пʼятниця, 24 квітня 2020 р.

Доброго дня! 
Сьогодні 24 квітня 2020 року
Запрошую до роботи 6, 9 та 11 клас.
І не забуваємо, що карантин це не канікули 
6 клас
Урок № 60
Тема: Природні зони Землі.

Для початку дайте відповіді на запитання:
 - З яких складників складається природний комплекс?
 - Які розрізняють природні комплекси за розмірами?
 - Наведіть приклади того, як у результаті зміни одного компонента змінюється весь природний комплекс.
-  Що таке географічна оболонка? 
- Що розуміють під цілісністю географічної оболонки?
-  У чому виявляється ритмічність географічної оболонки? 
- Які причини зумовлюють різноманітність природних комплексів на Землі? 
- Що спільного мають усі природні комплекси Землі?

Продовжте ланцюжки причиново-наслідкових зв’язків:

Будування греблі на річці ...
Утворення водосховища ...
 Виверження вулкана... 
Викид попелу та газів ...

 Тривалий час людина не могла прогнозувати наслідки свого втручання в природу. Чому, наприклад, знищення вовків, шкідливих і непотрібних на перший погляд хижаків, призводило до скорочення поголів’я оленячих стад? (поміркуйте)
У період Радянського Союзу розробляли проект перекиду річищ потужних північних річок — Обі, Єнісею, Лени — у райони, що потерпають від нестачі води. На щастя, через величезні фінансові витрати проект не було здійснено. Уявляєте, до яких серйозних наслідків могло б призвести його успішне втілення в життя? Вивчення природних комплексів відкриває перед людством можливість обміркованої взаємодії з природою. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про інші закономірності географічної оболонки, навчитеся характеризувати та пояснювати виникнення зональних та азональних природних комплексів. 

  Зональність — закономірна зміна природних компонентів і природних комплексів, що обумовлена неоднаковою кількістю сонячного тепла.
 Горизонтальна, або широтна, зональність зумовлена нерівномірним розподілом енергії Сонця по широтах через кулястість Землі. Зональності підпорядкований розподіл температур, опадів, атмосферного тиску, рослинності, ґрунтів, тваринного світу та багато природних процесів. Найбільше широтна зональність виявляється на великих просторах внутрішньоконтинентальних рівнин. Висотна поясність (вертикальна зональність) — закономірна зміна природних комплексів, пов’язана зі зміною висоти над рівнем моря, характерна для гірської місцевості. Вона зумовлена насамперед зміною кліматичних умов із висотою (зниженням температури й тиску, збільшенням (до певної висоти) кількості опадів). Висновок : Головна причина широтної зональності — зміна співвідношення тепла й вологи від екватора до полюсів. У горах співвідношення тепла й вологи змінюється з висотою. Такі зміни викликають формування висотної поясності. 
 В основі виділення зональних природних комплексів лежить закономірна зміна природних компонентів від екватора до полюсів (аналіз карти «Географічні пояси та природні зони світу).
 Географічні пояси — найбільші зональні природні комплекси, що закономірно змінюються від екватора до полюсів.
Природні зони — це великі частини географічних поясів із подібними кліматичними умовами, однорідними ґрунтами, рослинним і тваринним світом.
Азональні природні комплекси виникають у зв’язку з порушеннями зональності, обумовленої відмінностями будови земної кори, рельєфу, близькістю до океанів.
Висотні пояси — це своєрідні природні зони, що закономірно змінюються в горах з висотою. 
 Залежно від причин формування природні комплекси умовно поділяють на зональні й азональні. 
 За допомогою атласу та підручника охарактеризуйте природні зони .
 Результати роботи занесіть  в робочий зошит.
 Основними природними зонами, які змінюються від екватора до полюсів, є:
- вологі екваторіальні ліси,
-  савани, пустелі,
-  степи, лісова зона,
-  тундра, 
- антарктичні (арктичні) пустелі. 



- Що таке природна зона?
-  За якими ознаками виділяють природні зони?

 - В межах яких природних зон розміщена територія України?
 - У якій природній зоні розміщений наш населений пункт? 
-  Чи можна на одній географічній широті побачити майже всі природні зони?
-  Якщо так, то де й чому?
  У межах географічної оболонки виокремлюють зональні й азональні природні комплекси. Найбільші зональні природні комплекси — географічні пояси.
 Великі частини географічних поясів — природні зони, що відрізняються кліматичними умовами, ґрунтами, рослинним і тваринним світом.
 У горах природні комплекси змінюються з висотою.
* Знайдіть, чи самостійно придумайте прислів’я про красу природи рідного краю – України. 
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1. Опрацювати текст § 52 підручника (Т.Г. Гільберг).
 2. Намалювати одну з природних зон (за вибором). Стрілками показати взаємозв’язки між її природними компонентами.
 3. Наведіть  приклади зміни природних комплексів людиною у вашій місцевості. Поміркувати, яких змін, на вашу думку, можна було б уникнути?
 4. Випереджальне завдання:
 1) на сайті http://www.ukrstat.gov.ua/ знайти дані про чисельність населення України на поточний час, свого населеного пункту; 
2) окремим учням: підготувати короткі повідомлення про дослідження М. Миклухо-Маклая.

На наступний урок я висвітлю оцінки , але вже хочу відмітити:
6-А: 
Корж І., Кривенко М.( більше працюй самостійно),Петренко К.,Лоцман Я.,Капиніс К. 
6-Б:Савченко І.,Муска О., Матяж А., Царенко С., Гавриленко А.
МОЛОДЦІ! ТАК ТРИМАТИ!
Чекаю виконані завдання:
vetuschka1106@gmail.com


9 клас
Урок № 44
Тема: Міжнародний туризм. Основні туристичні регіони світу. Країни світу з найбільшою кількістю об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО.


Добрий день, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на уроці географії.  Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви "зайшли" сьогодні на урок, бо найактивнішими є лише Гончарук О. та Корж А., А РЕШТА??????????????
Де Опанасевич Таня, де Адам Єва, ДЕ??????????????????

Туризм втім, як і багато інших галузей сучасного життя має в своїй історії масу вельми пізнавальних і цікавих фактів: 
1. Найдорожчий тур за всю історію туризму коштував рівно двадцять мільйонів доларів. Саме цю суму довелося заплатити Тіто Деннісу, для того щоб стати першим космічним туристом.
2. Як відомо буквально сто років тому відправитися в подорож могли тільки найбагатші люди, а ось перший тур для не дуже заможних громадян було організовано на початку 1840 року, це дало початок розвитку масового туризму в світі і поштовх для розвитку нового бізнесу - туроператор.
3. Сьогодні йде активне створення максимально комфортного туризму, але ось той факт, що саме Адольф Гітлер є ініціалізатор даної ідеї, не знає практично ніхто. Однак великий фюрер завжди твердив про те, що люди, які максимально комфортно провели свою відпустку, в подальшому мають більшу працездатністю і стресостійкість.
Безумовно, це далеко не повний перелік найцікавіших і пізнавальних фактів про туризм, однак саме ці факти виділяють в якості найцікавіших і пізнавальних.


     Почнемо з бліцопитування: 
1. Який вид послуг називається туризмом? Хто вважається туристом? 
2. Охарактеризуйте чинники розвитку туризму в регіоні, країні. 
3. Які ресурси називають рекреаційними? Назвіть найвідоміші в світі та Україні місця пляжного, зимового, екологічного та пізнавального туризму. 
4. Які причини зростання туристичної сфери в наш час?
5. Які види діяльності включає індустрія туризму? 
6. Назвіть основні види туризму за метою поїздки. 


Завдання. Складіть маршрути для пізнавального, спортивного, рекреаційного або екологічного туризму у вашій місцевості.


Туризм втім, як і багато інших галузей сучасного життя має в своїй історії масу вельми пізнавальних і цікавих фактів.





ОТЖЕ: міжнародний туризм — це подорож особи за межі постійного місця проживання, що включає перетин кордону та здійснюється на термін від однієї доби до року з пізнавальною, відпочинковою, оздоровчою чи іншою метою, без здійснення оплачуваної діяльності в місці тимчасового перебування. 
Пригадайте:
• які чинники впливають на розвиток туризму
• показники, що характеризують розвиток туризму
Туризм на початку XXI ст. став однією з найголовніших та найдинамічніших складових світового господарства. Сьогодні туристична сфера відіграє важливу роль у соціально-економічному та культурно-побутовому житті багатьох держав та регіонів світу.
Міжнародний туризм як важлива ланка світової економіки
Про важливу роль туризму у світовій економіці свідчить його висока частка у світовому ВВП та експорті.

 За прибутками (понад 1 трлн дол.) туризм випередив такі провідні складові світового господарства, як автомобілебудування та хімічна промисловість.
Кількість туристів, що здійснюють подорожі до інших країн, у 2016 р. перевищила 1,2 млрд осіб і продовжує зростати на 4—5 % щороку. Це впливає на збільшення зайнятості: у світі кожна 11-та особа, що належить до трудових ресурсів, працює в туризмі.
Основними чинниками, що зумовили швидке зростання туристичного руху та його все більший вплив на різні сфери життя сучасного суспільства, є міжнародна інтеграція та поглиблення міжнародного поділу праці, відкриття кордонів, що забезпечило більш легкий доступ до інших країн, розвиток транспорту та зв’язку, підвищення рівня життя населення.
Головним регулятором туристичної діяльності на міжнародному рівні виступає Всесвітня туристична організація (ВТО).

Завдання. За допомогою підручника та карт атласу нанесіть основні рекреаційно-туристичні регіони світу.

Завдання. На основі тексту підручника ст. 260 дайте характеристику Європейського і Північноамериканського рекреаційно-туристичного регіону світу.

Завдання. На основі тексту підручника ст 260 дайте характеристику Азійського та Тихоокеанського рекреаційно-туристичного регіону світу.

Завдання. На основі тексту підручника ст 260 дайте характеристику Арабського світу як туристичного регіону.

Завдання. На основі тексту підручника ст 261 дайте характеристику Латинської Америки і Карибів як рекреаційно-туристичного регіону світу.

Завдання. На основі тексту підручника ст 261 дайте характеристику Африці як рекреаційно-туристичного регіону світу.

Випереджальне завдання. Підготувати міні- проект на тему: «Я вирушаю до…. » ( туристичний район за вибором).

Обєкти Світової спадщини ЮНЕСКО

Станом на 2016 р. список ЮНЕСКО містив понад 1000 об’єктів із 163 країн, що підписали Конвенцію про охорону світової культурної і природної спадщини 1972 р.
ЮНЕСКО визначила п’ять регіонів, за якими розподілено статистичні дані та іншу інформацію щодо об’єктів Світової спадщини: Європа і Північна Америка, Азія і Океанія, Арабські країни, Латинська Америка і Карибський басейн, Африка . Об’єкти спадщини ЮНЕСКО розміщені у світі дуже нерівномірно. Найбільша кількість пам’яток припадає на Європу та Північну Америку.
Наша держава, а отже і кожен з нас, також має неповторні , єдині в своєму роді, унікальні місця:



Перегляд відео «Новинки спадщини ЮНЕСКО» https://www.youtube.com/watch?v=-Y-HDqbzL4I 

??????????????????????????????????????????????????????
1. Що таке міжнародний туризм? 
2. Які зміни відбулися в географії міжнародного туризму? 
3. Назвіть основні туристичні регіони світу та їхні характерні риси. 
4. Який із туристичних регіонів світу на сьогодні найбільше приваблює туристів? 
5. Якими туристичними ресурсами володіє Африканський регіон?
 6. Які країни налічують найбільшу кількість об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО?

