понеділок, 27 квітня 2020 р.

Добрий день, мої любі учні!
Сьогодні 27 квітня 2020 року.
Запрошую до співпраці учнів 7, 8 та 9 класи.
7 клас
Урок № 60
Тема: Органічний світ і природні ресурси. Вплив Тихого океану на природу сусідніх материків і життєдіяльність людей.
Поміркуйте:
*Як географічне положення Тихого океану впливає на його природу?
*У межах яких кліматичних поясів розміщений Тихий океан?
На клімат яких, прилеглих до океану материків, Тихий океан впливає найбільше?
*Що є причиною утворення течій в океані?
*Які закономірності розподілу температур та солоності вод у Світовому океані ви знаєте?
*У яких частинах Тихого океану розташовано багато островів?


Органічний світ Тихого океану характеризується надзвичайним багатством і різноманіттям видового складу. Лише в його поверхневому шарі виявлено понад тисячу видів мікроорганізмів, що входять до складу планктону. Одним з найбагатших за видовим складом організмів є розташоване у помірному поясі Японське море. 
   Виділяються багатством форм життя коралові рифи тропічних і екваторіальних широт. Найбільшою кораловою будівлею є Великий Бар'єрний риф біля східного узбережжя Австралії, де живуть тропічні види риб, червів, морських їжаків, морських зірок, кальмарів, восьминогів. Одним із таких представників є кільчастий черв палоло. 




   Багато видів риб і тварин мають промислове значення. Так, у північній частині океану поширені лососеві риби – лосось, кета, горбуша. У центральній частині багато тунця і оселедця. Біля західного узбережжя – анчоусів. 



   Тихоокеанське узбережжя Південної Америки подекуди вкрите численними колоніями птахів (бакланів, пеліканів, пінгвінів). 
В океані водяться також ссавці: кити, дельфіни, морські котики, морські бобри (трапляються лише в Тихому океані). 
   Ще однією особливістю Тихого океану є наявність тварин-гігантів. Наприклад, молюск тридакна сягає маси  300 кг . камчатський та японський  краби, китова акула, синій кит.
Своїми розмірами вражає японський краб. 




   На Тихий океан припадає половина світового вилову риби. Крім риби, промислове значення мають молюски, краби, креветки. У країнах Східної Азії у штучних умовах вирощують різні види водоростей та молюсків.  Найбільш цінним з них є перлівниці.

У Південній півкулі росте макроцистис — гігант світу водоростей, який сягає в довжину 200 м. У тропіках поширені фукусові великі зелені й особливо вапнякові червоні водорості з родини Коралінові. Разом із кораловими поліпами вони утворюють коралові рифи, яких дуже багато на мілководді в екваторіальних і тропічних широтах океану. Уздовж східного берега Австралії на 2 тис. км простягається найбільше у світі утворення коралових поліпів — Великий Бар’єрний риф.



 Це  найбільша у світі екосистема і (оскільки є колонією коралових поліпів) єдина жива істота на Землі, яка є видимою з космосу, яка складається приблизно з 2900 окремих рифів і більш ніж 600 островів.
З 20000 видів кіскових риб, що мешкають в Світовому океані, життя 6–8 тисяч пов'язане з кораловими рифами. Кількість лише істинно рифових риб, що зустрічаються масово і максимально пристосовані до життя саме в цій екосистемі – близько 500. Але найбільше вражає щільність популяцій коралових риб – до 2 тонн на гектар.
Великий Бар'єрний риф служить домом для риб більше 1500 видів – від крихітних бичків до гігантських китових акул.
У водах, що оточують риф, водяться кити, малі полосатики і горбачі, а також безліч дельфінів, включаючи хижих косаток. 

Із глибиною через великий тиск, зниження температури та зменшення кількості світла видовий склад тварин в океані зменшується. Так, на глибині 8,5 км живуть лише близько 45 видів тварин.

   В окремих частинах шельфу (біля США, Австралії) видобувають нафту, кам'яне вугілля, металеві руди. Через Тихий океан проходять важливі морські шляхи. Вони є найдавнішими на Землі. 
   До берегів Тихого океану виходять території понад 50 країн, у яких проживає майже 1/2 населення Землі. 


   Надмірна господарська діяльність людини призвела до знищення та значного скорочення чисельності багатьох цінних тварин, особливо китів та морських котиків. Нині полювання на них істотно обмежене. З кожним роком зростає забруднення океанічних вод нафтою і нафтопродуктами, що надходять з материків. 

«Велика  тихоокеанська  сміттєва пляма» «Тихоокеанський сміттєвий острів», як тільки не називають цей гігантський острів зі сміття, який розростається гігантськими темпами. Про сміттєвий острів говорять уже понад півстоліття, але практично ніяких дій не приймається. Тим часом наноситься незворотня шкода навколишньому середовищу, вимирають цілі види тварин. Велика ймовірність того, що настане момент, коли вже нічого не можна буде виправити . 



Забруднення почалося з тих часів, коли винайшли пластик. З одного боку, незамінна річ, яка неймовірно полегшила життя людей. Полегшила до тих пір, поки пластиковий  виріб не викинуть: пластик розкладається понад сто років, і завдяки океанським течіям збивається у величезні острова. Один такий острів розміром більше американського штату Техас плаває між Каліфорнією, Гаваями і Аляскою — мільйони тонн сміття. Острів швидко росте, щодня в океан з усіх материків скидається ~ 2.5 мільйона шматочків пластику й іншого сміття. Повільно розкладаючись, пластик завдає серйозної шкоди навколишньому середовищу.Птахи, риби (та інші мешканці океану) страждають найбільше. Пластикові відходи в Тихому океані є причиною загибелі більше мільйона морських птахів на рік, а також більше 100 тисяч особин морських ссавців. У шлунках мертвих  морських птахів знаходять шприци, запальнички і зубні щітки — всі ці предмети птахи заковтують, приймаючи їх за їжу.
Нанесіть на к.к.:
1. Півострів з вулканом Ключевська сопка
2. Найбільший архіпелаг Тихого океану
3. Найменший з материків, який омиває Тихий океан
4. Холодна течія біля берегів Південної Америки

Протока, що з’єднує Тихий океан і Північний Льодовитий
6. Найвищий вулкан Океанії
7. Острови, на яких живуть племена маорі
8. Найбільше коралове утворення світу
9. Найглибша океанічна западина світу
10. Острів відомий  всьому світу своїми знаменитими скульптурами
11. Мандрівник, що вперше перетнув Тихий океан
12. Країна, якій належать Гавайські острови
Назвіть п’ять фактів про природу Тихого океану, про які ви дізналися сьогодні.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати  § 58 ,
2. Дати відповіді на питання 4-6 на с. 227, 
3. Виконайте завдання на к.к.

Шановні 7 класи ! 
Вже пора налаштуватися на двосторонню роботу! 
Я б хотіла побачити нарешті ваші роботи, к.к., як результат  вашої співпраці і бажання мати знання.

Чекаю відповіді: vetuschka1106@gmail.com
НЕЗАБУВАЄМО, що карантин це не канікули.
Щоб отримати оцінку за ІІ семестр - необхідно співпрацювати!


8 клас
Урок № 62
Тема:Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі. Субурбанізація. Хибна урбанізація.


В історії будь-якої країни спостерігався і про­довжується безперервний процес підвищення ролі міст і зрос­тання  кількості міського населення. Цей процес називається урбанізацією. Доказом динаміки цього процесу є співвідношення міського і сільського населення в Україні: 1959 р.— 46/54%;1979— 61/39; 1994— 68/32%.; 2014р. – 69/31%.
До найбільш урбанізованих країн, де міське населен­ня становить понад 4/5 жителів, належить Великобританія, ФРН, Швеція, Ісландія, Австралія, Уруґвай, Кувейт, Ізраїль, Японія. Нанесіть їх на к.к.
 Урбанізація може набувати різних видів. Так, наприклад, виділя­ють тенденцію до субурбанізації (підвищення ролі передмість, які «відтягають» на себе частину населення і функцій міст) і псевдоурбанізації (зростання населення міст відбувається за рахунок неконтрольованого притоку безробітних, що створює соціально-економічні проблеми).Терміни випишіть в словник термінів і понять , і вивчіть.
Зростання міст і посилення зв’язків між ними призводять до виникнення такої форми розселення, як міська агломерація. Місь­ка аґломерація — це компактне просторове угруповання поселень (головним чином міських), об’єднаних в одне ціле інтенсивними виробничими, трудовими, культурно-побутовими і рекреаційними зв’язками. Найбільші міські аґломерації світу сформувалися на­вколо Токіо, Нью-Йорка, Мехіко, Сан-Паулу, Лондона, Парижа, Ріо-де-Жанейро та інших міст. Нанесіть на к.к. їх.


