Дистанційне навчання
Основи здоров'я
17 березня 2020 р.
5 клас
Урок №26
Тема: Пожежна безпека. Причини виникнення та способи
гасіння невеликих пожеж.
«Мозковий
штурм».
Прослухайте
уривок з вірша С. Я. Маршака «Пожежа»:
Як ішла на ринок мати,
Стала доньку поучати:
— Ти до грубки йти не смій,
Бо вогонь — лихий палій!
Тільки з дому вийшла мама…
Стала доньку поучати:
— Ти до грубки йти не смій,
Бо вогонь — лихий палій!
Тільки з дому вийшла мама…
Завдання 1: скласти
можливе продовження історії та презентувати його в довільній формі. Пояснити,
чому саме так ви бачите розвиток подій.
А ось продовження вірша:
А
дівча до грубки прямо:
Гарно як вогонь пала,—
Жаль щілиночка мала.
Відчинила двері Ліна,
А вогонь злетів з поліна,
Біля грубки впав на діл,
По скатерочці — на стіл,
Гарно як вогонь пала,—
Жаль щілиночка мала.
Відчинила двері Ліна,
А вогонь злетів з поліна,
Біля грубки впав на діл,
По скатерочці — на стіл,
І
злетів на занавіски,
Димом стіни обволік,
Аж під стелю він проник.
Димом стіни обволік,
Аж під стелю він проник.
Завдання 2:
— Що слід робити дитині в цій ситуації?
Завдання 3: скласти
текст повідомлення в пожежну службу та записати його на аркуші.
Послухаємо, що ж сталося далі:
Де горить, пожежні взнали,
Командир дає сигнали:
Підготуватися як слід!
На пожежу за хвилину
Докотили ті машини,
Стали строєм до стіни.
Нап’ялися шланги туго,
І, роздувшись від напруги,
Швидко воду ллють вони.
Командир дає сигнали:
Підготуватися як слід!
На пожежу за хвилину
Докотили ті машини,
Стали строєм до стіни.
Нап’ялися шланги туго,
І, роздувшись від напруги,
Швидко воду ллють вони.
«Розумники та розумниці». (Відгадування загадок.)
Слова-відгадки можна
намалювати як обладнання умовного
пожежного щита.
· Хвіст
дерев’яний,
Залізний рот.
Скрізь вистачає
Мені турбот. (Сокира)
Залізний рот.
Скрізь вистачає
Мені турбот. (Сокира)
Грушка
й не грушка,
Вушка ще й дужка.
Вушка ще й дужка.
· Порожнє
бриньчить,
А повне мовчить. (Відро)
А повне мовчить. (Відро)
· Я
вмію все робити —
Копати, прикидати.
Невже ви не впізнали
Звичайної … (лопати)
Копати, прикидати.
Невже ви не впізнали
Звичайної … (лопати)
· Я
всюди рвуся напролом,
А називаюсь просто … (лом)
А називаюсь просто … (лом)
«Вільний мікрофон».
1) Під час
пожежі у квартирі багато дітей гине від отруєння чадним газом. У задимленому
приміщенні слід триматися ближче до підлоги. Чому? (Дим легший за повітря,
тому він піднімається вгору.)
2) Під час
пожежі слід спускатися сходами, у жодному разі не можна користуватися ліфтом.
Чому?
3) Якщо на людині зайнявся одяг, то його слід залити
водою, засипати снігом або загорнути людину в товсту тканину. У жодному
разі не можна бігти. Чому?
4) Чому не
можна розміщувати телевізор поблизу приладів опалення?
Підбиття підсумків уроку
«Закінчи
речення»
Сьогодні на уроці найцікавішим було…
Домашнє завдання
Індивідуальні
завдання
Підготувати малюнки за темою уроку.
31 березня 2020 р.
Урок №27
Тема: Особливості гасіння електроприладів.
Захист органів дихання під час пожежі.
«Розумники та розумниці». (Відгадування загадок.)
·
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води —
Відразу помирає!
Усе він пожирає.
А як даси йому води —
Відразу помирає!
(Вогонь)
До пори вишу,
До пори мовчу,
А вогонь зачую,
До пори мовчу,
А вогонь зачую,
·
Сичу й лютую.
(Вогнегасник)
Проблемні запитання.
— Чи кожне горіння —
пожежа?
— Вогонь наш друг чи
ворог?
Відпрацювання
навичок захисту органів дихання від отруйних газів.
Учні захищають рот та ніс підручними засобами: светрами,
шарфами, носовими хустками, ватно-марлевими пов’язками.
(Дома можна використовувати й інші речі. Якщо тканину змочити
водою, то це поліпшує захист органів дихання.)
Завдання самостійно:
1) прочитати
матеріал підручника;
2) обміркувати матеріал і визначити головні принципи,
навести приклади із життя;
3) скласти
інструкцію з декількох пунктів, виконання якої дозволить запобігти пожежі.
Для перевірки прошу використати тестові
завдання:
Самостійно
опрацюйте матеріали підручника
розробіть власний план дій при пожежі.
21,23 квітня 2020 р.
Урок № 30
Тема:Проживання в промисловій зоні.
Промислові підприємства є в багатьох населених пунктах. В одних — невеликі
заводи, в інших — промислові гіганти. Деякі з них цілком безпечні для довкілля.
Інші (і це не обов’язково гіганти) можуть бути небезпечним.
Тепер на підприємствах намагаються впроваджувати екологічно безпечні
технології, але, на жаль, навіть найсучасніші виробництва не гарантують
абсолютної безпеки. Аварія на промисловому об’єкті подія надзвичайна і дуже
небезпечна. За наслідками аварій
промислові об’єкти поділяють на чотири групи (мал. 65).
Які підприємства розташовані у вашому населеному пункті?
