понеділок, 12 квітня 2021 р.

 Доброго ранку. Сьогодні 12 квітня 2021 року.

Запрошую до дистанційного навчання 6, 9 класи географія та 5 ОЗ.


Географія 6 клас

Урок №55

Тема: Грунт. Властивості грунтів.

Чи вірите ви в те, що між живими організмами нашої планети та іншими її оболонками існує взаємозв’язок?

Чи вірите ви в те, що живі організми рівномірно розташовуються на нашій планеті?

Чи вірите ви в те, що життя зародилося в Океані?

Чи вірите ви в те, що господарська діяльність справляє позитивний вплив на біосферу?

Чи вірите ви в те, що межі біосфери змінюються і «винуватцем» цих змін є головним чином людина?

 Закінчіть  прислів’я та приказки:

«Яка земля, такий і хліб»

«На добрій землі що посієш, те і вродить»

«На добрій землі хліб родить, а на неродючу гній возять»

«На чорній землі білий хліб родить»


Ви мабуть звернули увагу, що у запропонованих приказках та прислів’ях йдеться мова про землю, але не про планету, а про її поверхневий шар.

Усі народи світу з давніх-давен поважають землю. «Земля-матінка», «земля-годувальниця» — так її називали наші предки. Землеробство — найдавніше заняття людини. Досвід людських поколінь довів, що земля буває різною за якістю. 

Що ж таке земля, з наукової точки зору — ґрунт? Як він утворився? Від чого залежить його родючість? Які види ґрунту поширені на планеті? Який вплив на ґрунти має людина?

На ці запитання ви зможете відповісти сьогодні на дистанційному  уроці.

Ґрунт — верхній тонкий пухкий шар земної кори, якому властива родючість.

Для того щоб утворився шар ґрунту завтовшки 2,5 см, має пройти від 1 до 25 століть.

Ґрунтознавство — наука, що вивчає ґрунти, їхнє походження, розвиток, склад, властивості, закономірності поширення, формування, родючість, їхнє раціональне використання.

Фундатором ґрунтознавства є видатний учений, професор Василь Васильович Докучаєв.

Ґрунти утворюються з пухких гірських порід після появи на них рослинності, тварин та значної кількості мікроорганізмів.

Родючість — здатність ґрунту забезпечувати рослини елементами мінерального живлення та водою. Залежить від перегною – гумусу.

Гумус (перегной) утворюється внаслідок процесу розкладу й окислення решток рослин і тварин під впливом мікроорганізмів.

Ви вже знаєте, що на нашій планеті властивості гідросфери, атмосфери та біосфери змінюються зонально, а саме? 

Отже, від впливу оболонок Землі, переважно від їх властивостей буде залежить формування та розташування ґрунту. Де постійно йдуть дощі, там перезволожені ґрунти, а де дощів немає - ?

Пропоную закінчити речення:

Основною особливістю ґрунтів, що відрізняє їх від гірських порід, є... 
Родючість залежить головним чином від кількості... 
Найбільшою родючістю вирізняються... 
Назви ґрунтів зазвичай визначає їх... 
У результаті господарської діяльності родючість ґрунтів... 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Надіслати відповіді на запитання .
2. Опрацювати текст з вашого  підручника.
3. Скласти кросворд з назвами різних типів ґрунтів.

Молодці ті учні, що систематично і добросовісно вивчають географію, співпрацюють зі мною.

Дотримуйтесь правил карантину і будьте здорові. До зустрічі.



Географія 9 клас

Урок №36

Тема: Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу.

Дослідження. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах.

А, чи знаєте ви:

Які хлібобулочні вироби Ви знаєте?  Які продукти харчування виробляють із м’яса? Які продукти харчування найчастіше присутні на вашому столі у вашій родині? Як можна назвати галузь, підприємства якої переробляють цю си ровину?  

Харчова промисловість – це галузь легкої промисловості , яка виробляє продукти харчування, сировину для інших галузей промисловості, а також тютюнові вироби. Високий рівень розвитку сільського господарства, унікальна різноманітність його спеціалізації та своєрідні кулінарні традиції української нації сприяють розвитку харчової промисловості України, яка об’єднує понад 40 галузей. 

До неї належать галузі, які виробляють продукти харчування, тютюнові, лікеро-горілчані вироби, мінеральні води, біологічні, та ін. Підприємства тяжіють до джерел сировини (заводи мінеральної води, рибоконсервні заводи, виноробна галузь), споживача (підприємства з виробництва продуктів харчування — молокозаводи, борошномельні комбінати, хлібозаводи, кондитерські фабрики та ін.). Між країнами на світовому ринку відбувається постійний товарообмін продукцією харчової промисловості.

Значний розвиток промисловості на планеті призводить до загострення екологічних проблем. За умови раціонального природокористування проблеми можна розв'язувати, споруджуючи високотехнологічні очисні споруди, впроваджуючи безвідходні технології виробництва, доцільно розміщуючи  підприємства.

  Серед глобальних проблем, які безпосередньо впливають на долю людства, виділяють продовольчу. Вона визначається спроможністю Землі прогодувати нинішнє і майбутні покоління планети. До певної міри це наслідок того, що харчування є фізіологічною потребою людини.


Виділяють чотири групи чинників, які впливають на глобальну продовольчу проблему:

 - природні умови і розміщення населення. 

- світовий транспорт і зв'язок, що забезпечують широкий вихід продуктів харчування на зовнішній ринок;

- політична ситуація у світі;

- світова економіка і торгівля у їх єдності.

Дослідження. Традиційні продукти харчування в Україні та країнах-сусідах

 Серед природних чинників, які мають особливе значення для вирішення продовольчої проблеми, визначальною є земля. Однак не вся земля придатна для вирощування сільськогосподарських культур. Структура її використання в державах і районах світу дуже різна.

1. На основі тексту підручника, та кар ти атласу «Харчова промисловість» складіть схему «Галузева структура харчової промисловості та відповідні види сировини».

2. Охарактеризуйте види рослинної і тваринної сировини й відповідні галузі харчової промисловості.

3. Назвіть кілька країн світу, які постачають певну свою продукцію на світовий ринок. 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
 Прочитати відповідний параграф у підручнику
виконати та прислати мені результати дослідження.



Молодці ті учні, що систематично і добросовісно вивчають географію, співпрацюють зі мною.

Дотримуйтесь правил карантину і будьте здорові. До зустрічі.

ОЗ 5 клас

Урок №25

Тема: Сам удома.

Кожен  сподівається,  що  стіни  рідного  дому  надійно  захистять його  спокій і майно.  Але для цього  слід подбати про  заходи  безпеки. Найбільш  уразливими  місцями  є  вікна,  двері,  балкони.  Двері  твого  дому  мають  бути  міцними,  обладнаними  ланцюжком  та  вічком, мати  надійний  замок.  Про  це  потурбуються  твої  батьки.  Та  навіть найміцніші двері не  допоможуть,  якщо господарі необачні . 

Чому двері свого дому треба завжди тримати замкненими?
- Чому не можна відчиняти дверей незнайомим людям? 
- Чи можна відчиняти двері, якщо за ними стоїть людина в міліцейській формі?
- Чому не варто вихвалятися перед друзями дорогими речами?
- Чому не можна залишати ключі під килимком або в інших легкодоступних місцях?
- Де їх найкраще зберігати?

Запам’ятай!
1. Завжди  тримай  двері  замкненими.
2. Не  відчиняй  дверей,  поки  не  впевнишся,  що  це безпечно.
3. Не  вихваляйся  дорогими  речами  перед  друзями, а  тим  паче  перед  сторонніми  людьми.
4. Не  залишай  ключі  від  квартири  під  килимком, в  інших  легкодоступних  місцях.

Знайдіть вихід із таких ситуацій:

1. Без попередження приходить працівник служби газу. Ви його не знаєте. Говорить, що необхідно перевірити справність газових приладів. Якими будуть ваші дії?

2. Міліціонер просить відчинити двері для якоїсь перевірки. Ваші дії?

Продовжити фразу: «Дім може бути фортецею, якщо...»

 Домашнє завдання

1. Опрацювати  матеріал вашого підручника.

2.  Складіть  пам’ятку  «Правила безпеки  під  час  користування  Інтернетом».

3. Разом з батьками визначати рівень безпеки своєї оселі за заданим  алгоритмом;

 - називати два можливі способи проникнення зловмисників у дім;

- пояснювати, чому небезпечно не зачиняти дверей, відчиняти їх незнайомцям, залишати ключі у легкодоступних місцях, розповідати комусь про статки своєї родини;

- пояснювати, хто має право брати участь у конкурсах та інших послугах по телефону з похвилинною оплатою.


Шановні 5 класи, на жаль ви пасивні до предмету, що негативно вплине на тематичну оцінку та оцінення за рік. 

Проте, хочу похвалити лише  Глущенко, Паталаху, Савченко та Мосієнко - ви молодці. Так тримати!!!

Дотримуйтесь правил карантину і будьте здорові. До зустрічі.














Немає коментарів:

Дописати коментар