Якщо зона урбанізована цілком, міські аґломерації на цій тери­торії зливаються, утворюючи мегалополіс — найбільшу форму роз­селення. У світі наприкінці ХХ ст. було шість найбільших мегало­полісів. Найбільший за кількістю жителів — японський Токкайдо(понад 80 млн. чол.). Три мегалополіси знаходяться в США: Бос- Ваш (близько 50 млн. чол.), Приозерний (близько 35 млн. чол.), Ка­ліфорнійський (18 млн. чол.). В Європі ще два мегалополіси по 35 млн. чол. — Англійський та Прирейнський.


Незважаючи на швидке зростання міст, половина населення світу нині проживає в сільській місцевості. Сільське населення пе­реважає в таких країнах, як Банґладеш (понад 70 % кількості), Ін­дія, Пакистан, Індонезія, Китай. У деяких країнах Африки воно становить близько 80 % усього населення.
Изображение

Найбільші агломерації стають центрами економічних проблем, тому, що в них спостерігається високий рівень концентрації виробництва. Тому населення прагнуло перебратись до кримської зони, де умови існування безпечніші. А сьогодні?
Ми з'ясували, що в Україні високий рівень урбанізації, особливо в східних районах. Висока густота населення України обумовлена природними умовами й історичними чинниками заселення.
Перегляньте:

Рівень урбанізації близько 70 %.  Зараз — Дніпропетровська, Харківська, найменш — Закарпатська, Івано-Франківська. 2014 р. нараховували 22 агломерації (Київська, Дніпропетровська, Харківська, Одеська та ін). Київ відносять до світових міст.  Нанесіть на к.к.

• У Данії місто може мати усього 200 осіб, у нас — понад 10000. Чи можна вважати, що порівняння рівня урбанізованості можливе тільки за однакових критеріїв виділення міст? Які ще фактори доречно розглянути?
• Чи характерні для Україна субурбанізація або хибна урбанізація? Відповідь обґрунтуйте.


 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
• Опрацювати  матеріал підручника
• Відшукати в мережі інтернет інформацію про найбільші мегаполіси світу.
*Нанесіть на к.к. тематичний матеріал.


Шановні 8 класи ! 

Вже пора налаштуватися на двосторонню роботу! 
Я б хотіла побачити нарешті ваші роботи, к.к., як результат  вашої співпраці і бажання мати знання.

Чекаю відповіді: vetuschka1106@gmail.com
НЕЗАБУВАЄМО, що карантин це не канікули.
Щоб отримати оцінку за ІІ семестр - необхідно співпрацювати!

9 клас
Урок №45
Тема: Роль науки й  освіти в  суспільстві. Найвідоміші центри науки та охорони здоров’я в  Україні й  світі .

Добрий день! Перед тим, як розпочати урок, я хотіла б , щоб ви посміхнулися мені; були уважними і доброзичливими; щоб ваш гарний настрій та володіння собою допомогли вам бути активними на уроці; щоб ви аналізували нове, не боялися помилятися, продемонстрували пам’ять, увагу, досвід; робили самостійно висновки – тобто я зичу вам успіхів!
А зараз пропоную сісти зручніше і розпочнемо з бліцопитування:
Чим відрізняється освіта від науки?
Які ви знаєте заклади освіти, науки та охорони здоров’я? 
Які вам відомі заклади освіти і науки в Миколаївській області?
Як організована система охорони здоров’я у Миколаївській області?



