Добрий день.
Сьогодні 4 жовтня 2022 року.
Запрошую на урок географії учнів 10 класів та на урок ОЗ учнів 7 класів.
ОЗ 7 клас
Тема:Принципи безпечної життєдіяльності.
Потреба в безпеці є однією з базових людських потреб. Тому не дивно, що небезпечні ситуації викликають тривогу, страх, відчай. Вони бентежать, дратують, позбавляють сну й апетиту. Небезпечні ситуації «вмикають аварійну сигналізацію» в організмі і спричиняють стрес.
Відчуття безпеки, навпаки, приємне. Воно супроводжується задоволенням, спокоєм, розслабленням. Тому необхідність дбати про безпеку ні в кого не викликає сумніву. Однак іноді для цього не вистачає знань або важливих умінь і навичок. Наприклад, якщо людина вперше користується метрополітеном, вона може спричинити небезпечну ситуацію через те, що не вміє правильно поводитися на ескалаторі.
Той, хто обирає здоровий спосіб життя, має володіти багатьма навичками безпечної життєдіяльності. Інакше те, що здобуто наполегливою працею, можна звести нанівець елементарною необачністю.равильно поводитися на ескалаторі.
Принципи безпечної життєдіяльності
З давніх-давен люди вивчають небезпечні ситуації, щоб уникати їх і запобігати їм. Та коли це неможливо, намагаються діяти так, щоб урятуватися. Існують загальні принципи безпечної життєдіяльності, які можна звести до формули: «Передбачати, запобігати, діяти».
Передбачати — означає:
- вміти розпізнавати небезпечні ситуації;
- предбачати наслідки своїх дій;
- оцінювати ризик.
Запобігати — означає:
- діяти так, щоб не потрапляти у небезпеки;
- самому не створювати небезпеки (наприклад, на дорозі й у транспорті завжди дотримуватися Правил дорожнього руху);
- вживати запобіжних заходів (наприклад, встановлювати охоронну сигналізацію, проводити пожежні тренування).
Діяти — означає:
- не розгубитися, тобто бути фізично і психологічно готовим діяти у небезпечній ситуації;
- знати, що і як треба робити в таких випадках;
- уміти зв’язуватись і взаємодіяти з рятувальними службами, правильно використовувати рятувальне спорядження;
- не втрачати надії й боротися, зробити все можливе, щоб урятуватися самому і допомогти іншим.
Прочитайте байку Езопа і поміркуйте, який принцип безпечної життєдіяльності вона ілюструє. Які висновки ви можете з неї зробити?
Лев і Лисиця
Лев постарів і не міг уже бігати, як раніше. Він заліз у печеру і прикинувся тяжкохворим. Звірі приходили відвідати його, а він їх хапав і з’їдав. Уже багато звірів пропало. Аж ось одного разу прийшла до печери Лисиця і запитала Лева, як він почувається.
- Ой, зле мені, зле! — став бідкатися Лев, а потім спитав, чого це Лисиця не заходить.
А та у відповідь:
- Я б зайшла, та бачу, що до печери веде багато слідів, а з неї — жодного.
Навички безпечної поведінки
Щоб поводитися відповідно до принципів безпечної життєдіяльності, недостатньо лише знати їх. Люди, робота яких пов’язана з постійним ризиком (пожежники, рятувальники, пілоти-випробувачі, альпіністи, водолази), вважають запорукою своєї безпеки знання, витримку, вміння миттєво аналізувати ситуацію, оцінювати ризики і приймати рішення.
На тренінгах ви моделюєте різні життєві ситуації, щоб відпрацювати ці вміння до автоматизму. Набуваючи досвіду, стаєте впевненішими у власних силах.
Потрапивши в будь-яку незнайому ситуацію, треба миттєво оцінити рівень її безпеки. У такий спосіб перевіряють, чи існує загроза життю і здоров'ю. Таку загрозу ще називають ризиком, а джерела ризику — чинниками ураження.
Майже всі життєві ситуації пов’язані з ризиком. Як визначити, що ситуація є дуже ризикованою? Для цього, оцінюючи ризик, слід зважати на:
- імовірність виникнення події;
- масштаби її наслідків.
Наприклад, імовірність того, що в автозаправну станцію вдарить блискавка, доволі мала. Але внаслідок цього може статися потужний вибух, який зруйнує все навкруги і призведе до забруднення довкілля. Зважаючи на серйозні наслідки, ризик вважають високим і обладнують автозаправки спеціальними щоглами з громовідводами.
