Добрий день.
Сьогодні 21 лютого 2023 року.
Запрошую на урок ОЗ учнів 6-7 класів та на урок географії учнів 10 класів.
ОЗ 6 клас
Тема: Як владнати конфлікт.
Пропоную переглянути:
Для успішного розв’язання конфліктів важливо не лише знати, як це робити, а й практикувати. Повір, це варте твоїх зусиль: так вчаться будувати рівноправні стосунки, ладнати з людьми, здобувають повагу і підвищують самоповагу.
У цьому тобі допоможуть поради психологів, як запобігти ескалації конфлікту, контролювати свої почуття у конфліктній ситуації та як розв’язати конфлікт.
Як запобігти ескалації конфлікту
Породжують конфлікт і роблять його некерованим конфліктогени. Вони посилюють емоційне напруження, ображають, породжують бажання захиститися.
Конфліктогени — це слова або дії, які провокують чи розпалюють конфлікт. Прикладами конфліктогенів є образи, зневажливе ставлення, висміювання, вихваляння, категоричні судження, повчання, нечесність, нещирість, порушення правил етикету (не вітатися, ігнорувати чиюсь присутність, перебивати), деякі узагальнення: «ти ніколи», «ти завжди», «я нізащо», «це безнадійно».
Найбільша небезпека полягає в тому, що конфліктоген провокує у відповідь новий конфліктоген, а той у свою чергу — ще один, і так далі. Кожен наступний конфліктоген діє сильніше за попередній. Так утворюється конфліктний ескалатор .
Запам’ятай два головних правила запобігання конфліктам:
- Намагайся не використовувати конфліктогенів.
- Не піддавайся на провокацію конфлікту (не відповідай конфліктогеном на конфліктоген).
Уміння розв’язувати конфлікти — ознака зрілої особистості. Ти можеш сказати, що й серед дорослих багато тих, хто розв’язує свої проблеми погрозами, сварками чи кулаками. Та це означає лише те, що не кожна доросла людина є зрілою особистістю.
Для успішного розв’язання конфліктів треба володіти багатьма життєвими навичками: самоконтролю, уміння слухати і говорити, висловлювати свої почуття, рахуватися з почуттями опонента. Допоможуть і деякі особисті якості: відповідальність, толерантність, почуття гумору.
Тема: Стрес і психологічна рівновага.
Пропоную переглянути:
Щоб тримати себе у відмінній психологічній формі я рекомендую наступне:
- У будь-якій незрозумілій ситуації відійдіть від комп’ютера. Подивіться у вікно, подихайте, розслабтеся.
- Плануйте свій робочий час. Намагайтеся своєчасно закінчувати працювати. Авжеж, інколи треба затримуватися на роботі: термінові завдання, дедлайни, колапси, важливі вакансії.
Але коли «пожежа» виникає щодня, варто замислитись, чи правильно налагоджені процеси у вашій компанії та вашому підрозділі. - Користуйтесь матрицею Ейзенхауера під час планування. Розділяйте справи на важливі термінові, важливі нетермінові, неважливі термінові та неважливі нетермінові.
- Робіть перерви. Бажано на п’ятнадцять хвилин що дві години. У цей час потрібно ВІДПОЧИВАТИ — не дивитись у монітор комп’ютера або телефону. Можна робити гімнастику для очей, дихальну гімнастику, випити корисного морсу чи соку, перекусити. Обід повинен бути повноцінним та розслабленим. Їжте спокійно. Виділіть на це мінімум тридцять хвилин.
- Користуйтесь календарями на смартпристроях та записниками, ставте нагадування. Це дозволить трішки розвантажити мозок і не боятися забути про щось важливе.
- Навіть працюючи дистанційно, зберігайте звичні ритуали підготовки до роботи:
- перевдягайтеся — не працюйте у піжамі;
- доглядайте за собою;
- не забувайте про сніданок. - Після закінчення робочого дня займайтесь особистими справами: проведіть час з близькими, подивіться серіал, почитайте.
- Раз на тиждень влаштовуйте собі один вільний від інтернету день. Нам потрібний інформаційний детокс, тому що мозку дуже важко справлятися з величезною кількістю інформації, яка надходить з різних джерел. У такий день можна розслабити голову та напружити тіло, позайматися спортом, потанцювати, зробити приємні процедури, влаштувати веселощі.
Чи можливо без допомоги психолога зрозуміти, що щось не так, і привести себе до ладу?
— Необхідно аналізувати своє психічне самопочуття. Першими дзвіночками вигорання або синдрому хронічної втоми є: неможливість зупинитися при зануренні у роботу, нетипові для вас зміни настрою, тривожність.
Потрібно також звертати увагу на сон: як і наскільки швидко ви засинаєте, наскільки глибоко спите.
Щоб підготувати себе до сну, треба знизити напругу, емоційно «розвантажитися». Для цього існують спеціальні техніки.
Однією з них є наративне розвантаження. Ця техніка передбачає виписування на папері думок, подій та переживань за день. Це можна робити як у кінці поточного, так і на початку наступного дня.
Також я за використання всіляких застосунків для медитації та заспокоєння. Зараз набуває популярності прослуховування так званого «білого шуму» під час засинання.
Переглянули матеріал?
Немає коментарів:
Дописати коментар