Накресліть у зошитах діаграму, що відображає частку об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в кожному з регіонів. 

 Використовуючи інтернет-ресурси, нанесіть на контурну карту країни-лідери за кількістю об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в кожному регіоні.

Що нового ви дізналися?Запишіть в робочому зошиті.


 Домашнє завдання
Опрацювати параграф 44 (ст.260-261).
Індивідуальне завдання. Підготувати цікавий матеріал про Окссфорд, Кембридж, Національний університет ім. Т.Г. Шевченка,  Силіконову долину.
виберіть один з неповторних ( на вашу думку) краєвидів України, опишіть, проаналізуйте його майбутнє.
Чекаю виконані завдання:
vetuschka1106@gmail.com

11 клас
Урок № 30
Тема:Сучасні тенденції та регіональні відмінності розвитку енергетики в Україні.


- Що ви  знаєте про ТЕС, АЕС, ГЕС, СЕС, ВЕС?
- Чи потрібо додати  до цього переліку геоТЕС, біоЕС?
- Що є основним продуктом виробництва електростанцій?
- Чи відомі Вам світові лідери з виробництва електроенергії? 
- До якого виробництва належать ці підприємства?       
- Що ви  знаєте про електроенергетику ?
- Чому ця галузь характерна для в усіх країн  світу?
- Яке значення вона має?
 - Як ви думаєте, яка тема нашого сьогоднішнього обговорення?
-  Що ми ще не розглянули? 

Так. Сьогодні ми вивчаємо енергетику України

- Чи можемо ми жити без енергії?
- Які ви знаєте джерела енергії?

Найбільші ТЕС, АЕС, ГЕС, ЛЕП.

На початку вересня ми з Вами обраховували вартість комунальних послуг і аналізували способи їх зменшення. Щодо вартості електроенергії, нагадую, що 1кВт = 0,90гр. (до 100 кВт), а 1 кВт = 1,68гр. (> 100 кВт).
 З’ясуйте скільки електроенергії використовується вашою родиною за добу, місяць, за останні 3 місяці.
 У чому відрізняються добові, сезонні коливання в споживанні електроенергії? 
Коли виникає добовий пік електронавантаження?

Паливно-енергетичний баланс – це співвідношення між  прибутком і витратами електроенергії. 
А електроенергія – це особливий товар, його не можна відкласти про запас. Тому прибуткова і витратна частини , повинні бути рівними. Паливно-енергетичний баланс України вугільно-газовий. Вугілля переважно власне, а газ купують на зовнішніх ринках.  

Особливості паливно-енергетичного балансу України :
 В зв’язку з економічною кризою та агресією Росії  сумарне виробництво і споживання первинних джерел енергії скоротилося. 
У структурі споживання первинних джерел енергії  переважає атомна енергія.
На непідконтрольній Україні території залишились вугільні шахти та ТЕС.
У Криму та на морському шельфі залишились перспективні  території розробки газу.
Постачальником природного газу стала Європа (замість Росії)
Зменшені закупівлі урану  в Росії  для атомних електростанцій

Електроенергетика – базова галузь господарства, що забезпечує виробництво, транспортування й постачання електроенергії та тепла.
Закінчіть визначення:
Значення енергетики – 
Електроенергетика розвивається за рахунок – 
Паливно-енергетичний баланс –
Запитання: 
- Коли ви бігаєте, розминаєтесь, катаєтесь на велосипеді, звідки береться енергія?
- Що є сировиною для Вашої енергії?
- Що ж буде сировиною для виробництва електроенергії?


 ТЕС, ТЕЦ - 39% від загального виробництва
Теплові електростанції спалюють паливо, нагрівають воду, перетворюючи її в пару, яка подається підтиском на газові турбіни. Як паливо використовується низькосортне вугілля, торф, мазут, природний газ. Теплові електростанції (ТЕС) поділяються на: конденсаційні та теплоелектроцентралі (ТЕЦ). На перших відпрацьована водяна пара конденсується і вода надходить у котел. Такі станції виробляють тільки електроенергію, якою забезпечують великий район країни. Тому їх інколи називають ДРЕС (державна районна електростанція).
 ТЕЦ виробляють одночасно електричну і теплову енергію (гарячу воду або пару), яку спрямовують по трубах для обігрівання житлових будинків, підприємств. Радіус дії ТЕЦ становить до 35 км.
ДРЕС, як правило, мають значну потужність і розміщуються у районах видобутку палива, поблизу річок, що дають воду для охолодження. Це економічно вигідно, оскільки перевозити паливо у декілька разів дорожче, ніж передавати електроенергію. Великі теплові електростанції побудовані на Донбасі — Луганська, Слов'янська, Старобешівська, Вуглегірська (найпотужніша — близько 4 млн. кВт); у Придніпров'ї — Придніпровська, Криворізька, Запорізька; у західних областях — Добротвірська, Бурштинська, а також поблизу Харкова (Зміївська), Києва (Трипільська), Вінниці (Ладижинська).           Поблизу великих міст, промислових підприємств будують ТЕЦ, які забезпечують електроенергію та тепло. Найбільші з них побудовані у Києві, Одесі, Харкові.
         Проблеми теплових електростанцій пов'язані з тим, що вони є великими забруднювачами атмосфери. При спалюванні низькосортного вугілля з домішками сірки, утворюється сірчистий газ, який, сполучаючись з водяною парою в повітрі, спричиняє кислотні дощі. Вугілля, до того ж, не повністю згоряє. Це зумовлено використанням застарілих технологій спалювання палива.     
         Економічно невигідним і таким, що негативно позначається на довкіллі, є спалювання мазуту. Тому важливим для ТЕС є їх модернізація, налагодження очистки викидів у атмосферу, а також використання у господарстві золи і шлаку, які нагромаджуються на цих ТЕС.


ГЕС, ГАЕС- 5% від загального виробництва.


При правильному проектуванні ГЕС дають найдешевшу енергію. Однак, якщо вони споруджені на рівнинних річках, і водосховища затоплюють великі площі, то втрати від затоплення родючих земель і поселень можуть значно перевищувати вартість виробленої енергії. Для більшості ГЕС на Дніпрі характерна саме така ситуація. Це стосується Київської, Канівської, Кременчуцької, Дніпродзержинської та Каховської ГЕС, які разом мають меншу потужність ніж Бурштинська ДРЕС.     
Тільки Дніпрогес-2 (поблизу Запоріжжя), яка є найпотужнішою (0,8 млн. кВт) з усього каскаду, має найменше водосховище, що затопило пороги, зробивши ріку судноплавною. До великих ГЕС можна віднести також Дністровську і Теребле-Ріцьку. 
Всі гідроелектростанції використовуються, в основному, як пікові, тобто включаються у роботу в період найбільшого споживання енергії, а на ніч можуть відключатися. Щоб краще використати гідроенергію поблизу ГЕС будують інколи ГАЕС (гідроакумуляційні електростанції). Суть цього комплексу полягає в тому, що в період малих навантажень на енергосистему, електроенергія ГЕС витрачається на роботу насосів, що перекачують воду на певну висоту у спеціальне водосховище. Під час найбільших (пікових) навантажень вода випускається і крутить додаткові турбіни ГАЕС. Такий комплекс діє на Київській ГАЕС.
       У перспективі повинно зрости число ГАЕС, а також невеликих ГЕС на середніх і малих річках. Це дасть можливість повніше використати наявні гідроресурси. 


 АЕС - 55% від загального виробництва.


Позитивною стороною АЕС є невеликі об'єми палива, які вона споживає (декілька вагонів за рік), а також те, що Україна багата на ядерне паливо (уранові руди). У нашій державі в даний час діє чотири АЕС — Рівненська, Південноукраїнська, Хмельницька і Запорізька (найпотужніша — 4 млн. кВт – 20% всієї електроенергії України). Чорнобильська закрита у грудні 2000 року. Планувалося спорудження Харківської, Чигиринської, Кримської, Одеської АЕС. 
Після Чорнобильської катастрофи існують сумніви щодо подальшого розвитку галузі. Однак, очевидно, що атомна енергетика в Україні буде надалі розвиватися. Це пов'язано з дефіцитом палива, особливо у правобережній частині країни. Проблеми галузі полягають у тому, що в Україні необхідно перейти на використання ядерних реакторів з високим ступенем надійності, а також пристосованих до роботи на низькозбагаченому урані.

Важливо налагодити роботу підприємств, які завершуватимуть переробку уранових руд у готове паливо для АЕС. Поки що воно імпортується з Росії, куди надходить руда з українських родовищ. Невирішеними залишаються поховання і утилізація відходів АЕС. Вони зберігають радіоактивність:



 ВЕС, СЕС….     1% від загального виробництва.




ОСНОВНІ ПЕРЕВАГИ ТЕХНОЛОГІЇ СЕС:
- безшумність роботи;
- термін роботи сонячних елементів практично необмежений і може становити десятки років;
- перетворення сонячної енергії відбувається в основному за рахунок використання фотоелектричних елементів;
- додаткове або автономне джерело електроенергії приватного будинку;
- можливість отримання "зеленого" тарифу.
НЕДОЛІКИ ТЕХНОЛОГІЇ СЕС:
залежність від кліматичних характеристик місцевості;
потреба у великій площі розміщення.
ПЕРЕВАГИ ТЕХНОЛОГІЇ ВЕС:
енергія вітру невичерпна;
виробництво електроенергії за допомогою ВЕС не супроводжується небезпечними викидами в атмосферу;
можливість розміщення у важкодоступних місцях;
потребують малої площі та вписуються у будь-який ландшафт;
отримання безкоштовної електричної енергії в довгостроковій перспективі, відсутність витрат на паливо і його доставку;
автономність – незалежність від стану і роботи зовнішніх електричних мереж.
НЕДОЛІКИ ВЕС:
шум;
висока вартість;
великий термін окупності;
несталість та нерегульованість вітрового потоку.

 ЛЕП


Електроенергія передається на відстань лініями електропередач (ЛЕП). Електростанції України об'єднані в одну енергетичну систему. її формування завершилося на початку 90-х років, коли вона охопила всю територію держави.
Створено надпотужну ЛЕП Донбас-Вінниця-Бурштин, яка проходить через Закарпаття в Угорщину. Друга така лінія ЛЕП з'єднує Хмельницьку та Чорнобильську АЕС, простягається до польського міста Жешува (Ряшева). По них Україна передає за кордон частину виробленої електроенергії.
ЛЕП  - лінії електропередач, якими передається електроенергія до споживачів. За їх допомогою всі електростанції України об’єднано в одну енергосистему, яка складається з 8 регіональних електроенергетичних систем: Дніпровська, Донбаська, Західна, Кримська, Південна, Південно-Західна, Північна і Центральна

Переваги: 
Забезпечує безперебійне постачання електроенергії до споживачів;
Можливість почергово відключати електростанції для ремонту в разі потреби.

