четвер, 24 березня 2022 р.

 Доброго ранку.

Сьогодні 24 березня 2022 року.

Запрошую до уроку географії учнів 6, 7 та 11 класів.


Географія 6 клас

Тема:Підземні води, умови їх залягання в земній корі.

Нажаль, але на сьогодні я не можу особисто розповісти про підземні води та продемонструвати вам міні-досліди. Тому пропоную переглянути :


Д.З.

1. Переглянувши відео, опрацюйте матеріал вашого підручника.

2. Випешіть терміни( вивчіть).

3. Підготуйте міні - повідомлення на тему" Екологія підземних вод".


Активніше залучайтеся до дистанційного навчання. 

Не забуваймо, що тематична робота не за горами,

 а  частина  з вас зовсім НЕ працює.

Д.З. чекаю на  Viber.




Географія 7 клас

Тема: Дослідження та освоєння материка Євразія.

Повторимо:

(Відповіді скидаємо мені СЬОГОДНІ)

1. Укажіть найбільший півострів Євразії:

А Піренейський;Б Аравійський;В Скандинавський;Г Камчатка.


2. Яка протока відділяє Євразію та Північну Америку?

А Ґібралтарська;Б Малаккська;В Берінґова;Г Баб-ель-Мандебська.


3. До басейну якого океану належить Азовське море?

А Атлантичного;Б Тихого;В Індійського;Г Північного Льодовитого.


4. Укажіть гори, східними схилами яких проходить умовна межаміж Європою та Азією:

А Карпати;Б Уральські;В Альпи;Г Гімалаї.


5. У яких півкулях розташована більша частина Євразії?

А Північній та Східній; Б Північній та Західній;

В Південній та Східній; Г Південній та Західній.


6. Яка крайня точка Євразії наближена до екватора?

А Мис Рока;Б Mис Піай;В Mис Дежньова;Г Mис Челюскін.


Територія Європи з давніх часів була досліджена достатньо добре, то в Азії і в наші часи є місця, щоцікавлять сучасних дослідників своєю незайманістю. Учені й мандрівники, долаючи безліч труднощів і випробувань, створювали,говорячи сучасною мовою, «базу даних» нашого материка. Іменабагатьох першовідкривачів увічнені на географічних картах. Написано безліч наукових праць, складено величезну кількість карт.На службі сучасних картографів тепер космічні дослідження. Незважаючи на це, окремі райони нашого величезного материка залишаються недостатньо вивченими.

Дізнаймося про видатні особистості:

Перегляд відео за посиланням : https://www.youtube.com/watch?v=tl4W3BT4qn8

 

Уже за античних часів торговельний обмін між державами сприяв розширенню географічних знань і встановленню зв’язків між народами.

Вправні мореплавці — греки й фінікіяни — залишили перші записи про нові відкриті землі, що були практичною вказівкою длямандрівників. Греки добре орієнтувалися в Середземномор’ї, плавали вздовж берегів Чорного моря, відкрили гирло Дунаю, Дністра,Дніпра, де створювали свої колонії. Залишки давньогрецьких поселень збереглися й на території України (Херсонес, Ольвія тощо) і єоб’єктами дослідження археологів. Греки пропливли за «Геркулесовістовпи» (Ґібралтарська протока) і досягли Північного моря й Британських островів. Військові походи Александра Македонського, а пізніше — римських легіонерів — також сприяли вивченню нових земель.

Давньогрецький історик та мандрівник Геродот здійснював тривалі подорожі країнами Сходу. У книзі «Історії» він детально описавсвої враження від подорожей, зокрема природу та населення українського Подніпров’я.

У середні віки географічні знання про материк поповнювали завдяки походам вікінгів, поморів, хрестовим походами християн-місіонерів у Палестину.

Подорожі італійця Марко Поло (1271–1295 pp.) збагатили відомості про Індію, Китай, Індійський океан. Португальський мореплавецьВаско да Ґама 1499 р. вперше проклав морський шлях з Європи в Індію. Арабський учений і мандрівник Ібн Баттута на початку XIV ст.здійснив подорожі до Туреччини, на  

Балканський півострів, побував на півдні України, у Центральній Азії, Індії, Індонезії, Китаї.
Висновок 1. Вивчення території Євразії почалося за давніх часів.Перші відомості про азійські країни були донесені європейцям завдяки мандрівкам Геродота, військовим походам, торговим караванам. У середні віки багато відкриттів було зроблено арабами таєвропейськими купцями.

Вивчення північних районів Азії, Сибіру, Далекого Сходу
У XVI–XVII ст. російські землепрохідці, долаючи величезні відстані, незважаючи на суворі кліматичні умови, поступово просувалися через північні райони Азії до східних окраїн материка. Зарезультатами їхніх досліджень були складені перші карти Сибірута Далекого Сходу.

1594 р. В. Баренц досяг острова Нова Земля; С. Дежньов проплив уздовж північних узбереж, досліджував долини річок Лена,Колима та Індигірка, відкрив протоку між Азією та Америкою(1633–1650 pp.). 1697–1699 pp. сибірський козак В. Атласов подорожував Камчаткою, досяг Північних Курильських островів, склавопис відкритих земель.

Дослідження європейців у Центральній і Східній Азії. 

Виступиучнів з повідомленнями

1856–1859 pp. П. Семенов здійснив подорож на Тянь-Шань.Він зібрав колекції 1700 видів рослин, зразки 300 видів гірськихпорід. П. Семенов описав висотну поясність Тянь-Шаню, вивчив23 гірських перевали, установив висоту снігової лінії, відкрив сучасне гірське заледеніння, досліджував озеро Іссик-Куль, витокирічки Сирдар’ї. У пам’ять про його досягнення у вивченні Тянь-Шаню 1906 р. до його прізвища було додано друге прізвище «Тянь-Шанський».

У вивченні Центральної Азії значною є роль М. Пржевальського.Цей відомий російський мандрівник присвятив 18 років життявивченню важкодоступних азіатських районів. Він досліджувавверхів’я великих річок Хуанхе та Янцзи, наніс на карту північніокраїни Тибету, провів серйозні кліматичні спостереження території, зібрав найбагатшу ботанічну та зоологічну колекції, розгадавтаємницю озера Лобнор. За роки досліджень Пржевальський подолав понад 33 тис. км.

Наукові дослідження внутрішніх районів Азії розпочалися лише в XIX ст. Значний внесок про розташування географічнихоб’єктів, обриси берегової лінії, основні риси природи материка,життя народів, що його населяють, було зроблено російськимиекспедиціями.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

2. Надішліть відповіді на запитання вище.

3. Скласти кросворд за темою «Дослідження Євразіїв різні часи».

4.  Нанесіть на контурну карти маршрути подорожей М. Поло, П. Семенова-Тянь-Шаньського,М. Пржевальського.


Активніше залучайтеся до дистанційного навчання. 

Не забуваймо, що тематична робота не за горами,

 а  частина  з вас зовсім НЕ працює.

Д.З. чекаю на  Viber.



Географія 11 клас

Тема:УКраїнська держава і  територія держави України. Політико - географічне та політико - економічне положення України. Дослідження 1.Гельські угоди.

Кожна людина вкладає в поняття «держава» своє розуміння, пов’язане з тим місцем, де вона народилася, живе, працює. Наукове тлумачення окресленого поняття знаходимо у працях науковців різних сфер: історичній, політичній, пра-
вознавчій, географічній та інших. Однак спільним для всіх визначень
є розуміння держави як утворення, що має такі ознаки, як незалежність
і суверенітет, певну правову систему і політичну владу.
Згідно з Конституцією Україна є суверенною і незалежною, демократич-
ною, соціальною, правовою державою. Демократичну суть держави кон-
кретизує ст. 5 Конституції, проголошуючи Україну республікою за формою правління, а також закріплюючи в українській державі принцип народо-
владдя. Народ визнається носієм суверенітету і єдиним джерелом влади.

Демократизм форм правління в Україні визначається і тим, що державна влада здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Відповідні органи здійснюють свої повноваження у встановлених
Конституцією межах і відповідно до законів України.

Що включає державна територія України

З поняттям «державна територія» ви вже ознайомилися в курсі географії 8-го класу. Отже, державна територія України– суходіл, води, надра і повітряний простір, на які поширився державний суверенітет України. Статус державної територіївизначає Конституція України. Сучасні межі державної території України окреслено її кордонами із сусідніми державами. Їх було визначено в результаті правонаступництва і підтверджено після проголошення неза-
лежності України в 1991 р. двосторонніми угодами про державний кордон з усіма державами-сусідами.
Згідно з Конституцією України її територія у межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Інші держави зобов’язані утримуватися від будь-яких зазіхань на територіальний суверенітет Української держави.
У межах своїх територіальних кордонів держава виступає єдиним офіційним представником усього населення. Державна територія України є матеріальною базою її існування. У Конституції закріплено, що земля, її надра,атмосферне повітря, водні й інші природні ресурси, що знаходяться в межах території України, ресурси її континентального шельфу, виняткової (мор-
ської) економічної зони є об’єктами права власності українського народу.

Адміністративно-територіальний устрій– це поділ території держави на певні частини для організації управління на містах.
Адміністративно-територіальний устрій України пройшов довгий шлях розвитку. Особливою подією в його становленні стало проголошення незалежності України в 1991 році. Відповідно до Конституції систему адміністративно-територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища і села.Верхній рівень адміністративно-територіального устрою – область, їх в Україні 24. Адміністративна область – це велика частина територіїУкраїни, яка має чітко визначені кордони й систему місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Середня площа області в Україні складає 24 тис. км2. Найбільші за площею – Одеська(33,3 тис. км2), Дніпропетровська і Чернігівська (по 31,9 тис. км2). 
Можна відзначити, що великими за площею й населенням є східні області, а меншими – західні (така ситуація склалася історично).

Донедавна в Україні налічувалося понад 11,5 тисячі міських, сільських і селищних громад, з яких майже половина нараховує менше як 1000 жителів. Їхній соціально-економічний та людський потенціал незначний,вони неспроможні забезпечити надання якісних публічних послуг. Відтак очевидним є той факт, що реалізація основних завдань децентралізації влади можлива лише в разі реформування чинного адміністративно-територіального устрою країни. Правовою основою для проведення реформи стали Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та «Методика формування спроможних територіальних громад».

Наразі адміністративно-територіальна реформа, яка полягає у створенні самодостатніх об’єднаних територіальний громад (ОТГ), триває. Цей процес проходить досить складно, оскільки: по-перше, зачіпає інтереси певного прошарку населення; по-друге, існує ціла низка питань, які потребують урегулювання на законодавчому рівні; по-третє, у його реалізації
зацікавлені не всі регіональні органи влади та органи місцевого самоврядування. Станом на початок листопада 2018 року створено 865 об’єднаних територіальних громад. До складу цих ОТГ увійшли 3981 колишніх місцевих рад. Більше як 8,4 млн людей проживають в ОТГ. Розроблено механізм вирішення спільних проблем громад: утилізація та переробка сміття,
розвиток спільної інфраструктури тощо. Реалізується вже 274 договори про співробітництво, цим механізмом скористалися 1096 громад.

Домашнє завдання.

1. Опрацювати  матеріал вашого підручника.
2. Користуючись офіційним сайтом Міністерства закордонних справ України,
охарактеризуйте участь України в міжнародних організаціях.
 3.Поясніть значення понять: територія держави, політико-географічне положення, державний кордон, адміністративно-територіальний устрій.

4. Виконайте дослідження( тематику я вказала в темі).


Шановні мої випускники!!!!!!!

Я все чудово розумію. Я все це також переживаю, але :
- ви, наше майбутнє - яке повинно бути освідченим( ви звернули увагу, як тяжко рашиській сволоті орієнтуватися  на місцевості, читати карту, тощо);
- нагадую, що дистанційне навчання - це не канікули.

Адам, Гончарук, Санітарчук - ВСЕ.

Якщо до кінця ЦЬОГО тижня я не отримаю виконані завдання, буду змушена виставити.....

Скидайте роботи ,  чекаю на  Viber.













Немає коментарів:

Дописати коментар