До яких груп вони належать? Які небезпеки можуть загрожувати населенню у
випадку аварії на цих підприємствах?
Наведіть приклади аварій на підприємствах вашого міста, області, в Україні,
у світі.
Як дізнатися про аварію на підприємстві» (підручник, с.
164)
Як діяти під час аварії на підприємстві ?
Пролунала сирена. Місцеві канали радіо повідомили, що
сталася аварія на хімічному заводі. Місцем збору для евакуації призначили
майданчик біля школи.
Уявіть, що хтось із вас опинився в такій ситуації, коли
поряд немає батьків.
За допомогою мал.
66 підготуйтеся до рішення проблеми
1. ти почув
сирену, коли гуляв у лісі, як треба діяти;
2. ти був удома, почув сирену і дізнався, що призначили
місце збору для евакуації;
3. ти був удома,
почув сирену, але не почув оголошень про евакуацію.
Виготовлення ватно
- марлевої пов’язки для.... чого?
Якщо немає протигаза чи респіратора, можна зробити
ватно-марлеву пов’язку (мал. 67).
Варіант 1. Шматок вати загорни у широкий бинт. Довжина
пов’язки 20 см. Проший, відступивши 2 см від країв. Затягни в отвори зав’язки
зі згорнутих бинтів завдовжки 50 см (мал. 67, а).
Варіант 2. Шматок вати загорни в широку марлю. Краї
розріж навпіл (мал. 67, б).
Запропоную учням одягнути і продемонструвати їхні костюми
хімічного захисту.
Завдання
На які групи поділяють промислові підприємства за
наслідками аварій?
Назви ознаки виникнення аварії на підприємстві.
Що потрібно робити після того, як почуєш сигнал «Увага
всім!»?
Як діяти, якщо сигнал про аварію пролунав під час уроків
у школі?
Як діяти, якщо після сигналу «Увага всім!» рекомендовано
залишатися вдома?
Як діяти, якщо після сигналу «Увага всім!» оголошено
евакуацію?
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати §
29 і запишіть в робочий зошит наступне:
"Про аварію
на промисловому підприємстві можна дізнатися з повідомлень служб цивільної
оборони по місцевому радіо, телебаченню, звуків сирени, гудків.У випадку аварії
постарайся якнайшвидше вибратися в безпечне місце. Якщо живеш поблизу
підприємства, на якому під час аварії може статися хімічне чи радіаційне
забруднення, заздалегідь приготуй ватно-марлеву пов’язку та захисний
костюм".
Рєбята!
Переконливо прошу вас дотримуватися правил встановлених МОЗ України, систематично
виконувати домашку і БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!
Запитання,
відповіді домашніх завдань надсилайте на Фейсбук, по відомому вам телефону та SMS.
Нижче критерії оцінення -
відновіть в пам'яті обов'язково.
Критерії
навчальних досягнень учнів 5-6 класів з основ здоров'я в період карантину
1 бал
Учень (учениця)
вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки
життєдіяльності
2 бали
Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття
здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою підручника
(робочого зошита) відтворює окремі факти навчального матеріалу
3
бали
Учень (учениця) з
використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює елементарні
поняття про здоровий спосіб життя, епізодично виконує практичні дії, що
формують безпечну поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього
осмислення.
4 бали
Учень
(учениця) з використанням підручника
(робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки
здоров'я та безпечної поведінки; за допомогою вчителя виконує елементарні
практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної
поведінки .
5 балів
Учень (учениця) самостійно дає визначення окремих
понять; відтворює навчальний матеріал,
характеризуючи ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та збереження
життя, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й
безпечної поведінки. Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про
здоровий спосіб життя й безпечної поведінки .
6
балів
Учень (учениця)
самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; розв'язує прості типові навчальні ситуаційні
задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я, наводить прості приклади дій про
збереження здоров'я, виконує практичні дії, пов'язані з формуванням життєвих
навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює найпростіші
оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки.
7
балів
Учень (учениця) загалом самостійно відтворює навчальний
матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові ситуаційні задачі.
Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують практичних дій.
Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку в різних
ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки
8
балів
Учень (учениця) самостійно відповідає на поставлені
запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують
здоров'я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних
дій. Обґрунтовує свої оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної
поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми .
9 балів
Учень (учениця)
відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує
стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що
входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює
причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо
приймає рішення; володіє навичками самоконтролю .
10
балів
Учень (учениця) обґрунтовано відповідає на запитання,
передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує та розкриває суть
явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя; узагальнює,
систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки; користується джерелами
додаткової інформації, розв'язує
нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й
безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність;
свідомо користується правилами здорового способу життя й безпечної поведінки.
Висловлює оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою та
інших, міжособистісні стосунки .
11 балів
Учень (учениця) логічно, усвідомлено відтворює навчальний
матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує й розкриває
закономірності явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя й
безпечної поведінки, їх сутність; установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові
зв'язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового
способу життя й безпечної поведінки; самостійно користується джерелами
додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан
здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших
12
балів
Учень (учениця) свідомо відтворює й розуміє навчальну
інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання
здорового способу життя й безпечної поведінки з використанням знань суміжних
програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища та процеси, які
розкривають сутність здорового способу життя й безпечної поведінки; самостійно
користується різними джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими
вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має здоров'язберігаючі життєві навички;
вибирає безпечний варіант розв'язання нестандартної ситуації; визначає мету
своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи
її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові наслідки вибраного варіанту;
робить обґрунтовані висновки. Виявляє особисту позицію щодо здорового способу
життя й безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих
розумових і практичних умінь і життєвих навичок для власного здоров'я.
Немає коментарів:
Дописати коментар