Проблеми:
Внаслідок анексії Криму відключена Кримська енергосистема.
Донбаська працює з перебоями у зв’язку з військовими діями на сході
Альтернативна енергетика сучасності:
Сонячна енергетика (фотовольтаіка)
Вітроенергетика
Хвильова енергетика
Геотермальна енергетика
Гідротермальна енергетика океану
Припливна електроенергетика
Біопаливо

Альтернативна енергетика майбутнього:
Сонячна космічна електроенергетика
Енергія блискавок – «грозова енергетика»
Енергія солоної води
Енергія морських течій
«Зоряні батареї»
«Сонячна вежа»
«Дорожна» енергетика


У чому полягає негативний вплив на довкілля різних видів діяльності, пов’язаних з виробництвом енергії?
 На здоров’я людей?Це:
- Видобутком вугілля відкритим способом;
- Спалювання викопного палива;
- Використання атомної енергії;
- Будівництво та експлуатація великих гідроелектростанцій;

Завдання. Використовуючи текст – характеристику типів електростанцій, заповніть таблицю :
«Порівняльна характеристика різних типів електростанцій».
Тип електростанції Переваги Недоліки
ТЕС
ГЕС
АЕС
Розв’яжіть дилеми:
«Уявіть себе на місці міністра палива та енергетики України. Прем’єр – міністр доручив розробити нову енергетичну стратегію на наступні 20 років». 
ПЕРЕВІР СЕБЕ, але пришли мені відповіді:
1 відповідь- 1 бал
         А) АЕС;  Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) Альтернативні електростанції.
     2. Яка з гідроелектростанцій працює також у режимі гідроаккумулятивної?
         А) Дніпрогес;  Б) Требле-Ріцька; В) Дніпродзержинська; Г) Дністровська; 
         Д) Каховська.
      3. Електростанції що характеризуються: високою вартістю будівництва, 
          простотою експлуатації, мінімальними витратами праці:
         А) АЕС;  Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) Альтернативні електростанції.
      4. Електростанції що характеризуються: роботою тільки в стабільному режимі, 
          високими витратами палива, високим негативним впливом на довкілля:
         А) АЕС;  Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) Альтернативні електростанції.
      5. Найпотужніша ТЕС, що розташована у Вінницькій області України:
         А) Добротвірська;   Б) Бурштинська; В) Каховська;  Г) Ладижинська.
      6. Каскад ГЕС збудовано на річці:
  А) Сіверський Донець;  Б) Дніпро; В) Дністер; Г) Південний Буг. 
      7.Константинівська ГЕС збудована і працює на річці:
   А) Сіверський Донець;  Б) Дніпро; В) Дністер; Г) Південний Буг. 
      8. Зараз на Україні діє АЕС:
А) 5; Б) 2; В) 4; Г) 7; Д) 3.
9. Вироблена електроенергія на великі відстані передається за допомогою:
   А) ЛЕП; Б) ЗЕП; В) АЕП;Г) ТЕП; Д) ТЕЦ.
     10. Тип електростанцій,  які виробляють не тільки електроенергію, а й тепло:
         А) АЕС;  Б) ГЕС; В) ТЕС; Г) ТЕЦ; Д) Альтернативні електростанції.
     11. Співвідношення різних видів палива й виробленої енергії (виробництва) та їх 
           використання в господарстві (витрати), називається:
    А) паливним баластом; 
    Б) енергетичним балансом; 
    В) паливно-енергетичним балансом;
    Г) альтернативним виробництвом енергії і тепла; 
    Д) паливно-енергетичним комплексом. 
     12. До проблеми, що не характерна для АЕС належить:  
    А) значна кількість витрат палива; 
    Б) значна кількість споживання води; 
    В) значна кількість шкідливих відходів;
    Г) проблема утилізації відходів.

 Домашнє завдання.
1.Обговоріть з батьками:
Чи готуєтесь ви вдома до зими? Що треба зробити, щоб не втрачати енергію в оселі взимку? 
Яку техніку ви використовуєте вдома? Звідки вона бере енергію? Чи є можливість зменшити використання енергії?
Як зекономити енергію, яка йде на освітлення у вашому домі?


Чекаю виконані завдання:
vetuschka1106@gmail.com


Немає коментарів:

Дописати коментар