неділя, 16 жовтня 2022 р.

 Добрий день.

 Сьогодні 17 жовтня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6,7,8,11 класів.

Географія 6 клас

Тема: План, його основні ознаки.  Умовні знаки плану.

Топографія  (від  давньогр.  слів  «місце»  і   «пишу»)  —  наукова дисципліна, що вивчає методи зображення географічних і  геометрич них  елементів  місцевості  на  основі  знімальних  робіт  (наземних,  з  повітря  або  космосу)  і   створення  на  їх  основі  топографічні  карти  і   плани. Топографія може розглядатися і   як самостійний розділ картографії, що вивчає проблеми картографування територій, і   як розділ геоде-зії,  присвячений  питанням  проведення  вимірів  для  визначення  геометричних  характеристик  об’єктів  на  земній  поверхні. До  сфери  інтересів  топографії  належать  питання  змісту  топогра-фічних  карт,  методики  їх  складання  і   оновлення,  питання  їхньої  точності  і  класифікації,  а  також  використання  інформації  про  місцевість, що  міститься  в  них.

Уперше  наземні  знімальні  роботи  для  виготовлення  топографічних  карт  почали  здійснюватися  в   XVI  ст.,  хоча  поширення  такого  виду  зйомок  на  суто  науковій  підставі  почалося  у   XVIII  ст.  Перші  зйомки  з  повітря  (аерофототопографічні  зйомки)  були  виконані  на  початку ХХ  ст.  в  ході  Першої  світової  війни.  Початок  космічного  етапу  зйомок припав  на  кінець  60-х  рр.  ХХ  ст.

 Ви  вже  знаєте,  що  найточніше  нашу  Землю  зображено на глобусі. Але зрозуміло, що ним незручно користуватися, наприклад у  полі  чи  лісі.  І   щоб  зобразити  невеликі  ділянки  нашої  планети  з  подробицями, потрібні величезні глобуси. Тому місце глобуса   — у  шкільних класах  і  географічних  кабінетах.  Часто  глобус  використовують  у   ство-ренні  якихось  пам’ятних  знаків,  монументів.
У  польових  умовах  набагато  зручніше  користуватися планом  і  картою.  Розгорнув  їх,  переглянув,  а   потім  склав   —  і  в  кишеню,  портфель  чи  рюкзак.  Зручно  і   географам,  і  геологам,  і  військовим, і  туристам,а фотографії і   малюнку зображено в  натуральному вигляді всі дійсні об’єкти місцевості, які на ній розташовані. На плані   ж ми зображуємо всі предмети умовними знаками, наприклад: школа   — прямокутник,  церква  —  хрест,  дерева  —  маленькі  кола  тощо.  На  відміну від  фотознімка,  на  плані  ми  не  зображуємо  рухомих  об’єктів   —  машин, людей, собак, птахів. Крім того, на плані й  на карті ми не позначаємо і  де-які  другорядні  предмети,  які  нас  не  цікавлять,  скажімо  урну  для  сміття.
План і   карта   — це зменшене й  узагальнене зображен-ня  земної  поверхні  умовними  знаками  на  площині,  виконане  в  масштабі.
 Умовні  знаки  показують,  чим  зайняті  ділянки  місцевості,  які  об’єкти  на  них  розміщені.  Умовні  знаки,  що  зображують  на плані  місцевості  географічні  об’єкти,  об’єднано  у  три  групи:  контурні, значкові  та  лінійні.

Умовні знаки – різні об’єкти, якими позначаються географічні об’єкти:

1)    Масштабні (контур лісу, болота, озера, позначаються контурами та кольорами);

2)    Позамасштабні (геометричні фігури, буквенні символи, схематичні малюнки – населені пункти, родовища корисних копалин, електростанції);

3)    Лінійні (річки, дороги, кордони);

4)    Пояснювальні (стрілки, що вказують напрямок течії, річки, вітру).

Існують різні види географічних карт. Вони об'єднуються за різним ознаками. Як ви думаєте, якими саме?

За масштабом, змістом, призначенням.

Пропоную переглянути:


Д.З.
1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та мою для вас підбірку.
2. Вивчіть умовні топографічні позначення плану місцевості.



Географія 7 клас

Тема:Практична робота №3.

Темароботи:  ВИЗНАЧЕННЯ ГЕОГРАФІЧНИХ КООРДИНАТ КРАЙНІХ ТОЧОК ТА ПРОТЯЖНОСТІ МАТЕРИКА З ПІВНОЧІ НА ПІВДЕНЬ ТА ІЗ ЗАХОДУ НА СХІД. ПРАКТИЧНА РОБОТА 3 (ПОЧАТОК). ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ НАЗВ ОСНОВНИХ ГЕОГРАФІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ АФРИКИ.

Завдання:

1.Визначте положення відносно інших материків, морів та океанів, особливості берегової лінії.

2.Позначте на контурній карти об’єкти материка: 
- гори;
- рівнини;
- низовини;
- плоскогіря;
- нагіря;
- пустелі;
- ріки;
- озера;
- крайні точки;
- затоки;
- протоки;
- водоспади;
- пустелі.
3. Висновок.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

✵ Опрацюйте матеріал вашого підрцчника ( повторіть).

✵ Детально ознайомтеся з фізичною та тектонічною картами Африки. Нанесіть на контурну карту елементи берегової лінії.

✵ Повторіть поняття літосферна плита, платформа, плита, щит.

Виконайте та надішліть на перевірку практичну роботу.


Географія 8 клас

Тема:Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси.  Місцевий, поясний  та літній час. Особливості регулювання системи часу в країнах світу. Час в Україні.


Пропоную переглянути:


Формування території України процес недовготривалий. 1929 р. було підписано Акт злуки ЗУНР і УНР. У 1922 році територія УРСР увійшла до складу Польщі. У 1954 р. до території України було повернуто Бессарабію. Сучасний адміністративно-територіальний устрій України це – 24 областей, АРК, 3 міста державного підпорядкування: Харків, Львів і Київ.
Сонце послідовно освітлює всю поверхню земної кулі. Куляста форма Землі та її обертання навколо своєї осі зумовлюють у кожний момент однаковий час доби для всіх точках, що розташовані на одному меридіані від Північного полюса до Південного.
Місцевий час — це час меридіана даного місця, що визначається положенням Сонця.

У 1878 році канадський інженер С. Флемінг запропонував поділити Землю на 24 годинні пояси (від 0 до 23). У межах одного поясу люди користуватимуться однаковим часом. Такий час назвали поясним. Як же визначити цей час? 
Поясний час – це місцевий сонячний час середнього основного географічного меридіана даного годинного поясу.

Лінія зміни дат проходить по найменш заселених територіях Землі.

В деяких країнах світу з метою кращого використання світлової частини доби впроваджують літній час. З кінця березня по кінець жовтня стрілки годинників переводять на одну годину вперед.

Домашнє завдання:

1.Опрацюйте матеріал вашого підручника та мою для вас підбірку.
2. Випишіть і вивчіть терміни.


Географія 11 клас

Тема:Геоїд. Показники руху Землі навколо своєї осі.

Перегдяньте презентацію і виконайте дослідження 1-2.

Дослідження 1.

Тема:Моделювання природних явищ на Землі в дні рівнодень та сонцестоянь.

Завдання:

1. Пригадайте, коли і з якої причини відбуваються дні рівнодень і сонцестоянь.

2. Опишіть  природні явища, що відбуваються в ці дні.

3. Проаналізуйте наслідки природи в ці дні.

4. Висновок: вкажіть, які природні явища можна спостерігати на Землі у дні рівнодень і сонцестоянь.

Дослідження  2.

Тема: Прояви сили Коріоліса на річках своєї місцевості.

Завдання:

1. Як виникає сила Коріоліса.

2. Як сила Коріоліса впливає на рух води в річках і річкових долинах в цілому і рідного краю.

3. Висновок ( вкажіть, як і чому сила Коріоліса проявляється на ріках своєї місцевості).

Дослідження чекаю до наступного уроку.






Немає коментарів:

Дописати коментар