вівторок, 14 квітня 2020 р.

Всім привіт!
13 квітня 2020 р. 
УВАГА! 14 квітня ( вівторок) дивіться нижче.
Запрошую до роботи 7, 8, 9 класи
7 клас
Урок №56
Тема: Водні маси, їх властивості, географічне поширення.
САМОСТІЙНО:
Опишіть можливі погодні умови взимку в Гренландії, у джунглях Амазонки, на півострові Корея, на південно-західних схилах Гімалаїв.

1954 р. Генеральна конференція з питань мір і ваги встановила температурну шкалу з однією реперною точкою — потрійною точкою води, що дорівнює 0,01 °С. Саме за цієї температури вода може існувати одночасно у трьох агрегатних станах. Жодна інша речовина на таке не здатна. Унікальна вода! Вона — «колиска життя», «кухня погоди», основне джерело кисню та багато чого ще. При цьому Світовий океан залишається найбільшою загадкою нашої планети.
Попрацюємо самостійно:
♦  Назвіть особливості нагрівання та охолодження водної маси порівняно з суходолом.
♦  Пригадайте фільми про занурення на глибини океану. Які особливості конструкції повинні мати підводні технічні засоби занурення (човни, платформи, батискафи тощо)? Чому?
♦  В яких одиницях вимірюють солоність вводи?
♦  Назвіть чотири основних види рухів води в Світовому океані? Чим вони обумовлені?
♦  Чим відрізняється холодна течія від теплої?
♦  Виконайте схему розподілу поясів тиску і постійних вітрів на Землі.
♦  Поясніть: світовий кругообіг води - це ...

Температура води
Середня температура всієї океанської води +4 °С. 2/3 сонячного тепла, що надходить на планету, виявляється на поверхні океану. Воно витрачається на випаровування, на прогрівання поверхневого шару (до 300 м), прогрівання повітря. Вода Світового океану є акумулятором тепла на Землі. Середня температура поверхневих вод близько + 17 °С, Тихого +19 °С, Індійського — +17 °С, Атлантичного — +16,5 °С, Північного Льодовитого — +1°С. Морська вода
замерзає за температури близько -2 °С. Води Північної півкулі тепліші на 3 °С, ніж Південної. Амплітуда добових температур близько 1 °С, річних — близько 10 °С (у помірних широтах).
Температура поверхневих вод зональна, з глибиною понад 300 м вона залишається сталою (+2-0 °С).
Зональність порушує сусідство суходолу (влітку тепліша, а взимку холодніша ніж у центральних районах океанів) та течії. Максимальні температури — у морях та затоках тропічних широт.
 Солоність вод
Солі надходять з надр та суходолу. Середня солоність Світового океану — 35 %о. Солоність поверхневого шару залежить від співвідношення опадів та випаровування, морських течій, притоку прісних річкових вод, утворення та танення криги.
Найбільша солоність вод у тропічних широтах, найменша — у полярних.
 Водні маси
Аналогічно повітряним масам поверхневі води океану поділяють на водні маси.
•   Екваторіальні — 27-28°С, 33-35 % (значна кількість опадів).
•   Тропічні — 20-25 °С (на заході океанів) — 15-20 °С (на сході), 37-38 %
(значне випаровування, мало опадів).
•   Помірні — 10-0 °С (рівномірно у Південній півкулі, у Північній — у західних узбереж тепліше, ніж у східних), близько 35%.
•   Полярні — 0—2°С, до 33 % (кількість опадів перевищує випаровування),
ділянки вкриті кригою.
 Закономірності поширення течій
Течії мають закономірності утворення й напрямку. Вони загалом відповідають загальній схемі циркуляції повітряних мас.
Робота з к.к. :
У північній частині Індійського океану тропічний мусон породжує сезонну Сомалійську течію (єдина холодна течія від екватора).
Течії порушують зональність кліматичних показників: сприяють переносу тепла й вологи по широтах, обумовлюють клімат узбережних ділянок; перемішують води.
Робота з тематичними картами атласу:
- За картами атласу простежте теплі й холодні течії Світового океану. 
- Випишіть найпотужніші з них. Зазначте основну причину утворення.
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацюйте  матеріал вашого підручника.
Нанесіть на к.к. головні теплі і холодні течії Світового океану.

 ПРАЦЮЙТЕ З ТЕМАТИЧНИМИ  КАРТАМИ АТЛАСУ!!!!!!!!