Види ризику
Оскільки наше здоров’я — це фізичне, психічне і соціальне благополуччя, розрізняють три види ризику:
- фізичний — пов’язаний із життям і фізичним здоров’ям людини (кататися на велосипеді без шолома, гратися на залізничній колії);
- психологічний — пов’язаний з упевненістю, гідністю, самоповагою (провалитись на іспиті, не вступитися за того, кого ображають);
- соціальний — пов’язаний з авторитетом, популярністю, успіхом (посваритися з другом, порушити загальноприйняті правила).
Розрізняють ризик виправданий і невиправданий. Розпочинаючи нову справу, беручи участь у конкурсі, спортивному змаганні, ми ризикуємо розчаруватись, утратити авторитет. Однак такий ризик є виправданим, адже недарма говорять: «Хто не ризикує, той не виграє». Іноді кажуть, що ризик — благородна справа. Це стосується випадків, коли людина ризикує собою заради інших (захищає слабших, рятує чиєсь життя).
Дехто має схильність до нерозумних вчинків: курить, вживає алкоголь, наркотики, агресивно поводиться або вчиняє протиправні дії. Така поведінка є невиправдано ризикованою. Зазвичай одні види ризикованої поведінки тягнуть за собою інші. Більшість кримінальних злочинів, ДТП, утоплень, нещасних випадків у побуті та на виробництві пов’язані з уживанням алкоголю і наркотиків.
Найпоширенішими небезпеками, які загрожують підліткам, є крадіжки мобільних телефонів. Іноді зловмисники, побачивши підлітка з мобільником, просять позичити його на хвилинку, щоб зателефонувати. Можуть навіть запропонувати гроші, мовляв, ось тобі за це 5 гривень. А потім кладуть телефон собі в кишеню і миттєво зникають.
Той, хто обирає здоровий спосіб життя, має володіти багатьма навичками безпечної життєдіяльності.
Існують загальні принципи безпечної життєдіяльності, які можна звести до формули: «Уникати, запобігати, діяти».
Майже всі життєві ситуації пов’язані з ризиком.
Важливо навчитися миттєво оцінювати рівень ризику і уникати дуже ризикованих ситуацій та невиправданого ризику.
Пропоную переглянути:
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал вашого підручника ат мою підбірку для вас.
2. Складіть пам'ятку по темі уроку.
Географія 10 клас
Тема:Тематичне оцінення за темлю " Загальна характеристика Європи".
1. Укажіть історичну подію, яка відбулася в Німеччині:
а) була метрополією
колоніальної імперії; б) відбулося об'єднання країни у 1990 р.; в) очолила
Співдружність націй; г) три історико-географічні області були приєднані шляхом
завоювання.
2. У якому регіоні світу розташований мегаполіс Прирейнський?
а) Західній Європі; б)
Латинській Америці; в) Південно-Східній Азії; г) Північній Америці.
3. Де в Європі розташований оздоровчий курорт на
мінеральних водах?
а) Гори Піренеї; б) Карлові Вари; в) острів
Сицилія; г) Париж.
4. У якій країні розташована штаб-квартира всесвітньо
відомої транснаціональної корпорації, лідера у харчовій промисловості Nestle?
а) Іспанія; б) Росія; в) Франція; г)
Швейцарія.
5. Установіть відповідність між країнами та їх залежними
територіями.
1 Андорра; А Велика Британія;
2 Гібралтар; Б Іспанія;
3 Гвіана;
В Данія;
4 Гренландія. Г США;
Д Франція.
6. Установіть відповідність між країнами та їхніми
столицями.
1 Польща; А Будапешт;
2 Румунія; Б Бухарест;
3 Угорщина; В Софія;
4 Болгарія. Г Варшава;
Д Братислава.
7. Розкрийте поняття «колонія». Наведіть конкретні приклади. Відповідь л=обгрунтуйте.
8. Установіть відповідність між країнами і формами правління в них.
1 Ватикан; А президентська
республіка;
2 Україна, Франція; Б
конституційна монархія;
3 Велика Британія,
Бельгія; В абсолютна монархія;
4 Білорусь, Сан-Марино. Г
теократична монархія;
Д змішана республіка.
9. Заповніть таблицю.
Види
електроенергетики Європи |
Переваги,
приклади країн |
Недоліки,
приклади країн |
|
||
ТЕС |
|
|
|
|
|
АЕС |
|
|
|
|
10. Спрогнозуйте позитивні риси та ризики вступу України до ЄС.
11. Один із вулканів Європи вважається символом...
- виясніть назву цього вулкану;
- символом чого він є;
- чому саме цей вулкан.
12.Поясніть причини нерівномірності економічного розвитку регіонів Європи.
Відповіді чекаю СЬОГОДНІ.
Немає коментарів:
Дописати коментар