Добрий день.
Сьогодні 1 квітня 2022 року.
Запрошую на урок географії учнів 6 класів та на урок ОЗ учнів 5 та 6 класів.
Географіця 6 клас
Тема:ЛЬОДОВИКИ ТА БАГАТОРІЧНА МЕРЗЛОТА
Дайте відповідь одним словом " так", " ні":
Озеро – це природна заглибина на суходолі, заповнена водою.
Найменше озеро на Землі – Каспійське.
Найглибше озеро нашої планети – Байкал.
Заглибини, в яких знаходяться озера називають озерними улоговинами.
У результаті руху земної кори утворюються залишкові озера.
Озера, з яких витікають річки називають безстічними.
Безстічні озера – Каспійське та Аральське моря-озера.
Що таке:
- Що таке гідросфера?
- В яких агрегатних станах може перебувати вода?
- Назвіть умови переходу води з рідкого стану у твердий.
- Де на Землі найбільш сприятливі умови для накопичення снігу?
Основні запаси прісних вод на Землі, знаходяться, не в річках, не в озерах, а в льодовиках , які на сьогодні займають 11% суші.
- У льодовиковий період покриви льоду займали майже 1/3 суходолу.
- У сучасних льодовиках – 70% всіх запасів прісних вод на Землі.
- Об’єм води льодовиків дорівнює сумі атмосферних опадів, що випадають на Землі протягом 50 років.
- Якщо всі льодовики на Землі розтануть, рівень Світового океану підніметься на 6,5 м.
Переглянемо:
Вода в льодовиках ніби «законсервована» на випадок зміни кліматичних умов. Настало похолодання — площа льодовиків збільшилась. Унаслідок потепління, наприклад, сьогодні, площа льодовиків скорочується.
Снігова лінія – межа, вище якої снігу випадає більше, ніж встигає розтанути. Її висота – робота з підручником – малюнок 16. Висота снігової лінії на різних широтах.
Найбільшу кількість води «доливають» у Світовий океан льодовики Арктики й Антарктики — 250 км3. Відбувається це внаслідок потепління клімату нашої планети, що спостерігається останнім часом.
Журнал National Geographic змоделював карту світу у випадку, якщо розтануть усі льодовики на планеті.
Вони пишуть, звісно, про Лондон і Венецію – але видно, що Україна втратить в абсолютних показниках чи не найбільше території в Європі (не рахуючи європейської частини Росії).
Маленькі ж північноєвропейські країни – Нідерланди, Данія, Естонія – можуть зникнути практично зовсім.
Середземноморські країни якраз постраждають менше, бо вони більш гірські одразу від моря.
- В океані можна зустріти айсберги незвичайних кольорів:
Коричневі смуги на айсбергу утворені пилом і вулканічним попелом. Такі айсберги виходять при таненні льодовикових шапок, що покривають вулкани. Під час спуску з гарячої вершини льодовик тане і обертається, що додає візерункам неповторний вигляд.
Блакитні смуги утворюються через замерзлу прісну воду, що заповнює тріщини в айсбергах.
Зелені утворюються через морську воду, яка накопичується в крижаних ущелинах. І коли за тією чи іншою причиною, лід розколюється, виходять назовні ці незвичайні айсберги, схожі на м’ятні льодяники.
- Загальна маса айсбергів, що відокремлюються від шельфових льодовиків Антарктиди, становить 1,5 трлн т, а тих, що утворюються в Арктиці,— 250 млрд т. Загалом, за підрахунками вчених, маса айсбергів, які плавають у водах Світового океану, становить колосальну цифру — 7 трлн 650 млрд т.
- Найбільший з айсбергів, який був зафіксований у 1956 р., мав приблизно 385 км у довжину та 111 км у ширину, а площу — 31 тис. км2. Середня тривалість існування айсбергів — близько чотирьох років.
- Гірські льодовики рухаються значно швидше, ніж покривні. Кавказькі льодовики спускаються за добу в середньому на 5–10 см, альпійські — на 10–40 см, памірські — на 60–80 см. «Найбільш швидкохідними» є льодовики Тянь-Шаню: вони просуваються на метр за добу.
- На Памірі знаходиться величезний льодовик Федченка. Його довжина перевищує 70 км, а ширина дорівнює 1700–3100 м. Якби льодовик раптом розтанув, то в Центральній Азії розлилося б море, за величиною, як Аральське. На льодовику багато років працюють зимівники-дослідники. Відважні спостерігачі щоденно стежать за тим, що відбувається на цій найбільшій річці гірського льоду. Їх робота дуже важлива: льодовики — гігантські «кухні погоди», що впливають на клімат значних за площею областей. Науково-дослідні станції працюють на багатьох льодовиках планети.
- Море́на (рос. морена, англ. moraine, till, glacial drift; нім. Моräne f) — скупчення несортованого уламкового матеріалу, який переноситься і відкладається льодовиками. У міру переміщення льоду вниз (течії) і одночасного танення, уламки гірських порід, що містяться в льоду, накопичуються перед краєм льодовика, формуючи кінцеву морену.
Д.З.
1. Опрацювати матеріал моєї підбірки та вашого пілдучника.
2. Виписати та вивчити терміни.
3. Дати відповіді на запитання та надіслати мені відповіді.
До зустрічі.
ОЗ 5 клас
Тема:Сам дома.
Кожен сподівається, що стіни рідного дому надійно захистять його спокій і майно. Але для цього слід подбати про заходи безпеки. Найбільш уразливими місцями є вікна, двері, балкони. Двері твого дому мають бути міцними, обладнаними ланцюжком та вічком, мати надійний замок. Про це потурбуються твої батьки. Та навіть найміцніші двері не допоможуть, якщо господарі необачні.
Пригадай:
- Чому двері свого дому треба завжди тримати замкненими?
- Чому не можна відчиняти дверей незнайомим людям?
- Чи можна відчиняти двері, якщо за ними стоїть людина в міліцейській формі?
- Чому не варто вихвалятися перед друзями дорогими речами?
- Чому не можна залишати ключі під килимком або в інших легкодоступних місцях?
- Де їх найкраще зберігати?
Запам’ятай!
1. Завжди тримай двері замкненими.
2. Не відчиняй дверей, поки не впевнишся, що це безпечно.
3. Не вихваляйся дорогими речами перед друзями, а тим паче перед сторонніми людьми.
4. Не залишай ключі від квартири під килимком, в інших легкодоступних місцях.
Знайдіть вихід із таких ситуацій:
1. Без попередження приходить працівник служби газу. Ви його не знаєте. Говорить, що необхідно перевірити справність газових приладів. Якими будуть ваші дії?
2. Поліціянт просить відчинити двері для якоїсь перевірки. Ваші дії?
Переглянемо:
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал моєї підбірки та вашого підручникаю
2. Вивчіть терміни.
3. Заповніть зошит з даної тематики.
4. Відповіді на запитання надсилаємо мені.
До зустрічі.
ОЗ 6 клас
Тема: Пожежна безпека твоєї оселі.
Причини виникнення пожеж
Найпоширенішими причинами пожеж є: тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем і розряди блискавки .
З історії пожежної охорони
Перші пожежники з’явилися в нашій країні понад два століття тому. Двоповерхова споруда з високою вишкою (каланчею) мала назву «пожежне депо».
На першому поверсі розміщували коней, вози з діжками, наповненими водою, та протипожежний інвентар. На другому — жили пожежники, яким дозволялося відлучатися з казарми лише один раз на тиждень, заборонялося відвідувати громадські місця, читати будь-що, крім Біблії. Щоб завжди бути напоготові, вони навіть на ніч не знімали чобіт.
Як тільки черговий (віниковий) помічав пожежу, на каланчі одразу піднімали сигнальні знаки, щоб повідомити інші депо. Вартовий ударяв у дзвін, і з воріт на коні вилітав вістовий. Він розвідував обстановку на пожежі й мчав назад.
Після його повернення з гуркотом і дзвоном на місце пожежі поспішали пожежники. Трубники рятували людей і гасили пожежу водою зі шлангів, сокирники рубали дах, щоб випустити з приміщення дим, а начальники та водопостачальники поповнювали запаси води в діжках.
Допомагаємо пожежникам
У наш час повідомлення про пожежу приймають за телефоном 101. Після отримання сигналу оголошується тривога в найближчій до місця пожежній частині, і за півхвилини пожежні автомобілі з увімкненими сиренами вже мчать гасити пожежу.
Завданням пожежної служби є не лише гасіння пожеж, а й профілактика, тобто забезпечення пожежної безпеки будівель. Жоден будинок не заселяють без підпису працівників пожежної служби, які ретельно перевіряють справність електричної мережі, наявність і доступність евакуаційних виходів і шляхів, запасних виходів, пожежних драбин, засобів гасіння та виявлення пожежі.
У приміщеннях і будинках встановлюють пожежну сигналізацію. Навіть маленькі діти мають знати, що коли вона спрацювала, треба негайно вийти з будинку шляхом, який вказано на плані евакуації. А щоб засвоїти, куди бігти у випадку пожежі, двічі на рік слід проводити навчальні пожежні тренування. І не лише в школі, а й удома, особливо якщо в родині є маленькі діти .
План евакуації з будинку. Стрілками показано напрямки руху у випадку пожежі, кружечком — місце зустрічі після евакуації
Особливо небезпечно, коли пожежа виникає там, де одночасно перебуває багато людей.
Умовами виникнення горіння є: наявність кисню, джерела запалювання та горючих матеріалів.
Пожежну службу було створено понад два століття тому. Відтоді хоробрі пожежники врятували чимало людських життів і майна.
Найпоширенішими причинами пожеж є: тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем та розряди блискавки.
Щоб запобігти виникненню пожежі, треба дбати про пожежну безпеку помешкання. У кожному будинку має бути план евакуації.
Домашнє завдання:
1. Опрацюйте матеріал моєї підбірки та вашого підручникаю
2. Вивчіть терміни.
3. Заповніть зошит з даної тематики.
До зустрічі.
Немає коментарів:
Дописати коментар