8 клас
Урок № 58.
Тема: Механічний рух населення.
Пригадайте:
  1.  Різниця між народжуваністю і смертністю…
  2. Зміна чисельності населення в результаті народжуваності і смертності.
  3. Наука про закони народонаселення.                 
  4. Комплекс заходів, спрямованих на регулювання динаміки кількості населення.  
Що вам відомо з приводу проведення і реалізації демографічної політики в нашій державі?
За кожну народжену дитину сім’я отримує одноразову виплату у сумі 11 тис. Мати дитини може знаходитися в оплачуваній декретній відпустці до 3 років, та отримувати щомісячну виплату – 860 грн. Багатодітним сім’ям, а це 3 дітей та більше, надаються різноманітні пільги.
Демографічна політика в Україні направлена на збільшення народжуваності та приросту населення.
 А як ви вважаєте, чи вдало проводиться ця політика в Україні?

Не зовсім, приріст населення в Україні у 2008 році склав 5,3%, а у 2017 р. – (-3,9 %), хоча здвиги є, але приріст населення залишається від’ємним. Бачу причини у наступному:
не має у людей впевненості у завтрашньому дні;
у країні економічна криза;
низький рівень добробуту населення;

  • низький рівень медичного обслуговування;
  • зона АТО на Донеччині та Луганщині.
  • За даними в таблиці народжуваності, смертності визначте країну: Україна, США, Нігер.
  • КраїнаНароджуваність, %Смертність, %
    Нігер5011
    Україна1115
    США138
  • Розвиток людства завжди супроводжується процесами переміщення населення. У пошуках кращих умов життя громадяни змінюють місця проживання. Міграції істотно впливають на загальну картину населення як всієї планети, так і України. Завдяки міграціям українці розселилися по багатьох країнах світу.
  •  Міграції – це переміщення населення зі зміною місця проживання.
  • Звернемося до економічного словника та з’ясуємо, що таке «еміграція», «імміграція», «сальдо міграції».
Політичні причини міграцій: це війни, революції, зміни державних кордонів. На сучасному етапі загострилася проблема незаконного в’їзду біженців із Сирії до країн Європи.
Економічні причини викликані пошуком роботи. Емігранти з України спрямовані до країн Західної Європи, Північної Америки.
  • Релігійні причини міграцій виникають на основі конфліктів різних релігій. В 1947 році Пакистан, де мусульманство, відділився від Індії, де індуїзм.
  • Національні причини – в 1948 році на окупованій території Палестини виникла держава Ізраїль (де зібралися євреї з усього світу).
  • Екологічна причина – люди залишають райони екологічних катастроф, так в 1986 році люди покинули зону Чорнобильської АЕС.
  • У 2010 році у ВНЗ нашої країни навчалися 38166 іноземців (тимчасова, легальна, зовнішня, добровольча).
  • У 2014 році за незаконне перетинання кордону України затримано 227 громадян Афганістану (зовнішня, нелегальна).
  • Із зони АТО загальна кількість переміщених осіб по території України становила 630 тис. осіб (внутрішня, політична).
  • Шестикласника Андрія відвезли на літні канікули до бабусі у Херсонську обл. (внутрішня, сезонна).
  • Родина Шварцбаумів переселилася до Ізраїлю (зовнішня, постійна).
  • Щодня Іван Петренко їздить на роботу із села Лозуватка до м. Кривого Рогу (внутрішня).
  • За 2013 рік – кількість прибулих людей в Україну становила 542506 осіб, кількість вибулих – 519914 осіб. Населення складало – 42831000 осіб.
  • Обчисліть коефіцієнт міграційного приросту.
  • Друге питання нашого уроку – це українська діаспора. Знову звертаємося до економічного словника. Що таке українська діаспора?
  •  Українська діаспора – це перебування українців поза етнічною територією в результаті добровільної чи вимушеної еміграції.В долі будь-якої країни велику роль відіграє ментальність. Звернемося до словника.
  •  Ментальнісн виїхали до 10% населення. Причини – соціально-економічні.
  • ІІ хвиля (1914-1941): Соціально-економічні причини доповнилися політичними. Примусове населення спрямували на освоєння віддалених територій, не менше 1 млн розкуркулених селян були вислані в період колективізації.
  •  ІІІ хвиля (1945-1985): У західному напрямку була майже винятково політичною. У східному – складалася з наступних компонентів: вимушена евакуація та біженство воєнних часів, репресивні депортації.  Організоване спрямування робочої сили на освоєння цілинних земель, природних ресурсів Сибіру й Далекого Сходу Росії.
  • IV хвиля (після 1985): Має передусім соціально-економічний характер.
  •       Українську діаспору ділять на Східну та Західну.
  •  На контурну карту  нанести по 3 країни з українською діаспорою:  із східною,  із західною.
  • Проблема: Кількість осіб українського походження, які проживають за межами України дорівнює приблизно 16-20 млн, тобто за кордоном проживає третина нашої нації.
  • Ситуація: За останні п’ять років, за різними оцінками, за кордон виїхало до 7 млн. українських представників- мігрантів, а також збільшилася еміграція українців за кордон до країн Європи – Польщі, Італії, Чехії, а також Росії.
  • Довідка: з 2014р. загострилася політична ситуація в Україні: виникла зона АТО, відбулася анексія Криму, зросла інфляція.
  • На вашу думку:
Які позитиви має країна, в яку в’їжджають емігранти?
Що потрібно знати, щоб емігрувати?
Які негативи має країна, з якої виїжджають емігранти?
Що потрібно зробити, щоб зменшити зовнішню міграцію українців?
Якщо у вас виникла шалена думка про еміграцію, скажімо, до Канади, то непогано було б знати про те, що..
В обов’язковому порядку до одного з батьків повинна бути перерахована сума не меньше 4,000$ на одну людину. На родину з двома дітьми – 12,000$.  У цьому випадку діє одне правило: чим більше, тим краще. Тому що на новій «Батьківщині» не потрібні нужденні громадяни.
Схвалюється тільки абсолютно благодійне минуле і співбесіда у посольстві – неформальний захід, а для декого – камінь спотикання;
  • Обов’язкове знання англійської мови(зрозуміло, не в межах шкільного курсу);
  • Диплом про вищу освіту необхідно підтверджувати іспитами, причому дуже серйозними. Наприклад, медичний диплом не визнають зовсім.
  • Найголовніше – це наявність потрібної (для суспільства) професії, навичок, умінь.
Ми патріоти своє Батьківщини і вважаємо, що наше покоління може побудувати нову Україну.
  • Що потрібно зробити, щоб зменшити зовнішню міграцію українців?
  • Пропонуємо такі заходи:

  • Підняти рівень розвитку економіки;
  • Цим збільшувати робочі місця;
  • Зробити українську продукцію конкурентоспроможною на світовому ринку;
  • Покращити медичне обслуговування, ввести медичне страхування;
  • Покращити відносини між країнами-сусідами, ліквідувати зону АТО;
  • Підвищити рівень добробуту населення. У людей буде впевненість у завтрашньому дні та відпаде бажання покидати свою неньку-Батьківщину.
Дякую. Дійсно, хто, як не ви зміните ситуацію на краще. Саме ви, підростаюче покоління своєю працею, знаннями, талантом зможете зробити Україну – процвітаючою державою, і ми зможемо пишатися своєю Батьківщиною, країною, де немає корупції, де є свобода слова, демократія, забезпечене життя.
Попрацюємо - поміркуємо:
  • Перелічіть нові терміни, з якими ознайомилися на уроці. Дайте визначення цим термінам;
  • Поясніть, чим різняться між собою маятникова та сезонна міграції;
  • Поясніть причини міграцій в Україні;      
  •                                  «Так» – «Ні»
  • Найбільша у світі українська діаспора в США 
  • Австралія відноситься до Західної української діаспори 
  • В Україна позитивне «сальдо» міграцій 
  • Коефіцієнт міграційного приросту вимірюється в проміле 
Домашнє завдання:
  • 49 вивчити, підготувати повідомлення (презентацію) «Українські символи за кордоном).
Наприклад: Троїцький монастир в Тюмені, пам’ятники Т. Г. Шевченка, пам’ятники Пилипа Орлика у  м. Бендер у Молдові і т.д.
Економічний словник
  • Демографія – наука про закони народонаселення;
  • Природній рух – зміна чисельності населення в результаті народжуваності й смертності;
  • Природний приріст – це перевищення рівня народжуваності над рівнем смертності;
  • Міграція або механічний рух – це переміщення населення зі зміною місця проживання;
  • Еміграція – виїзд громадян із своєї країни в іншу;
  • Імміграція – в’їзд іноземців у будь-яку країну на постійне або тимчасове проживання;
  • Сальдо міграцій – різниця між імміграцією та еміграцією.
  • Депопуляція населення – зменшення кількості населення;
  • Українська діаспора – перебування українців поза етнічною територією в результаті добровільної чи вимушеної еміграції;
  • Ментальність (образ мислення, характер) її народу. Українці відзначаються терпимістю до інших народів, відсутності агресивності (ніколи не загарбували землі інших країн), лагідністю, гумором, працелюбністю, акуратністю тощо;
  • Демографічна політика держави – це комплекс заходів, спрямованих на регулювання динаміки кількості населення.
  •                                    Міні-кейс»
Проблема: Кількість осіб українського походження, які проживають за межами України дорівнює приблизно 16-20 млн, тобто за кордоном третина нашої нації.
Ситуація: За останні п’ять років, за різними оцінками, за кордон виїхало до 7 млн. українських представників- мігрантів, а також збільшилася еміграція українців за кордон: країни Європи – Польща, Італія, Чехія, а також Росія.
Довідка: з 2014р. загострилася політична ситуація в Україні: виникла зона АТО, відбулася анексія Криму, зросла інфляція.
Які позитиви має країна, в яку в’їжджають емігранти?
Що потрібно знати, щоб емігрувати?
                                         «Міні-кейс»
Проблема: Кількість осіб українського походження, які проживають за межами України дорівнює приблизно 16-20 млн, тобто за кордоном третина нашої нації.
Ситуація: За останні п’ять років, за різними оцінками, за кордон виїхало до 7 млн. українських представників- мігрантів, а також збільшилася еміграція українців за кордон: країни Європи – Польща, Італія, Чехія, а також Росія.
  • Довідка: з 2014р. загострилася політична ситуація в Україні: виникла зона АТО, відбулася анексія Криму, зросла інфляція.
  •   завдання:

  • Які негативи має країна, з якої виїжджають емігранти?
  • Що потрібно зробити, щоб зменшити зовнішню міграцію українців?


9 клас
Урок № 41
Тема: Торгівля
Знайдіть відповідність :
Автомобільний                         Залізничний 

  1. Провідний вид транспорту;
  2. Швидкий та маневровий;
  3. Не залежить від кліматичних умов;
  4. Висока собівартість;
  5. Дорогі будівництво та експлуатація;
  6. Одночасно є можливість масового транспортування вантажів та пасажирів;
  7. 1 місце за пасажирообігом;
  8. Особливе значення для обслуговування сільського господарства.
  9. Замислись: яким чином країни світу співпрацюють між собою? 

  • Жодна країна світу не може обійтися без торгівлі. Торгівля акумулює в собі специфічні особливості вироблених товарів і наданих послуг, їх споживчі якості, уявлення покупців про можливості товарів задовольняти потреби. За допомогою зовнішньої торгівлі національна економіка взаємодіє з господарствами інших країн. Завдяки міжнародній торгівлі досягається вищий рівень задоволення потреб для населення кожної з торгуючих країн (хоча, може, і не однаковою мірою). Кожен із нас майже щодня користується послугами торгівлі. Тому надзвичайно важливо розуміти особливості розвитку та сучасні форми організації торгівлі в Україні та світі.
  • Основними інфраструктурними елементами ринку товарів і послуг виступають біржі. Біржа є ринковою організацією (установою), де здійснюється продаж великих партій товарів або послуг, цінних паперів, валюти, інформації, науково-технічних розробок, а також наймання робочої сили на основі договорів.

  Як біржі впливають на світову торгівлю? 
  • Основними формами торгівлі є внутрішня і зовнішня, а також гуртова і роздрібна. Якщо продаж здійснюється в межах однієї країни, то торгівлю називають внутрішньою, а якщо між країнами — зовнішньою. 
  • Показники зовнішньої торгівлі. 
  •  Обсяги зовнішньої торгівлі зазвичай визначають зовнішньоторговельним обігом, тобто сумою експорту та імпорту, виражених у грошовій формі. Різницю між розміром експорту та імпорту називають сальдо зовнішньої торгівлі. Якщо експорт перевищує імпорт, то сальдо зовнішньої торгівлі називають додатним, якщо навпаки — від’ємним. 

Задача. Користуючись даними таблиці с. 207, 208 розрахувати сальдо зовнішньої торгівлі для США, ЄС, Китаю.
Всі ці тенденції у розвитку зовнішньоторговельних зв’язків визначаються такими чинниками: 
1) подальшим прискореним розвитком науково-технічного прогресу (НТП), який вимагає об’єднання зусиль багатьох країн для його реалізації в економіці;
 2) поглибленням міжнародного поділу праці; 
3) проведенням державами світу зовнішньоторговельної політики, спрямованої на, з одного боку, розширення зон вільної торгівлі, а з іншого — на протекціонізм, тобто захист вітчизняної економіки від іноземних конкурентів. 
При цьому виникає видиме протиріччя між високорозвинутими країнами, яким вигідна вільна торгівля без будь-яких обмежень, і країнами, що розвиваються, які намагаються шляхом протекціонізму пожвавлювати економічний розвиток окремих галузей.

Робота з картою атласу «Міжнародні організації»


Чи важко буде зберігати політику протекціонізму, якщо Україна рухається в напрямку до інтеграції з ЄС?
Цитата з підручника: «Нині жодна, навіть найрозвинутіша, країна не може однаково ефективно і якісно виготовляти весь величезний і всезростаючий асортимент продукції та надавати всі можливі види послуг. Часи національної відокремленості й самодостатності минули».
 В яких галузях господарства наша держава може завоювувати передові позиції  та що для цього треба зробити?
 Домашнє завдання
Пр. 39 с. 206-210 , 
Не забуваємо систематично працювати з тематичними картами атласу!


  • 14 квітня 2020 р.
  • Запрошую до співпраці 6 класи
  • Урок №. 57
  • Тема: Вплив господарської діяльності людини на грунтовий покрив , рослинний і тваринний світ суходолу та океану.


  • Давайте разом поміркуємо:
  • • Що таке природний комплекс?
  • • Які види господарської діяльності ви знаєте?
  • • Як людська діяльність впливає на природні комплекси?
  • • Які підприємства вашої області є найбільшими забруднювачами повітря?

  • Людина здавна займалася господарською діяльністю. Як людська діяльність
  •  впливає на окремі компоненти природи, ми з’ясуємо на уроці.

  •  Господарська діяльність — це діяльність, спрямована на отримання корисної
  •  продукції.
  • Сучасне господарство складається зі взаємопов’язаних галузей. Його провідні 
  • галузі — промисловість, сільське господарство, транспорт, сфера послуг.
  • Нам разом необхідно з’ясувати: що таке промисловість , сільське господарство ,
  •  транспорт ; з яких напрямків складаються і чим займаються ці галузі. 
  • Завдання. Закінчити речення.
  • • Господарська діяльність — це.
  • • Види господарської діяльності.
  • • Паливна промисловість належить до.
  • • Рослинництво займається вирощуванням.
  • • Зв’язок між окремими галузями промисловості й сільського господарства забезпечує.
  • • Сукупність підприємств, що випускають однорідну продукцію.
  • • Господарська діяльність людини є головною причиною. змін у географічній оболонці.
  • • Тваринництво займається.
  • • У розвинених країнах ця галузь відіграє провідну роль.
  • • Основні види транспорту.
  •   Сільське господарство забезпечує населення.
  • У результаті тривалого розвитку природа під впливом господарської діяльності
  •  людини зазнала суттєвих змін.
  • Робота зі словником. 
  • Частину природи, з якою взаємодіє людське суспільство, називають географічним 
  • (навколишнім) середовищем.
  • У результаті взаємодії природи з господарською діяльністю людини виникли
  •  антропогенні комплекси.
  •  Антропогенні комплекси — природні комплекси, змінені внаслідок господарської
  •  діяльності людини. Прикладом антропогенного комплексу є сількогосподарські поля,
  •  місця де прокладено зрошувальні канали, є кар’єри, терикони, відбулося терасування,
  •  виникли міста тощо.
  • Перегляньте відео :

  • • Видобуток корисних копалин і його вплив на навколишнє середовище.
  • • Вплив промислових підприємств на навколишнє середовище.
  • • Вплив транспорту на атмосферу.
  • • Зміна ґрунтів і природних комплексів узагалі внаслідок розорювання земель.
  • • Розвиток лісового господарства — зміна лісових природних комплексів.
  • ЩО ТАКЕ?
  • • Що називається антропогенним комплексом?
  • • Навести приклади антропогенних комплексів.
  • • Що таке географічне середовище?
  • • Чим природні комплекси відрізняються від антропогенних?
  • ПОМІРКУЙТЕ над  побаченим та зробіть ВИСНОВОК:


  • Домашнє завдання
  • Опрацювати відповідний параграф підручника.
  • Вивчіть терміни.
  • Запропонуйте власні методи та прийоми вирішення проблеми.


Немає коментарів:

Дописати коментар