Добрий день 6, 7 та 10 класи.
Сьогодні 8 квітня 2021 року.
Запрошую до дистанційного навчання з географії.
Географія 6 клас
Урок № 54
Тема:БІОСФЕРА. СКЛАДОВІ БІОСФЕРИ.
Пригадайте:
Тверда оболонка Землі - це ____________________________________
Повітряна оболонка Землі - це _________________________________
Водна оболонка Землі – це __
Жива природа нашої планети — це унікальна лабораторія, в якій кожен її об’єкт має своє призначення. Є в цій лабораторії і свій годинник. Наприклад, соняшник, повертаючись «обличчям» до сонця, відстежує рух світила небосхилом. А багато квіткових рослин відкриваються і закриваються у чітко визначений час. Листок кожної рослини — це міні-біоенергостанція, яка у процесі фотосинтезу перетворює енергію Сонця на поживні речовини, виділяючи при цьому кисень. Наприклад, одне листяне дерево бук виробляє за годину 1,7 кг кисню. Денна «продукція» такого «кисневого заводу» може задовольнити потреби 64-х осіб!
Ви вже знаєте про те, що живі організми беруть активно участь у вивітрюванні гірських порід, формуванні нових форм рельєфу, утворенні водойм (наприклад, унаслідок будування загат бобрами), створенні гірських порід (кам’яного вугілля, крейди тощо), зміні кліматичних характеристик місцевості, регулюванні мінерально-сольового складу води Світового океану.
Загальна маса живих організмів Землі становить не більш ніж 0,01 % маси літосфери, але їх діяльність і роль у природі Землі винятково велика, оскільки вони здійснюють у ній не менші зміни, ніж діяльність річок, вітру, льодовиків та інших екзогенних факторів. Про діяльність і роль живих організмів, закономірності їх поширення на Землі та зв’язок «живої» оболонки з іншими оболонками Землі ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.
Біосфера – оболонка життя.
У вивченні біосферивеликий внесок зробили такі вчені:
Ч.Р. Дарвін (1809 – 1882) – англійський природознавець, створювач еволюційної теорії походження видів тварин, рослин і людини. Обґрунтував гіпотезу походження людини від мавпоподібного предка.
Е. Зюсс (1831 – 1914) – австрійський геолог, узагальнив уявлення про будову земної кори. Вперше впровадив поняття «біосфера».
К. Мебіус (1825 – 1908) – німецький учений. У 1877 році запровадив термін «біоценоз».
В.І. Вернадський (1863 – 1945) - учений, який розробив учення про біосферу Землі. Широко розповсюдження цього поняття набуло з 1926 року завдяки його книзі «Біосфера». Саме він провівши дослідження виявив, що непомітні мешканці Землі, маса яких не перевищує одного відсотка,від маси грунту, води й повітря складають географічну оболонку.
Межі біосфери.
У перекладі з грецької «біос» - життя, «сфера»-оболонка. Отже, біосфера -оболонка життя. Біосфера-оболонка нашої Землі, яка заселена живими організмами.
Зв'язок біосфери з іншими оболонками Землі здійснюється через її безперервну життєдіяльність, у процесі якої відбувається кругообіг речовин.
Нижня межа біосфери в літосфері обумовлена тепловим бар’єром і, як правило, не опускається нижче ніж 5 км. Загальна товщина біо сфери — 40 км. Від усіх геосфер вона відрізняється енергійним пере бігом хімічних перетворень.
Завдання. Спробуйте намалювати схему розповсюдження живих організмів у межах біосфери.
Що таке сонячна енергія?
Основне джерело активності живих організмів — сонячна енергія (яка використовується в процесі фотосинтезу зеленими рослинами і деякими мікроорганізмами для створення органічної речовини, яка забезпечує їжею і енергією всі інші організми). Завдяки діяльності фотосинтезуючих організмів більш ніж 2 млрд років тому почалося накопичення в атмосфері вільного кисню, потім утворився озоновий екран, який захищає живі організми відкосмічного випромінювання, фотосинтез і дихання зелених рослин підтримують сучасний газовий склад атмосфери.
Знайдіть в підручнику і випишіть відповіді на запитання:
Що таке біосфера?
Що в перекладі означає біосфера?
У скільки царств живої природи об’єднуються живі організми.?
Які оболонки входять до складу біосфери?
Чи існують межі біосфери?
Д.З.
Опрацювати параграф вашого підручника.
Дати відповідь на запитання: «Чи змінюються в часі межі біосфери».
Підготувати твір на природоохоронну тему.
Географія 7 клас
Урок № 53
Тема: Дослідження: Здійснення уявної подорожі вздовж 50 -ї паралелі.
Завдання:
1. Складіть маршрут з Києва до однієї з країн Європи.
2. Опишіть природні обєкти та природні комплекси, що зустрінитепід час уявної подорожі.
3. Висновок.
Географія 10 клас
Урок № 42
Тема: Т.О. по темі " Америка".
Зайдіть на посилання та виконайте тестові завдання.
https://naurok.com.ua/test/amerika-10-klas-298693.html
Немає коментарів:
Дописати коментар