Доброго сонячного квітневого дня всім учасникам дистанційного навчання!
Сьогодны 9 квітня 2021 року.
Запрошую на урок географії учнів 8 та 11 класі і 6 класи на урок з ОЗ.
Географія 8 клас
Урок №52
Тема :Статево-віковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення. Практична робота 12. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу.
Пригадаємо:
( в письмовій формі, відповіді чекаю)
Яка чисельність населення Землі та України?
Назвіть десятку найбільших за чисельністю населення країн світу.
✵ Від яких демографічних процесів залежить кількість населення світу? Окремих територіальних одиниць?
✵ Що означає вираз «природний приріст в Україні становить -3,9 ‰»?
✵ Назвіть фактори, що сприяють підвищенню/зниженню народжуваності, підвищенню/зниженню смертності.
✵ Як та чому зростало населення Землі протягом історії людства.
✵ Проаналізуйте зміну чисельності населення України протягом XX ст. Які причини суттєвих змін?
✵ Що ви знаєте про заходи нашої держави щодо підтримки народжуваності?
Чи знаєте ви, що, за статистикою, хлопчиків народжується більше, ніж дівчаток, жінки живуть довше за чоловіків; у Китаї штрафували за народження другої дитини? Багато інших цікавинок про населення Землі та як це впливає на розвиток держав — на нашому дистанційному уроці.
1. Віковий склад населення
Наочне відображення вікового й статевого складу населення надають діаграми — статево-вікові піраміди. Виділяють три типи відтворення.
1) Прогресивний — частка дітей близько 40%, літніх — близько 10%; високий рівень народжуваності та смертності; піраміда має форму трикутника; за дуже стрімкого росту природного приросту — демографічний вибух.
2) Стаціонарний — частка дітей близько 27%, літніх — близько 20%; зниження рівнів народжуваності та смертності; піраміда у форми дзвоника.
3) Регресивний — частка дітей близько 20%, літніх — близько 30%; низькі рівні народжуваності та смертності — старіння нації; піраміда у формі урни. В Україні 2015 р. частка дітей 0-15 років становила близько 16% (на початку XX ст. — близько 40%), доросле населення 15-64 років — близько 69%, 65 років і старші — близько 15% (на початку XX ст. близько 4 %).
2. Статевий склад населення
На 100 дівчаток народжується 103-107 хлопчиків. До шлюбного періоду співвідношення зрівнюється, а потім кількісна перевага жінок постійно зростає. У країнах, що розвиваються Азії та Африки переважають чоловіки (50,4%). В Україні станом на 2015 р. частка чоловіків становила 46,3% (без урахування окупованих територій).
3. Тривалість життя
2015 р. лідерами тривалості життя населення були Монако (89,52 років), Японія (84,74) та Сінгапур (84, 68). Найменша тривалість життя — в найменш розвинених країнах Африки та Азії (Чад — 49,8, Афганістан — 50,9). В Україні тривалість життя, за даними 2014 р., становила середня — 71,37 років, у чоловіків — 66,25, у жінок — 76,37.
4. Демографічна політика
Демографічна політика — цілеспрямована діяльність державних органів на подолання негативних демографічних тенденцій. Основні заходи: економічні (допомога чи штрафи), адміністративно-правові (регламентування шлюбних відносин, медичні обмеження, статус матерів, міграційна політика тощо), пропагандистсько-виховні (громадська думка, норми поведінки). Напрямки: контроль народжуваності (обмежують у країнах з надмірним природним приростом), планування сім’ї (наприклад, обмежують міграцію певної статі), сімейна політика (створення суспільного «ідеалу» сім’ї).
Практична робота № 12. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу
У мережі Інтернет знайдіть статево-вікові піраміди населення України за різні періоди.
✵ Як змінюється їхня візуальна форма? Про що це свідчить?
✵ У які періоди кількість жінок суттєво стала більшою, ніж кількість чоловіків? Які причини цього?
✵ У який період спостерігають різке зменшення кількості народжених? Із чим це пов’язано? Які наслідки це може мати?
✵ Як змінилась кількість населення старшої вікової групи протягом століття? Які позитивні та негативні сторони цього явища?
✵ У мережі Інтернет знайдіть статево-вікові піраміди населення світу чи окремих країн сучасного стану (наприклад, на сайті ЦРУ https://www.cia.gov/library/publications/resoHrces/the-world-factbook/ у розрізі країн в розділі про населення). Визначте тип відтворення, співвідношення статей, спрогнозуйте подальший розвиток демографічних процесів.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
✵ Опрацювати матеріал з вашого підручника.
+ пр. р. № 12 та відповіді на запитання.
✵ За даними онлайн-калькулятора чисельності населення Землі з’ясуйте дані демографічних показників країни, що вас цікавить (http://countrymeters.info/).
Хочу подякувати тим , хто добросовісно відноситься до дистанційного уроку географії. Ви супер!!!
Ті, хто весь цей час " в глибокому підпіллі" - поперелжаю, що будете неатестовані з цілої низки тем".
Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.
До зустрічі!!!
Географія 11 клас
Урок №26
Тема :Т.О. по темі " Соціальна географія України"
Увага! Виконану т.о. чекаю до 8 ранку 10 квітня. Роботи , які надійдуть пізніше зараховані не будуть.
Виберіть одну правильну відповідь (по 0,5 бал.):
1.Яка з названих географічних наук разом з економічною географією належить до суспільно-географічних:
А) Ландшафтознавство; В) фізична географія
Б) політична географія; Г) картографія
2. Оберіть три галузі, які входять до складу первинного сектора національної економіки:
1) Машинобудування; 5) добувна промисловість;
2) будівництво; 6) освіта;
3) транспорт; 7) рибне господарство;
4) сільське господарство; 8) туризм.
3. Оберіть три галузі, які входять до складу третинного сектора національної економіки:
1) Машинобудування; 5) добувна промисловість;
2) будівництво; 6) освіта;
3) транспорт; 7) рибне господарство;
4) сільське господарство; 8) туризм.
4.Укажіть показник, який використовується при обчисленні ІЛР.
А) ВВП країни Б)ВВП з розрахунку на одну особу
В) ВНП Г) ВНП з розрахунку на одну особу
5. Вартість кінцевих товарів і послуг, які вироблені за рік у даній країні це:
А фінансовий потенціал Б національний дохід
В валовий внутрішній продукт Г валовий національний продукт
6. Зміни національної економіки, що забезпечують зростання добробуту та доходів населення та поліпшення якості життя – це:
А) Індекс людського розвитку В) Економічний розвиток
Б) Валовий внутрішній продукт Г) Географічнесередовище
Установіть відповідність (по 1 бал.):
7. Між формами суспільної організації виробництва та їхніми характеристиками.
1. Концентрація
2. Спеціалізація
3. Кооперування
4. Комбінування
А.. Встановлення виробничих зв’язків між різними спеціалізованими підприємствами
Б. Зосередження виробництва різних видів продукції на одному підприємстві.
В. Утворення тісних зв’язків між підприємствами на основі спільної інфраструктури
Г. Зосередження виробництва, робочої сили, засобів праці на великих підприємствах
Д. Зосередження діяльності підприємства на виробництві певної однорідної продукції
8. Між елементами територіальної організації промисловості та їхніми
Хочу подякувати тим , хто добросовісно відноситься до дистанційного уроку географії. Ви супер!!!
Ті, хто весь цей час " в глибокому підпіллі" - поперелжаю, що будете неатестовані з цілої низки тем".
Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.
До зустрічі!!!
ОЗ 6 клас
Урок №27
Тема : Підприємства в твоєму населеному пункті.
Перегляньте презентацію:
https://vseosvita.ua/library/urok-na-temu-pidpriemstva-u-tvoemu-naselenomu-punkti-231867.html
Хочу подякувати тим , хто добросовісно відноситься до дистанційного уроку географії. Ви супер!!!
Ті, хто весь цей час " в глибокому підпіллі" - поперелжаю, що будете неатестовані з цілої низки тем".
Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.
До зустрічі!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар