Доброго ранку.
Сьогодні 16 березня 2022 року.
Запрошую до роботи учнів 8- 9 класів географія та 7 ОЗ.
Нагадую, що весь матеріал в лєнті:
спочатку географія 8 клас, потім 9, а за ним ОЗ 7.
Перелистуйте ( перекручуйте) лєнту і все знайдете.
То ж почнемо.
Географія 8 клас.
Тема:Районування природних ландшафтів. Антропогенні ландшафти.
Одним із найважливіших завдань науки є систематизація знань. У географії така систематизація здійснюється у вигляді районування.
Фізико-географічне районування — це виділення й опис великих територій, для яких характерна певна єдність і неповторність рис природних ландшафтів.
Основні одиниці районування: країна, зона, підзона, край, область, район. Виділення кожної одиниці фізико-географічного районування проводиться з урахуванням трьох головних чинників, які зумовлюють зональні чи азональні риси природи.
У природі ландшафти утворюють складну мозаїку. Наприклад, мішано-лісові ландшафти можуть поєднуватися з ділянками болотних, заплавних, лісостепових. При створенні карт фізико-географічного районування ландшафтні межі узагальнюють за переважаючим класом, типом чи видом ландшафтів. Між одиницями фізико-географічного районування та одиницями класифікації ландшафтів існує певна відповідність. Наприклад, у межах фізико-географічної країни переважає один клас ландшафтів, фізико-географічної (природної) зони — тип, природної підзони — підтип, району — один вид ландшафтів. Чим дрібнішою с одиниця районування, тим більше спільних рис природи в її межах, і навпаки.
Розгляньте тематичну карту на нанесіть на к.к. зони та підзони.
Фізико географічні країни виділяють:
• за положенням у межах великих тектонічних структур, які мають спільну історію розвитку впродовж неотектонічного етапу (за останні 25 млн років);
• належністю до великих форм рельєфу (гір або рівнин);
• спільністю процесів циркуляції атмосфери;
• певним набором природних зон або висотних поясів.
Для рівнинних країн характерний своєрідний і неповторний набір природних зон, а для гірських країн — висотних поясів. У межах фізико-географічної країни переважає один клас ландшафтів.
Понад 93% площі України належить до південно-західної частини Східноєвропейської рівнинної фізико-географічної країни. Її фундамент утворюють платформи, у межах яких тектонічні рухи мають малу інтенсивність. На Східноєвропейській рівнині чітко виражена широтна зональність ландшафтів у цілому.
Близько 7 % площі України займають гірські країни: Карпатська (6%) і Кримська (1%). Вони сформувалися в межах Середземноморського рухливого поясу. Для гірських країн характерна висотна поясність ландшафтів.
Фізико-географічна (природна) зона на рівнинах відповідає території найбільшого поширення одного певного зонального типу ландшафтів. У межах Східноєвропейської рівнинної країни виділяють чотири природні зони: мішаних лісів .
Значення фізико-географічного районування
Фізико-географічне районування проводиться з метою полегшення опису природи певних територій на науковій основі. Воно має також практичне значення, оскільки відображає взаємозв’язки всіх природних компонентів. Результати районування використовують для наукового обґрунтування спеціалізації сільського господарства, меліоративних заходів та інших робіт з охорони навколишнього середовища. У кожному природному регіоні необхідно здійснювати різні природоохоронні заходи.
Антропогенні ландшафти
Вплив господарської діяльності людини на ландшафти проявляється в тому, що внаслідок використання різних видів природних ресурсів (див. таблицю на с. 115) поступово утворилися антропогенні ландшафти: сільськогосподарські, лісогосподарські, водогосподарські, гірничопромислові, населених місць тощо. Першими (понад 4 тис. років тому) суттєвої антропогенної трансформації зазнали широколистяно-лісові ландшафти. Мішано-лісові ландшафти суттєво були змінені в XVI—XVII ст., а степові — наприкінці ХVIII ст. Зараз майже всі ландшафти перебувають під впливом певного напрямку природокористування. Приблизно на 4/5 території України сформувалися антропогенні ландшафти, у яких суттєво змінені всі компоненти, особливо рослинність і ґрунтовий покрив.
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал мго конспекту та вашого підручника.
2. На к.к. нанесіть зони і підзони.
3. Я пропоную вам 5 завдань:
1. У чому полягає суть фізико-географічного районування? Яким є його значення?
2. Назвіть одиниці фізико-географічного районування. На які дві групи їх поділяють і чому?
3. У межах яких фізико-географічних країн розташована Україна?
4. На які природні зони поділяється рівнинна частина України?
5. За якими критеріями виділяють одиниці фізико-географічного районування?
Виберіть 2 .
Виконану роботу чекаю на Viber.
До зустрічі!!!
Географія 9 клас.
Тема:Контрольна робота з теми : " Вторинний сектор економіки".
І рівень
1. Виберіть правильний варіант відповіді
1.1. Вкажіть назву основного авіакосмічного центру в Україні:
А. Львів.
Б. Запоріжжя.
В.Київ.
Г. Дніпропетровськ.
1.2. Визначте провідний чинник, що впливає на розміщення підприємств сільськогосподарського машинобудування:
А. Екологічний
Б. Водний
В. Енергетичний
Г. Споживчий
1.3. Який чинник обумовив розміщення виробництва азотних добрив у Сєверодонецьку, Горлівці?
А. Відходи коксохімічних підприємств
Б. Кваліфіковані трудові ресурси
В. Місцеві родовища хімічної сировини
Г. Траси нафтопроводів
1.4. Розташування якого виробництва лісопромислового комплексу в Україні орієнтується на джерела електроенергії, води й сировини?
А. Целюлозно-паперового
Б. Фанерного
В. Меблевого
Г. Сірникового
1.5. Укажіть центр виробництва шин в Україні:
А. Біла Церква
Б. Івано-Франківськ
В. Миколаїв
Г. Харків
1.6 Укажіть найбільший центр тракторобудування в Україні:
А. Маріуполь
Б. Луганськ
В. Київ
Г. Харків
1.7 Який напрям розвитку целюлозно-паперової промисловості в Україні позитивно позначиться на довкіллі?
А. Збільшення обсягів виробництва паперу й картону з макулатури
Б. Використання для виробництва целюлози деревини листяних порід
В. Переміщення целюлозно-паперового виробництва зі сходу країни на захід
Г. Концентрація виробництва паперу на великих комбінатах
1.8 Яка держава є світовим лідером з виробництва легкових автомобілів?
А.Німеччина
Б.Японія
В.Росія
Г.Китай
ІІ рівень
2. Дайте визначення
2.1. Хімічна промисловість - …
2.2. Кооперування - …
ІІІ рівень
3. Встановіть відповідність
3.1. Вкажіть відповідність між галузями машинобудування та їхніми центрами:
1. Автомобілебудування. А. Запоріжжя.
2. Літакобудування. Б. Миколаїв.
3. Тракторобудування. В. Вінниця.
4. Суднобудування. Г. Харків.
Д. Київ
ІV рівень
1. Охарактеризуйте галузі хімічної промисловості.
2. Назвіть види продукції, яку вони виробляють.
Виконану роботу чекаю на Viber.
До зустрічі!
ОЗ 7 клас
Тема: Керування стресами.
Ознайомтися з тим матеріалом,що я для вас підготувала:
Стресова стійкість
Організм людини дуже витривалий, аж поки стресове навантаження перевищить певну межу — стресову стійкість. Це можна порівняти з роботою складного механізму, що постійно працює на межі своєї потужності. Рано чи пізно у ньому щось ламається. Що саме «зламається» в організмі людини, залежить від її спадкових особливостей і стану здоров’я.
Кожен має певну вроджену стійкість до стресів. Вона не залежить від нашого бажання, сили волі чи характеру. Але так само, як наполегливою працею можна розвинути інтелектуальні здібності чи тренуваннями поліпшити фізичну форму, можна підвищити і стійкість до стресів. Високий рівень загального благополуччя гарантує максимальні резерви такої стійкості, а низький робить людину набагато уразливішою.
Підлітки, хронічний стрес і стимулятори
«У підлітків не буває стресів. У них самі розваги. Може, невеличкі неприємності, але не стрес. Від стресів потерпаємо ми!» — нерідко вважають дорослі. І помиляються. Життя підлітків доволі стресове. Вони інтенсивно навчаються, переживають період статевого дозрівання, долають труднощі у стосунках з дорослими, друзями і протилежною статтю.
Ті, хто успадкував низьку стійкість до стресів, потерпають від них уже в підлітковому віці. Вони нерідко перебувають у депресивному стані, стають дратівливими, втрачають здатність насолоджуватися життям. Усе це - наслідки гормонального дисбалансу, спричиненого надмірним стресом.
Не знаючи, як поліпшити самопочуття, підлітки можуть використовувати з цією метою стимулятори. Спочатку солодкі напої, шоколад, телевізор, комп’ютерні ігри чи розваги «до ранку», потім — сигарети, пиво, інші слабоалкогольні напої, а згодом — міцний алкоголь і наркотики. Навіть якщо комусь пощастило уникнути найстрашнішого — наркотиків, стимулятори лише погіршать його самопочуття. Так, вони можуть допомогти на короткий час, але шкодять у перспективі. Психологічна рівновага не відновлюється, поглиблюються емоційні розлади, руйнуються стосунки з близькими дорослими, вчителями, давніми друзями.
Існує щонайменше три причини, з яких не можна вживати стимулятори для подолання хронічного стресу .
Перша — дія стимуляторів занадто сильна. Відновити баланс з їх допомогою так само важко, як і полагодити мініатюрний годинник за допомогою молота .
Друга — дія стимулятора нетривала. Люди, які вживають стимулятори, переживають часті зміни настрою. Сьогодні вони натхненні й енергійні, а завтра — депресивні й тривожні. Почуваються то щасливими, то нещасними і майже ніколи — спокійними і врівноваженими , у них дуже низький рівень психологічного благополуччя.
Третя — неминуча швидка адаптація (пристосування) організму до дії стимуляторів. Щоб досягти бажаного ефекту, людина мусить вживати щоразу більшу дозу . Той, кому солодощі допомагають почуватися краще, набирає зайву вагу. Той, хто курить сигарети і вживає алкоголь — втрачає здоров’я, а той, хто вживає токсичні речовини чи наркотики — щоразу ризикує своїм життям.
Що таке керування стресами
На щастя, існує багато ефективних і цілком безпечних способів керування стресами, які допомагають долати сильні стреси і запобігати виникненню хронічних стресів. Керувати — означає впливати, контролювати, змінювати в бажаному напрямі.
Уміння долати труднощі, які зазвичай виводять з рівноваги, дарує людині незрівнянне задоволення, підвищує самоповагу, додає енергії, збагачує життєвий досвід. Існують фізичні, емоційні і духовні способи керування стресом.
Фізичні способи контролю за стресом
Це передусім фізичні вправи, збалансоване харчування, повноцінний відпочинок і планування часу.
Фізичні вправи — ефективний спосіб боротьби зі стресом. Вони допомагають майже одразу. Навіть 20 хвилин фізичної активності щодня значно поліпшують самопочуття.
Дуже корисними є плавання, спортивні ігри: рухливі ігри з друзями на свіжому повітрі (у футбол, волейбол, теніс, бадмінтон).
Раціональне харчування. Перервані обіди, недостатня кількість води, жирна їжа або голодні дієти нерідко спричиняють харчовий стрес. Люди, які перебувають у стані хронічного стресу, часто вживають надмір солодощів. Це допомагає їм підтримувати рівень цукру в крові, що компенсує ослаблену стресом функцію гормонів.
Однак набагато корисніше та ефективніше споживати складні вуглеводи (хліб, крупи, картоплю, макаронні вироби). Корисно їсти овочі та фрукти, у яких містяться необхідні для подолання стресу вітаміни та мінеральні речовини.
Відпочинок і сон. Першими симптомами стресового перевантаження є порушення сну: ввечері людина довго не може заснути, вночі часто прокидається, а вранці почувається знесиленою. Це означає, що «зламався» її біологічний годинник. Для його відновлення знадобиться приблизно три тижні. Щовечора треба лягати спати в один і той самий час. Перед сном слід провітрити кімнату, прийняти теплу ванну і випити склянку трав’яного чаю або молока з ложечкою меду.
Уміння планувати час і розставляти пріоритети. Ти перевантажений справами і нічого не встигаєш? Проаналізуй, чому. Можливо, маєш звичку всюди запізнюватись і робити все в останню мить? А може, забагато часу витрачаєш на телевізор, комп’ютерні ігри чи телефонні розмови?
Навички планування часу — найнеобхідніша складова профілактики стресів. Організована людина робить набагато більше, ніж той, хто діє хаотично і хапається одразу за кілька справ.
Емоційні способи керування стресом
Щоб успішно долати стреси, щодня роби дещо з того, що тобі подобається. Хтось любить музику, інший — куховарити, дехто знаходить душевний спокій у спогляданні природи. Кожна людина має свої секрети релаксації та відпочинку.
Духовні способи керування стресом
Підлітки прагнуть збагнути своє призначення, часто замислюються над сенсом буття, проблемами справедливості, чи є життя після смерті. Такі думки можуть посилювати стрес. Ті, хто усвідомив своє призначення або вірить у безсмертя душі, простіше переживають період духовного становлення. Їм також легше заспокоїтися, переживши випробування, трагічні події, тяжкі захворювання, навіть смерть близьких.
Люди знаходять й інші духовні способи керування стресами, як, наприклад, у притчі про перстень царя Соломона. Прочитайте цю притчу і поміркуйте, що означає напис на персні.
Перстень царя Соломона
Цар Соломон, правитель Ізраїлю, уславився своєю мудрістю. Одного разу він попросив радників зробити йому перстень з написом, який міг би повертати сильні емоції у протилежний бік — втішати в горі й «опускати на землю» в часи тріумфу.
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал з вашого підручника та той матеріал, що я вам підготувала.
2. Проаналізуйте схеми, що розміщені вище.
3. Надішліть мені свої думки, враження щодо теми уроку.
Виконану роботу чекаю на Viber.
До зустрічі!
Петрова Вікторія, дякую за цікаві завдання з основ здоров'я за 18 березня
ВідповістиВидалити