 Науково-технічний прогрес у виробництві зумовив необхідність здобуття загальної освіти більшістю громадян як основи для досконалого опанування нових професій, що виникли з переходом до машинного виробництва. Тому наука та освіта поступово ставали все важливішими чинниками соціально- економічного розвитку людської цивілізації. Надзвичайно важливо розуміти особливості геопросторової організації наукової діяльності, освіти, охорони здоров’я.
??????????????????????????????????????????????????????????
Яка роль науки і освіти в суспільстві?
Як змінилась роль науки і освіти в суспільстві в різних історичних проміжках?
 Наука — це вид людської діяльності, спрямований на пізнання світу, здобуття нових знань про природу й суспільство.( виписати та вивчити термін)
 У давнину переважав релігійний світогляд, який ґрунтувався на вірі в надприродне походження світу. Шляхом міркувань і нагромадження щоденного досвіду стародавні мислителі поступово заклали основи раціонального сприйняття світу.
      Із винаходом писемності з’явилася можливість передавати від покоління до покоління щоразу більше точних знань про навколишній світ, способи боротьби із хворобами, господарювання, мистецтво управління державами та регіонами тощо. Основну роль у збереженні та поширенні знань серед громадян держав узяла на себе освіта. Вона стала способом входження людини у світ науки й культури.
Наука в сучасному її розумінні почала формуватися в період XVII — початку XIX ст. Науково-технічний прогрес у виробництві зумовив необхідність здобуття більшістю громадян загальної освіти як основи для досконалого опанування нових професій, що виникли з переходом до машинного виробництва. Тому наука та освіта поступово ставали все важливішими чинниками соціально-економічного розвитку людської цивілізації. Відповідно зріс авторитет вчених та викладачів, учителів. Поява освітніх закладів — шкіл, академій та університетів — сприяла накопиченню, створенню й поширенню знань.
Сьогодні неможливо уявити сучасну людську цивілізацію з її технологіями без наукової діяльності. Саме тому рівень розвитку науки в країні визначає рівень її економіки, лідерство та авторитет у світі. Із кожним роком щораз більше поглядів у всьому світі прикуті до церемонії вручення Нобелівських премій у Стокгольмі (Швеція). Ці почесні нагороди вчені отримують за видатні наукові досягнення, що свідчить про визнання ролі науки й освіти в розвитку людської цивілізації 
Найзнаменитіші заклади освіти в світі :



Завдання1. Напишіть міді - повідомлення про «Оксфорд» , «Кемрідж», університети Парижу  та створіть імпровізовану карту .
Завдання2. Опрацювати матеріал підручника ст. 263 «Українські ВНЗ» та скласти колективну імпровізовану карту навчальних закладів України.
Завдання 3. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику науковій діяльності світу та України (ст. 264).
Завдання 4. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику всесвітньовідомим технополісам світу (ст. 264).

Завдання 5. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику охорони здоров’я у світі ( ст. 265).
Завдання 6. За матеріалом підручника та системи інтернет дайте характеристику розвитку медичній справі в Україні та особливостям фінансування закладів охорони здоров’я в Україні та світу. 
Прошу переглянути:https://www.youtube.com/watch?v=0r3Y4agb6Mk 

1. Якою є роль науки й освіти в суспільстві?
 2. Які складові необхідні для потреб науки? 
3. Яким чином можуть фінансуватися наука й освіта в державі? 
4. Що таке технополіси? За рахунок чого вони є найефективнішими в сучасній науково-освітній діяльності? 
5. Назвіть найвищі за рейтингом світові та українські вищі навчальні заклади. 
6. Які ви знаєте найвизначніші оздоровчі заклади в Україні та світі?

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1) Опрацювати матеріал підручника (§45). 
2) Знайти в мережі Інтернет інформацію про наукові журнали, присвячені географічним наукам. Підготувати коротке повідомлення на основі однієї зі статей, що вас зацікавила.
3) Нанесіть на контурну карту основні світові технополіси.

Шановні 9 класи ! 

Вже пора налаштуватися на двосторонню роботу! 
Я б хотіла побачити нарешті ваші роботи, к.к., як результат  вашої співпраці і бажання мати знання.

Чекаю відповіді: vetuschka1106@gmail.com
НЕЗАБУВАЄМО, що карантин це не канікули.
Щоб отримати оцінку за ІІ семестр - необхідно співпрацювати!
ПРИЄМНЕ: до нас нарешті приєдналася Опанасевич Таня. ХТО НАСТУПНИЙ?


3 коментарі: