Добрий день.
Сьогодні 20 квітня 2021 року.
Запрошую до співпраці на урок географії учнів 7, 8, 9 класів.
Географія 7 клас
Урок № 56
Тема: Узагальнення розділу " Материки північної півкулі".
Виберіть один варіант і виконайте. Відповідь чекаю до 21 .00 21 квітня.
Пізніше роботи не зарахую.
І Варіант
І. Виберіть одну правильну відповідь.
1. Яка причина значної розчленованості берегової лінії в північній частині Північної Америки.
А) тектонічні розломи, Б) вертикальні рухи земної кори, В) вплив давнього зледеніння.
2. Що є межею між Північною і Південною Америкою?
А) Панамський канал, Б) Суецький канал, В) Берингова протока, Г) Карибське море.
3. Яка з названих точок є найвищою?
А) Вулкан Кіліманджаро, Б) г. Мак-Кінлі, В) г. Аконкаґуа, Г) вулкан Еребус.
4. Яка з річок Північної Америки сформувала найглибший у світі каньйон?
А) Маккензі, Б) Колорадо, В) Міссурі, Г) Міссісіпі.
5. Яка частина Північної Америки має найбільшу густоту населення?
А) сх. узбережжя, Б) пд-зх. узбережжя, В) пн-зх. узбережжя, Г) узбережжя Мексиканської затоки.
ІІ. Виберіть дві або більше правильних відповідей.
6. Які з островів біля берегів Північної Америки мають материкове походження?
А) Гренландія, Б) Малі Антильські, В) Канадський Арктичний Архіпелаг, Г) Ньюфаундленд, Д) Бермудські.
7. Які з морських течій сформувалися біля східних берегів Північної Америки.
А) Каліфорнійська, Б) Канарська, В) Лабрадорська, Г) Аляскинська, Д) Гольфстрім.
8. Які з названих форм рельєфу є частинами гірської системи Кордильєр?
А) скелясті гори, Б) Аппалачі, В) великі рівнини, Г) Великий басейн, Д) плато Колорадо, Е) гора Мітчелл.
ІІІ. Визначте правильну послідовність.
9. Розташуйте озера Північної Америки з півночі на південь.
А) Велике Невільниче, Б) Велике солоне, В) Верхнє, Г) Вінніпег.
10. Розмістіть країни Північної Америки в порядку зменшення їхньої площі.
А) Панама, Б) США, В) Мексика, Г) Канада.
IV. Установіть відповідність
11. Установіть відповідність між назвами живих організмів та природними зонами, в межах яких вони поширені в Північній Америці.
1.бізонова трава, койот; А) тундра,
2.секвоя, ведмідь грізлі; Б) тайга,
3. кипарис, папуга ара; В) степи,
4.карликова береза, олень Г) мішані ліси,
Карибу. Д) переміно-вологі ліси.
12. Визначте відповідність між етнічними групами, що живуть у Північній Америці, та їх належністю до людських рас. А) монголоїдна,
1.англо-канадці, Б) європеоїдна,
2.афроамериканці, В) негроїдна,
3.ескімоси, Г) мулати,
4.мексиканці. Д) метиси.
V. Робота з контурною картою.
13. Позначте на контурній карті Північної Америки географічні об’єкти.
1. Карибське море,
2. Каліфорнійська затока,
3. півострів Юкатан,
4. мис Принца Уельського,
5. гора Аппалачі,
6. Ніагарський водоспад,
7. Велике солоне озеро,
8. Панамський канал.
ІІ Варіант
І. Виберіть одну правильну відповідь.
1.В яких півкулях Землі розташована Північна Америка?
А) у пн. і сх., Б) у пн. і зх., В) у пд. і сх., Г) у пд. і зх.
2. Яка потужна тепла течія формується біля східного узбережжя Північної Америки?
А) Лабрадорська, Б) течія Західних Вітрів, В) Каліфорнійська, Г) Гольфстрім.
3.Яка з річок Північної Америки є найдовшою на материку?
А) Колумбія, Б) Колорадо, В) Міссурі, Г) Міссісіпі.
4. Де у Північній Америці найбільш повно представлена висотна поясність ландшафтів?
А) в Аппалачах, Б) на Мексиканському нагір’ї, В) в Скелястих горах, Г) на горі Мак-Кінлі.
5. Який національний парк у Північній Америці був створений першим у світі та відомий своїми тайговими ландшафтами й велетенськими гейзерами?
А) Долина Смерті, Б) «Великий Каньйон», В) Йєллоустонський, Г) «Глетчер»
ІІ. Виберіть дві або більше правильних відповідей.
6. Які з островів біля берегів Північної Америки мають вулканічне походження?
А) Алеутські, Б) Гренландія, В) Малі Антильські, Г) Бермудські, Д) Ньюфаундленд.
7. Які наслідки впливу давнього зледеніння на природу Північної Америки?
А) нагромадження моренних валів та пасм, Б) утворення численних озер на півночі материка,
В) утворення покладів кам’яного вугілля в Аппалачах, Г) формування покладів нафти на Примексиканській низовині, Д) утворення річкової системи Міссісіпі, Е) вплив на видовий склад рослин та тварин.
8. Які з названих форм рельєфу відповідають Північноамериканській давній платформі?
А) Лаврентийська височина, Б) Аппалачі, В) Великі рівнини, Г) Великий басейн, Д) Центральні рівнини.
ІІІ. Визначте правильну послідовність.
9. Розташуйте за годинниковою стрілкою затоки біля берегів Північної Америки, починаючи з най північнішої.
А) Каліфорнійська, Б) Святого Лаврентія, В) Гудзонова, Г) Мексиканська.
10. Розташуйте озера з групи Великих Американських від узбережжя в глиб материка.
А) Верхнє, Б) Онтаріо, В) Ері, Г) Гурон.
IV. Установіть відповідність
11. Визначте відповідність між географічними назвами в Північній Америці та їхньою належністю до «пари» різних природних об’єктів. А) півострів і затока,
1.Святого Лаврентія, Б) протока та затока,
2.Аляска, В) гори та річка,
3.Куба, Г) річка і затока,
4.Гудзонова. Д) острів і країна.
12. Установіть відповідність між назвами живих організмів та природними зонами, в межах яких вони поширені в Північній Америці. А) тундра,
1.агава, черепахи; Б) тайга,
2.чорна ялина, рись; В) переміно-вологі ліси,
3.дуб, опосум; Г) тропічні пустелі,
4.журавлина, лемінг. Д) широколисті ліси.
V. Робота з контурною картою.
13. Позначте на контурній карті Північної Америки географічні об’єкти.
1. море Бофорта, 5. Мис Мерчісон,
2. Мексиканська затока, 6. Панамський канал,
3. півострів Каліфорнія, 7. гора Мак-Кінлі,
4. Малі Антильські острови, 8. Річка Юкон.
Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.
До зустрічі!!!
Географія 8 клас
Урок № 55
Тема: ЕТНОСИ. НАЙПОШИРЕНІШІ МОВНІ СІМ’Ї. ОДНОНАЦІОНАЛЬНІ ТА БАГАТОНАЦІОНАЛЬНІ КРАЇНИ.
ПРИГАДАЙТЕ:
• Які народи вам відомі?
• Назвіть основні раси.
• Етноси. Терміном етнос (з давньогрецької - «народ») зазвичай позначають особливе соціальне угруповання людей, що виникло впродовж тривалого історичного розвитку. У сучасному суспільно-політичному лексиконі, науковій і навчальній літературі поняття «народ» та «етнос» часто застосовують як тотожні.
Етнічний склад населення світу дуже строкатий. Адже він складається з великої кількості так званих етнічних спільнот — племен, народностей, націй. Однак поняття «народ» («етнос») не варто ототожнювати з поняттям «нація». За даними ЮНЕСКО, на земній кулі проживає понад 4 тис. різних етносів. Чисельність їх коливається від кількох десятків до сотень мільйонів осіб. З них лише 800 досягли вищої стадії розвитку етнічних спільнот - нації. Нація є спільнотою, яка вирізняється не лише спільністю історичного походження, культури і території, а й власною державністю або прагненням до її створення. При цьому націй чисельністю понад 10 млн осіб у світі лише 67, серед них китайці, хіндустанці, американці, росіяни, японці та інші.
Однією з найголовніших умов формування етнічних спільнот є спільність мови, тому назви народів найчастіше збігаються з назвами мов. Важливою умовою формування етносу є також спільність території. Але й територіально роз’єднані групи етносу можуть тривалий час зберігати свою національну самобутність, яка виражається у звичаях, народному мистецтві, релігії, нормах поведінки, обрядах тощо. Отже, етнос - це стійка спільнота людей, що історично склалася на певній території, де люди мають власну мову, культуру, розуміння своєї єдності і відмінності від інших етносів.
НАУКОВІ ДИСКУСІЇ
Політичні кордони не завжди збігаються з етнічними. Трапляється, що окремі народи проживають у різних державах. Подекуди це спричинює загострення національних відносин, що можуть навіть призводити до збройних конфліктів. Прикладами є Боснія і Герцеговина, Північна Ірландія, Палестина, країна Басків в Іспанії, Нагірний Карабах, Ічкерія тощо. Чи можна, на вашу думку, уникнути таких ситуацій і що для цього слід робити?
Із часом та чи інша мова внаслідок різних причин (переважно внаслідок колонізації) поширювалася на різних територіях. Наприклад, англійською мовою говорять і американці США, і австралійці, і англоканадці та інші народи, іспанською - народи Латинської Америки, португальською - населення Бразилії, Анголи, Мозамбіку та ін.
Етнічні спільноти є представниками будь-якої із чотирьох людських рас. Пригадаймо, раси - це групи людей, що мають певні спільні зовнішні ознаки. До так званих расових ознак належать різний колір очей, волосся, форма голови та ін. Расові ознаки утворилися внаслідок заселення людиною різних географічних зон Землі. Тому в сучасному поширенні рас по території нашої планети є певна закономірність. Так, у Європі, а також у регіонах світу, які були колонізовані європейцями, нині поширена європеоїдна раса. В Африці домінує негроїдна (екваторіальна) раса. Натомість у країнах Азії найчастіше можна зустріти представників монголоїдної раси.
• Найпоширеніші мовні сім’ї. У сучасному світі налічується, за різними підрахунками, від 2,5 до 5 тис. різних мов. Детально визначити їхню кількість дуже важко, бо деякі області земної кулі недостатньо вивчені щодо мов. До того ж відмінності між різними мовами і діалектами (різновидами) однієї мови є досить нечіткими.
Мови світу за ознакою спорідненості об’єднують у мовні сім’ї (мал. 118). Сім’ї поділяють на групи. Найбільш поширені мови індоєвропейської сім’ї, яка включає близько 100 різних мов. Ними розмовляє близько 45 % населення світу. Ця сім’я об’єднує 10 мовних груп, але тільки чотири з них (індоарійська, романська, германська і слов’янська) мають понад 100 млн осіб кожна. Вважається, що мови цієї сім’ї виникли на межі Південно-Східної Європи і Східної Азії на початку нашої ери і розповсюдилися від країн Західної Європи до басейну р. Інд. Пізніше вони стали мовами також Австралії і Америки.
Частка основних мовних сімей у світовому населенні (%)
На другому місці за кількістю людей, які говорять цими мовами, - китайсько-тибетська сім’я. Понад 1 млрд осіб, що спілкуються мовами цієї сім’ї, займає дуже компактну територію Східної і Південно-Східної Азії.
Серед інших сімей багаточисельними є мови сино-тибетської (близько 23 % населення світу), нігеро-кордофанської (6 %), семітсько-хамітської (понад 5 %), австронезійської (майже 5 %), дравідійської (майже 4 %).
Найбільша кількість людей на Землі розмовляє китайською мовою. На початку XXI ст. їх налічувалося понад 1 млрд 264 млн осіб. Також до найбільш поширених мов світу належать: гінді (824 млн осіб), англійська (822), іспанська (349), арабська (281,5), французька (228), індонезійська (225), португальська (215), російська (146), урду (141,5), бенгальська (129), японська (126 млн осіб). Кожною з усіх інших мов світу розмовляє менш як 100 млн осіб. Українською мовою спілкується на планеті близько 48 млн осіб.
Окремі народи спілкуються двома мовами. Так, наприклад, ірландці використовують ірландську та англійську, канадці - англійську і французьку, українці - українську і російську.
За даними ЮНЕСКО, більше ніж половина мов, якими нині користуються у світі, може зникнути вже до кінця XXI ст. Значною мірою це пов’язано зі зникненням певного народу і мовною асиміляцією, тобто злиттям різних мов в одну. Отже, мови, що знаходяться під загрозою, потребують спеціального правового захисту. Саме з такою метою була прийнята Європейська хартія регіональних мов або мов меншин, ратифікована в Україні у 1999-2003 рр. Із переліку зникаючих мов до цього документа потрапили лише гагаузька та кримськотатарська мови, не згадано караїмської.
• Однонаціональні та багатонаціональні країни. Залежно від національного складу населення країни поділяються на однонаціональні та багатонаціональні. Більшість країн світу - багатонаціональні. Саме такими є Індія, Індонезія, в яких мешкає понад 150 націй і народностей; США, де живуть представники понад 100 народів, Бразилія та Канада - понад 80, Мексика та Аргентина - понад 50 тощо.
Разом із тим, є чимало держав, де основна національність становить понад 90 % усього населення. Серед таких у Європі, зокрема, Ірландія, Данія, Швеція, Польща, Угорщина, Португалія, Італія, Греція та ін. В Азії національно однорідними є Південна Корея, Японія, Ємен, Бангладеш, Саудівська Аравія та ін. Так само переважають країни, відносно однорідні етнічно, в Африці. Понад 80 % населення Австралії - англо-австралійці.
ГОЛОВНЕ ( перепишіть в робочий зошит!!!!!!)
• Етнос - це стійка спільнота людей, у якої спільними є територія проживання і відмінні від інших етносів мова, історія та культура.
• Нація - це спільнота, яка вирізняється спільністю історичного походження, культури і території, а також власною державністю або прагненням до її створення.
• На земній кулі проживає понад 4 тис. різних етносів, близько 800 націй, які використовують для спілкування до 5 тис. різних мов.
• Найбільша кількість людей на Землі розмовляє китайською мовою.
Д.З.
А. Прочитайте і опрацюйте матеріал вашого підручника.
Б.Дайте відповідь на питання і перешліть мені на перевірку:
1. Які є відмінності між етносом, народом і нацією?
2. Визначте найпоширеніші мови світу.
3. Наведіть приклади однонаціональних і багатонаціональних країн.
4. Поясніть причини користування однією мовою в різних країнах на різних континентах.
5. Яке значення має етнічний склад населення для окремих регіонів світу?
Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.
До зустрічі!!!
Географія 9 клас
Урок № 39
Тема:Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі залізниць й автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки світу. Найбільші аеропорти світу. Міжнародні транспортні коридори.
Географічний диктант:( відповіді переслати на перевірку)
Транспорт це…
Назвіть чотири основні види транспорту…
На які види поділяють водний транспорт? …
На які види поділяють сухопутний транспорт?...
Які види транспорту відносяться до пасажирського міського?...
Транспортна магістраль – це …
Транспортний вузол – це…
Транзит – це …
Каботаж – це…
Вантажообіг – це …
Пасажирообіг - …
Особисте прохання, роботи приселати вертикально, підписані.
Всі шляхи сполучення, транспортні підприємства і транспортні засоби в сукупності утворюють світову транспортну систему. У світовому транспорті зайнято понад 100 млн людей. Загальна протяжність транспортної мережі світу (без морських та авіатрас) складає 36 млн км. Щорічно всіма видами транспорту перевозить ся понад 100 млрд т вантажів і понад 1 трлн пасажирів.
Основними техніко-економічними показниками роботи тран спорту є обсяг перевезень, вантажообіг, пасажирообіг, густота транспортної інфраструктури, собівартість перевезень, швидкість, залежність від погодних та сезонних змін, маневреність. Різні види транспорту мають свої переваги та недоліки, тому їх використову ють залежно від конкретних умов.
Розрізняють транспортні системи економічно розвинених кра їн та країн, що розвиваються.
Найбільш розвинена транспортна система країн Європи та Пів нічної Америки, де зосереджено більш ніж половину залізничних ліній, рухомого складу, шосейних доріг, автопарку тощо. У цих країнах досягнуто високого технічного рівня розвитку транспорту (великі швидкості, регулярність сполучення, відносна дешевизна, масові перевезення вантажів та пасажирів, відносна безпека, по стійне оновлення засобів транспорту та ін.). Країнам, що розвива ються, властивий низький рівень розвитку видів транспорту: за старілий різнотипний склад, малопотужний парк локомотивів, вагонів, автомобілів, непридатне обладнання. У багатьох країнах Азії, Африки та Латинської Америки користуються послугами та ких архаїчних видів транспорту, як в’ючний та гужовий, працю ють носильники та рикші.
Поряд з розподілом світової транспортної системи на два типи за рівнем розвитку, існують підрозділи регіональних транспортних систем:
• європейського типу (Західна і Центральна Європа, Японія);
• північноамериканського типу (США, Канада, Австралія);
• латиноамериканського типу;
• азіатського типу;
• система країн СНД;
• африканського типу.
Домашнє завдання:
1. Опрацювати матеріал лекції та вашого підручника.
2. Дати відповіді на запитання.
3. Вивчити терміни.
Доречі, Нєстєров Ілля, виходь з " підпілля" і починай працювати.
Чекаю твої роботи до 21.00 21 квітня не пізніше.
Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.
До зустрічі!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар