання такого конфлікту не означає, що його учасники мають змінити свою віру чи переконання. Їм доречно буде пригадати народну мудрість: «Про смаки не сперечаються».
Дуже важливо розвинути в собі толерантність — уміння визнавати і поважати право іншої людини на власну, відмінну від твоєї, думку і пам’ятати, що толерантність — це пошук того, що об’єднує, а не роз’єднує людей.
Стадії розвитку конфліктів
У розвитку конфліктів виділяють п’ять стадій: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфлікту; початок відкритого протистояння; ескалація конфлікту; завершення конфлікту.
1. Виникнення конфліктної ситуації відбувається при зіткненні двох або більше людей, інтереси чи переконання яких істотно відмінні.
2. Усвідомлення конфлікту настає тоді, коли хоча б один із його учасників починає відчувати дискомфорт у спілкуванні з іншими, критично і недоброзичливо думає про них або уникає контактів з ними.
3. Початок відкритого протистояння — момент, коли один з учасників наважується на заяву або погрозу. Інший у відповідь також починає діяти: захищатися чи нападати.
4. Ескалація конфлікту. На цьому етапі сторони відкрито заявляють про свої позиції та висувають вимоги. Вони можуть і не усвідомлювати власних інтересів, не розуміти глибинної суті конфлікту. Сторони часто вдаються до конфліктогенів — слів або дій, що розпалюють конфлікт.
5. Завершення конфлікту можливе у разі його розв’язання (досягнення компромісу), згасання конфлікту через втрату зацікавленості учасників до предмета протистояння або відсторонення одного з опонентів.
Конфліктогени:
- образи;
- зневажливе ставлення;
- висміювання;
- вихваляння;
- категоричні судження;
- повчання;
- нечесність, нещирість;
- порушення правил етикету (не вітатися, ігнорувати чиюсь присутність, перебивати);
- деякі узагальнення: «ти ніколи», «ти завжди», «я нізащо», «це безнадійно».
Способи розв’язання конфліктів
Існують різні способи розв’язання конфліктів . У більшості ситуацій найкраще розв’язувати конфлікти шляхом переговорів. Однак іноді краще відсторонитися від конфлікту або піти на поступки чи рішуче відстоювати свою позицію.
Конструктивне розв’язання конфліктів
Крок 1. Опануй себе:
- Глибоко вдихни.
- Полічи до десяти (або далі).
- Скажи собі, що ти володієш ситуацією.
Крок 2. Заспокой опонента:
- Скажи, що не хочеш сваритися.
- Запропонуй обговорити ситуацію.
Крок 3. Застосуй навички активного слухання:
- Дивись в очі опоненту.
- Підтримуй розмову, кажи: «Так», «Я розумію».
- Не перебивай його.
- Дочекайся, коли він закінчить, і запитай: «Це правда?»
Крок 4. Поводься асертивно (гідно, упевнено):
- Користуйся «Я-повідомленнями», розкажи, що ти думаєш і відчуваєш.
- Стій прямо, говори спокійно.
- Уникай конфліктогенів.
- Не відповідай конфліктогеном на конфліктоген.
Крок 5. Висловлюй повагу:
- Поважай гідність опонента, не критикуй його особисті якості (обговорюй проблему, а не людину).
- Погоджуйся, з чим можеш.
- Якщо відчуваєш провину, попроси вибачення.
Крок 6. Розв’язуйте проблему:
- Запропонуй змінити позицію «Я — проти тебе» на позицію «Ми разом — проти проблеми».
- Запропонуй свій варіант рішення.
- Запитай опонента, які він має пропозиції.
- Розгляньте інші можливі варіанти та їх наслідки.
- Оберіть те, що вам підходить.
- Домовтеся виконувати це рішення певний час (наприклад, тиждень), а потім повернутися до розмови і з’ясувати, чи ви ним задоволені.
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та мою підбірку.
2. Вивчіть термін.
3. Через малюнок покажіть своє враження до конфліктних ситуацій та їх вирішення.
Виконані завдання скидайте мені на Viber.
Я дякую всім, хто виходить на звязок, добросовісно виконує завдання, вчиться. Ви найкращі!!!!
Прикро, що є ті , хто ігнорують навчання, яких я буду змушена неатестувати з цілої низки тем.
Схаменіться, ще не пізно!!!!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар